KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 15 April 2015

GST PUNYA PENANGAN ... PAPAN IKLAN ELEKTRONIK PUN KENA GODAM.


Punyalah rakyat berang dan bengang dengan penangan GST sampaikan papan iklan elektronik pun kena godam ... SEKSYEN 13 MAKAN MAHAL KAPITALIS.

Perkara sebegini tidak sepatutnya dilakukan sebab sudah melanggar undang-undang tetapi jika dilihat pada suatu sudut lain ianya lebih merupakan maklum balas rakyat tentang pelaksanaan GST kesan dan impaknya kepada rakyat marhean.

29 comments:

  1. Kajang pun Dah kena godam oleh orang anti nepotism

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengundi Kajang kecewa diabai ADUN sendiri
      Penduduk Kajang kecewa dgn Wan Azizah kerana sering membatalkan mesyuarat dgn pengerusi2 persatuan penduduk pada saat akhir dgn pelbagai alasan yg tak masuk akal.
      Terbaru Wan Azizah telah membatalkan mesyuarat dgn alasan berada di luar negara tetapi sebenarnya berada di Klang di dalam majlis meraikan Deepavali.
      Isu2 yg hendak dibincangkan adalah berkisar prasarana dan kemudahan asas rakyat seperti masjid, sekolah dan infrastruktur tapi syg hasrat persatuan2 penduduk utk mengadu hal kepada ADUN mereka telah dikhianati. Bukan saja ADUN tak kelihatan, malah batang hidung ahli majlis juga lesap tanpa dikesan.
      Diberitakan kertas cadangan tersebut telah diserahkan sejak bulan julai tetapi Wan Azizah sentiasa membatalkan temujanji dgn alasan alasan remeh.
      Ternyata Langkah Kajang telah gagal dan hanyalah pembohongan ala 16 Sept Anwar Ibrahim
      Adakah penduduk Kajang tidak penting langsung buat Wan Azizah??
      Ternyata Wan Azizah tak berminat menyelesaikan masalah penduduk Kajang tetapi Langkah Kajang hanya bertujuan menipu rakyat semata mata utk menyingkirkan Ts Khalid Ibrahim.
      Penduduk kajang kini sangat kecewa dan merasa tertipu dgn PKR. Yg pasti segala janji manis yg ditabur ketika berkempen hanyalah sekadar penipuan di luar tabiee manusia

      Delete
    2. Lancau lah... hari2 ckp benda yg sama. Ni semua dr kumpulan Jeff tauke babi.

      Delete
    3. Betul tu...kalau komen touch d hanjing,janda pantai, de facto...tu semua komen jeff@jeffri anak babi ulu yam.dia akan copy phase benda yg sama sampai Pru14...jeffri ulu yam ni macai umno totok paling bangsat do ulu yam.muka hodoh umur 50an pakai mecerdes usang...tinggal di ligamas@rumah pulau bandar baru batang Kali...Bini pertama merempat.Bini kedua indon kabaret.sekian harap maklum

      Delete
    4. Kalau pergi parlimen naik basikal pun best jugak sebab dapat mengurangkan kesesakan jalan raya dan tiada pencemaran asap. Kalau menteri suruh naik basikal, aku akan naik basikal pergi tempat kerja kerana menyahut seruan menteri. Tempat kerja aku pun bukan jauh sangat cuma 27 kilometer. Tiga jam boleh sampai. Pukul 4 pagi dari rumah pukul 7 sudah sampai tempat kerja. Tak ada masalah lewat sampai ke tempat kerja. Tak payah bayar tol lagi sebab basikal memang tak kena bayar tol jadi berapa sudah jimat? Lagipun kalau hujan lebat boleh pakai baju hujan tak ada masalah besar. Kalau ada banjir kilat basikal boleh pikul atas kepala. Tak ada masalah kereta terkandas dalam banjir kena overhaul.

      Kalau dah penat sangat mengayuh katalah kita demam, tahan lori tumpang bawak basikal sampai ke rumah kita. kalau tumpang lori sayur memang tak payah bayar. Sambil kita tumpang lori kita boleh makan roti krim di belakang lori itu. Tapi masalahnya orang sekarang sudah mengada-ngada. Naik basikal konon malu, konon penat sebab mereka tak tahu faedah naik basikal. Tapi kalau menteri naik basikal tak malu, kenapa kita rakyat biasa nak malu naik basikal pula?

