Monday 20 April 2015

KENYATAAN MAT SABU YANG AKAN BUAT UMNO/BN TERSENTAP ..... PAS AKAN BANTU CALON PKR DALAM PRK PARLIMEN P044 PERMATANG PAUH.



PAS akan membantu calon dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang akan mewakili Pakatan Rakyat (PR) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) P.044 Permatang Pauh pada 7 Mei depan.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata PAS Pusat dalam mesyuarat pada 13hb April 2015 telah membuat keputusan supaya PAS Perlis, Kedah, Pulau Pinang dan Perak membantu PR dalam PRK berkenaan

“Sebagai Timbalan Presiden dan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, saya menegaskan tiada arahan baru yang dikeluarkan oleh PAS Pusat.

“Oleh itu, semua jentera pilihan raya dari negeri-negeri tersebut hendaklah membantu PR di Permatang Pauh,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Sebelum ini, Ketua Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang, Mohd. Yusni Mohd Piah mengeluarkan kenyataan bahawa Pemuda PAS Pulau Pinang tidak akan bekerjasama di Permatang Pauh selagi Angkatan Muda Keadilan (AMK) negeri itu dan Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) Pulau Pinang tidak menarik balik kenyataan ke atas Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung isu hudud.

DAPSY pula dilaporkan membekukan kerjasama dengan Pemuda PAS ekoran tindakan kerajaan PAS Kelantan membentangkan pindaan enakmen hudud.

PRK  Permatang Pauh diadakan selepas kerusi itu diisytihar kosong setelah penyandangnya Datuk Seri Anwar Ibrahim hilang kelayakan sebagai ahli Parlimen selepas Lembaga Pengampunan menolak petisyen bagi pengampunan diraja yang dipohon oleh keluarga ketua pembangkang itu atas sabitan meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Anwar sedang menjalani hukuman penjara lima tahun di Penjara Sungai Buloh.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 25 April sebagai hari penamaan calon dan hari pengundian 7 Mei.

Pada pilihan raya umum 2013, Anwar mempertahankan kerusi Permatang Pauh dengan menewaskan calon Barisan Nasional, Dr Mazlan Ismail dengan majoriti 11,721 undi.

30 comments:

  1. KENYATAAN DARI TIMBALAN PRESIDEN YANG BAKAL KALAH PADA PEMILIHAN PAS. LEPAS NI MAT SABU & GENG LIBERAL BOLEH JUAL UBAT KUAT ATAU BUKAK BISNES MLM. HUSAM, HATTA, MUJAHID, KHALID SAMAD, BOLEH JOIN SEKALI. HAHAHA PADAN MUKA KORANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. NENEK KIPAS KANTOI MENIPU RAKYAT!!!

      Hahaha!!! Hidup - hidup Si Wan Azizah tu nak 'kencing' rakyat. Dia ingat, rakyat ni BODOH sangat ke? Dah terang pun masih lagi bersuluh. Benda dah terpampang depan mata pun masih lagi dia cuba nak menafikannya.

      Tak pasti la sama ada siapa yang tipu siapa. Mungkin Si Wan Azizah tu yang cuba tipu rakyat dengan mengeluarkan kenyataan, kata yang dia dah pergi jumpa dengan YDP PAS Permatang Pauh.

      (Baca Artikel Berkaitan: Wan Azizah Malu Bila Kainnya Terlondeh!!!)

      Kenyataan mengenai perkara tersebut mendapat perhatian apabila Si Wan Azizah tu dilihat cuba nak melarikan diri dari menjawab persoalan dikalangan wartawan mengenai pendirian PAS.

      Atau, mungkin Si YDP PAS Permatang Pauh tu yang tipu Si Wan Azizah tu bila dia kata PAS Kawasan tetap akan memberikan sokongan kepada PKR walau siapa pun calon yang akan dipertandingkan kelak.


      Hakikatnya, PAS memang tetap tidak akan berganjak dari pendirian yang telah dibuat sebelum ini untuk tidak membantu PKR bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh.

      Kalau sebelum ini, hanya suara Dewan Pemuda PAS je yang kedengaran. Kali ini giliran Yang DiPertua PAS Kawasan Permatang Pauh tu pulak yang keluarkan kenyataan melalui laman media.

      Antara lain, mereka memberikan kata dua kepada PKR sekiranya parti itu mahu bantuan dari jentera PAS dikawasan tersebut. Nak pulak dalam Pilihan Raya Kecil di Permatang Pauh tu sendiri.

