KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 27 April 2015

DULU BILA KERAJAAN PUSAT NAIKKAN HARGA GULA ADA MENTERI BERI ALASAN UNTUK ELAK RAKYAT KENA DIABETES DIKUTUK SEBAB HINA KEBIJAKSANAAN RAKYAT BERFIKIR ... YANG INI APA KESNYA????????

Masih segar bugar dalam ingatan apabila setiap kali kerajaan menaikkan harga gula akan mengguna pakai alasan sama dan serupa iaitu demi menggelakkan rakyat kena kencing manis.

Sudah pasti respon dan reaksi datang dari pemimpin PR juga konsisten iaitu jangan beri alasan yang cuba nak menghina dan memperlekehkan kebijaksanaan rakyat yang berfikiran waras ... ada dikalangannya yang berkata kalau begitu alasan diberi mengapa tidak naikkan sahaja harga daging dan mentega sebab itu adalah antara punca utama penyakit serangan jantung.

Jika benar apa yang dikatakan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Lim Guan Eng ini benar seperti diberitakan, apakah respon dari pemimpin PR?????.

Jangan pula nanti melenting, hiruk pikuk satu dunia jika kerajaan pusat naikkan tarif eletrik dengan beri alasan para pengguna dapat kurangkan penggunaan elektrik.



Langkah kerajaan DAP Pulau Pinang menaikkan tarif air sebanyak 16.7% mulai 1 April lepas diharap dapat mengurangkan penggunaan air, kata Lim Guan Eng

Ketua menteri Pulau Pinang itu berkata pihaknya memerlukan kerjasama semua pihak untuk mengelak berlakunya catuan air di negeri ini.

"Kita naik (tarif air) sebab kita harap pengguna dapat mengurangkan penggunaan air," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sambutan Hari Air Sedunia 2015 di Empangan Air Itam, di George Town hari ini.

Pada 19 Mac lepas, Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) mengumumkan tarif baharu air dengan kenaikan sebanyak 16.7% berkuatkuasa 1 April.

Pengurus besarnya, Jaseni Maidinsi berkata objektif utama semakan tarif air ialah bagi memudahkan pengurusan air yang lebih baik dengan mengurangkan penggunaan air bagi mengelakkan catuan.

PBAPP sebelum ini mengumumkan kenaikan surcaj pemuliharaan air (WCS) daripada 24 sen kepada 48 sen setiap 1,000 liter bagi penggunaan melebihi 35,000 liter sebulan berkuatkuasa 1 Sept 2013.

25 comments:

  1. Dasar penipu. Mana rumah kos rendah di Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah babi tu, babi jugak lah.....jangan dok undi lagi spesis DAPpigs ni dalam PRU akan datang ni.

      Delete
    2. Hahaha.....
      Dia babi kamu lembu tak nak undi jgn undi tak yah kata di sini. lagi nak rumah kos rendah berapa rendah 100k ??? Zaman ni masih ada ke rumah murah??? Nanti ada rumah berharga patut kata tak mampu dan jauh sgt, takkanlah nak rumah murah dikawasan bandar yg pesat . Siapa mampu siapa rajin siapa bijak ada wang tinggallah di bandar kalau dah tak mampu tak rajin tak bijak tiada wang nak tinggal bandar adakah mungkin!!! Akal ada ke??? rumah di sarawak mahal tanah luas lagi besar dari semenanjung juga mahal rumahnya habis juga dijual kalau tak mampu Diam dikampung.bukan nak salahkan org tak bagi rumah murah lepas tu bila rumah murah dah bagi kata pula rumah tak berkualiti dll.... byk kau punya cantik. Inilah manusia tak punya akal macamlah negara ini hanya diorg sj yg diami tak ada org lain ke???? Kenapa org lain mampu???? Jgn bijak salahkan org lain bila sdr yg bodoh tak guna malas malah minta lebih apa kamu bagi!!!!

      Delete
    3. Sarawakian pergi mampus!

      Delete
    4. Hahaha......marah sampai sumpah org mati.... manusia nilah yg menunjukkan kegagalan hidup di bumi malaysia ini. Kalau tiada sarawak skrg malaysia dah pun di perintah pkr dap dan pas lain cerita loi.

      Delete
    5. Ini bukan sarawakian la..ini dap punya olang looo...misti bekap dap looo...anjing punya dap...

      Delete
  2. PAS telah mrlakukan kesilapan dgn tidak meletak calon di Pmtg Pauh. Mari kita undi calon bebas untuk protest

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undilah kamu seorg jgn pula nak ajak org sebab kamu bukan org.

      Delete
  3. Minum milo anda jadi sihat dan kuat..

    ReplyDelete
  4. Silap orang melayu sendiri tak sedar diri percaya pada cina. Contoh dah ada depan mata apa sudah jadi di singapork.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....melayu salah caya sama cina tetapi penipu byk melayu nak kata pula singapore tapi melayu sana senang dan gembira jadi rakyat singapore kamu apa dpt??? Bukan ke kamu yg bodoh tak sedar diri tak guna.

      Delete
  5. Baik2 sikit kalau nak tuduh harbi dap ni, mengamuk berguling2 macai pkr nanti. dapigs ni pujaan hati diorang.

    ReplyDelete
  6. mana macai pkr yg selalu bahlolkan melayu ? Inikah yg selalu macai katakan cina pandai "jana" ekonomi utk kepentingan melayu ? mana blogger macai yg banggang spt mountdweller, alhussyen, tulang besi, gendang perang, yong suka kuning, cipan tapir dan tenuk, greenboc, libang libu yg perjuangkan hak rakyat konon ? perjuangkan hak rakyat apa .............. kalau benda banggang macam ni pun kau orang tak nampak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....bangang tu kamu saudara hoi....harga air naik byk sgt ke ??? Berapa sebulan??? Yg gst berapa kamu tanggung??? Kalau semua nak free baik kamu je yg perintah pulau pinang!! Jgn nanti 2 3 ratus persen naik pula. Yg perbanggunan pesat di pulau pinang mana dtg nya wang utk bangunkan??? Mesti ada yg dari rakyat ada yg dari pelabur dan ada yg dari cukai dan sebagainya. Kalau tiada wang macammana nak naik taraf kemudahan! Lainlah kalau harga naik tetapi air kotor diberi baru komplain dan bantah bukan bila naik tanpa usul periksa.siapa suka brg naik??? Semua org tak nak naik tetapi keadaan semasa boleh mengubah nilai wang bukan selamanya tak berubah.tgk skrg bukan ke kamu cerdik IT skrg??? Inilah perubahan.

      Delete
    2. kan aku dah kata mesti ada macai2 pkr yang tak puas hati punya kau kutuk dapigs pujaan depa.

      Delete
  7. Jangan marah lebih2 kat dia ... anak suruhan DAP (PASMA) nanti kuar fatwa 'haram ingkar perintah DAP kuddus' 'perlu taat tak berbelah kepada DAP selagi mana baik untuk maslahah ummat'... heheheheh

    ReplyDelete
  8. Pkr dan dap sama je menjana ekonomi dengan menjual tanah sebab adalah mb cakap rezab selangor bertinggi di sebab tanah, itu bodohnya, bila tanah habis dijual rakyat pula mula tekan. Aku sekarang kilang jarang dibina selangor dan penang ini kalau ada hanya satu. Dua je. Aku rasa pkr Dan dap hanya memetingkan rumah mewah. Rakyat macai pkr dan dap apa bedulik dia halau je. Korang beruntung hidup malaysia ini kalau dekat singapore masuk bandar semua kena bayar dua lorong pun di kenakan tol. Singapore sekarang menjana ekonomi dengan tol, bil air , bil eletik, macam2 cukai. Sebab itu pm singapore itu boleh bergaji macam presiden amerika itu. Dap nak tiru itu, cuba tengok dap dah kelihatan bermewah2 di mata rakyat sedangkan rakyat penang masih miskin dan rumah setingan pun musnahkan bina rumah mewah. Mana mereka nak duduk, terpaksa lah kerajaan pusat binakan rumah untuk mereka di bandar itu . Cuba korang tengok orang ada tak orang melayu duduk pulau itu semua kena halau oleh dap itu untuk Bina rumah mewah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha.....
      Berapa kilang mahu di bina???? Adakah sama byk kedai dibina??? Tahu ke kamu berapa byk kilang mahu lingkup?? Berapa ramai perkerja kilang dibuang kerja??? Jgn fikir nak kilang terus buka berapa model nak habis???? Guna akal jgn fikir semudah daun pisang, hanya yg bodoh mcm kamu shj akan percaya bulat2 kata bn tu sebab nak raih undi bila menang lain pula ceritanya. Suruh bn turun harga skrg??? Ckp putarbelit pandai kalau mcm tu mudah tak lah pulau pinang di perintah pr! Kalau bn baik sgt utk rakyat kenapa rakyat nak ubah??? Kamu fikir rakyat bodog ke apa!!! Sebab tulah sy kata melayu mcm kamu ni yg bodoh dan bangang cuba kianati bangsa melayu kamu sdr.

      Delete
  9. CINABENG DAPIGS MEMANG KUAT TIPU

    MANA MAT SABU KAKI DEMO??

    BERANI KE MAT SABU DEMO DEPAN PEJABAT GUAN ENG??

    MAT SABU KATANYA PEJUANG MELAWAN KENAIKAN HARGA??

    ADE TELOR KE MAT SABU??

    KAH KAH KAH

    KENAPA MAT SABU DIAM SERIBU BAHASA??

    TELOR MAT SABU DAH KENA PICIT OLEH CINABENG DAPIGS KE??

    KAH KAH KAH

    LIHAT LA KEPURA-PURAAN MAT SABU

    KALAU GENG SENDIRI NAIKKAN HARGA KATANYA HALAL

    KALAU LAWAN NAIKKAN HARGA KATANYA HARAM & BEBANKAN RAKYAT

    KAH KAH KAH

    BODOH GILER MAT SABU!!

    FUCK MAT SABU!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....
      Yg bodoh kamu.....babi lembu juga kamu bangang juga kamu hanya macai bodog seumur hidup .

      Delete
    2. bahasa budak dapigs yang korang paham2 sendiri. hasil dari tazkirah bapa babi lks dan anak manja babi lge

      Delete
  10. Muka mcm monyet... monyet lim ni aku percaya akan teruskan gst.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....muka kamu mcm lebih sebab tu kena sembelih. Tak tahu gst bising gst kenapa ada gst???? Negara kalau tiada pendapatan boleh ke kerajaan bangunkan negara???? Ya malaysia byk harta minyak perbagai tetapi kering di hisap oleh siapa??? Dap ke??? Sebab tu saya kata melayu bodoh byk sgt macam kamu ni toloi masih nak bising tapi tak memahami.

      Delete
    2. mcm mana nak hisap? penang bukannya ada minyak. buat masa sekarang ni babi 2 ekor dok jual tanah muslim kat penang. kau apa tau mamat ha ha ha

      Delete
  11. MAU BAYAR ELAUN MAD SABU SATU BLN 16K. PAHAM ?

    ReplyDelete