KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 28 April 2015

BERITA BURUK UNTUK MAHATHIR DAN KUNCU-KUNCUNYA .... NAJIB TIDAK AKAN MENYERAH KALAH DENGAN MUDAH DAN AKAN LAWAN HABIS-HABISAN



Perdana Menteri Dato' Seri Najib Razak malam ini menegaskan beliau tidak akan menyerah kalah, malah akan mempertahankan pentadbirannya, walau diasak dan diserang dengan pelbagai kritikan daripada banyak pihak.

Berdepan cabaran paling getir sejak mengambil alih tampuk kerajaan, Najib mempertahankan pentadbirannya, dan berkata ia mendapat sokongan penuh ahli Kabinet dan mengamalkan ketelusan dalam semua perkara.

"Walau dilintang dengan seribu aral, biarpun kita diasak dan dikritik, sebagai sebuah kerajaan yang telus, saya selaku perdana menteri bersama-sama timbalan perdana menteri, dan didokong pula para menteri serta rakan ahli pentadbiran, tidak akan sesekali berganjak atau menyerah kalah, malah akan tetap istiqamah dan terus berjuang, merintis sejuta lagi jalan baru demi kebaktian kepada rakyat dan negara," katanya ketika melancarkan laporan Program Transformasi 2014, malam ini.

Najib ketika ini dilemparkan dengan pelbagai kritikan, malah bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad juga mempersoalkan pelbagai skandal yang menyelubungi Putrajaya.

MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ... LAWAN TETAP LAWAN .. MELANGKAH SETAPAK KEBELAKANG TIDAK SAMA SEKALI ... NO RETREAT NO SURRENDER .. STAY FOOT AND FIGHT TOGETHER TILL THE LAST BREATH.

30 comments:

  1. Berita buruk untuk mahadey:
    Permatang pauh dan Rompin akan bungkus kerana GST

    ReplyDelete
    Replies
    1. PETALING JAYA: Masyarakat Islam yang telah membayar zakat tidak seharusnya lagi dikenakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

      Cadangan itu dibuat oleh Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri bagi mengelak umat Islam terbeban dengan dua kali pembayaran -zakat dan GST.

      Sehubungan itu, beliau mencadangkan pihak kerajaan mewujudkan satu mekanisme supaya tidak berlaku pertindihan pembayaran yang sesungguhnya membebankan.

      Beliau juga mencadangkan supaya kadar enam peratus itu dikurangkan mengikut pada kemunasabahan dan kemampuan rakyat kebanyakan pada masa kini.

      “Rakyat jelata dan orang ramai begitu ternanti-nanti ingin melihat hasil daripada percukaian GST. Adakah kualiti sistem pengangkutan awam, kemudahan awam, pembelajaran dan lain-lain yang bersifat maslahah (kerosakan) ‘ammah akan dibaikpulih,” katanya.

      Bahkan, katanya, ketelusan dalam pelaksanaan ini haruslah dipertingkatkan dan dilakukan dengan penuh integriti dan amanah.

      “Mekanisma, cara pungutan dan pengagihan perlu selamat daripada sebarang unsur penindasan dan orang-orang miskin dikecualikan daripada dibebani dengan cukai.


      “Begitu juga mekanisma supaya tidak berlaku eksploitasi orang yang tidak bertanggungjawab yang perlu dikawal sebaik mungkin agar kemaslahatan terzahir,” ujar beliau lagi.

      Delete
    2. engguna Internet bidas kempen siber BN Permatang Pauh

      Sebuah laman Facebook yang ditaja mengkritik Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan menggesa rakyat Malaysia mengundi Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh akan datang, kini memakan diri apabila pengguna media sosial meninggalkan komen mempersendakan dasar BN itu sendiri.

      Laman itu yang dinamakan 'Pilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh P44' pada 24 April memuatnaik imej Lim dengan kata-kata: "Inilah contoh pemimpin yang berjaya".

      Pentadbir laman pula menulis di sebelah gambar itu: "Tahniah buat rakyat Pulau Pinang, Cukuplah... Kami Pulak!"

      Bagaimanapun, ramai pengguna Facebook sebaliknya menjawab di ruang komen mengatakan sesetengah daripada dakwaan yang disenaraikan itu menipu dan isu yang dibangkitkan tersebut tidak jauh bezanya dengan apa yang dialami di negeri yang ditadbir BN.