      Nah! Sekarang, apa lagi alasan yang nak diberikan oleh Si Wan Azizah tu? Masih lagi ke dia nak menafikan dakwaan bahawa PAS Kawasan Permatang Pauh tu sendiri enggan bekerjasama dengan mereka?

      Adakah PKR bersedia untuk menundukkan kepala mereka dan menuruti pendirian yang telah dibuat oleh PAS? Atau, adakah mereka akan kekal dengan sikap sombong mereka selama hari ini?

      Apa yang jelas, pendirian serta keputusan PAS Kawasan tu membuktikan bahawa mereka dah muak dengan sikap sombong dan angkuh yang ditonjolkan oleh kepimpinan PKR sebelum ini.

      Bahkan, mereka juga jelas sudah semakin bosan dengan Penghinaan yang ditujukan kepada Presiden PAS kerana mahu melaksanakan Hukum Hudud yang menjadi dasar perjuangan parti itu.

      Tapi malangnya, masih ada lagi pemimpin PAS sendiri yang dilihat bertentangan dengan keputusan PAS Kawasan tu. Ternyata, pemimpin - pemimpin sedemikian hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka je. Bukannya diorang perduli dengan perjuangan parti!!!

      Delete
    2. Babi betul puak2 ug ni...

      Delete
    3. sepatutnya mat sabu model iklan ubat sex kuat di akbar harakah . Aku yakin macai2 dap baca harakah itu dah menbeli harakah itu

      Delete
    4. Terbau macam posting macai UMNO ni.Pengadu domba ni.

      Delete
  2. Mari kita tengok brape jumlah penurunan undi walaupun azizah calon tua pkr menang. Pengundi cina malas nak keluar mengundi, pengundi pas pulaukan prk ni. Yang tinggal hanya hardcore pkr.

    ReplyDelete
  3. Mat sabu sokong pemimpim yang tolak hudud. Dulu bila mahathir tolak hudud, orang pas henram dia. Sampai ada yang kata keluar islam
    La ni macam mana?
    Adakah fatwa tu masih terpakai?.
    Atau matlamat menghalalkan cara.?
    Atau ada

    ReplyDelete
  4. Okey Mat Sabu, Kalau hang boleh bagi calon PKR di Permatang Pauh mnang , Hang juga sepatutnya boleh bagi menang calon PAS yang akan bertanding di Pontian...
    ...Kalau calon PAS di Pontian kalah .... hang jaga.(watch out)..


    ReplyDelete
  5. WAN AZIZAH MALU BILA KAINNYA DAH TERLONDEH!!!

    Alahai Kak Wan!!! Tolong la bagi alasan cerdik sikit. Jangan la ingat rakyat di Malaysia ni semuanya BODOH belaka. Dia ingat rakyat Malaysia ni sama macam Macai Pakatan Haramjadah tu ke?

    Tolong la! Cuba la dia bukak mata dia luas - luas. Takkan dia tak baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang sebelum ini? Takkan itu pun dia masih nak nafikan jugak?

    Jika sebelum ini, Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang tu, nampak jelas yang dia sendiri pun tak puas hati terhadap kebiadapan puak - puak PKR tu terhadap kepimpinan tertinggi parti tersebut.

    Malah, Si Ketua Pemuda PAS tu juga turut memberikan kata dua kepada PKR agar membuat permohonan maaf secara terbuka sebelum nak mengharapkan bantuan daripada PAS dalam PRK di Permatang Pauh.

    Tapi, nampak gayanya Si Wan Azizah tu masih jugak cuba nak menafikan dakwaan tersebut dan cuba nak MENIPU rakyat secara terang - terangan. Dia masih jugak nak tutup kemaluan dia yang dah terlondeh.

    Sambil menafikan dakwaan berlakunya 'Protes Senyap' oleh PAS dalam Pilihan Raya Kecil di Permatang Pauh, Si Wan Azizah tu kata rakan sekutu PKR tu tetap memberikan sokongan penuh.

    Malah, Si Wan Azizah tu tetap juga percaya bahawa puak - puak PAS tu tetap bersedia untuk membantu jentera PKR walaupun siapa sahaja yang akan dicalonkan oleh parti tu tak lama lagi.
    "Saya baru sahaja berjumpa dengan Yang Dipertua PAS Permatang Pauh (Omar Hasan) dan beliau kata tidak (seperti itu), kami bersama anda dan beliau akan memberi dan bekerjasama untuk memastikan kemenangan calon PKR," katanya kepada pemberita ketika ditemui.
    Heh! Nampak sangat la yang Si Wan Azizah ni lemah otak. Patut la dia mudah sangat kena tipu dengan Si Azmin Ali ni sampai tahap berputih mata nak jadi Menteri Besar Selangor sebelum ini.