      Yang penting maintainance basikal ni murah. Harga pun bawah dua ratus. Cuma masalahnya tayar sahaja. Kalau banyak berjalan satu hari 27 kilometer memang tayar cepat botak. Bila dah botak tayar jadi licin. Bila hujan brek pun tak makan jadi senang kemalangan langgar motor lah, langgar lembu melintas jalan lah. Jadi itu masalahnya sebab harga tayar pulak sudah naik. Mintak kerajaan jangan naikkan harga tayar basikal sebab kita bukan kenderaan perdagangan kerana kita naik untuk pergi bekerja di pejabat kerajaan jugak. Masalah kedua ialah banyak orang buang paku di jalan raya. Bila basikal kita langgar paku, basikal kita bocor pam pun pancit jugak. Kalau balik malam ada 20 kilometer lagi sampai rumah tayar sudah bocor jadi kita bermasalah. Jalan kaki sambil tolak basikal sampai 20 kilometer boleh sakit pinggang. Balik rumah terus tidur sebab penat sampai tak sempat mandi tak sempat makan. Besok bangun terlambat pergi kerja. Masa nak pergi kerja besok pagi baru sedar tayar basikal sudah pancit semalam sebab langgar paku 3 inci. Habis kena ambik MC tapi doktor kata tak boleh dan kita terpaksa pergi doktor swasta. Doktor swasta kena bayar 30 ringgit baru boleh dapat MC. Bayar jugaklah 40 ringgit sebab nak ambik 2 hari MC sebab sakit pinggang tolak basikal 20 kilometer.

      Itu masalahnya kalau naik basikal kita tidak berhati-hati. Kalau nampak paku kita mesti elak jangan main redah semacam sebab kalau langgar paku 3 inci mesti parah. Tampal tayar sekarang pun dah 5 ringgit. Kalau sebulan kena tampal 10 kali memang parah poket kita. Maknanya kita kena bayar tampal tayar 10 kali, bayar mc 10 kali, susah kalau macam ni naik basikal. Jadi saya mencadangkan kerajaan buat satu laluan khas untuk basikal sahaja supaya selamat pergi dan balik tempat kerja.

      lagi masalahnya ada jalan tak ada lampu gelap gelita waktu malam kalau balik lewat buat overtime. Ada kes lembu melintas kebetulan lembu warna kulit dia hitam memang tak nampak. Jadi basikal pun mintol dah terbakar jadi tak nyala. Jalan pulak gelap meraba-raba bawak basikal betul-betul dekat satu kelompok lembu warna hitam menyeberang jalan. Lembu pun sama tak nampak basikal sebab gelap. jadi basikal dan lembu sama-sama langgar. Nasib baik penunggang basikal sempat brek cuma jatuh sikit tepi parit. Sikit pun patah jugak dua batang gigi sebelah depan pulak tu hingga sampai sekarang masih rongak dan mak we selalu tegur mana gigi dua batang sebelah depan tu? Lembu hitam yang bawak 4 anak tu lagi teruk rupanya sebab terperanjat lari lintang-pukang di tepi gaung masuk dalam gaung. Yang 4 anak dia ikut sekali emak dia masuk dalam gaung jugak. Sebenarnya anak2 dia asalnya tak bahaya sangat tapi bila emak dia terjun gaung, anak2 dia pun ikut terjun jugak. Jadi mangsa kemalangan itu ialah 5 ekor lembu masuk dalam surat khabar dan televisyen esoknya. Ramailah orang datang buat interview tapi dia tak banyak cakap sebab malu kerana gigi dia 2 batang sudah patah.

      Delete
    5. bapak saya kerja jual goreng pisang di kampung Lonek di negeri kuala pilah. Bapak saya jual goreng pisang tepi jalan dari pukul tiga sampai malam baru balik sebab malam bapak saya jual makanan martabak. Dalam satu hari bapak saya boleh untung dalam seratus ringgit lepas tolak modal pisang, tepung minyak dan gas. Bapak saya dulu katanya masa mula nak meniaga nak pinjam 4 bilion tapi emak tak bagi sebab emak kata kalau nak pinjam biar pinjam 10 bilion sekali biar cepat bankrap. Jadi bapak tak jadi pinjam. Lepas tu bapak nak jual bon dalam 6 bilion tapi sekali lagi emak tak bagi. Emak kata kalau nak jual bon biar jual 15 bilion sekali. Bapak dah patah semangat sebab tu bapak dah tak mau jual bon tapi bapak terus konsentret jual goreng pisang.

      Dulu bapak cita-cita nak jual goreng pisang pakai orang tengah. Bapak nak upah orang uruskan bisnes bapak suruh orang belikan pisang kat kedai Ah Meng dan beli tepong dan minyak masak kat kedai Ucop. Mulanya bapak setuju upah dia 90 juta dan bapak tak kisah sangat. Tapi mak buat hal menentang cadangan bapakk sampai daduh dua hari dua malam. Emak kata upah beli pisang dengan beli minyak 90 juta tu tak cukup. Emak kata patutnya upah orang uruskjan tu 900 juta. Bapak tak nak lepas tu bapak kensel buat sendiri beli pisang dan minyak naik motor dengan minyak RM1.30 sen aje habis sekali pergi.