      Sofian Hakem menulis: "Aku bukanlah penyokong parti politik. Bukan nak jilat. Aku duk Penang. Tempat aku dulu banjir teruk kalau 1 jam hujan lebat 'confirm' banjir. Sekarang ini takda la pulak banjir dah.

      "Masjid pun dah ada 'aircond'. Tempat niaga aku dah dinaik taraf tapi harga tetap kekal RM7.50 sebulan."

      Dunia Orina berkata, harga rumah dan cukai pintu meningkat di banyak negeri, "Tak kira siapa pun perintah di mana-mana negeri. Admin, tolong semak dulu sebelum keluarkan statement sengal."

      "Ouhhh, Melaka takda rumah urut? Johor takda rumah urut? Cukai tak semakin naik di Johor dan Melaka?" tulis Khairil Rijal Khizhir pula.

      Mohd Iskandar Mohd Othman pula berkata: "Tarif air di Johor paling tinggi di Malaysia, admin tak tahu kah? Jangan ingat duduk di negeri BN Melayu boleh senang. Manakah janji BN semasa pilihan raya?"

      Pengguna lain mengatakan dosa BN sendiri seperti dalam kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan cukai barang dan perkhidmatan (GST) lebih besar daripada mana-mana kesilapan yang dilakukan kerajaan Pulau Pinang.

      Remy Alamshah malah menyalahkan GST yang diperkenalkan kerajaan persekutuan sebagai menyebabkan cukai naik di Pulau Pinang.

      Proton Putra Putri berkata tiada satu pun masalah yang disenaraikan itu sama dengan skandal 1MDB dan dananya yang lesap.

      Putra Razif Thesoullok pula menulis: "Nak sokong BN pulak? Tak payah lah. Nanti datang masalah baru."

      Wan Paan pula menyindir menyatakan: "Setuju admin. Hanya BN dapat ringankan beban rakyat. Nak tau tak admin? Sekarang ni beli apa jenis barang pun murah. Dulu beli top-up RM10, sekarang RM10.60. Makin murah kan?

      "Sebab itu member-member gua makin sayang BN. Hanya BN yg dapat meringankan beban kami semua. Hidup BN!!!!"

      Pakatan Rakyat mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh dengan calonnya dari PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

      Beliau memegang kerusi itu 3 kali sebelum ini selepas memenanginya pada pilihan raya kecil 1999 dan pilihan raya umum 2004 dan 2008, sebelum suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kembali ke kancah politik.

      Beliau ditentang pendatang baru dari BN, Suhaimi Sabudin, 43, seorang pengarah urusan syarikat pembinaan dari Guar Perahu, Permatang Pauh.

      Kawasan Parlimen Permatang Pauh mempunyai 71,513 pengundi, yang mana 70% daripadanya Melayu dan yang selebihnya terdiri daripada Cina (20%), India (6%) dan lain-lain (4%).

      Terdapat 3 kerusi Dewan Undangan Negeri di Permatang Pauh. PKR memegang Penanti dan Seberang Jaya manakala PAS memegang Permatang Pasir.

      Pada pilihan raya umum 2013, Anwar mengekalkan kerusi itu dengan memperolehi 37,090 undi atau 58,56% daripada jumlah 63,332 undi - majoriti 11,721 undi. -TMI

      Delete
    3. ekas exco kerajaan negeri Perak Datuk Hamidah Osman diperintahkan Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini membayar ganti rugi RM150,000 kepada Khalid Samad atas penerbitan artikel yang memfitnah Ahli Parlimen Shah Alam itu.

      Keputusan tersebut diberikan Penolong Kanan Pendaftar Firdaus Sidqi Sharil Azli hari ini di kamar beliau setelah mendengar hujah yang diberikan oleh peguam kedua-dua pihak.

      Pada 10 Disember 2013, Mahkamah Rayuan sebulat suara membenarkan rayuan Khalid bagi mengenepikan perintah Mahkamah Tinggi yang menolak saman fitnah beliau ke atas Hamidah yang juga ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Rapat.

