KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 21 April 2015

ISMA SOKONG PADU PENDEMO ANTI SALIB SEBAGAI SUATU TINDAKAN YANG SANGAT WAJAR.


Bantahan yang dilakukan penduduk Flat Desa Mentari dan Flat Taman Medan Cahaya, Petaling Jaya berhubung kewujudan gereja di kawasan mereka adalah sangat wajar.

Pengerusi Biro Dakwah Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Haji Omar Kassim, berkata orang Melayu dan umat Islam selama ini sentiasa bertolak ansur dalam menjaga sensitiviti agama.

“Di Selangor sendiri jumlah gereja yang didirikan jauh lebih banyak daripada peratusan penduduk beragama Kristian.

“Maka, pembinaan gereja dan meletakkan lambang salib di kawasan 90 peratus umat Islam sangat tidak sensitif, bersikap menghasut secara halus dan biadab

“Jadi, bagi saya adalah wajar bantahan tersebut diadakan” tegasnya kepada wartawan Ismaweb.

Semalam, penduduk di kedua-dua flat tersebut mengadakan demonstrasi aman membantah kewujudan gereja di kawasan mereka. Mereka mendesak supaya lambang salib tersebut diturunkan dengan segera dan gereja yang diwujudkan itu segera berpindah ke kawasan lain.

Haji Omar berkata, DAP berterusan menolak penggunaan Akta Hasutan kepada pihak yang menghina Islam selama ini.

“Tetapi hari ini mereka pula yang beriya-iya mencadangkan akta apabila melibatkan isu suara hati umat Islam. Tidakkan lidah bercabang namanya? Ini belum lagi memegang tampuk kuasa, mereka sudah mula membuat pendakwaan terpilih.

“Agaknya apa akan jadi bila diberikan tampuk kuasa kelak?,” soalnya lagi.

Sementara itu, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dilaporkan berkata, demonstrasi yang dilakukan penduduk terbabit tidak melibatkan unsur hasutan.

Beliau berkata, bantahan yang diadakan itu tidak menyentuh isu agama, ia hanya isu masyarakat tempatan.

“Ini bukan isu menyentuh agama atau agama Kristian. Ini cuma bantahan masyarakat di sana tentang kedudukan gereja itu. Salib itu diturunkan adalah di atas permintaan masyarakat dan disetujui oleh paderi itu sendiri. Tidak ada kekerasan digunakan ketika menurunkan salib itu,” katanya dilaporkan sebuah portal berita.

Sambil menegaskan sentiasa bertindak tanpa berat sebelah, Khalid berkata, beliau telah menyemak kehadiran abangnya Datuk Abdullah di tempat kejadian.

“Dia sebagai ketua masyarakat di kawasan itu, tanggungjawabnya adalah menenangkan penduduk di situ daripada menjadi lebih agresif.

“Itulah peranan yang diambil oleh abang saya,” jelasnya.

Terdahulu, Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua mencabar kerajaan mengenakan Akta Hasutan kepada mereka yang terlibat dalam bantahan tersebut.

Tony dalam kenyataannya mempersoal sama ada Akta Hasutan hanya dikenakan ke atas orang bukan Islam dan tidak pada orang Islam.

“Atau adakah isu ini akan sekadar membuktikan akta itu diadakan semata-mata untuk digunakan terhadap bukan Islam sementara orang Islam yang mencabuli hak bukan Islam akan dibiar begitu sahaja?,” soalnya.

18 comments:

  1. Di copy paste at as pwrmintaan Jeff


    Salam Admin,

    Janganlah dimaki reformist yg menolak amalan nepotism. Lupakah Azmin reformasi 1998 menolak Dan menentang kronism dan nepotism.

    Suara akar umbi sudah tak dapat disimpan lagi kerana Anuar telah mungkir Jani.

    Kepada Jesse, Wak Yanto, Tulang Badak, super murai, wak rani DLL, Sila copy and paste warkah saya ni sebelum posting.

    Jgn marah admin. Kami sayangkan PKR tapi Anuar telah membuat PKR bagai Hak keluarga dia.

    Dgn Rendah diri Dan Penuh Ikhlas

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dgn Sombong diri Dan Penuh Tipu Muslihat

      Macai Be End
      Ulu Bernam
      Macai yg Origine (Origine? Macai bodoh. B. Inggeris pun tak tahu)

      Delete
    2. Kecewa jugak dgn orang yg mahukan nepotism style anwarinas. Rosak PKR dibuatnya. Takpe Jeff nanti aku post apa, akan Ku lampirkannwarkah Jeff

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
  2. Sudah mass untuk Berjasa Isma bertanding di Permatang Pauh. Dgn adanya Berjasa Isma, maka is member I pilihan kpd pengundi2 yg satangkan hudud. Hsrus diingat DSWA menentang hudud

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perai, Penang

    ReplyDelete
  3. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

    Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perai, Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku harap Azizah kalah

      Rano Karno Idrus
      Sg Acheh

      Delete
    2. Diharap Jesse boleh beri update on Pmtg Pauh.


      Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
      Nibong Tebal
      Seberang Perai, Penang

      Delete
    3. Hoi Saryanto > Kau mana punya wak kang ah ?? Macam sial je.

      Delete
  4. Tujukan lesen kebenaran bina gereja itu dan surat mendapat sokong dari penduduk setempat baru, baru macai pkr boleh bercakap . Pesan Pada macai itu jika masjid dan kuil hindu boleh di robohkan pkr jika tak ada lesen dan kenapa gereja tak boleh robohkan sebab tak ada lesen ia. Ini sikap pilih bulu pkr sebab sayangkan duit dap dan undi dap itu

    ReplyDelete
  5. Pada pendapat saya, rakyat negara ini berhak membuat demonstrasi secara aman menentang GEREJA HARAM di Taman Medan kerana negara ini adalah negara demokrasi bukan negara komunis. Adakah menjadi kesalahan membuat demonstrasi terhadap gereja haram? Orang-orang Kristian pernah menentang pembinaan masjid di luar negara!

    Majlis Bandaraya Petaling Jaya telah mengesahkan bahawa gereja itu beroperasi TANPA lesen dan kebenaran MBPJ: PETALING JAYA:

    [Quote] City council officers have classified the church in Taman Medan at the centre of the “cross protest” as unlicensed as it has not submitted a written application to operate as a place of worship. It was also revealed that the church at Metro Square PJS2B/3 had no permit to put up a cross on its building. PJ City Council (MBPJ) public relations officer Zainun Zakaria said a three-hour licensing data check has revealed that the shoplot used as a church “does not have a license to operate as a place of worship”. [Unquote]

    Sumber: http://www.thestar.com.my/News/Nation/2015/04/21/Cross-protest-Taman-Medan-no-licence/

    ReplyDelete
    Replies
    1. PJ city council kata gereja tu haram??? baru sedar ke atau berlakon...gereja tu bukan dlm utan...lgi satu..kalu salib besar tiang letrik pun..ape hal nyer..casino genting highland tu berapa ekar..nampak dari ulu yam...xnk demo aman ke ...kita azan sehari lima waktu..dia xkomplen...kira bagus dh tu..mkne dia paham kepentingan azan...tiang cross bodo tu dia pelekat kt gereja dia lantak pi la..awat..rosak akidah??..yg tua2 terkinja2 dlm "otai masih berbisa' tu..salib tu ka yg suruh?...yg mnangis ibu,bapak..atok..sbb tersingkir AF tu ..pengaruh tiang tu ke....wat demo GST lagi baik..toksah dok ikut abg KPN tu..

      Delete
    2. 13.47 anak haram

      Delete
    3. 13.11 anak haram

      Delete
  6. Hahaha.......halau gereja haram....halau juga surau haram halau juga kuil haram tokong haram.....tiada lesen roboh semuanya. Inilah rakyat melayu bodoh mahu.... .jgn libatkan islam. Yg cina dayak india mahu apa???? Adakah melayu kacau gereja kamu nak kacau surau pula!!!! Masalah bukan agama tetapi manusia bodoh jahat tidak guna akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 13.48 anak haram

      Delete
    2. 17:10 anak haram juga

      Delete
  7. maka setelah dikuasai akan negeri selangor oleh para penjualbeli ilmu pada 2008 ..antara kezaliman yg paling hebat dilakukan adalah dengan pemansuhan had ruang pada pembinaan rumah ibadah non muslim( sedang dicongak pada waktu yg sesuai untuk dizahirkan)...penganugerahan hakmilik tanah buat selama-lamanya kepada rakyat yg "bertuah" (dihentikan kerana melihat tumbangnya rakan gembalanya di perak atas usaha ini ..buat sementara waktu) ..pelaksanaan pada pembinaan ladang babi berkelompok yg bertaraf mega dan diyakini tidak menjejaskan manusia yg bermukim di kawasan sekitar.. ironinya bangsa yg sangat suka memakan daging babi itu pun tak sanggup bermukim di kawasan yg berkembang biaknya babi2 yg dipelihara .. satu fakta yg sangat jelas kebanyakkan si penternak babi tidak akan membina kediaman keluarganya di kawasan berhampiran ladang babinya sendiri .. sehingga anak si penternak tidak akan mengetahui akan pekerjaan sibapa sewaktu kecilnya

    ReplyDelete