KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 27 April 2015

SUDAH KANTOI!!! ...RUPA-RUPANYA RUMAH YANG DILAWATI HISHAMUDDIN SEMPENA KEMPEN PRK ROMPIN SUDAH LAMA TERBAKAR TETAPI TIDAK MENDAPAT PEMBELAAN


Cara ianya diolah seolah-seolah paling lama baru seminggu rumah tersebut terbakar ... rupa-rupanya dah lama.

Nasib baik ada PRK kalau tidak haram ada pemimpin nak turun jengok.

Bantuan dan pembangunan perlu berterusan dan konsisten bukannya bermusim dan berpilih-pilih.

"Hishammuddin Hussein menenangkan seorang penduduk kampung apabila sebak rumahnya yang terbakar dikunjung oleh beliau di Kg. Aur Rompin." ... Friends of BN- Barisan Nasional

Aamir Otai Aur
"Admin: untuk pengetahuan itu rumah abg ipar saya. Dh lama dh terbakarnya tp tak ada pn menteri dtg lawat. Adun bkt ibam pn dtg sekali je ziarah lpas terbakar ari tu, tak ada pn bantuan rumah baru. Dorang dh lama tido rumah beratapkn langit tp kenapa sekarang br nk dtg lawat? Ohhh....dulu sebuk! Tp sekarang bila ada PRK ada masa plak nk lawat, berlambak lg isu tertunggak sejak PRU13. Kami org2 kg aur dan kawasan mukim keratong lebih tau cerita sebenar drp admin, jd tak pyh nk kaburi mata org luar dgn gmbar2 mcm ni."

30 comments:

  1. semoga sipenerima bantuan itu...tidaklah mengikuti pada sifat2 golongan yg kufur dan gemar kepada sifat yg buruk..jng dipersoalkan pada niat sipemberi bantuan..jng disesali cepat atau lambatnya pada pertolongan yg diberi..sebaliknya bersyukurlah kepada Allahswt..dengan ucapan yg baik dan doa kepada si pemberi bantuan .. adapun si pengendali blog jgn lagi menjadi penyambung adu domba...pada perkara2 yg dihijabkan (niat) ... kelak kamu akan menyesali pada sifat buruk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye le ostad ....tang umno semuanye baik ye ostad ...sape kritik je kufur nikmat ye ostad ....banyak ko punya ostad...kahkahkah..

      Delete
    2. Dia bagi bantuan tu pun bukan guna duit bhapaak dia! Pusing2 duit rakyat jugak!!!

      Delete
    3. kau yg gelar ustaz ..walaupun hakikatnya bukan...apa yg aku tulis hanyalah perkara yg asas dlm syariat ..dan ia terpakai terhadap semua manusia muslim ataupun non muslim..siapa yg ajar kau kritik bercampur didlmnya fitnah..adu domba..prasangka buruk ..dan kata2 kesat..?..

      Delete
    4. marilah aku khabarkan padamu sesuatu..istilah "duit rakyat".. " kuasa rakyat".."harta rakyat"..yg membawa maksud "si rakyat" melebihi darjatnya dari sipemimpin adalah tipu daya oleh golongan si pemimpin yg berebutkan kuasa sesama mereka .. fahaman ini dipopularkan oleh kepimpinan yg berebutkan kuasa terutamanya oleh puak komunis..mereka berjaya di beberapa negeri

      Delete
    5. Ye le ostad ...kahkahkah..

      Delete
    6. belajar dan kenali apa hak yg berhak dituntut oleh rakyat kepada sipemerintah...dan ketahui juga apa hak sipemerintah yg wajib si rakyat tunaikan kepadanya ...maka tahulah kamu betapa frasa "kuasa rakyat".. " harta rakyat" ..yg maksudnya membawa kepada tingginya sirakyat melebihi dari sipemerintah adalah bathil .. Allahswt memuliakan dan mengangkat golongan sipemerintah melebihi dari golongan yg diperintah..dan menghinakan mereka (sipemerintah) melebihi dari golongan yg diperintah..dan sesungguhnya setiap dari anak Adam adalah pemerintah sekurang2 terhadap dirinya sendiri ..

      Delete
    7. tak cukup kami sekadar mengiayakan ..kemudian mendustakan..itulahlah sifat kaum yahudi

      Delete
    8. Dh sampai ke kaum yahudi lak ostad ....tinggi ilmu ostad ...ape tu ostad mcm APCO tu ye ostad ....kahkahkah

      Delete
    9. DUIT RAKYAT TAIK KUCING...TAK ABIS2 KO PAKAI ISTILAH DUIT RAKYAT. LANCAUUU...MCM LAH KAU BYR BERJUTA CUKAI KT LHDN. PUKI AYAM PUNYA ORANG

      Delete
  2. Kah..kah ...kah... barisan nasional...beban negara..