      Lepas tu masa bapak balik tengah kira duit miaga, emak bising pung pang pung pang...bapak buat tak dengar sumbat telinga dengan kapas boring dengar emak bagi syarahan. Emak kata kalau nak niaga setakat jual goreng pisang tak payahlah nak hutang sampai 10 bilion. Macamana nak bayar hutang kalau niaga tak untung, Bukan boleh bayar pakai bulu hidung. Emak kata kalau boleh bayar pakai bulu hidung pun tak cukup nak bayar 10 bilion tu. Bila tak dapat bayar hutang, bila pendapatan pun tak ada, tak bengkerap macamana? lagipun emak tak setuju 100% kalau bapak nak gunakan duit simpanan pencen bapak untuk bailout miaga gerai goreng pisang Mak Jah yang khabarnya dah nak tutup. Tapi bapak degil sikit nak jugak bantu mak Jah sebab mak jah muda lagi dan bapak suka kat dia. Emak punya bengang dia campak pinggan pyrex dekat tiga dozen habis pecah.

      Lagi bapak bercadang nak meluaskan perniagaannya sebagai perniagaan strategik keluarga. Tapi kan, emak perasan yang perniagaan tu dah malap2 aje macam dah nak bengkerap. Jadi emak suruh bapak kensel. Bapak cuba jugak nak beli syarikat tapi bila emak check sysrikat tu tinggal 5 hari lagi nak ekspired. Nasib baik emak dapat tau. kalau tak mau bapak rugi 11 bilion sebab syarikat tu dia jual dua kali ganda harga.

      Minggu lepas bapak kata nak ekspen dia punya bisnes. Bapak bercadang nak jual 3 sikat pisang ke monggolia dan pulau Simen. Emak punya menyala, sebab tambang bawak 3 sikat pisang pun dekat2 10 juta. Itu baru pakai 3 bijik kapal, cuba bayangkan kalau bapak sewa 10 bijik kapal. Mau habis dekat2 6 bilion, Jadi emak suruh bapak kensel. Bapak berkeras jugak sekali emak bagi satu kali terajang kat telinga bapak sampai bapak pengsan. Lepas sedar baru bapak kata nak batalkan urusniaga kat monggolis tu.

      Itu pasallah bapak masih niaga pisang goreng kat tepi jalan tu sampai sekarang. Tapi tu la, bapak sekarang ni gatal pulak nak jual bon lagi. Katanya dekat2 79 bilion

      Delete
    6. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. KAJANG: Penduduk kawasan Kajang hari ini berkata mereka kecewa dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang Datuk Seri Wan Azizah Ismail kerana tidak turun padang dan tidak membawa perubahan kepada penduduk.

    Seorang peniaga di pasar kajang, Ramlah Daud 54, berkata sejak Wan Azizah menjadi wakil rakyat di kawasan itu hanya sekali sahaja beliau menemuinya ketika berkempen dalam PRK Kajang Mac lepas.

    “Memang susah nak jumpa dia (Wan Azizah), kali pertama dan terakhir saya jupa beliau semasa kempen PRK lalu,” katanya.

    Jelas beliau, pihaknya juga mengesa Wan Azizah supaya menunaikan janji beliau semasa berkempen dalam PRK untuk menyelesaikan masalah banjir dan sampah yang dihadapi penduduk.

    “Memang Wan Azizah datang melawat kawasan ini ketika banjir kilat namun, setelah melihat insiden ini beliau beredar begitu sahaja dan masih tiada jalan penyelesaian,” jelasnya.

    Tambah beliau, penduduk Kajang diabaikan pembangkang bukan sahaja semasa Wan Azizah menjadi wakil rakyat, malah mereka juga menerima nasib yang sama semasa pentadbiran Lee Chin Cheh.

    “Saya minta Wan Azizah tunai janjinya untuk berkhidmat kepada penduduk, dan tidak hanya cakap tak serupa bikin,” ujarnya.

    Sementara itu, seorang perniaga, Geengamah, 58 berkata, Wan Azizah, jarang berjumpa dengan perniaga dan bertanyakan masalah yang dihadapi perniaga di kawasan itu.

    Geengamah mengulas, sejak beliau berniaga di kawasan pasar Kajang, tiada langsung perubahan yang berlaku, malah kawasan tersebut dihimpit dengan pembangunan lain.

    “Saya tengok kawasan lain banyak bangunan dibina, tetapi keadaan pasar disini masih lagi tidak berubah dan kedai-kedai sudah mula tutup,” katanya.