    Walaupun PAS tu dah tampil dengan kenyataan terbuka sebelum ini pun Si Wan Azizah tu masih jugak nak menafikannya. Pun dia masih jugak nak mem-BONGGOK-kan diri dia sendiri.

    Kalau dah namanya Protes Senyap tu, takkan pulak PAS nak cakap depan - depan. Dah tentu - tentu diorang akan buat diam - diam. Kalau PAS cakap terang - terang, tidak la ianya dinamakan 'Protes Senyap'.

    Sama jugak la macam Si Azmin tu buat sebelum ini. Diam - diam je dia melobikan diri sendiri untuk merebut jawatan Menteri Besar Selangor tu. Penyudahnya, Si Wan Azizah tu jugak yang melopong. Takkan itu pun Si Wan Azizah tu masih tak sedar jugak kot!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai umno cuba tabur fitnah.

      Delete
    2. Langau Macai Badut Negara (BN) dikesan.

      Delete
    3. Mintak geng pr bagi respon lebih ilmiah...badut...macai...tabur fitnah perlu disokong dengan hujah...pas matang pauh tolak wan azizah dengan hujah & ilmu...elakkan jawapan yg merapu...buktikan pr dari segala sudut lebih baik dari bn...nih dok tunjuk perangai dan tindakan haprak jugakkk... pada rakyat yg takdak kepentingan langsung dalam politik, pakatan yg ada amat longgar dan setiap parti berebut nak implement kehendak masing2 jer...bukan kehendak dan hasrat rakyat keseluruhannya...politik najib..politik mat sabu..politik anwar..politik kit siang dah tak laku...itu politik pecah belah nak kekal/rebut kuasa semata-mata...
      Malaysia perlu pada pemikiran baru...yg dok ada tu elok ramai2 pencen jer lah..dah bertahun bikin rakyat serabut dengan politik yg tak nampak kesudahannya...sebab tu isu kg medan tak settle2 jugak..sebab tu jugaklah rakyat senakin tak hormat pafa undang2.
      Pada omakkau...walaupun ko pompuan tapi ko ada telur...awak jadi calon...saya akan sokong...

      rosmajkk ulu bendul

      Delete
  6. Bila beruk-beruk umngok blogger pencacai umno pengandar najis di atas ni meracau-racau macam orang kena sampuk itu maknanya Mat Sabu POWER....ramai dah terkencing-kencing dalam seluar dengar kenyataan Mat Bronson. Pencacai umngok pengangkat najis hanya akan gembira dan memuji-muji Mat Sabu sebagai jejaka paling tampan jika dia buat kenyataan seperti PAS tidak akan membantu PKR dalam PRU Permatang Pauh.....tapi sori ekkk...ini Mat Bronson sudah keluar masuk jel la munkee.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan takat pecacai umno yg tabur fitnah...puak2 UG juga ambil kesempatan. Jarum fitnah mereka dah mengena. Ramai calon bukan pro UG tewas . Contoh paling tewasnya Nizar ditangan pak lebai hasil dpd tektik kotor puak UG.

      Delete
    2. Wei UG tak wujud macam tak wujudnya bigfoot. Ia hanya cerita dongebg malaysiawaves yg menpunyai imaginasi bagai Wahid kasran tahun 80 an dulu (Kisah Benar - Utusan Malaysia

      Delete
    3. Nizar di boikot dan disingkirkan sebab terlebih ikut telunjuk dap...dengan sultan pun dah hilang sopannya....
      Sebagai individu yg bukan ug..bukan umno jugak..cuma rakyat biasa2 perak yg sayangkan semua merasakan yg nizar ni memang patut dilayan cam tu pun...harap dia sedar apa yg pas dan muslim keseluruhannya perjuangkan..

      Delete
  7. TAK SANGKA PERMATANG PAUH YG DICANANGKAN SEBAGAI KUBU KUAT ANWAR BOLEH GOYANG BILA TAKDE SOKONGAN DARI PAS. KALAU MCM NI, BILA2 PILIHANRAYA PAS BOLEH UGUT ANWAR & DEMAND MCM2. DAP PUN BOLEH PIJAK2 JE KETURUNAN ANWAR YG BERTANDING KT PERMATANG PAUH

    ReplyDelete


  8. Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menerima paling pencalonan bagi jawatan Presiden PAS dan Timbalan Presiden pada hujung minggu, meninggalkan pesaing mereka menjelang Perhimpunan Agung PAS pada bulan Jun.