      Di dalam keputusannya, Mahkamah Rayuan memutuskan hakim Mahkamah Tinggi tersilap apabila memutuskan tiada bukti Hamidah menerbitkan artikel yang bertajuk "Umat Islam Perlu Bersatu" di dalam blognya pada sekitar Januari 2010 di mana dalam artikel tersebut, Hamidah memuatkan gambar 'superimposed' Khalid berpakaian ala seorang Paderi.

      Semasa perbicaraan di Mahkamah Tinggi, Hamidah memadam posting beliau itu dan cuba menafikan menerbitkannya, namun Mahkamah Rayuan memutuskan memang beliau yang menerbitkan artikel berunsur fitnah tersebut.

      Mahkamah Rayuan juga memerintahkan taksiran ganti rugi dibuat di hadapan timbalan pendaftar Mahkamah Tinggi Shah Alam yang kemudiannya memutuskan jumlah tersebut hari ini.

      Khalid diwakili Azhana Mohd Khairudin dari Tetuan Mohamed Hanipa & Associates manakala Hamidah diwakili Tetuan Hafarizam, Wan & Aisyah Mubarak. – TMI

      Delete
    4. PERMATANG PAUH: Ahli-ahli dan penyokong Umno tidak akan memahami pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) membebankan rakyat jika hanya membaca akhbar seperti Utusan Malaysia dan menonton televisyen.

      Ahli Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin berkata, beliau pernah ditanya oleh ahli Umno mengapa pentadbiran negara di bawah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengenakan GST kepada rakyat.

      Kata beliau, soalan itu diajukan kepadanya kerana beliau adalah ahli parlimen yang boleh mendapat jawaban daripada Kerajaan Persekutuan.

      "Saya jelaskan kerana hutang negara meningkat, PM tak urus negara dengan baik, beli jet, banyak ketirisan, jadi terpaksa kutip GST daripada rakyat untuk bayar hutang," ujarnya pada sidang media Pilihan raya Kecil (PRK) P.044 Permatang Pauh di Penanti, hari ini.

      Tambahnya, selama ini mereka tidak memahami kenapa kerajaan melaksanakan GST kerana tidak mendapat maklumat yang sebenar.

      "Sebab selama ini mereka tengok TV3, baca Utusan. Baru sekarang mereka faham," ujarnya yang juga Pengarah Strategi PKR.

      Menurutnya lagi, maklum balas yang diterima daripada para pengundi di Permatang Pauh mendapati mereka memberi perhatian serius terhadap pelaksanaan GST yang menyebabkan harga barangan meningkat.

      Sementara itu, Pengarah Pilihan Raya PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail pada satu majlis kelmari memberitahu bahawa hasil kajian lapangan yang dilakukan Merdeka Center mendapati 70 peratus pengundi di Permatang Pauh menyatakan isu ekonomi khususnya GST adalah penting untuk menentukan parti pilihan mereka. - HARAKAHDAILY

      Delete
    5. kalau harakah aku baca, banyak iklan beli ubat kuat, kalau anwar baca sebab beli alat menbesarkan telur..

      Delete
    6. Mufti wp tak mau gst utk pembayar zakat

      Ni lagi serban belit ular sawa songkok tinggi tak reti ekonomi.... Semua pak ostad bebal ekonomi... Kecuali hadi awNg yg sokong gst bersama umno

      Delete
  2. Tahukah anda najib tidak pernah habiskan pengajiannya. Justeru beliau tidak pernah tahu jerih pedih orang yang berusaha untuk skor spm nak buat degree.

    Maka semasa beliau menjadi menteri pelajaran, degree telah dilacurkan bila mana kelayakan untuk mengambil degree bukan lagi kepandaian, calon serendah 3A/10 subjek pun boleh ambil ada yang cakap calon gred 3 pun boleh ambil. Begitulah hinanya degree dibuat najib.

    Sebab itulah ramai skorer masih menganggur dan bodo pula diterima bekerja bukan berdasarkan kepandaiannya.

    Oleh itu kepada skorer di luar sana jom bersuara di bawah payung pertubuhan KEDEPAN (kembalikan degree berasaskan kepandaian spm 5A< degree & guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah & pekerja am) demi kualiti pendidikan negara dan masa depan anak-anak kita. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang lagi tokoh tampil mendesak perdana menteri supaya jangan terus berdiam diri terhadap kritikan dibuat Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Kata Tun Abdullah Ahmad Badawi, Datuk Seri Najib Razak perlu memberi reaksi kepada kritikan dibuat Dr Mahathir.

