KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 15 April 2015

JENTERA PAKATAN RAKYAT PRK PERMATANG PAUH DILANCARKAN TANPA KEHADIRAN PIMPINAN TERTINGGI PAS PUSAT MENJADI TANDA TANYA.




Ketidak hadiran pemimpin Pas Pusat  ketika Parti Keadilan Rakyat (PKR) melancarkan jentera parti pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh menjadi tanda tanya.

Mengulas mengenai persoalan itu, Timbalan Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa memberi jaminan, ketiadaan pucuk pimpinan parti berkenaan tidak akan menjejaskan sokongan yang diberikan pada pilihan raya pada 7 Mei depan.


“Walaupun Timbalan Presiden Pas merangkap Pesuruhjaya Pas negeri, Mohamad Sabu, tidak dapat hadir, PAS negeri akan memberi 101 peratus sokongan kepada PKR dalam PRK Permatang Pauh,” kata Mujahid.


Menurutnya, Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu tidak dapat hadir pada majlis tersebut berikutan alasan yang tidak dapat dielakkan.


Dalam pelancaran yang dibuat pada Selasa malam tadi, ia dihadiri semua pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat (PR) termasuk Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, sedangkan Pas hanya diwakili Ketua Muslimat PAS Pusat, Siti Zailah Mohd Yusoff.


Dalam pelancaran berkenaan ia memilih slogan ‘Demi Rakyat, Bantah GST Tegakkan Keadilan’ bagi menghadapi kempen PRK Permatang Pauh.

35 comments:

  1. PAS patut letak calon sendiri di Permatang Pauh. PKR dah terang2 tolak hudud. Rakyat mahu hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 200%

      Delete
    2. Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dinasihatkan supaya tidak mengkhianati kepercayaan pengundi jika beliau dicalonkan dan menang di Permatang Pauh.

      Nasihat itu diberikan oleh bekas Pembantu Peribadi beliau, Faekah Husin, yang turut menasihatkan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya tidak lagi mengulangi kesilapan pada 2008.

      “Jangan sampai peristiwa 2008 berulang di mana beliau melepaskan kerusi Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tindakan Wan Azizah ini telah mengecewakan pengundi,” katanya ketika dihubungi FMT pada Selasa.

      Faekah, bekas Ketua Pegawai Eksekutif Pemerbadanan Menteri Besar Selangor (MBI) berkata, beliau percaya keputusan untuk bertanding itu bukan mudah untuk Wan Azizah kerana beliau juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang.

      Bekas ahli PKR itu berkata, dia simpati kerana Wan Azizah pernah menyatakan hasrat untuk mengurangkan aktiviti politik bagi memberi tumpuan kepada cucu dan aktiviti keagamaan.

      Dia secara sinis menyatakan mengosongkan kerusi semakin membudaya dalam PKR seperti di Permatang Pauh dan Kajang di mana kedua-duanya kerana Anwar bukan faktor rakyat.

      Faekah diketahui mempunyai hubungan sangat rapat dengan keluarga Anwar tetapi hubungan itu mula regang selepas dia dilantik sebagai Setiausaha Politik kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada 2010.

      Dia bertindak keluar PKR kerana tidak bersetuju dengan beberapa keputusan parti termasuk memecat Abdul Khalid dan Langkah Kajang.

      Sementara itu, blog pro Pakatan Rakyat, omakkau.blogspot melaporkan ahli akar umbi PKR tidak setuju jika Wan Azizah bertanding di Permatang Pauh kerana perlu memberi tumpuan di Kajang.

      Blog itu mendakwa, PKR sepatutnya meletakkan calon muda yang berkebolehan dan mempunyai pengaruh kuat kerana parti itu sudah berpecah antara kem Mohamed Azmin Ali dan Nurul Izzah Anwar selepas pemilihan 2014 yang lalu.

      FMT difahamkan usaha mencalonkan Wan Azizah di Permatang Pauh adalah strategi untuk menyekat Azmin daripada dilantik sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen. _ FreeMalaysiaToday

      Delete
    3. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Kawasan pondok atau kaw. penyokong ulamak PAS ada potensi tidak keluar mengundi .....atas kebijaksanaan PKR macamana nak selesaikan dengan mereka.. nak suruh Mat Sabu pujuk pun belum tentu ... kalau menang pun boleh jadi majoriti susut....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kita patut tolak GST dan orang yang tolak hudud. Kita juga kena tolak kronisme dan nepotism.
      Kita kena cari calun islam yang baik.
      PAS sepatutnya bertanding. Kerana pkr dah terang menolak hudud. Umno pulak masih tunggu peluang mana nak sokong.

