KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 21 April 2015

UMNO SELANGOR CABAR AZMIN ALI PECAT GURU KAFA YANG MENANGIS SERAH MEMO SECARA SOLO.



Umno Selangor mencabar Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali yang lantang memperjuangkan hak kebebasan bersuara dan berhimpun mengambil tindakan memecat guru kelas al-Quran dan Fardu Ain (Kafa), Ekhsan Bukharee Badrul Hisham.

Pengerusinya, Datuk Seri Noh Omar berkata, jika tindakan tidak berperikemanusiaan itu diambil, ia jelas menunjukkan penghinaan kepada Mohamed Azmin yang sebelum ini terkenal dengan sikap memperjuangkan hak-hak rakyat.

Menurutnya, Mohamed Azmin di Parlimen misalnya adalah seorang pemimpin yang lantang meminta kerajaan BN memberikan kebebasan bersuara dan berhimpun untuk membela rakyat, namun sikapnya itu berbeza di Selangor.

“Ini menunjukkan bahawa Mohamed Azmin cakap di Parlimen lain, bila jadi menteri besar bertindak lain dan beliau menekan dan menindas seorang guru Kafa yang menyuarakan masalah yang dihadapi di negeri ini.

“Guru Kafa terbabit bukannya menimbulkan masalah dengan mengadakan perhimpunan Bersih, perhimpunan Blackout dan perhimpunan GST,” katanya pada Lawatan Pemantauan Projek Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Sungai Panjang, di sini.

Noh yang juga Ahli Parlimen Tanjong Karang berkata, PR yang diberi mandat untuk mentadbir negeri ini disifatkan sebagai hilang pertimbangan dan bersikap zalim terhadap seorang guru Kafa yang hanya mempertahankan haknya sepertimana yang dijanjikan PR dalam PRU lalu.

“Ini hak dia (Ekhsan Bukharee), patutnya dia dilayan (kerajaan negeri). Dia datang dengan (niat yang) baik mewakili seluruh guru Kafa bagi menuntut kenaikan elaun seperti yang dijanjikan,” katanya.


Apakah Azmin berani sahut cabaran Noh Omar ini?

Jika berani ... apabila dipecat kelak adakah UMNO Selangor akan bela nasib guru KAFA yang kena pecat ini??????

36 comments:

  1. Adakah kita mahu Guru KAFA ditindas. Mari kita boikot Wan Azizah di Pmtg Pauh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR PARTI INDIA

      Delete
    2. Umno party yahudi, melayu bodoh kaum bangla

      Delete
    3. Di selangor, bila mesyuarat pkr diadakan, ahli india lebih ramai keanggotaannya dari melayu walaupun kawasan tersebut sebenarnya majoriti melayu..menjengkelkan!! Jawatan india pegang, bila pilihanraya pengundi atas pagar undi PR. Melayu pkr jadi badut je..pkr sebenarnya tak ramai ahli dan harap undi simpati. Itu sebab di selangor pkr jadi parti india

      Delete
  2. Rafizi tu pembodek tegar Anuar tu. Kezaliman terhadap TSKI, derhaka kpd istana, menfitnah PAS dll takkan dah lupaaaaaaaaaaa.

    Yang jadi sebutan adalah lawas tetap lawas berbotolkan julap cap matang.
    Lawan tetap lawan adalah suara murni yg dirosakkan oleh gang lilin

    Kata dimulut
    Lawan tetap lawan

    Kata dihati
    Lawas tetap Lawas. Berak tak payah teran prussss keluarrrr hampas kuning bau tungkit

    Yang Benar

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
  3. Hah! ...kn noh omar dh masuk jarum ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua pembangkang selangor inilah kerja nya , masih inginkan jawatannya kembali harapan tidak akan di tunaikan oleh rakyat selangor.

      Delete
  4. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

    Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perai, Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....
      Takut kalah.....tanpa keluarga anwar umno boleh menang selesa, pkr pasti bangkit lawan perosak bangsa dan agama diyahudikan oleh melayu bodoh!!!

      Delete
  5. INI dua Nurul Izzah yg hanya reti pergi sesi touch d hanjing. Guru KAFA dihalau begitu kamu tak peduli.

    Binawe punya janda

    ReplyDelete
  6. Orang menuntut hak dia. Dia balun halau pula.

    Azmin - Egoist
    Anuar n Family - Nepotism

    Yg boleh diharap Chegu Bard sajjjjjaaaaaa

    ReplyDelete
  7. Guru yang dah masuk angin apabila dihasut...Baru setahun jagung jd guru dh mengada2... Ramai guru yang dah berpuluh tahun berkhidmat dlm keadaan serba kekurangan tak de yg berperangai mcm ni...ptuiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman dah berubah. Anon 9.10 macam sakai

      Delete
    2. Melayu bodoh hanya pandai minta itu ini semua nak lebih bagi free segala mcm tetapi buat kerja malas ckp byk2.
      Ini baru melayu bijak ke?????
      Melayu bodog....

      Delete
    3. Anon 11.57 pendatang cina, india, east malaysia tak payah join politik. Lu orang undi DAP banyak mana pun, umno tak runtuh. Dari datuk lu sampai anak cucu lu jadi alat demokrasi ala2 malaysia shj. Tak nampak ke pendatang tak pernah menang, tak mungkin perintah negara ini?? Hahaha..lu kerja teruk2, nanti kerajaan kutip cukai lu. Pilihanraya lu undi dap tapi umno tetap menang. Padan muka cina, india & east malaysian.