      "Najib perlu melakukan sesuatu. Sesiapa yang menjadi perdana menteri bertanggungjawab (untuk memaklumkan) kepada rakyat," katanya di sidang media selepas menghadiri forum anjuran Institut Kefahaman Islam Malaysia hari ini.

      "Beliau tak boleh mendiamkan diri, kan?" katanya.

      Abdullah berkata, menjadi perkara biasa bagi seseorang pemimpin menyuarakan pandangannya kepada rakyat.

      Katanya, Najib perlu melakuka sesuatu bagi menangani serangan Dr Mahathir kerana jika tidak, ia akan memberi kesan buruk kepada Umno dan masyarakat.

      Ditanya sama ada Najib perlu meletak jawatan sebagai perdana menteri atau sebaliknya, Abdullah berkata: "Dia mesti membuat keputusan itu."

      Sementara itu ditanya apa yang perlu dilakukan pihak lain yag terbabit dalam persengekataan Najib - Dr Mahathir, Abdullah berkata: "Cuma buat kerja masing-masing, sudah."

      Delete
    2. Jika anda membuat carian di Internet mengenai fairy tale (kisah pari-pari) ada dua definisi yang dipaparkan.

      Pertama, sebuah cerita biasanya untuk kanak-kanak mengenai bunian atau makhluk halus.

      Kedua, ia biasanya merujuk kepada "kenyataan atau kepercayaan yang luar biasa atau mengelirukan."

      Kedua-dua definisi itu boleh menggambarkan saranan bekas menteri Datuk Zaid Ibrahim kepada Tun Dr Mahathir Mohamad supaya menamakan veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah sebagai perdana menteri baru.

      “...Saya percaya jika Dr Mahathir mahu pemimpin yang lebih baik dan bertanggungjawab untuk Umno pada masa depan - dan ketika yang sama menamatkan korupsi sistematik serta meningkatkan kualiti institusi awam - pemilihan pengganti (perdana menteri) tidak lain adalah Tengku Razaleigh Hamzah," katanya.

      Hakikatnya, kenyataan Zaid yang meletakkan nama Dr Mahathir dalam ayat sama dengan "pemimpin lebih baik dan bertanggungjawab" serta "menamatkan korupsi sistematik" sangat mengejutkan.

      Mungkin bekas menteri itu seorang tokoh romantik yang kekal percaya seekor katak masih boleh bertukar menjadi putera raja yang kacak apabila dicium.

      Delete
    3. Disebab sikap berdiam diri pak lah di jatuhkan tun m itu. Bagi aku .najib tak boleh diam diri kena bagi fakta ada, pak lah bagi amaran pada najib jangan berdiam diri. Seperti mana dia terkena dulu. apa maksud pak lah buat buat kerja masing 2 itu tun m kerja proton kena buat kerja dia sebagai penasihat dAn najib kena buat kerja sebagai pm. itu maksudkan

      Delete
  3. PETALING JAYA: Masyarakat Islam yang telah membayar zakat tidak seharusnya lagi dikenakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

    Cadangan itu dibuat oleh Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri bagi mengelak umat Islam terbeban dengan dua kali pembayaran -zakat dan GST.

    Sehubungan itu, beliau mencadangkan pihak kerajaan mewujudkan satu mekanisme supaya tidak berlaku pertindihan pembayaran yang sesungguhnya membebankan.

    Beliau juga mencadangkan supaya kadar enam peratus itu dikurangkan mengikut pada kemunasabahan dan kemampuan rakyat kebanyakan pada masa kini.

    “Rakyat jelata dan orang ramai begitu ternanti-nanti ingin melihat hasil daripada percukaian GST. Adakah kualiti sistem pengangkutan awam, kemudahan awam, pembelajaran dan lain-lain yang bersifat maslahah (kerosakan) ‘ammah akan dibaikpulih,” katanya.

    Bahkan, katanya, ketelusan dalam pelaksanaan ini haruslah dipertingkatkan dan dilakukan dengan penuh integriti dan amanah.