    Nak menang prk ...tabur duit...tabur janji... itu saja yg dia tahu...

    Kesian friends of BN...... penipu rupanya.

    ReplyDelete
  3. Di permatang anak didik Nik Abudoh haramjadah anak Nik acis...

    Dah jadi kuda tungangan umno

    Hebat hebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20:51 ... dh makan ubat ke? ....

      Delete
    2. Kau org memang banyak lg kena belajar sebab pertama kau org masih memtah budak² lg .... kedua cara tak sengaja jadi pecacai cina.. sebab Dap tau bodoh bodoh Mscam kau org senang di tunggang .

      Delete
  4. Nak bagi bantuan tunggu ada heli meletoop!!! dulu....kehkehkeh...tk guna punya BN!!!

    ReplyDelete
  5. Brp sen pas bagi bantuan kat umah tebakar tu.....
    Kampen nanti duit tin Milo tak masuklah... sebab nak serah kat umah tebakar tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno memang banyak duit ....duit HARAM ...hehehe...

      Delete
    2. Dh sampai ke kaum yahudi lak ostad ....tinggi ilmu ostad ...ape tu ostad mcm APCO tu ye ostad ....kahkahkah

      Delete
    3. sebagaimana aku banyak lagi perlu belajar...kamu juga perlu belajar .. kelak jgn lagi ditipu oleh manusia2 yg khianat

      Delete
    4. Nasihat diterima ....thanks

      Delete
    5. Kau org memang banyak lg kena belajar sebab pertama kau org masih memtah budak² lg .... kedua cara tak sengaja jadi pecacai cina.. sebab Dap tau bodoh bodoh Mscam kau org senang di tunggang .

      Delete
    6. BN menang rakyat senang hahahahahaha...........BN hanya tahu .tarah cukai dari rakyat tapi tak nak bantu rakyat..Parlimen Rompin pula kawasan tegar BN...salah sendiri kerana memilih untuk DIPERLEMBUKAN oleh BN selamanya keh keh keh

      Delete
  6. Salam 1rasuah,

    Ikut hati mati, ikut nafsu mengandung, ikut rasa binasa.

    Korupsi dan umno berpisah tiada. Jalan tar direpair setiap hari claim ratus ribu. Duit pilihanraya 50% ketua bahagian kebas lebihan baru agih kepada pengundi. RMT puluh ribu sebulan menu budak macam makanan ayam. Kakitangan kerajaan masuk keluar ofis, cuti, ikut suka hati mak bapa diorang sebab urus bisnes dobi, restoran, kereta sewa, kontraktor, datang lepak kantin, lepak pejabat tonton telenovela indon, baca novel, kerja 2 kali setahun photocopy kertas, bertapa dalam lab download torrent, main YouTube. Tipu claim beri makan anak bini. Tukang ajar upsr pun kantoi tapi boleh buat degree untuk naik gaji, assignment tiru @ upah orang, exam ramai - ramai jumpa lecturer kowtim. Kenderaan jabatan dikuda bawa anak bini macam harta bapak sendiri.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeeaaahh..Encik KEDEPAN sudah mari...belasah jgn tk belasah itu ostat umno baru belajar agama.harap dia ajar boss nya apa itu najis mughallazah...kahkahkah...harap bossnya lantik dia jd penasihat...jgn guna APCO yahudi lg...kahkahkah....oh ye....lupa pulak ada satu lg...harap dia dpt tegur bossnya...bila lg nk suruh bini tutup aurat....kahkahkah...umngok...ooo...umngok!

      Delete
    2. unknown..bla...bla...bla...bla...bla...bla...bla...bla...bla...bla...hahaha

      Delete
  7. kenapa perlu kamu campurkan didlm maksud kamu yg mahu dihentikan keadaan melacurkan degree dengan fitnah ..adu domba dan prasangka buruk ? ..kamu ini bermasalah .. selesaikan dulu problem kamu..tinggalkan kes KEDEPAN kepada golongan pemimpin .. ok ke wahai sahabat...

    ReplyDelete
  8. bawakan isu KEDEPAN kepada barisan kepimpinan PR .. supaya mereka usahakan sesuatu dengan kuasa yg ada pada mereka..

    ReplyDelete
  9. Rakyat marhain hanya mendapat sedikit perhatian bila ada MP atau ADUN meninggal dunia...bagi parti politik , mati adalah satu perniagaan

    ReplyDelete
  10. Kalo jet peribadi tu meletop lagi untung besar berniaga...kahkahkah

    ReplyDelete