Tuesday 21 April 2015

ATAS SIFAT HORMAT MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ..... PROTES ANTI SALIB TAMAN MEDAN TIADA KENA MENGENA DENGAN UMNO KATA NOH OMAR.




Protes anti salib di Taman Medan pada Ahad lalu tiada kaitan dengan UMNO walaupun peserta bantahan itu terdiri daripada ahli parti berkenaan.

Penjelasan itu diberikan oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar.

Beliau menegaskan, protes yang disertai ahli UMNO itu dianjurkan atas kapasiti pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang tiada hubung kait dengannya.

Ahli Parlimen Tanjung Karang itu bagaimanapun tidak menyatakan secara spesifik nama NGO yang diwakili oleh peserta berkenaan.

“Perkara itu (demo) tidak ada kaitan dengan UMNO. Apa kena-mengena dengan UMNO. Mengapa mesti kaitkan dengan UMNO?

“Ada juga ahli UMNO yang jadi ahli PERKASA, ada yang jadi ahli persatuan penduduk, awak kena tengok mereka bertindak atas kapasti apa,” katanya ketika ditemui ketika lawatan ke Hospital Shah Alam pada Selasa.

Noh menegaskan, UMNO Selangor tidak akan mengambil sebarang tindakan terhadap ahli parti kerana mereka tidak menggunakan sepanduk yang mengaitkan demo itu dengan UMNO.

Kenyataan Noh itu bercanggah dengan kenyataan Datuk Seri Zahid Hamidi yang sebelum ini dilaporkan berkata tindakan akan dikenakan terhadap ahli UMNO yang mengambil bahagian dalam demo itu termasuk didakwa mengikut Akta Hasutan.

Malah, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar juga dilaporkan telah mengubah pendirian dan menyatakan peserta demo boleh disiasat mengikut Akta Hasutan, sekiranya ada laporan polis dibuat.

Salah seorang peserta demo anti salib itu, Abdullah Abu Bakar, yang didakwa pemimpin UMNO bahagian dan merupakan abang kepada Khalid.

Manakala wanita yang dilihat memegang playcard ketika demo adalah Munaliza Hamzah, bekas calon UMNO untuk kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Taman Medan pada 2008.

18 comments:

  1. MONDAY, APRIL 20, 2015
    Kempen Sabotaj Pemimpin PKR Yang Anti Nepotism di Permatang Pauh Sedang Giat Berjalan

    Mengikut kaum keluarga Tulang Badak di Permatang Pauh, jentera PKR sedang giat berkempen memburuk-burukkan kepimpinan parti yang anti dengan ideology nepotism.

    Keluarga Tulang Badak ini sudah mengundi di Permatang Pauh sejak zaman Haji Zabidi lagi.

    Kempen dilakukan rumah ke rumah dan mereka dtg bertemu dgn kaum keluarga Tulang Badak sendiri

    Minta penyokong grassroot PKR ambil perhatian di atas perkara ini dan memberhentikan sabotaj yang sedang berjalan giat di Permatang Pauh.

    Jikalau yg beri report ini bukan kaum keluarga Tulang Badak nescaya Tulang Badak tidak akan memperdulikan khabar ini.

    Takkanlah keluarga Tulang Badak di Permatang Pauh hendak berbohong dengan Tulang Badak

    TULANG BADAK @ MURTABAKWAVES

    ReplyDelete
  2. Gereja itu tak ada lesen sepatutnya musnah kan, kalau surau dan kuil haram cepat pkr bertindak, tapi gereja haram lambat bertindak. Aku tengok banyak gereja haram di selangor yg tidak berlesen tak berani bertindak majis pembandaran musnahkannya, apa kah kerajaan selangor pkr takut hilang undi dap dan duit dap itu.

    ini bukan aku menghasut tapi banyak sangat gereja haram Yg tak berlesen di selangor ini, Tak mahu ambil oleh majis pembandaran. Apakah mereka tak ada telur dalam melaksanakan perkara itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.........ya haram gereja.......IS bangsa melayu lagi byk dan haram cepat tangkap mrk ni melayu bodoh golongan syiar bahaya...bila2 boleh meletupkan gereja.......melayu bodoh.......!

      Delete
    2. Ko apahal?