    Tinjauan Free Malaysia Today di sekitar Pasar Kajang hari ini mendapati, rata-rata masyarakat kecewa kerana wakil rakyat kawasan mereka kerana tidak turun padang menemui penduduk dan berharap dengan aduan mereka itu dapat menarik perhatian Wan Azizah untuk terus berkhidmat kepada raky

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAMA2 YG DITULIS ADALAH REKAAN SEMATA2. TIADA KAITAN DGN YG HIDUP ATAU YG MATI. ANGGAPLAH GURAUAN SEMATA2.

      Delete
  3. Sabtu lalu penduduk bandar Kajang sekali lagi terpaksa menyingsing lengan dan melipat kaki seluar untuk berhempas pulas menahan air banjir yang melimpah ke dalam rumah serta kedai mereka.

    Namun mereka kecewa juga kerana harta benda mereka musnah bersama-sama dengan barangan peribadi serta barangan lain.

    Setelah air surut, pekan Kajang tidak lagi kelihatan seperti sebuah bandar dengan sampah sarap, lumpur dan segala jenis perabot berterabu di sana sini manakala penduduknya pula bertungkus lumus melakukan pembersihan.

    Bagaimanapun, dalam ramai-ramai orang itu hanya seorang sahaja tidak kelihatan, iaitu wakil rakyatnya yang juga bukan pendudukan bandar berkenaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 15.08. Syukur kerana limpahan air. Cuba lihat di N9 air di catu sbb kelemahan kerajaan umno N9. Empangan kering di musim hujan.

      Delete
  4. Sudah masanya Azmin diberi peluang menjadi President. Saya percaya dgn Azmin kerana keikhlasan hati beliau yg disenangi oleh Rakyat. DSWA, kamu resign sajalah

    Jeff Ulu Bernam
    Yg Indah ITU yg real lagi originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Jeff...tak berniaga ke hari ni.

      Delete
    2. Anon 16.09 Jeff berniaga apa?

      Delete
    3. dia berniaga taik babi kpd anon 16:09 almaklum la anon 16:09 tu kalau tak disupply taik babi dia akan menggelupur terkenang kan peliwat tua kaki kelentong yg kena penjara tu..pelik tapi benar.

      Delete
    4. pembetulan fakta anon 1946...Jeff tak jual taik babi tp dia jual daging babi segar. harap maklum

      Delete
  5. Yang komen disini semua MACAI xberduit...sebab 2 kutuk PKR moga2 dpt lah pitis dari sebelah sini in....kah....kah....kah...cari la cara lain.

    ReplyDelete
  6. Semua tu macai haprak.
    nmpak salah org ja...salah org depa semua buat buat tak nampak..

    ReplyDelete
  7. Bagaimana dgn mangsa godam azizan Dan sukma sasmitadja skrg ye. Camne nasib jubo mereka ITU yg dibalun dek nuwar ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan buat cerita klu tak tahu. Azizan sekarang hidup menderita akibat fitnah Anuar dlm kes liwat siri 1.

      Delete
  8. Sapa mau kena godam mari sini


    Ron Jeremy
    Penggodam Veteran
    Penyokong Keadilan Batu Road

    ReplyDelete
  9. Hahaha.....
    Pkr yg gagah perkasa maka sebab itu di kritik tak sudah oleh mrk yg takut kalah. Pkr pasti menang besar.... makin dicaci makin pkr kuat bersatu menang besar buktikan pkr masih pilihan rakyat utk menyuarakan kemarahan rakyat yg semakin di tindas tiada penghujungnya. Malam ceramah pasti meletup hinggakan pihak lawan takut bersuara lantang hanya pandai tersorok mengutuk tiada rakyat belas kasian hanya benci.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Batul tu..anuwar memang gagah perkasa dlm bidang jubo menjubo sebab tu dia masok penjara, semasa ketiadaannya ni boleh le kau ambik tempatnya sebagai penjubo yg gagah perkasa kikiki

      Delete
    2. pkr budak belaan dapigs, tiada kekuatan lagi tiada langsung kemuliaan.

      Delete
    3. pkr budak belaan dap. pas budak kencingan umno...kah..kah..kah..

      Delete
  10. Aku tak kena GST sebab aku ada kad discount dan dikecualikan dari GST.

    Sesiapa yang belum ada, bpleh lah memohon dari mana2 cawangan Umno BN yang berhampiran.

    Penyokong PR jangan cemburu ye.

    Yang ikhlas,
    John Rambo ahli Umno yg originel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini tidak adil. Kenapa barua umno saja terlepas GST. Aku kumpulan UG nak jugak. Kami bersusah payah hancurkan pas mesti diberi upah. Hudud tak jadi realiti pun takapa asalkan tuan presideng kekal berkuasa.

      Delete
  11. WOW !!!
    This Is What You Really Want !!
    >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete
  12. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete