KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 29 April 2015

POLIS BERJAYA CEKUP 3 REMAJA MELAYU MEROMPAK PEMANDU TEKSI SETELAH BERLAKU KEJAR MENGEJAR SEHINGGA TEKSI YANG DIBAWA LARI REMAJA BERKENAAN LANGGAR PEMBAHAGI JALAN DAN TERUS TERBALIK




Pada 27/04/15 jam lebih kurang 9.30 malam seorang pemandu teksi telah mengambil penumpang 2 lelaki Melayu dan seorang perempuan Melayu,di Stesen LRT Ampang, Selangor.

Penumpang berkenaan meminta pemandu teksi berkenaan hantar mereka ke Banting,Kuala Langat. Setibanya di tanah perkuburan Islam Kampung Sg.Buaya,Banting penumpang perempuan yang duduk di bahagian belakang pemandu telah mengeluarkan pisau dan meletakkan di bahagian tengkuknya.semenyata ,kedua-dua penumpang lelaki lain yang duduk di bahagian pemandu hadapan dan belakang turut mengeluarkan pisau dan letakkan di perut dan tengkuk pemandu.

Salah seorang dari penumpang tersebut telah mengarahkan pengadu berhentikan teksi dan keluar daripada teksi. Penyamun berkenaan telah periksa badan pemandu teksi yang dalam keadaan tertiarap di rumput dan ambil wang beliau berjumlah RM 115.00.

Kesemua penyamun kemudiannya bawa lari teksi jenis Proton Saga BLM No.pendaftaran HBA 3705 menghala ke arah Telok Panglima Garang ketika pemandu teksi berkenaan masih dalam keadaan tertiarap.

Pemandu teksi itu kemudianya telah minta bantuan dari orang awam yang lalu lalang dan buat panggilan kepada Bilik Gerakan IPD Kuala Langat.

Bilik Gerakan Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Langat buat hebahan awal yang mana sebuah kereta peronda  telah lihat Teksi yang di pandu oleh penyamun berkenaan  di hadapan Maybank Banting.

Hasil tindakan pantas polis satu sekatan jalanraya dengan menggunakan sebuah kereta peronda telah dilakukan di hadapan The Store Banting namun demikian penyamun berkenaan  bertindak merempuh pintu kereta peronda tersebut.

Kereta peronda yang dipandu oleh dua anggota polis itu kemudiannya mengejar teksi tersebut sehingga ke Telok Panglima Garang dimana teksi tersebut terbabas setelah merempuh beberapa buah kereta dan juga motosikal seterusnya melanggar pembahagi jalan mengakibatkan tayar teksi pecah. Kesemua suspek berjaya ditahan.


Butir-butir suspek yang berjaya ditahan adalah seperti berikut:

A)  Nama :Muhammad Muqri bin Zainudin
       KPT :970306-04-5533
       Umur :18 Tahun
       Pekerjaan: penjual minyak wangi

Alamat :No.751,Semarak 12, Taman Panchor Jaya,Seremban 70400,Seremban,Negeri Sembilan.


B)   Nama :Siti Azahliza bt Bakri
       KPT :930131-01-5116
       Umur :22 Tahun
       Pekerjaan: Penternak kambing
       Alamat :No.5 3/4 Jln Parit Betak 82000,Benut,Pontian,Johor.


C)   Nama : Muhammad Reidzuan Eishkhandar Bin Abdullah
       KPT : 980805-14-5589
      Alamat : No 16 Jln Persiaran Mawar 2, Tmn Sri Mawar 2, Senawang, Negeri Sembilan
      Umur ; 17 Tahun
      Pekerjaan: Tiada


Suspek Nama:Siti Azahliza dan Muhammad Muqri telah di hantar ke Hospitar Banting untuk buat pemeriksaan dan rawatan. Kedua-dua suspek mengalami kecederaan calar-calar pada lengan kaki dan muka.

Suspek yang bernama:Muhammad Reidzuan pula mendapatkan rawatan di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang dan masih belum sedarkan diri. Kini masih menungu hasil x-ray dan pemeriksaan.


