KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 20 April 2015

KETUA BANTAH SALIB GEREJA TAMAN MEDAN MENGAKU DIA ABANG KEPADA KETUA POLIS NEGARA??????



Datuk Abdullah Abu Bakar, yang mengetuai bantahan terhadap salib dalam sebuah gereja di Taman Medan semalam, difahamkan adalah abang kepada Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Abdullah, yang mengesahkan hal ini, berkata ini adalah sebab mengapa penduduk telah menemui beliau berhubung perkara itu pada hari Sabtu lepas.

"Ia hanya kebetulan bahawa saya adalah  abang kepada Tan Sri Khalid (Abu Bakar). Beliau adalah adik saya," katanya.

"Sebab itu dengan isu-isu seperti ini , orang ramai datang mengadu kepadanya."

Abdullah berkata penduduk di sana mengenali beliau dan beliau adalah seorang ketua cawangan Umno di Taman Medan.

"Sudah tentu, mereka tahu dan kenal saya. Saya juga sebelum ini adalah seorang pemimpin bahagian Umno."

Beliau juga berkata telah menjadi ahli Umno sejak tahun 1980-an dan menafikan dengan keras bahawa beliau menentang orang Kristian.

"Penduduk berasa cemas melihat salib. Mereka tidak selesa dan sensitif," katanya.

"Sesetengah mereka mengadu, pemandangan pertama mereka bila buka tingkap ialah salib."

Diminta mengulas kritikan terhadap protes semalam, Abdullah berkata beliau cuma cuba mengetengahkan rasa tidak puas hati penduduk.

"Saya seorang Islam. Sekumpulan pemuda dalam Whatsapp saya mengetengahkan isu salib itu dan mula menuding jari kepada pelbagai pihak.

"Sebagai pemimpin, saya campur tangan dan menasihati mereka tidak bercakap sedemikian. Saya kemudian bersetuju menemui mereka menyelesaikan perkara tersebut," kata Abdullah, dan menambah tiga keputusan diambil hasil perjumpaannya dengan penduduk.

"Pertama, cuba berjumpa pihak pimpinan gereja bila mereka hadir beribadat pada Ahad.

"Kedua, kami bersetuju menganjurkan protes aman, dan ketiga, iaitu yang paling utama, memastikan sama ada gereja tersebut ada kebenaran beroperasi daripada pihak berkuasa," kata Abdullah.

Menurutnya, beliau pada mulanya tidak hadir tunjuk perasaan tersebut tetapi terpaksa singgah apabila ia mula kecoh.

Katanya, pihaknya mahu tanda salib itu ditanggalkan sebagai langkah sementara supaya membolehkan orang ramai bersurai.

Abdullah turut memberitahu, beliau akan memeriksa status gereja itu dengan pihak Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

Pada 10 pagi semalam, kira-kira 50 orang berhimpun membantah penggunaan tanda salib di sebuah gereja, sewaktu upacara keagamaan mingguan gereja itu berlangsung.

Bantahan yang berlangsung di Taman Medan itu dianjurkan atas alasan tanda salib itu mencabar akidah dan kepercayaan majoriti penduduk kawasan itu yang beragama Islam.

Ia berakhir apabila pihak gereja bersetuju menurunkan lambang salib gergasi yang dipasang pada tingkap gereja yang terletak di tingkat dua sebuah bangunan rumah kedai.

59 comments:

  1. Dia abg kpn, Apa masalahnya.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haniza talha anak haram. Babi pukimak tudung labuh penakut jadi siput bila masalah macam ni timbul. Mana kau pergi haniza talha anak haram ooiiii????

      Delete
    2. mcm mana ko tau dia anak haram?
      Ker ko yg anak haram?

      Delete
    3. Anon 18.13 anwar main pancut dalam lubang mak kau dapat la 2 org anak...kau dgn haniza talha

      Delete
    4. Patutlah dia langsung tidak takut kepada undang-undang dan polis dan bebas melakukan JENAYAH, adik dia boleh memastikan dia terlepas dari sebarang tuduhan JENAYAH

      Delete
    5. hahaha......
      anon 18;56 dan 15;05 ....gila ke???? apa kena mengena dgn haniz ke anwar???? melayu bodoh!!!!

      Delete
    6. JESUS SIAL ANAK HARAM

      Delete
    7. Kau jangan cakap sembarangan, kalau engkau muslim, gugur akidah kau dan bukan orang yang beriman..kalau bukan muslim, sememangnya engkau kafir yang tak beradab.