      Delete
    2. WAN AZIZAH MENGGELUPOR TAKUT KALAH DI PERMATANG PAUH!!!

      Dek kerana takut kalah dalam Pilihan Raya Parlimen Permatang Pauh yang bakal diadakan tak berapa lama lagi membuatkan Si Wan Azizah tu dilihat semakin menggelupor tak tentu arah.

      Takut jadi macam nasib yang menimpa puak - puak DAPigs di Teluk Intan sebelum ini membuatkan Si Wan Azizah tu lebih berhati - hati. Maka sebab itulah dia dilihat cuba nak merayu supaya mereka tak bergaduh sesama sendiri.
      Soalnya, kenapa baru sekarang baru Si Wan Azizah tu nak bersuara? Kenapa sebelum ini dia buat - buat tak peduli dengan krisis yang melanda puak - puak Pakatan Haramjadah tu secara terang - terangan?

      Baru hari ini dia nak ingatkan pemimpin - pemimpin dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu untuk memberikan perhatian terhadap agenda membela nasib rakyat diperingkat bawahan?

      Bukan ke selama hari ini, dia jugak yang cuba nak mengheret rakyat dalam agenda peribadi yang melibatkan suaminya sendiri? Bukan ke dia jugak yang meminggirkan Kebajikan Rakyat secara terbuka?

      Barang perlu diingatkan! Tuduhan moral Si Ketua Penipu tu adalah kes peribadi. Ianya tidak ada sebarang kaitan lansung dengan rakyat. Tapi kenapa keluarga Si Wan Azizah tu beria - ia nak heret rakyat untuk turut serta?

      Dan apa yang lebih menghairankan kita ialah, kenapa pulak Si Wan Azizah tu dilihat sibuk sangat nak masuk campur dalam masalah orang lain walhal masalah dalaman parti dia sendiri pun tak mampu nak diselesaikan?

      Sehingga hari ini, perpecahan didalam kepimpinan PKR itu sendiri pun masih lagi tidak dapat diselesaikan secara berhemah. Itu pun Si Wan Azizah tu sendiri tak dapat nak selesaikan.

      Perpecahan didalam PKR tu sendiri pun masih boleh dilihat dengan jelas. Terutama sekali sewaktu Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh bakal menjelang tidak berapa lama lagi.

      Perkara itu semua orang pun boleh lihat dengan jelas. Tapi, takkan la Si Wan Azizah selaku Presiden PKR tu sendiri pun tak nampak apa yang sedang berlaku? Takkan la dia buta sangat!!!

      Kesimpulannya, tak usah la Si Wan Azizah tu nak sibuk masuk campur dalam urusan orang lain. Adalah lebih baik untuk dia selesaikan dulu urusan rumah tangga dia supaya jangan bercelaru tak tentu arah!!! Jangan nanti, yang dikejar tak dapat yang dikendong pulak berterabur!!!

      Delete
    3. Ya setuju,pas mesti jauhi drp umno yg parti dr islam tapi tolak quran dan hadis msh berlakon sokong hudud.

      Delete
  3. Alhamdulillah. Saya memohon supaya PAS menjauhkan diri dari parti orang Islam yang tak mahu kepada Islam. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAJANG: Penduduk kawasan Kajang hari ini berkata mereka kecewa dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang Datuk Seri Wan Azizah Ismail kerana tidak turun padang dan tidak membawa perubahan kepada penduduk.

      Seorang peniaga di pasar kajang, Ramlah Daud 54, berkata sejak Wan Azizah menjadi wakil rakyat di kawasan itu hanya sekali sahaja beliau menemuinya ketika berkempen dalam PRK Kajang Mac lepas.

      “Memang susah nak jumpa dia (Wan Azizah), kali pertama dan terakhir saya jupa beliau semasa kempen PRK lalu,” katanya.

      Jelas beliau, pihaknya juga mengesa Wan Azizah supaya menunaikan janji beliau semasa berkempen dalam PRK untuk menyelesaikan masalah banjir dan sampah yang dihadapi penduduk.