Kesemua suspek dipercayai tidak mempunyai rekod lampau. Kini ditahan reman untuk bantu siasatan atas kesalahan melakukan samun bersenjata.

15 comments:

  1. saya ibu irma seorang TKI DI SINGAPURA
    pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos
    sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
    gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak
    kebetulan suami saya buka-bukan internet mendapatkan
    nomor MBAH SERO katanya bisa bantu orang melunasi hutang
    melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
    hubungi dan minta angka bocoran SINGAPURA
    angka yang di berikan 4D yaitu 9347 TGL 23-03-2015
    ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 177.juta
    bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri
    apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas
    jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
    ini nomor hp -> (-082-321-062-999-) MBAH SERO
    demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
    atau silahkan buktikan sendiri..

    ReplyDelete
  2. Gara2 gst mereka dipaksa buat begini.. kambing x mnjadi.. mnyk wangi x jln.

    ReplyDelete
  3. Itu bukan gara2 gst..
    itu gara2 bodoh baghal malas mcm anon diatas...
    Malu lah sikit...bangla keja kat malaysia pun dah kaya raya...bodoh punya melayu...

    ReplyDelete
  4. ini bro aku laa... kalau jumpa siap die

    ReplyDelete
  5. Apo nak dikato....sapa kata bangsa melayu tak samseng dahla samun duit, bawa lari teksi langgar orang lain yang tak ada kena mengena...pokoknya iman dijauhkan tidak dipedulikan tidak disuburkan tidak dibaja maka jadilah begini remaja kita

    ReplyDelete
  6. hebat...inilah bakal pemimpin pemuda dan putri amno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka hati bapak ko je..
      ko tak tau ke...mak bapak dia org kuat pkr..

      Delete
  7. Adakah jika dua mamat diatas disabitkan dengan kesalahan, dan seterusnya dihukum penjara maka mereka berdua akan berada di sel penjara sungai buloh bersebelahan sel peliwat negara al sheikh al anwar al juburi wal liwati wal sodomi pujaan pencacai lubang najis pakatan haramjadah? apakah kejuburan ini?

    ReplyDelete
  8. Sokong. Inilah bakal pemimpin pemuda & puteri umno. Guru kecing berdiri. Murid kecing berlari. Kesian pakcik teksi tu. Dirompak samseng amno. Kahkah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon diatas otak tolol kena liwat...

      Delete
    2. Purtera puteri pkr sedang mengganas...
      apa nak hairan...mak bapak dorang pon samseng..kaki baling kerusi...

      Delete
  9. Lagi Gambar ... Jom Terjah !! >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete
  10. Hebat pecapaian anak-anak Melayu ni. Berbagai bangsa menempuh macam-macam dugaan bila nak datang ke sini untuk mencari rezeki. Budak-budak bangsat keturunan Melayu ni yang takde ilmu dunia dan akhirat buat kerja tak senonoh. Namun ada juga baiknya. Budak budak ni rompak teksi sekali sahaja tapi tak berjaya. Ada orang rompak pemandu-pemandu tksi setiap bulan, mereka hidup senang lenang, perut buncit, tambah bini lagi, beli kereta mahal dan hidup semewah-mewahnya hasil memerah keringat pemandu-pemandu teksi. Thank you.

    ReplyDelete
  11. Yg sekor penjual minyak wangi sekor penternak kambing...apa punya baghal pi rompak rm115 duit pemandu teksi...kalau nak rompak pi lah bank...nie mesti tak sekolah atau selalu ponteng sekolah...nak buat jahat pun tak guna otak...gagal sistem pendidikan mcm nie...lahirkan manusia yg otak tak jalan...patut tak payah rawat 3 ekor nie buat habis duit rakyat saja...biarkan mampos lagi baik..muda2 lg dah jahat...habiskan beras kat penjara saja kasi 3 ekor ini makan..baghal....

    ReplyDelete
  12. Muda-muda dah merompak, nama pun elok je, tapi perangai macam setaaann! Orang bertiga macam ni, patut jadi "punching Bag" je kat MMA!

    ReplyDelete