    “Mekanisma, cara pungutan dan pengagihan perlu selamat daripada sebarang unsur penindasan dan orang-orang miskin dikecualikan daripada dibebani dengan cukai.


    “Begitu juga mekanisma supaya tidak berlaku eksploitasi orang yang tidak bertanggungjawab yang perlu dikawal sebaik mungkin agar kemaslahatan terzahir,” ujar beliau lagi.

    ReplyDelete
  4. engguna Internet bidas kempen siber BN Permatang Pauh

    Sebuah laman Facebook yang ditaja mengkritik Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan menggesa rakyat Malaysia mengundi Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh akan datang, kini memakan diri apabila pengguna media sosial meninggalkan komen mempersendakan dasar BN itu sendiri.

    Laman itu yang dinamakan 'Pilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh P44' pada 24 April memuatnaik imej Lim dengan kata-kata: "Inilah contoh pemimpin yang berjaya".

    Pentadbir laman pula menulis di sebelah gambar itu: "Tahniah buat rakyat Pulau Pinang, Cukuplah... Kami Pulak!"

    Bagaimanapun, ramai pengguna Facebook sebaliknya menjawab di ruang komen mengatakan sesetengah daripada dakwaan yang disenaraikan itu menipu dan isu yang dibangkitkan tersebut tidak jauh bezanya dengan apa yang dialami di negeri yang ditadbir BN.

    Sofian Hakem menulis: "Aku bukanlah penyokong parti politik. Bukan nak jilat. Aku duk Penang. Tempat aku dulu banjir teruk kalau 1 jam hujan lebat 'confirm' banjir. Sekarang ini takda la pulak banjir dah.

    "Masjid pun dah ada 'aircond'. Tempat niaga aku dah dinaik taraf tapi harga tetap kekal RM7.50 sebulan."

    Dunia Orina berkata, harga rumah dan cukai pintu meningkat di banyak negeri, "Tak kira siapa pun perintah di mana-mana negeri. Admin, tolong semak dulu sebelum keluarkan statement sengal."

    "Ouhhh, Melaka takda rumah urut? Johor takda rumah urut? Cukai tak semakin naik di Johor dan Melaka?" tulis Khairil Rijal Khizhir pula.

    Mohd Iskandar Mohd Othman pula berkata: "Tarif air di Johor paling tinggi di Malaysia, admin tak tahu kah? Jangan ingat duduk di negeri BN Melayu boleh senang. Manakah janji BN semasa pilihan raya?"

    Pengguna lain mengatakan dosa BN sendiri seperti dalam kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan cukai barang dan perkhidmatan (GST) lebih besar daripada mana-mana kesilapan yang dilakukan kerajaan Pulau Pinang.

    Remy Alamshah malah menyalahkan GST yang diperkenalkan kerajaan persekutuan sebagai menyebabkan cukai naik di Pulau Pinang.

    Proton Putra Putri berkata tiada satu pun masalah yang disenaraikan itu sama dengan skandal 1MDB dan dananya yang lesap.

    Putra Razif Thesoullok pula menulis: "Nak sokong BN pulak? Tak payah lah. Nanti datang masalah baru."

    Wan Paan pula menyindir menyatakan: "Setuju admin. Hanya BN dapat ringankan beban rakyat. Nak tau tak admin? Sekarang ni beli apa jenis barang pun murah. Dulu beli top-up RM10, sekarang RM10.60. Makin murah kan?

    "Sebab itu member-member gua makin sayang BN. Hanya BN yg dapat meringankan beban kami semua. Hidup BN!!!!"

    Pakatan Rakyat mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh dengan calonnya dari PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

    Beliau memegang kerusi itu 3 kali sebelum ini selepas memenanginya pada pilihan raya kecil 1999 dan pilihan raya umum 2004 dan 2008, sebelum suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kembali ke kancah politik.

    Beliau ditentang pendatang baru dari BN, Suhaimi Sabudin, 43, seorang pengarah urusan syarikat pembinaan dari Guar Perahu, Permatang Pauh.

    Kawasan Parlimen Permatang Pauh mempunyai 71,513 pengundi, yang mana 70% daripadanya Melayu dan yang selebihnya terdiri daripada Cina (20%), India (6%) dan lain-lain (4%).

    Terdapat 3 kerusi Dewan Undangan Negeri di Permatang Pauh. PKR memegang Penanti dan Seberang Jaya manakala PAS memegang Permatang Pasir.

    Pada pilihan raya umum 2013, Anwar mengekalkan kerusi itu dengan memperolehi 37,090 undi atau 58,56% daripada jumlah 63,332 undi - majoriti 11,721 undi. -TMI

    ReplyDelete
  5. Cara ianya diolah seolah-seolah paling lama baru seminggu rumah tersebut terbakar ... rupa-rupanya dah lama. Nasib baik ada PRK kalau tidak haram ada pemimpin nak turun jengok. Bantuan dan pembangunan perlu berterusan dan konsisten bukannya bermusim dan berpilih-pilih. "Hishammuddin Hussein menenangkan seorang penduduk kampung apabila sebak rumahnya yang terbakar dikunjung oleh beliau di Kg. Aur Rompin." ... Friends of BN- Barisan Nasional Aamir Otai Aur "Admin: untuk pengetahuan itu rumah abg ipar saya. Dh lama dh terbakarnya tp tak ada pn menteri dtg lawat. Adun bkt ibam pn dtg sekali je ziarah lpas terbakar ari tu, tak ada pn bantuan rumah baru. Dorang dh lama tido rumah beratapkn langit tp kenapa sekarang br nk dtg lawat? Ohhh....dulu sebuk! Tp sekarang bila ada PRK ada masa plak nk lawat, berlambak lg isu tertunggak sejak PRU13. Kami org2 kg aur dan kawasan mukim keratong lebih tau cerita sebenar drp admin, jd tak pyh nk kaburi mata org luar dgn gmbar2 mcm ni."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adun die xnah turun, anwar x nah turun tgk ptg pauh ke? Babi mkn haram sggh!

      Delete
  6. Tahukah anda najib tidak pernah habiskan pengajiannya. Justeru beliau tidak pernah tahu jerih pedih orang yang berusaha untuk skor spm nak buat degree.

    Maka semasa beliau menjadi menteri pelajaran, degree telah dilacurkan bila mana kelayakan untuk mengambil degree bukan lagi kepandaian, calon serendah 3A/10 subjek pun boleh ambil ada yang cakap calon gred 3 pun boleh ambil. Begitulah hinanya degree dibuat najib.

    Sebab itulah ramai skorer masih menganggur dan bodo pula diterima bekerja bukan berdasarkan kepandaiannya.

    Oleh itu kepada skorer di luar sana jom bersuara di bawah payung pertubuhan KEDEPAN (kembalikan degree berasaskan kepandaian spm 5A< degree & guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah & pekerja am) demi kualiti pendidikan negara dan masa depan anak-anak kita. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat cerita bodoh kau itu macam cerita rosma puaku konon nya rosmah abalkan anak dia. Padalah anak dia elok je dekat amerika itu. Najib tak lulus unversiti macam mat sabu tak lulus uitm. Sudah yg aku tahu mat sabu tak lulus uitm ia, najib lulus univesiti

      Delete
    2. 01:24 Apa yang ko cakap ni?.ko tak lulus upsr ke? Kahkahkaaah

      Delete
  7. MAT MASLAN...JGN BODOHKAN RAKYAT
    KALAU CUKAI GST TAK BEBANKAN RAKYAT KENAPA:
    BARANG YG TAK PERNAH KENA CUKAI KINI ADA CUKAI GST
    PERKHIDMATAN YG TAK PERNAH KENA CUKAI KINI ADA CUKAI GST
    HARGA BARANG2 TETAP SAMA..TAPI...DITAMBAH LG DGN CUKAI GST

    BUKNKAH BILA ADA PENAMBAHAN CUKAI GST PADA HARGA PEMBERIAN BARANGAN DAN PERKHIDMATAN MAKA ITU SEKALI GUS MENAIKKAN HARGA BARANG....TAK BEBANKAN ITU NAMANYA.

    MEMBUAT SATU2 POLISI TAPI TAK KEBA PADA PRAKTIKELNYA MAKA ITU LAH JADINYA...RAKYAT YG JADI MANGSA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru renew insurans kereta...itu pun kena GST la. Jahanam betul sape2 yang buat GST nih!