      “Memang Wan Azizah datang melawat kawasan ini ketika banjir kilat namun, setelah melihat insiden ini beliau beredar begitu sahaja dan masih tiada jalan penyelesaian,” jelasnya.

      Tambah beliau, penduduk Kajang diabaikan pembangkang bukan sahaja semasa Wan Azizah menjadi wakil rakyat, malah mereka juga menerima nasib yang sama semasa pentadbiran Lee Chin Cheh.

      “Saya minta Wan Azizah tunai janjinya untuk berkhidmat kepada penduduk, dan tidak hanya cakap tak serupa bikin,” ujarnya.

      Sementara itu, seorang perniaga, Geengamah, 58 berkata, Wan Azizah, jarang berjumpa dengan perniaga dan bertanyakan masalah yang dihadapi perniaga di kawasan itu.

      Geengamah mengulas, sejak beliau berniaga di kawasan pasar Kajang, tiada langsung perubahan yang berlaku, malah kawasan tersebut dihimpit dengan pembangunan lain.

      “Saya tengok kawasan lain banyak bangunan dibina, tetapi keadaan pasar disini masih lagi tidak berubah dan kedai-kedai sudah mula tutup,” katanya.

      Tinjauan Free Malaysia Today di sekitar Pasar Kajang hari ini mendapati, rata-rata masyarakat kecewa kerana wakil rakyat kawasan mereka kerana tidak turun padang menemui penduduk dan berharap dengan aduan mereka itu dapat menarik perhatian Wan Azizah untuk terus berkhidmat kepada rakyat Kajang.

      Delete
  4. HARAM SOKONG JIJAH YG TOLAK HUDUD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabtu lalu penduduk bandar Kajang sekali lagi terpaksa menyingsing lengan dan melipat kaki seluar untuk berhempas pulas menahan air banjir yang melimpah ke dalam rumah serta kedai mereka.

      Namun mereka kecewa juga kerana harta benda mereka musnah bersama-sama dengan barangan peribadi serta barangan lain.

      Setelah air surut, pekan Kajang tidak lagi kelihatan seperti sebuah bandar dengan sampah sarap, lumpur dan segala jenis perabot berterabu di sana sini manakala penduduknya pula bertungkus lumus melakukan pembersihan.

      Bagaimanapun, dalam ramai-ramai orang itu hanya seorang sahaja tidak kelihatan, iaitu wakil rakyatnya yang juga bukan pendudukan bandar berkenaan

      Delete
  5. Klu kli ni pkr menang...potong kote ako....huhuhu.....ahakssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reformist yang dikasihi

      Inilah kita kena selamatkan PKR. Lepas 2008 Nepotism berleluasa. Sebelum 2008, PKR adalah hak ahli.

      Masalahnya ketua umum, melakukan nepotism dlm PKR. Presiden dan jawtan tinggi hanyalah untuk anak bini. Sampaikan jawatan Eksekutif Selangor mahu diberi pada bini. Jahat ni. PKR milik ahli bukan milik ketua umum.

      Delete
  6. tak habis lagi adu domba pasal GST ? apapun sekurang2nya ... kisah anwar yg "difitnahkan" bukan lagi menjadi 'main event" dlm usaha kawanan serigala mengekalkan kuasa di permatang pauh ... sekadar bertanya aktiviti menyalakan lilin masih rancak atau sudah habis ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah masanya Azmin diberi peluang menjadi President. Saya percaya dgn Azmin kerana keikhlasan hati beliau yg disenangi oleh Rakyat. DSWA, kamu resign sajalah

      Jeff Ulu Bernam
      Yg Indah ITU yg real lagi originel

      Delete
  7. Kita tengok nanti undi pkr merosot atau tak, kalau merosot dengan teruk walau menang pkr pematang pauh ia menunjukan pkr ambang kalah teruk pada pru 14 nanti
    Jika merosot kita minta jijah letak jawatan presiden pkr itu,

    Mungkin tulang badak pun monyokong tindakan aku menyikir kan keluarga nepotima utara itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....
      Kalau menang besar macam mana????
      Inilah manusia lihat sebahagian tak lihat keseluruhan. Malaysia ada beberapa kaum bukan hanya bangsa melayu dan islam shj....negara ini bukan milik mu seorg.
      Guna otak guna akal berfikir.

      Delete
    2. PKR akan menag besar? Tololnya Anon 1500. Jgn mimpi disiang arilah bro, aku dr kawasan sana aku tahu cerita sebenar. Ahli2 dan penyokong2 PAS tidak akan membantu PKR dlm PRK kali ini. Merekan nak tengok sejauh mana kekuatan jentera pilihanraya PKR yg cakap besar dan sombong itu.tapi ini bknnya beerti mereka akan menyokong BN, mereka tidak akan keluar mengundi.

      Delete
    3. kalau sokong undi kawasan melayu menurun, bereti wan azizah kena letak jawatan

      Delete
    4. 15:50 pkr pru13 lain depa dpt sokongan kuat pas ...org melayu la ni lebih kpd pas ...org cina, India x semua sokong pkr dn dap ...depa tengok pkr ni mcm adik beradik umno ja ...hang jgn nk mendabek dada lh ...hang akan nmpak semasa sesi kempen ceramah pkr nnti berapa kerat yg mai ...kalu silap ari bulan mau lingkup pkr atau dpt jumlah undi yg ciput ...

      Delete
    5. Dlm pr, pkr dn dap perasan dia org mcm abg besar, pas dianggap budak suruhan ...biar kali ni dia org terkial kial berkempen ...padan muka dia org ...yg kelakar nnti kalu kalah ...gerenti pkr dn dap akan menyalahkan pas ...hahaha

      Delete
    6. Anon 15.00
      klu pkr menang ko potong kote aku smpi abis.....kah kah...klu pkr menang majoriti sikit pun ko potong kote aku abis...ahaksss

      Delete
  8. Amno sokong tak lg hudud tak kisah pn macai no?kena gst pn tak kisah lg ke macai?pikir la macai

    ReplyDelete
  9. Ape nk dihebohkan ketidakhadiran pemimpin tertinggi pas pada pelancaran prk permatang pauh...pkr dn dap nk marah pun x boleh lh kalu depa teringat lg prk pengkalan kubur bukan hanya pemimpin tertinggi malah yg terendah pkr dn dap pun x dtg membantu ...boikot habis ...padan lh dgn muka ko pkr dn dap x pasal2 nk berlagak ...nah sekarang berkempen lh ko sendirian silap ari bulan kalah lh pulak ...sepatutnye pas x yh lh hantar ahli2nye membantu langsung ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kali ini kita ajar PKR , biar dia tahu langit tinggi atau rendah, aku harap ahli2 PAS dan penyokongnya jgn membantu PKR, biar mereka sendiri lakukan.

      Delete
  10. Puak PKR ni kalau nak untung dia pakat sibuk ajak pas macam2. Belakang guna dap hantam pas kau2. Pandangan drp PAS buat2 x dengar ja....kritik TGHH macam2....puak pasma ia yg datang bantu pkr....harap2 penyokong PAS perlimen prmtg pauh berfikir lebih matang ttg pejuangan islam...jgn jadi manusia yg dihina...diguna apabila perlu...dibuang apabila benci....

    ReplyDelete
  11. Pas permatang pauh menolak wan azizah atau anak2nye sebagai calon ...bagusss!!! ...LGE pun x leh nk backup lg lalu serahkan pkr berunding dgn pas ....dia pun lari cuci tangan...nk cakap banyak pun takut dh banyak tersasul mengutuk pas sebelum ni ....yg pkr ni ape hal x de calon lain ke ..anak beranak & co ke ...atau nk raih undi simpati ...

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. Macai umno totok klu spin cerita ...terbaik.

      Perpecahan PR untungkan umno/ bn. Jom fitnah pkr...

      Delete
    2. 19:56 bukan fitnah tp kenyataan ...terima hakikat lg pun yg komen kt atas ni bukan macai umno je ...sikit2 umno sikit2 umno ...org dlm pr pun dh ramai tolak pkr ...yg tak elok nk disokong jugak susah lah kawan ....

      Delete
    3. Anon 19.56 takut nak terima kenyataan. Yang ramai komen dalam ni ialah orang yang dah menyampah dengan pkr, budak suruhan dapigs!

      Delete
  13. Dap tolak hudud pkr pun ikut tolak hudud ...ha! bagus lh tu ...

    ReplyDelete
  14. Wan jijah oh wan jijah. Basuh dulu pepek tu..bau busuk. Bertahun hidup berkongsikan kote seorg penjubo

    ReplyDelete
  15. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete