KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 29 April 2015

DEMI GST AHMAD MASLAN CGPA 3.85 TIDAK GENTAR DIBALING DENGAN BATU.


Datuk Ahmad Maslan CGPA 3.85 tidak gentar untuk meneruskan penerangan tentang kebaikan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) walaupun dirinya berisiko dibaling batu.

Timbalan Menteri Kewangan 1 itu berkata, beliau tidak kisah dikutuk mahapun dibaling batu asalkan rakyat mendapat penerangan sebenar kebaikan GST.

Katanya, selagi rakyat marah dan ugut untuk membaling batu, selagi itulah beliau akan turun padang untuk memberi penerangan.

Ahli Parlimen Pontian itu berkata, GST merupakan usaha kerajaan untuk membantu rakyat dengan mengurangkan cukai daripada 10 peratus kepada enam peratus.

“GST mengurangkan cukai dari 10 peratus kepada enam peratus. Semua barang kita pakai, baju, seluar, songkok, kasut, meja, kerusi, segala pinggan mangkuk 10 peratus cukai, tetapi GST menurunkan cukai itu kepada enam peratus,” katanya.

Beliau berkata demikian pada Ceramah Umum Penerangan GST dan Isu-isu semasa di Kampung Guar Perahu, Kubang Semak, Bukit Mertajam pada 25 April lalu kira-kira didepan 30 pendegar.

Ahmad Maslan berkata, beliau datang ke Permatang Pauh semata-mata untuk menerangkan kebaikan GST yang tidak membebankan rakyat.

Dalam ceramah itu, beliau turut menyentuh isu tandas di KLCC yang dikenakan GST dan menimbulkan tidak puas hati orang ramai.

Katanya, tandas itu untuk pelancong asing dan orang kaya yang tidak terkesan dengan GST.

Beliau berkata, rakyat sepatutnya menggunakan kuasa memilih untuk menggunakan tandas percuma yang banyak disediakan di pusat beli belah itu.

“Siapa suruh pergi tandas yang dibayar RM2, siapa suruh? Di KLCC ada banyak tandas yang tak berbayar, kenapa tak pergi tandas yang tak berbayar?

“Saudara saudari ada kuasa yang pertama, kuasa untuk memilih. Kenapa dipilih tandas yang berbayar? Tandas yang berbayar hanya untuk pelancong dan orang kaya yang tidak ada apa-apa kesan bila bayar,” katanya.

Dalam ceramah itu juga, Ahmad Maslan memberitahu beliau telah memaafkan bapa kepada seorang aktivis muda (Adam Adli) yang telah meninggal dunia kerana kemalangan.

Katanya, walaupun arwah pernah menghinanya di laman sosial namun beliau telah memafkan dan mendoakan rohnya dirahmati di alam kubur.

“Saya tidak doakan dia kemalangan tapi dia kemalangan dan meninggal dunia. Saya maafkan beliau semoga beliau dirahmati di dalam kubur.

“Saya ingin menurunkan cukai rakyat, tetapi mereka kata muka saya macam taik babi, ibu saya pun dia kata khinzir kerana saya nak turunkan cukai rakyat,” katanya
.

13 comments:

  1. Ahmad Maslan sama cerdik dgn Anuar saja. 2 orang ni kapla batu

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ibu irma seorang TKI DI SINGAPURA
      pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos
      sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
      gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak
      kebetulan suami saya buka-bukan internet mendapatkan
      nomor MBAH SERO katanya bisa bantu orang melunasi hutang
      melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
      hubungi dan minta angka bocoran SINGAPURA
      angka yang di berikan 4D yaitu 9347 TGL 23-03-2015
      ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 177.juta
      bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri
      apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas
      jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
      ini nomor hp -> (-082-321-062-999-) MBAH SERO
      demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
      atau silahkan buktikan sendiri..

      Delete
  2. Kalau dah nak terberak sangat pergi saje rumah Ahmad Maslan. Tandas dia free la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menurut kajian Dr D Touch Hanjeng Hansen, rata-rata masyarakat majmuk di Malaysia slalu berak kat umah sendiri ataupun ofis...lebih selesa kata mereka...termasuk aku. Sekian. Undilah PAS di Rompin dan Undilah BN di Permatang Pauh.

      Delete
  3. makin dikutuk, makin meroyan dibuatnya...hidup ahmad maslan..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama juga dgn ckine dia, Anuar beraherm. Makun dikutuk making galak nepotism

      Delete
  4. Puki mak hang nk bantu rakyat...harga brg melambung nk bantu rakyat!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Tgk muka ahmad maslan pn hati panas, jendol

    ReplyDelete
  6. Lancau pendek serupa akal mu yg pendek...gaji lu berbelas ribu bolehlah sombong! Bodek najib menyondol macam babi.



    ReplyDelete
  7. nampak gayanya ada sedikit kelemahan dari segi komunikasi... kaedah berkomunikasi agak kurang ilmiah lagi intelektual...mungkin beranggapan majoriti audiens atau pendengar tidak lebih dari sebiji tin kosong...terima saje apa yg dicurahkan...beliau perlu belajar pendekatan komunikasi kaedah NPL...

    ReplyDelete
  8. Bodo nye macai amno. Lg tinggi cukai lg depa suka. Gst semua kena. Cukai pendapatan yg kaya saja kena. Miskin tk kena. Mat maslan dok tipu. Dulu katanye 10%. Now Gst hanye 6%. Cuba tunjok barang apa harga turun lepas Gst? Jawap macai amno. Haha

    ReplyDelete
  9. ada ke tandas free kkat klcc.. yg setahu aku kat celah celah pokok tu blh lah free

    ReplyDelete