KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 27 April 2015

RUPA RUPANYA DUA SUSPEK YANG DITAHAN POLIS KERANA SERANG DAN GANGGU KACAU PETUGAS BILIK GERAKAN PAS PRK ROMPIN UJIAN KENCING DISAHKAN POSITIF GANJA.



Seorang penjawat awam antara dua suspek ditahan polis berikutan kes serangan terhadap petugas Bilik Gerakan Pas di sini, awal pagi semalam.

Kedua-dua suspek itu ditahan ketika hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah Rompin untuk membuat laporan polis mengenai kejadian itu petang semalam.

Ketua Polis Pahang, Datuk Seri Sharifuddin Ab Ghani berkata suspek yang berumur 41 dan 46 tahun itu, disah positif ganja selepas saringan ujian air kencing dilakukan terhadap kedua-dua mereka.

Polis kini sedang mendapatkan perintah mahkamah bagi menahan reman mereka bagi membantu siasatan, katanya pada sidang media di sini hari ini.

"Berdasarkan maklumat yang diterima suspek telah membuat huru-hara di Bilik Gerakan PAS Bandar Rompin yang disusuli dengan pergaduhan kecil.

"Salah seorang daripada suspek merupakan seorang kakitangan awam manakala seorang lagi bekerja sendiri dan kita akan mendapatkan perintah mahkamah untuk menahan reman kedua-dua suspek berkenaan mulai hari ini," katanya.

Sharifuddin berkata motif kejadian dipercayai khayal dan kedua-dua mereka disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana mengugut, dan Seksyen 15(1) Akta Dadah Berbahaya kerana penyalahgunaan dadah.

Beliau berkata pihak polis juga telah memaklumkan kepada Jabatan Perkhidmatan Awam mengenai penglibatan anggotanya dalam kejadian itu.

Menyentuh mengenai kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Rompin, beliau berkata pihaknya telah memberi kelonggaran dengan membenarkan parti-parti politik memohon permit ceramah dengan notis kurang 48 jam.

Justeru, polis telah memberi kelonggaran dengan meluluskan 23 permohonan ceramah malam ini iiatu lapan permohonan oleh UMNO dan dan 15 oleh Pas, katanya.

"Sepatutnya mana-mana parti politik perlu mengemukakan permohonan 48 jam lebih awal untuk mendapatkan permit ceramah namun kita telah memberi kelonggaran bagi 23 permohonan itu yang dibuat kurang daripada tempoh sepatutnya," katanya.

Beliau berkata setakat ini sebanyak 54 permit ceramah daripada kedua-dua parti politik telah mendapat kelulusan iaitu 38 permohonan oleh PAS, manakala selebihnya UMNO.

Beliau turut mengingatkan parti politik yang bertanding supaya memohon permit sebelum mengadakan program atau ceramah, kerana ceramah tanpa permit adalah menyalahi undang-undang.

Mengikut Seksyen 24b(3) Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 menjalankan ceramah tanpa permit boleh dihukum tidak lebih satu tahun penjara atau denda tidak melebihi RM3,000 atau kedua-duanya sekali.

21 comments:

  1. Waduh waduh INI PKR cukup Jahat. Mahu cari gaduh sama PAS. Apa PKR mengerti APA maksudnya demokrasi.

    Bikin bingit pengundi punya kepala sahaja. Jgn mumet mumet nanti susah.

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perai, Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelentit mak hang

      Delete
    2. Saryanto?? kuwe uwong jowo er??? manggon enndhi??? arek singgah omah keneng???

      Delete
    3. Hahaha....inilah macai gum mrk buat kata org lain mrk suruh lain pula dipersalahkan nampak sgt melayu sial inilah pengkianat bangsa hancur melayu dgn ada nya saudara mcm ini.

      Delete
  2. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

    Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perai, Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu Bapak Anwar sama Tante Azizah sama dengan Sueharto. Semuanya mahu dinepotism.

      Jangan begutu dong. INI orang jahat semuanya. Semua mahu jawatan yang Bagus bagus

      Delete
    2. Kelentit mak hang

      Delete
    3. Hahaha.....
      Mrk memang takut sama keluarga anwar umpama syaitan takutkan allah. Melayu gum penjahat dlm selimut inilah sebabnya ramai melayu dadah di negara ini ,muda mudi dirosakkan dgn hasutan ajaran mrk.

      Delete
  3. APA bqgua hisap dadah? Lagi baik hisap kreterk sorya. Ya ampun orang PKR jahat rupanya. Persis jinglot

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi baik hang hisap kelentit mak hang

      Delete
  4. Anwar positive main blkg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Main belakang mak ko?

      Delete
  5. Beruk2 tu kene upah lh tu ...soalnye sape lak yg bg upah????...jeng, jeng, jeng ....tungguuuuu!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semestinya gang nepotism vigil lilin

      Delete
  6. ‘Saya tetap turun mengundi’
    Oleh Nurul Huda Kosnon
    nurulhuda_kosnon@hmetro.com.my

    Permatang Pauh: Biarpun mata kiri buta sejak dua minggu lalu akibat terkena serpihan batu ketika sedang bertugas namun itu bukan halangan kepada seorang pemuda berusia 26 tahun untuk keluar mengundi pada Pilihanraya Kecil (PRK) Permatang Pauh, 7 Mei nanti.

    Lukman Iskandar yang juga bapa kepada tiga anak berusia empat tahun hingga setahun itu berkata, sebagai anak muda peluang itu tidak akan dilepaskan walaupun keadaan kesihatannya yang tidak berapa baik.

    ReplyDelete
  7. Kesian Melayu bangang orang lain yang akan menang jadi wakil rakyat, dia masuk lokap. inilah kalau selalu makan najis. Otak pun tak berfungsi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. makan najis babi

      Delete
    2. Makan najis lembu .....kan jutaan lembu telah di ternakan penuh dgn najis lembu tiada.
      Melayu lembu......

      Delete
  8. Bodoh tak boleh diajar. Dah tua nak mampos. Bawak-bawaklah solat berjemaah ke atau belajar dengan ustaz ke, belajar belajar buat kebajikan. Takut-takut belum dibaham tanah lagi dah rentung!!!Tapi perangai macam ni lagi elok rentung!!

    ReplyDelete
  9. Nuar kena jel, bini dia masuk bertanding. JJ rentung pasal ape bini dia tak jadi calun?

    ReplyDelete