      Delete
  8. Muka guru kafa ni lah yg byk dtg berdemo bersih. Last2 anjing ni kena halau sendiri dgn pakatan.
    Padan muko kau. Masa berdemo dulu pakai duit sendiri..fitnah kutuk Dan buat sampah kt kl.

    Skrg amik balasan tuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demo liwat anwar dh tak laku. Demo dah xde.Tu yg duit demo sorg rm30 yg pkr bagi dh xde.
      Meroyan la mamat ni. Knp la ko tak jumpa nuwar atau Dr rani atau khalif samad. Boleh partime kt gereja

      Delete
    2. Melayu bodoh guna islam tetapi ajaran sesat diikut kata islam buat fitnah demo hina agama org lain. Melayu bodoh tak tahu malu siapa tuhanmu nabi mu sah syaitan jawapmu.

      Delete
  9. Apa sebab Azmin mesti pecat guru itu......dia pun nak makan dan ada anak bini.......tak macam umno tak ada perasaan peri kemanusiaan....jangan zalim....

    ReplyDelete
  10. Celaka punya PKR

    ReplyDelete
  11. celaka punya UMNO!!!

    ReplyDelete
  12. ini semua salah umno, jika pkr tak janji nak bagi elaun pada guru kafa tak ada jadi macam ini , semua salah umno sebab menbela guru kafa ada,ini salah umno sebab pkr cakap menifosto bukan janji ,
    Padan muka pkr siapa suruh pandai berjanji

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gafa yg tak tahu malu undi umno minta sama pkr inilah melayu bodoh. Kalau ya mrk undi pkr buktikan pasti bagi walaupun srdikit.

      Delete
  13. Penjawat awam gred 11 kerja 6 hri smggu 8 jam shri, gji rm800. Ustaz kerja 3 kali smggu 5 jam sehari gaji rm1200.. nak lagi sampai rm1500. Inilah ustaz akhir zaman, blajar xpandai pergi timur tgh ambil degree balik masuk kerajaan.. jual agama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu kau tak tahu Penjawat awam gred 11 ada elaun tinggil ,gaji rm800 campur elaun lain gaji dia orang boleh capai Rm1500 itu mereka hanya lulus spm je 5hari je . Kebanyakan guru kafa lulus mesir diploma dan ada dergee mereka di bayar gaji rendah Rm800 ada elaun mereka di dapat dari zakat setakat 200rm je ,Kebanyakan mereka tinggalkan mengajar disebab gaji kecil berhenti mengajar guru agama di sekolah agama, guru kafa mengajar sekolah swasta dan behent cari sekolah kebangsaan untuk teruskan kejaya mereka itu mampu tempat oleh kerajaan itu kecil je bilangan mereka. Ini aku cakap lihat apa mereka hadapi, sepatut pkr pandai berjanji sepatut tunaikan nya

      Delete
    2. Ustart kje brp hri smggu.. . Sehri brp jam ? Bilangan kecil kepala ayah ko.. satu sekolah kecil sampai 4, 5 org . .. 1 sek besar smpai berbelas org.

      Delete
  14. hahaha umno pulak yang suruh pecat.. nilah wajah umno tak setuju pecat. itupun golongan haram jadah berjubah dalam pas nak kerjasama dengan umno.. hak ptuuii colongan haram jadah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi pak hang babi.. tok sah dok buat pitnah.. bila masa kerjaan pusat dok pecat penjawat awam? Anak haram mohd shahran!

      Delete
    2. Melayu bodoh.....islam mana ajar kamu guna perkata kotor hina org!!!! Kerajaan akan malah pecat pa yg bodoh dan malas suka berasuah curi tulang tidur waktu kerja.

      Delete
  15. Pembetulan gomen kerja 5 hari sahaja. 800++ basic tidak campur alaun dan o.t

    Pembetulan, gaji guru kafa selangor cuma rm 500.00 rm 800.00 adalah imbuhan kerajaan pusat.

    pembetulan bukan guru kafa yg tuntut naik gaji dpd state tetapi pr yg berjanji pru 13. Iaitu naikan dpd rm 500 ke rm 700.00

    Pembetulan, guru kafa bukan sahaja graduan luar negara malah graduan dalam negara. Mereka mempunyai minimum diploma. Sama seperti mana2 graduan jurusan lain mempunyai minimum diploma, mereka belajar, menduduki peperiksaan yang di sahkan serta diiktiraf.

    Kenapa menghina dengan mengatakan mereka pemalas hanya kerana mempunyai kelulusan di dalam bidang agama islam. lebih2 lagi mereka yang berlajar di timur tengah dimana segala urusan adalah di dalam bahasa arab.




    ReplyDelete
  16. Menteri mana yang cakap dulu....manifesto bukan satu janji....arrr sendiri mau ingat la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri cakap? Kerajaan negeri selangor yg gagal tunai manifesto yg cakap lah bodoh!!!

      Delete
  17. Dah tak puas hati berhenti la ustaz oi.. awat menyusahkan murid?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kencing pun belum lurus lagi dah nak berdemo konon..guru2 yg dah lama ngajor x de buat perangai pun...sepatutnya demo tentang pelaksanaan GST yg membebankan hidup rakyat...

      Delete
    2. siapa yang ajaq demo-demo nih?

      Delete