      Delete
    8. Ano 21 april 15 0200. Kau la anak separuh anjing sebab omak kau yg pelacur jimak dgn anjing. Bodoh sial.

      Delete
  2. Salib tu di gereje, Apa masaalahnya? Mereka tu rakyat Malaysia berugama Kristian apa masaalahnya, mereka tu bukan ahli kumpulan ma'unah atau, qadiani, atau ayah pin...apa masaalahnya. Masaalahnya ialah Melayu suka sangat sibuk hal orang. Hal sendiri tak dapat diselesaikan sibuk hal orang, ramai betina Islam jadi GRO tak Kisah, ramai budak-budak Melayu bangang, berhenti sekolah, hisap dadah, mencuri, merempit buat tak nampak saja, ramai orang Islam kerja terlibat dengan arak dan zina buat tak kisah saja. Itulah masaalah orang Melayu yang cara kebetulan brugama Islam.. Turun menurun sibuk hal orang hinggakan tanah sendiri kena hakis, bahasa sendiri kena pinggir dan ugama sendiri akan diambil alih oleh bangsa-bangsa lain yang lebih pandai dan cerdik dalam menilai dan menghayati kemurnian Islam. Thank you!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen bangang

      Delete
    2. Minta perhatian..melayu hisap dadah..buang anak..bzina..merempit rosak akhlak..gejala sosial tu memang la salah yg berat..tp dlm islam tu kesalahan syariat..yg boleh ditaubatkan..tp bab aqidah ialah yg boleh membawa pd syirik dosa yg x terampun..ada beza tu aqidah n syariat..memang patut rasa cemas bila di kawasan majoriti islam ada pula tmpt sembahan agama lain..

      Delete
    3. pelik...
      macam mana salib kristien boleh ganggu akidah umat islam?
      Kat situ tak ada masjid ke?
      Kalu ada jangan lupa solat berjemaah kat masjid ye....
      Besor pahala solat berjemaah nih...

      Delete


    4. Salib tu sebenarnya kegembiraan Org Yahudi... bukannya org Kristian......
      Sebab " ORANG YAHUDI TELAH BERJAYA MEMBUNUH TUHAN ORANG KRISTIAN"


      Delete
    5. Komen bangang

      Delete
    6. hahaha....
      yg bangang itu si komen bangang tanpa alasan munasabah.
      melayu itu yg bodoh bukan islamnya.....jgn babitkan islam sebab tiada islam ajar melayu itu berbuat begitu tetapi melayu bodoh itulah yg cari pasal tak sudah cuba nak buat kecoh dgn sabit apa tujuan mrk sebenarnya???? melayu islam tulin tiada masalah lansung tetapi melayu itu yg buat hal malah cuba nak guna islam macamlah allah ajar mrk buat begitu, sedangkan yg tk sudah2 buat hal adalah melayu itu sebelum ini kitab lepas itu sabit nanti apa lagi???? kenapa tak guna akal yg allah bagi.....! kalau lah kata sabit itu halang arah mu macammana pula azan buat bising satu malaysia dari subur sampai malam!!! jadi masalahnya melayu bodoh itu cari pasal nak cari gaduh ...dah lah kecoh macam samseng .....makin byk makin bising apa nak jadi pada melayu bodoh ini!!

      Delete
    7. Cina & india babi! Balik negara asal kamu la pukimak

      Delete
    8. JESUS ANAK HARAM

      Delete
    9. muhammad pengganas dan perogol kanak2, kambing dan unta. Palui

      Delete
  3. Soklan... Kalau dah gereja lambang salib la oiii... tak kan nk letak bulan/bintang. aduh hai...

    Baik korang pi bantah AF, Bintang Kecil dn yg sewaktu dgnnya tu lagi baguih... tu betul rosakkan anak muda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen bangang

      Delete
    2. Hoi anon 15:01- kau tu yg bangang. Mari la kita berjihad keluar dari UMNO dan BN. Hari2 akhir saekor Najib.

      Delete
    3. negara ni bukan negara islam
      tu pasal ada gereja

      Delete

    4. Wei korang semua, kena kasihan kpd org kristian ,kerana Orang Yahudi
      "SUDAH BUNUH TUHAN MEREKA"



      Delete
    5. Anon 17.44 komen bangang

      Delete
    6. hahaha.....
      kau yg bangang sebab tiada komen cuma bangang!
      melayu bodoh!!!!!

      Delete
    7. 23.05 pendatang bangang

      Delete
    8. Anon 18:58 dan anon 01:56 mmg totally bangang makan dedak. Mmg kuli rosmah dan najib. Wat de fak

      Delete
  4. Omak ko ni kecempreng lh ! Klau nk tulis tu jgnlah ambil separuh2, nnti macai tk faham.

    ReplyDelete
  5. Kalau ia pun kamu abang KPN.......adakah kamu bolih buat sesuka hati.......kamu ni patut ditangkap bawah akta hasutan kerana merosak kan perasaan kaum lain dan rasis.....Ini bukan kerja kamu....sepatutnya dibawa kepengtahuan berwajib....KPN mesti buat sesuatu......ini bolih mendatangkan perselisihan antara kaum......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen bangang

      Delete
    2. sikap perkaumannya amat tinggi

      Delete
    3. hahaha.....
      dari dulu lagi melayu bodoh memang resis perkauman ........
      lainlah kalau melayu islam tulin sebab ada akal fikiran allah bagi berfikir dgn waras tahu mana betul salahnya. lain lah dgn melayu bodoh nama je...islam agamanya tetapi akal tiada nafsu jahat penuh dgn ajaran sesat entah mana mrk belajar agama .

      Delete
    4. 23.09 pendatang bangang

      Delete
  6. Kepala butuh pas bole wat pe skg.......nasib baik tok guru ko dah goll...klu tak macam2 patwa bangang kuar dari mulut si bangang tuh...puiiii...i

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak kafir mungkin

      Delete
    2. Bila dah terdesak tak tsu nk jawab apa... last kapir kan org ...tu la org pas...kepala butuh tul org pas ni....tunggu doa macam gampang pulak dari waris tok guru bangang...

      Delete
    3. Mamat three four anon 14:56 dan 15:12 baru terjaga tido selepas pekena pil kuda ker...ko babitkan pas dan tok guru passaipe...pas mana ada kafirkan orang bro...yang kafirkan orang lain,kata pas sesat sumer tuh orang umporno termasuklan mengkafirkan diri sendiri umporno punya kerja juga ..yang fobia tenggok salib tu pun umporno...yang umporno tidak fobia ialah lihat benda benda porno,jubo,liwat....spesis keldai umporno beriman dengan kitab suci utusan meloya dan tv three four...tiada dalil dalam hadis atau Al Quraan yang kata boleh cacat akidah kerana tenggok salib,berhala dsb..lain laa cerita kalau sengaja pakai salib,sembah berhala dsb...lagipun Allah tidak melarang berbuat baik atau berlaku adil kepada orang yang tidak memerangi orang Islam kerana agama

      Delete
    4. Kepala sial ko buta sejarah baca buku c.n afgani kafirkah aku ....pejuang tegar masa memali...baca buku bodoh...bukan dengat ceramah bangang dari tok guru sial ko tu...

      Delete
    5. 1708...apa hal marah sangat nih
      buatlah bertenang
      ambik wuduk dan pergi solat
      mudah2an dapat hidayah

      Delete
    6. hahaha.....
      melayu bodoh tu ..tak payah dilayan.
      islam mana ajar kamu hina yg mati dan yg hidup malah dgn kata kesat!!!!
      maka hanya melayu bodoh hanya atas nama islam sj akan begitu kotornya hati budi.

      Delete
    7. Kristian sial...jesus adalah anak haram jadah

      Delete
    8. Islam sundal. muhamad penyelewang dan pengganas gila sex besar. Suka kanak2 sebab batangnya kecil. Nabi palsu

      Delete
  7. Haniza talha anak haram pergi mana? Mana kau hilang anak haram oiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia yg anak haram ke ko anak haram?

      Delete
  8. Melayu UMNGOK Taman Medan ni low class....iman tak kuat. Baru jer tengok salib dah menggelupur macam cacing kepanasan...belum lagi tengok pantat warna pink...mahunya dia orang alami premature ejaculation.... kalau kau benar-benar beriman dengan agama Allah, buat rumah depan gereja pun no hal lah....Si Kristian tu letak salib kat premis persendirian dia, tak kacau siapa pun. Kalau kau orang dah tak boleh tolak ansur hidup dalam negara seperti Malaysia ni elok kau orang bunuh saja semua orang kapir. Mulakan dengan Jho Low yang balun duit 1MDB tu...hiduplah kau orang Melayu macam kera sumbang. Tengok salib takut tapi masjid surau kao orang tak pegi pun...munafik besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantat kau mak kau anon 15.03. Babi punya kapir

      Delete
    2. Umno ni dari manteri sampai macai mmng bangang Dan sial...ooo abg kpd KPN rupanya. SO?????

      Delete
    3. 1507...bawaklah bertenang
      ambik wuduk dan solat
      setan dah beranak kat kepala dah tu

      Delete
  9. KENAPA WAN AZIZAH TAKUT BAYANG - BAYANG SENDIRI!!!

    Huh! Memang patut sangat la dia ni tak dapat jadi Menteri Besar Selangor sebelum ini. Nama je Presiden PKR, tapi nak buat keputusan sendiri pun takut. Macam mana dia boleh jadi pemimpin?

    Setakat mengharapkan nama suami untuk jadi wakil rakyat, baik tak payah. Buang masa je angkat orang macm tu. Memang sah - sah dia takkan mampu buat kerja untuk menjaga kebajikan rakyat.

    Patut la dia mudah sangat kena tikam dari belakang dan dikhianati oleh Timbalan Presiden sendiri. Kelemahan dia menjadi pemimpin itu yang menjadi punca keGAGALan parti dia sendiri.


    Sekarang, bila orang tanya pasal calon di Permatang Pauh, dia sendiri pulak yang takut - takut nak umum. Sebab apa? Sebab dia takut tembelang dia akan pecah. Nanti, habis satu Malaysia tau.

    Hakikatnya, Si Wan Azizah tu tak perlu takut dengan bayang - bayang dia sendiri. Semua orang dah tahu dah agenda kaum kerabat dia di Permatang Pauh. Buat apa dia nak main sembunyi - sembunyi lagi?

    Realitinya, dikalangan puak - puak PKR tu sendiri pun mahu dia menjadi calon bagi kawasan Parlimen Permatang Pauh tu. Kalau bukan dia, siapa lagi yang layak untuk gantikan Si Ketua Penipu tu?

    Takkan pulak dia nak bagi laluan kepada penyokong - penyokong Kartel Azmin Ali untuk merampas kerusi tersebut dan seterusnya menjahanamkan legasi yang ditinggalkan oleh Si Ketua Penipu tu?

    Rasanya, Si Wan Azizah tu tidaklah sebodoh itu untuk melakukan tindakan sedemikian. Lagi pun, dia mesti memikirkan soal kepentingan Politik Peribadi serta kedudukan dia sendiri.

    Kalau dia tak bertanding di Permatang Pauh, maka selepas ini pasti dinasti Si Ketua Penipu tu dalam PKR akan hancur dan ditamatkan. Nak harapkan Si Nurul Izzah, lagi la tak boleh pakai.

    Dia menang pun sebab kerana menabur fitnah terhadap calon lawan sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu. Jadi, apa kemampuan yang Si Nurul Izzah tu ada untuk mengekalkan legasi Si Ketua Penipu tu dalam PKR?

    Kesimpulannya, tak perlu la Si Wan Azizah tu nak main sembunyi - sembunyi dengan rakyat. Kalau ye pun dia takut pada bayang - bayang dia sendiri, jangan la jadi pemimpin MUNAFIK yang takut dengan Kebenaran pulak!!!

    ReplyDelete
  10. Masalah timbul bila rumah ibadat di bina sesuka hati. Tak mengambil kira majoriti penduduk setempat.

    ReplyDelete
  11. Kepada ahli pkr jgn kecoh dn harus sokong Rmh kediaman ni dah dijadikan gereja.

    Ingat! Kita ahli pkr bersaudara Dan keimanan kita sama. Parti kita mmperjuangkan hak asasi. Ahli2 parti pun btcampur campur. Jgn layan.

    ReplyDelete
  12. Anjing umno cuma takut pada syirik je padahal orang munafik ni juga merupakan golongan penghuni neraka..kikiki

    ReplyDelete
  13. DALAM PERLEMBAGAAN MALAYSIA CUMA MENYEBUT UGAMA ISLAM SAHAJA.
    ADAKAH RUMAH KEDAI ITU DIGEZETKAN SEBAGAI RUMAH IBADAT ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 16.51. komen bodoh. Stupid law ya habis

      Delete
  14. Dah agak MACAI punya keje lol

    ReplyDelete
  15. LAIN LAIN UGAMA BOLEH DIAMALKAN DGN AMAN.
    KALAU DAH TAK AMAN TURUN JE AR SALIB TU.

    ReplyDelete
  16. Perati betul2 macam ada rantai leher kat Datuk abang KPN tu...ke aku yang salah pandang???

    ReplyDelete