Tuesday 21 April 2015

PRK PERMATANG PAUH DAN ROMPIN ADALAH GELANGGANG PALING SESUAI UNTUK TUTUP MULUT TUN MAHATHIR DARI TERUS MENYERANG NAJIB.



Mantan Perdana Menteri selama 22 tahun, Tun Dr. Mahathir Mohamad cukup yakin melebehi 100% bahawa UMNO/ BN akan menang dalam Pilihan Raya Kecil Rompin . Tetapi kemenangan itu perlu di ukur jumlah majoriti yang diperolehi calon UMNO/BN nanti ... sama ada lebih besar, kekal atau merosot.

Bagi Tun Mahathir, jika kali ini undi merosot, sudah bererti beliau dapat melihat kebenaran dalam ramalannya bahawa UMNO/BN akan kalah dalam Pilihan Raya Umum ke 14 akan datang, terutama sekali kerana berlaku di kawasan Parlimen yang diwakili sahabat karib dan orang kepercayaan Najib Razak sendiri.
 

Kemerosotan undi sudah cukup untuk melonjakkan lagi iltizam Tun Mahathir dalam perjuangan berani matinya bertekad mau menjatuhkan Najib.

Bagi Parlimen Permatang Pauh, Tun Mahathir turut akur dalam ramalan popular bahawa UMNO/BN pasti kalah dan PKR akan menang kerana kata dan alasannya pengundi yang sentimen kepada Anwar tidak mempedulikan apapun, sebaliknya akan mengundi membabi buta.

Suatu kenyataan yang lebih mirip kebudak-budakkan atas sifat benci melampaunya kepada Anwar Ibrahim yang tidak pernah pudar dan luntur seperti melabelkan para penyokong Anwar adalah jenis manusia dungu yang tidak berfikir apabila memberikan undi dan sokongan.

Bagaimanapun, sekiranya ditakdirkan Allah UMNO/BN menang di Permatang Pauh, maka Tun Mahathir mestilah memberhentikan serta merta kempen anti Najib kerana Najib telah memperoleh suatu cahaya dan harapan baru bagi BN dalam Pilihan Raya Umum ke-14  kelak.

Omak Kau secara peribadi, amat tidak bersetuju dengan pandangan dan hasrat Penasihat DAP, Lim Kit Siang mau berkerjasama dengan Tun Mahathir alasannya ialah bagi menyelamatkan Malaysia, kerana Omak Kau melihat kempen Tun Mahahtir untuk menjatuhkan Najib adalah tidak demokratik, keterlaluan dan lebih bertujuan dan bersifat untuk berbalas dendam.

Maka perlunya para pendokong dan penyokong Najib kena berkerja keras memastikan kemenangan cemerlang dan bergaya di PRK Rompin dan cuba sedaya upaya rampas Permatang Pauh ataupun sekurang-kurangnya menurunkan majoriti yang diperolehi Anwar Ibrahim sebelum ini jika mau Tun Mahathir tutup mulut terus dari menyerang bertali arus dengan bermodalkan apa yang diperkatakan oleh pembangkang selama ini.

Rentaplah akan peluang keemasan ini walaupun bakal berdepan dengan peluru cukup banyak yang ada dipihak Pakatan Rakyat kini terutamanya isu GST dan kezaliman.

PRK Permatang Pauh dan Rompin bukan sahaja gelanggang yang paling sesuai untuk menutup terus mulut Tun Mahathir tetapi lebih signifikan senario politik negara selepas PRU ke-14. Kekal atau ubah kedudukan.

28 comments:

  1. KENAPA WAN AZIZAH TAKUT BAYANG - BAYANG SENDIRI!!!

    Huh! Memang patut sangat la dia ni tak dapat jadi Menteri Besar Selangor sebelum ini. Nama je Presiden PKR, tapi nak buat keputusan sendiri pun takut. Macam mana dia boleh jadi pemimpin?

    Setakat mengharapkan nama suami untuk jadi wakil rakyat, baik tak payah. Buang masa je angkat orang macm tu. Memang sah - sah dia takkan mampu buat kerja untuk menjaga kebajikan rakyat.

    Patut la dia mudah sangat kena tikam dari belakang dan dikhianati oleh Timbalan Presiden sendiri. Kelemahan dia menjadi pemimpin itu yang menjadi punca keGAGALan parti dia sendiri.


    Sekarang, bila orang tanya pasal calon di Permatang Pauh, dia sendiri pulak yang takut - takut nak umum. Sebab apa? Sebab dia takut tembelang dia akan pecah. Nanti, habis satu Malaysia tau.