    Daripada 16 bahagian PAS yang bermesyuarat pada hujung minggu, 15 mencalonkan Hadi untuk jawatan presiden manakala hanya satu yang dinamakan Datuk Husam Musa.

    Semua 16 juga telah memilih Tuan Ibrahim untuk jawatan timbalan presiden, meletakkan dia jauh lebih awal daripada pihak penyandang No. 2 Mohamad Sabu, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu.

    Hadi kini mempunyai 60 pencalonan untuk jawatan presiden PAS, Husam mempunyai 8, Ahmad Awang mempunyai 3 dan Tuan Ibrahim satu pencalonan.

    Tuan Ibrahim menerima 59 pencalonan bagi jawatan timbalan presiden, manakala Mat Sabu mempertahankan kedudukannya dengan hanya 9 pencalonan.

    Empat pemimpin daripada (ulama ') golongan ulama juga memenangi pencalonan paling banyak untuk jawatan naib presiden: Bukit Gantang MP Idris Ahmad, Ahli Parlimen Temerloh Nasrudin Hassan, Kelantan Timbalan Menteri Besar Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, dan Exco Selangor Datuk Iskandar Samad.

    Trend pencalonan setakat ini menunjukkan bahawa para ulama mempunyai kelebihan ke atas profesional puak saingan.

    Semalam, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Rani Othman juga hilang jawatan sebagai Ketua Kapar PAS kepada bekas timbalannya, Najhan Mohd Salleh. - April 20, 2015.

    - Lihat lebih lanjut di: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/hadi-tuan-ibrahim-leading-pas-nominations#sthash.emhq0zA1.dpuf

    ReplyDelete
  9. KALAU PAS KUAT DULU LG DAH MENANG..NI CKP JE BESAR.. PAS PUN DAH SAMA MCM UMNO..BERMUSUHAN SESAMA SENDIRI..DULU AKU CUKUP HORMAT PAS NI..SKG AKU X KN SOKONG PAS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR the weakest link in PR lagi nak berlagak. belasah PAS depan belakang. siap tag team dengan dapigs lagi. Lepas nak suruh tolong. what the f**k???? Selamat masuk lubang pkr. we definitely NOT going to miss you at all. No sympathy for the devil!!!

      Delete
  10. KALAU PAS KUAT DULU LG DAH MENANG..NI CKP JE BESAR.. PAS PUN DAH SAMA MCM UMNO..BERMUSUHAN SESAMA SENDIRI..DULU AKU CUKUP HORMAT PAS NI..SKG AKU X KN SOKONG PAS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. I've said it before and i'll say it again.PKR the weakest link in PR lagi nak berlagak. belasah PAS depan belakang. siap tag team dengan dapigs lagi. Lepas nak suruh tolong. what the f**k???? Selamat masuk lubang pkr. we definitely NOT going to miss you at all. No sympathy for the devil!!!

      Delete
  11. Aku respek ngan mat sabu ni sebab dia lah yg menyebabkan gelaran sheikh anwar aljuburi menjadi popular, dia shja dlm dunia ni yg berani mencipta gelaran untk nuar sebagai sheikh aljuburi.heee

    ReplyDelete
  12. tak sangka begitu macài mat sabu terhadap pkr dan dap.kami tak sebodoh mcm kamu sangka

    ReplyDelete
  13. tak sangka begitu macài mat sabu terhadap pkr dan dap.kami tak sebodoh mcm kamu sangka

    ReplyDelete
  14. Tengok muka mat sabu pun dh tau. Takde nur keimanan mcm nuwar. Inilah bahana syiah

    ReplyDelete
    Replies
    1. MUKA KAU ADA NUR KE NK KATA ORG..CERMIN DIRI SENDIRI DULU SEBELUM MENGHUKUM ORG.

      Delete
    2. MUKA KAU ADA NUR KE NK KATA ORG..CERMIN DIRI SENDIRI DULU SEBELUM MENGHUKUM ORG.

      Delete
  15. Grmpar lagi....Dr Rani anjing Anwar dlm pas kalah di bahagian yg diterajui selama ini....ahaksssss..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...