      Delete
  8. Encik KEDEPAN ni sebenarnya graduan perasan bagus yg tanam anggur sejak 2008...tu yg meroyan tak tentu pasal tu...ingat lagi kisah sorg budak kelantan graduan US yg tak dapat keja walaupun ada double degree drpd US? Dia hanya ukur kelayakan on paper, tapi soft skill ZERO! Ada feature kat Mastika Disember 2013 kisah mamat tu yg tanam anggur sebab hanya harap sijil degree...tp bodoh bila berkomunikasi... Sia-sia je bro.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEDEPAN tiada dlm kamus Najib...

      Semua undang undang zalim di zaman KEBELAKANG British yg zalim masih di pakai oleh BN ...

      Sekarang graduan betina jadi pelacur kelas atasan untuk raih projek kpd bos bos syarikat swasta...dgn syarat layan pengarah jabatan dan pak menteri...

      Delete
  9. Bagus Najib lawan Mahathir. Lagi lama lagi bagus. Macam macam akan berlaku dan macam macam boleh berlaku. Mungkin akan ada PRU mengejut, mungkin akan ada rombakan kabinet bagi membuang musuh, mungkin akan ada yang mati hangus lagi, mungkin nilai ringgit merosot dan setaraf Baht Thailand, mungkin Johor keluar dari Malaysia dan join Singapura sebab dah banyak pelaburan Singapura kat situ, mungkin juga ada yang akan kena tangkap, mungkin ramai yang akan lari keluar negara sebab harta dah banyak kat sana, mungkin juga IS akan mula buat onar. Itu yang mungkin. Yang pasti ialah hidup jadi susah, barang makanan makin mahal. Pelajar-pelajr universiti banyak yang menganggur, kilang-kilang banyak pindah ke negara lain, jenayah dan maksiat akan bertambah kerana susah hidup, orang ugama jadi kelam kabut sebab ajaran baru macam syiah dan yahana mula merebak. Itu yang pasti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di sebab tak air lah kilang2 baru tak dapat bina diselangor, disebab kebodohan mb baru pkr dan lama pkr hanya tahu bina rumah mewah diselangor

      Delete
    2. Macai keldai ingat hanya di selangor boleh buka kilang kilang baru...macai keldai tutup mata kerana negeri lain di bawah kerajaan bn juga menghadapi krisis air bertahun tahun tidak selesai..macai keldai ingat selangor aje bina rumah mewah..yang macai keldai lupa ialah berapa banyak hartanah terutamanya di johor telah tergadai kepada warga asing kerana warga tempatan tidak mampu membelinya..

      Delete
  10. Saper lah yg menulis panjang mengalahkan Omakkau...

    Group pukimak Mahazalim, Mahafiraun, MahaCelaka, Madey makin tertekan...

    Merapu metoyan kat sini tak puashati... Madey sial celaka kenapa tak jawab siapa arah bunuh Jalil Ibrahim?

    Kes Perwaja Eric Chia kata Top Gun..siapa terlibat habiskan duit rakyat..

    Madey...madey..madey... Ingatlah Azab Allah Madey...dah laamaa kau nie bermaharajalela, serupa Bani Israel laa pulok...

    Bila lagi nak matiii...Allah szja Yang Maha Mengetahui perkara sebenar ttg kau nie Madey....nnt tak laamaa lagi Kau jawablzh Madeyy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni buat pesanan baik untuk orang ingat kan Allah tapi bahasa carut marut tu di gunakan kenapa?.

      Delete
  11. Susah manusia nie...dah tadbir negara dgn teruk, byk skandal, bermewah bazir duit rakyat & rakyat hidup makin susah masih tak reti nak letak jawatan...kau ingat duit kerajaan itu duit mak bapak kau yg punya...kesian lah bapak kau dlm kubur tengok apa yg kau dah menjahanamkan negara ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus bagus najib lawan mahathir...kalah jadi Abu menang jadi arang...biar segala kebusukan akan me yembur keluar...macam gunung berapi muntahkan lahar...aku suka iblis tua dua ekor ni bergaduh...heeee

      Delete
  12. Madey mmg buruk....berita tu yg baru...
    .kita lawan madey

    ReplyDelete