KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 21 April 2015

GURU YANG PERJUANGKAN MANSUH PENTAKSIRAN BERASASKAN SEKOLAH (PBS) DI AMBIL TINDAKAN TATATERTIB BUANG KERJA.

Mohd Nor Izzat Mohd Johari, guru yang membantah pelaksanaan sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) telah dipecat.

Keputusan memecatnya dibuat Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran dalam mesyuaratnya yang ke-992 pada 31 Mac 2015.

“Setelah menimbang fakta-fakta berkaitan, Suruhanjaya mendapati bahawa tuan tidak dapat membebaskan diri daripada pertuduhan Suruhanjaya. Justeru, dalam mesyuarat yang sama tuan dikenakan tindakan tatatertib dengan dibuang kerja berkuatkuasa 31 Mac 2015.”

Surat berkenaan ditanda tangan oleh Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran Malaysia, Datuk Dr Haili bin Dorhan.

Berdasarkan tarikh serahan, Mohd Nor Izzat, 29, menerima surat pemecatan tersebut 18 hari kemudian, iaitu pada 17 April 2015.

Sebelum ini, ekoran bantahannya terhadap PBS, dia menerima arahan untuk berpindah ke sekolah di kawasan pedalaman.

Sebelum dipecat, Mohd Nor Izzat dilaporkan membuat dua rayuan untuk tidak berpindah dari sebuah sekolah di Jerantut, Pahang.

16 comments:

  1. Aku harap Azizah kalah

    Rano Karno Idrus
    Sg Acheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

      Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

      Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
      Nibong Tebal
      Seberang Perai, Penang

      Delete
    2. Macai Badut Negara detected.

      Delete
  2. KENAPA WAN AZIZAH TAKUT BAYANG - BAYANG SENDIRI!!!

    Huh! Memang patut sangat la dia ni tak dapat jadi Menteri Besar Selangor sebelum ini. Nama je Presiden PKR, tapi nak buat keputusan sendiri pun takut. Macam mana dia boleh jadi pemimpin?

    Setakat mengharapkan nama suami untuk jadi wakil rakyat, baik tak payah. Buang masa je angkat orang macm tu. Memang sah - sah dia takkan mampu buat kerja untuk menjaga kebajikan rakyat.

    Patut la dia mudah sangat kena tikam dari belakang dan dikhianati oleh Timbalan Presiden sendiri. Kelemahan dia menjadi pemimpin itu yang menjadi punca keGAGALan parti dia sendiri.


    Sekarang, bila orang tanya pasal calon di Permatang Pauh, dia sendiri pulak yang takut - takut nak umum. Sebab apa? Sebab dia takut tembelang dia akan pecah. Nanti, habis satu Malaysia tau.

    Hakikatnya, Si Wan Azizah tu tak perlu takut dengan bayang - bayang dia sendiri. Semua orang dah tahu dah agenda kaum kerabat dia di Permatang Pauh. Buat apa dia nak main sembunyi - sembunyi lagi?

    Realitinya, dikalangan puak - puak PKR tu sendiri pun mahu dia menjadi calon bagi kawasan Parlimen Permatang Pauh tu. Kalau bukan dia, siapa lagi yang layak untuk gantikan Si Ketua Penipu tu?

    Takkan pulak dia nak bagi laluan kepada penyokong - penyokong Kartel Azmin Ali untuk merampas kerusi tersebut dan seterusnya menjahanamkan legasi yang ditinggalkan oleh Si Ketua Penipu tu?

    Rasanya, Si Wan Azizah tu tidaklah sebodoh itu untuk melakukan tindakan sedemikian. Lagi pun, dia mesti memikirkan soal kepentingan Politik Peribadi serta kedudukan dia sendiri.

    Kalau dia tak bertanding di Permatang Pauh, maka selepas ini pasti dinasti Si Ketua Penipu tu dalam PKR akan hancur dan ditamatkan. Nak harapkan Si Nurul Izzah, lagi la tak boleh pakai.

    Dia menang pun sebab kerana menabur fitnah terhadap calon lawan sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu. Jadi, apa kemampuan yang Si Nurul Izzah tu ada untuk mengekalkan legasi Si Ketua Penipu tu dalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai Badut Negara (BN) detected

      Delete
    2. Kita memasti keluarga amalkan nepotism itu berhenti dari politik malaysia ini
      Rakyat sudah bosan dengan keluarga lim dan keluarga anwar itu dua menamalkan nepotisma

      Delete
  3. Salam Admin,

    Janganlah dimaki reformist yg menolak amalan nepotism. Lupakah Azmin reformasi 1998 menolak Dan menentang kronism dan nepotism.

    Suara akar umbi sudah tak dapat disimpan lagi kerana Anuar telah mungkir Jani.

    Kepada Jesse, Wak Yanto, Tulang Badak, super murai, wak rani DLL, Sila copy and paste warkah saya ni sebelum posting.

    Jgn marah admin. Kami sayangkan PKR tapi Anuar telah membuat PKR bagai Hak keluarga dia.

    Dgn Rendah diri Dan Penyh Ikhlas

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
  4. Anon 1253 - Macai Badut Negara (BN) detected!!

    ReplyDelete
  5. satu hari 15 tahun kemudian,

    azeman: (dari jauh) cikgu, cikgu

    jeperi: eh azeman dari kelas 6C ke ni? eh dah besar panjang kamu, kamu buat apa sekarang?

    azeman: biasalah saya turut jejak langkah cikgulah, belajar tak pandai, masuk maketab jadi guru, sekarang siap ade degree lagi tu sye pk tak skor spm mcm cikgu pun boleh jadfi cikgu knp sye tak boleh ye tak

    jeperi: betul tu azeman, cikgu pun dulu lulus lukisan je skang dah ade master, asignment upah org buat je kihkikih

    azeman: itulah yg sye cuba terapkan kpd murid-murid sye cikgu, buat ape belajar rajin2 baik belajar main2 mcm kita, boleh juge buat phd nanti, buat rugi belajar rajin2 waktu sekolah kan cikgu

    jeperi: betul tu azeman kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan, syarat minima untuk kemasukan IPG adalah 5A SPM, belajar sampai dapat ijazah pendidikan.

      Adakah orang yang mendapat 5A minima dikira pemalas.. ?
      Adapun kemasukan daripada IPTA juga berdasarkan keputusan SPM, adakah jika mendapat keputusan teruk di SPM boleh memasuki IPTA.

      Pihak KPM tidak perlu mengambil lulusan perguruan daripada mana-mana IPTA kerana IPG berkemampuan menyediakan lulusan perguruan.

      Jika kamu rasa sarjana muda, master dan phd boleh dilakukan dengan mudah serta dengan cara penipuan seperti yang kamu dakwa menunjukan kamu tidak mempunyai ijazah atau mastsr atau phd.

      Delete
    2. Diminta pibg mengusulkan agar guru-guru pamer result upsr-spm dan gambar terbaru mereka di ppn kenyataan sekolah agar dpt memberi motivasi kpd murid-murid. Guru kencing berdiri murid kencing manis. Sekian

      Delete
  6. Asyik-asyik Anwar Anwar Anwar...Azizah Azizah Azizah...Nurul Izzah Nurul Izzah Nurul Izzah...Diaorang nie ke yg menentukkan dosa dan pahala. Melayu...melayu...tak dak benda lain nak komen...mengumpat mengata mengumpat mengata. BOSANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN....

    ReplyDelete
  7. Kenapa macai umngok komen lari tajuk, org citer pasal guru dbuang kerja, nampak sgt org umno ni bodoh bangsat!!!

    ReplyDelete
  8. Ada beberapa komen d atas tu dr BABI2 yg komen per tah..dh la komen pun lr tjuk..mmng babi la.. Harap lepas ni ko mati accident.. Hidup pun nyusahkan org sj.

    ReplyDelete
  9. Dia kerja dengan siapa, jika karajaan buat kerja sistem pelajara, guru kena ikut, jawapan mudah ia bukan pasal parti politik ia tak bersetuju menghapuskan tentang sistem pelajara di sekolah Itu hanya memetingkan sukan dan pendidikan jasmani.
    Jawapan aku mudah je kalau kita kerja dengan swasta tak ikut cara system syarikat tersebut dah lama kena buang kerja, bagi aku apa guru itu kena buang perkara biasa, dah bagi amaran tetep lawan system baru terima dibuat itu jika ada kekurangan kita bercakap. Kita kena ingat bos siapa kementerian pelajaran, kita kena hormat system ada itu lebih baik.
    Kalau pkr berkuasa pun guru itu pun kena ikut system pelajaran baru dibuat, ia bukan pasal parti politik
    Pergi mengadu pada pkr itu ia, bila pkr berkuasa perkara sama juga akan belaku

    ReplyDelete
  10. Yg komen lari tajuk tu ibarat Babi Liar sesat masok kampong. Nk komen tp otak dungu n bodoh. Kesian.

    ReplyDelete