      Delete
  3. Sejak bila tempat beribadat memerlukan lesen?wahai anon21:22 .....kalau tak kaitkan pkr dan dap mesti tak boleh tidur lena kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn jadi bangang...rumah ibadat yg menggunakan harta komersial spt kedai mesti mendapatkn permit. Itu yg dimaksudkn sebagai lesen. Kalau dah bodoh jgn nk tunjukkan kebangangan anda.

      Delete
    2. Hai 21:31 kawan
      1)tukar kedai kepada rumah ibadat tak perlukan lesen ke? Jawapan perlu ada lesen di sah kan oleh pbt.
      2)kelulusan rumah ibadat perlukan kelulusan dari majis perbandaran (pbt)

      aku tengok banyak gereja haram di selangor ini yg tak ada lesen dan kelulusan pbt pun tak ada ,pkr memang tak ada telur untuk laksanakan undang2 di selangor itu

      Delete
    3. hahaha......byknya melayu bodoh.....!
      skrg bukan pasal lesen ke haram ke......jgn lari tajuk....melayu bodoh takut sabit sebab mrk vampire cepat lari......!!!!!badan melayu bodoh tgh panas tu......tak tahan tgk sabit akan jadi vampire kalau sabit tak diturunkan....!
      cepat2 turunkan sabit sebelum melayu bodoh tu vampire jadian.

      Delete
    4. sabit & tukul besi lambang popular bagi komunis...

      tak berkaitan dengan gereja...

      ko pe hal Anonymous 21 April 2015 at 22:55

      Delete
  4. Salam 1rasuah , 

    Berbekalkan kepada beberapa sebab besar, PAS dijangka tidak akan membantu PKR dalam pilihanraya kecil (PRK) P044 Permatang Pauh. Antaranya adalah:- 

    1. Amanat Tuan Guru Nik Aziz agar PAS berbaik-baik dengan UMNO sebelum beliau menghembuskan nafas terakhirnya

     2. Kecaman dan penghinaan DAP serta PKR terhadap Presiden dan parti PAS berhubung pelaksanaan hudud di Kelantan.

     3. Kenyataan-kenyataan pemimpin-pemimpin utama PKR seperti Wan Azizah, Azmin Ali dan Rafizi Ramli bahawa mereka tidak akan menarik balik kata-kata penghinaan dan kritikan terhadap PAS. 

    4, Gesaan, desakan dan ugutan  PAS Pulau Pinang dan PAS Kawasan Permatang Pauh untuk memulaukan PRK Permatang Pauh yang ditandingi oleh PKR. 

    5. Kenyataan tegas Mursyidul Am PAS Dato' Tuan Guru Haron Din bahawa parti tersebut tidak akan bersekongkol dan berkempen membantu PKR yang terang-terangan menolak hudud.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Kih Kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni bahlol sekor ni tak abis2 dgn kedepan dia. Ni mesti agen umngok.

      Delete
    2. Setuju dg 2138

      Sebab PAS hendakkan HUDUD ..... PKR tolak HUDUD

      (budak tadika pun faham)



      Delete
  5. Noh Omar......nampak sangat kau pembohong........jangan menipu lagi.....Demo itu dianjur oleh umno cawangan.......Dah kantoi.....Noh penipu....Semua nak menipu......polis tangkap Noh sekali sebab berbohong......palat betul....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha......jgn marah nor.....nanti beliau marah tgk sabit jadi vampire gigit kita ni.....takut sy tgk muka dia bila gigi taringnya memanjang.......!

      Delete
  6. 不要相信所有的狗魔意见在这里。他们只树皮分裂团结这个国家。

    terjemahannya

    இங்கு அனைத்து நாய்கள் கருத்துகள் இல்லை நம்பவில்லை. அவர்கள் மட்டுமே இந்த நாட்டில் ஒற்றுமையை பிரிந்தது குரைக்கிறார்கள்.

    ReplyDelete
  7. Umno memang bahlol:-P!!!

    ReplyDelete
  8. NOH Otak Udang ini ada lagi ke ?????

    Bshalol teruk lah orang orang UMNO

    ReplyDelete
  9. Satu lagi sebab kukuh mengapa orang Kristian kena tolak calon UMNO pada pilihanraya akan datang. Bumiputra Kristian kena ambil berat hal ini.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...