    Hakikatnya, Si Wan Azizah tu tak perlu takut dengan bayang - bayang dia sendiri. Semua orang dah tahu dah agenda kaum kerabat dia di Permatang Pauh. Buat apa dia nak main sembunyi - sembunyi lagi?

    Realitinya, dikalangan puak - puak PKR tu sendiri pun mahu dia menjadi calon bagi kawasan Parlimen Permatang Pauh tu. Kalau bukan dia, siapa lagi yang layak untuk gantikan Si Ketua Penipu tu?

    Takkan pulak dia nak bagi laluan kepada penyokong - penyokong Kartel Azmin Ali untuk merampas kerusi tersebut dan seterusnya menjahanamkan legasi yang ditinggalkan oleh Si Ketua Penipu tu?

    Rasanya, Si Wan Azizah tu tidaklah sebodoh itu untuk melakukan tindakan sedemikian. Lagi pun, dia mesti memikirkan soal kepentingan Politik Peribadi serta kedudukan dia sendiri.

    Kalau dia tak bertanding di Permatang Pauh, maka selepas ini pasti dinasti Si Ketua Penipu tu dalam PKR akan hancur dan ditamatkan. Nak harapkan Si Nurul Izzah, lagi la tak boleh pakai.

    Dia menang pun sebab kerana menabur fitnah terhadap calon lawan sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu. Jadi, apa kemampuan yang Si Nurul Izzah tu ada untuk mengekalkan legasi Si Ketua Penipu tu dalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR PARTI INDIA. MELAYU DAH TAK RAMAI SOKONG PKR.

      Delete
    2. Komen-komen macai Be End jelas menunjukkan Be End amat cemas dan takut untuk bertanding di PRK PP kerana kebarangkalian untuk Be End untuk menang ialah 30-70. Tambahan pula rakyat amat benci Be End kerana Be End menindas rakyat dengan GST lintah darat !

      Jangan bimbang Ameno, lembu cucuk hidung yang berharga 5kg beras dan 1 kg gula akan mengundi Ameno dalam PRK.

      Delete
    3. PRK Permatang Pauh dan PRK Rompin dan GST akan menjadi bacaan Talkin untuk Ameno dan Be End dan PRU ke14 akan menjadikan Aemno dan Be End sebuah parti buruk kepala ! Sesungguhnya rakyat sudah bosan dengan GST dan pelbagai skandal Be End yang amat meloyakan !

      Delete
    4. Umno party yahudi tergolong dlm melayu bodoh kaum bangla. Mahu kah kita dijajah oleh mrk ini???? Melayu bodog pengkianat malah berubah setiap masa demi kepentingan peribadi....contoh paling baik omak kau salah satu racun dlm daging pkr cuba nak jatuhkan image nya demi habuannya, dan rakyat digadai.... org mcm inilah yahudi.

      Delete
    5. PKR PARTI INDIA

      Delete
  2. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

    Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perai, Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen macai Be End ini jelas menunjukkan Be End amat takut bertanding dengan keluarga Anwar dan PKR dalam PRK PP ! Be End tahu Be End akan kalah dalam PRK Permatang Pauh dan PRK Rompin kerana GST yang amat dibenci oleh rakyat ! Pelbagai laporan menunjukkan Be End akan kalah dalam PRK dan PRU yang akan datang.

      Delete
  3. Aku harap Azizah kalah

    Rano Karno Idrus
    Sg Acheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pon ...harap jijah kalah....Rano

      Delete
    2. Macai-macai Be End sentiasa menyokong kezaliman bos mereka semata-mata untuk mendapatkan tulang yang menjadi makanan harian mereka. setiap kali mereka mendapat tulang, mereka akan menyalak gembira sambil menjilat kaki busuk bos mereka.

      Delete

  4. Takdir telah menentukan akan berlangsung dua pilihan raya kecil (PRK) awal Mei depan. Di Rompin, ekoran kematian Ahli Parlimen kawasan itu Tan Sri Dr. Jamaludin Jarjis akibat nahas helikopter, manakala di Permatang Pauh, berikutan kekosongan yang ‘ditinggalkan’ Ahli Parlimennya Da­tuk Seri Anwar Ibrahim kerana menjalani hukuman penjara atas kesalahan jenayah meliwat.
    Menarik untuk dilihat dan dianalisis tentang kedudukan Pas dalam kedua-dua PRK itu. Ramai yang tertanya-tanya ke mana arah parti itu?
    Jika dicongak dan dihitung atas nama maruah dan kedudukan, Pas hanya sebagai melukut di tepa gantang saja dalam PR.

    Terbaharu misalnya, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dilaporkan berkata: “DAP hanya berpakat dengan PKR dalam menentukan hala tuju pakatan pembangkang, termasuk menentukan siapa yang bakal menjadi Ketua Pembangkang baharu.”
    Ertinya DAP dan PKR sepakat menganggap Pas ibarat, “ada tak menambah, tiada tidak berkurang”. Jadi, apa lagi yang ditunggu oleh Pas untuk terus bersama-sama DAP dan PKR?

    Hairannya bukan semua pe­mimpin Pas ‘sekata’ untuk mempertahan maruah parti. Jika ada pun kalangan ‘orang lama’ yang lebih mirip kepada kepimpinan ulama dan lantang menyanggah DAP, masih ramai lagi yang ‘sayang berpisah’ dengan DAP.



    ReplyDelete
    Replies
    1. INI dia Nurul Izzah yg hanya reti pergi sesi touch d hanjing. Guru KAFA dihalau begitu kamu tak peduli.

      Binawe punya janda

      Delete
    2. Weiii Nurul izzah tahun 2014 kao kata geli dgn pas. Maksudnya kao melihat pas dgn keji. Nah rasakan Kali ni. Sori Nurul izzah hanjing tak boleh mengundi

      Delete
    3. Komen-komen macai-macai Be End ini jelas menunjukkan Be End akan kalah teruk dalam PRK Permatang Pauh dan PRK Rompin !

      Nurul Izzah tidak mempunyai sebarang skandal. Sebaliknya Be End bergelumang dengan pelbagai skandal seperti 1MDB, kapal selam Scorpene, skandal lembu RM250 juta, jet peribadi dll.

      Dan rakyat amat benci Be End kerana Be End memaksa GST ke atas rakyat untuk memikul beban hutang kerajaan Be End.

      Delete
  5. Mengikut info dalaman Azmin mungkin dijaruhkan tak lama lagi. Golongan yg menjatuhkan TSKI hendak menjatuhkan Azmin pula.

    Adakah reformist akan berdiam diri

    Yg Ikhlas
    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies






    1. PKR Batal Semua Program PRK Di Permatang Pauh
      Posted on Monday, April 20 @ 20:36:38 MYT
      Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah


      

      GEORGE TOWN: PKR membatalkan semua programnya di Permatang Pauh hari ini yang membabitkan Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali.

      Suri sabotage Azmin sedang dimulakan oleh clan segamboot

      Delete


  6. Mulut Tun M tidak akan tertutup sehingga dia K.O. lah...



    ReplyDelete
  7. PKR PARTI INDIA

    ReplyDelete
  8. Permatang pauh mampu buktikan yg anwar Dan keluarga akan bungkus Dan pkr akan dipimpin yang tawadhuk oleh azmin demi keadilan raya.

    Ingat! Siapa yg halang azmin bakal terpinggir spt tski Dan anwar.

    ReplyDelete
  9. Madey keling kerala kata,jib liwat tuya bayar kat Apco yahudi 7 bilion utk jadi penasihat..anjing2 umno mcm diatas tu pusing kata anwar pro yahudi..

    ReplyDelete
  10. Lebih tepat TDM kata majoriti pengundi Permatang fanatik...bukan buta tuli...fanatik tak serupa dgn buta tuli...TDM merujuk kpd sikap & perlakuan kelompok manusia yg terlalu kurang toleransi terhadap pendapat/pandangan yg berbeza ... ada pelbagai kategori fanatik...political/ideological fanatism, cultural-religous fanatism etc. Kemelut di negara teluk berlaku sebab a mixture of fanatism dikalangan bangsa Arab sesama mereka...anihnya ramai gen-y kita dihantar ke sana utk belajar walhal budaya fanatismnya amat tebal...

    ReplyDelete
  11. Jika wan azizah menang walau pun tipis dan undi merosot dengan teruK kita minta wan azizah letak jawatan sebagai presiden pkr itu.

    Rakyat malaysia dah bosan dengan nepostim utara itu
    Ahli refomasi cabang titiwangsa
    penah memakai baju
    ( justice for papa )

    ReplyDelete

  12. Menyampah betul jadi pengundi di Permatang Pauh...
    asyik2 dia , asyik2 laki dia . asyik2 dia pula...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa boleh buat, org lain semua bodoh, dia sja yg pandai.

      Delete
  13. Apa la nasib org melayu skrg ni .... umno berpecah ... PAS berpecah ....

    ReplyDelete
  14. Hadi dan Azmin akan sedaya upaya kalahkan PKR di P Pauh tetapi Tun akan pastikan Azizah menang. Sorry, Hadi dan Azmin. Agenda Tun lebih besar dari agenda perut peribadi korang.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...