KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 29 April 2015

AKHIRNYA UMNO BERTINDAK BIJAK DAN TEPAT .... AHMAD MASLAN DIARAH TUTUP MULUT CERITA PASAL GST?????



UMNO memberi amaran kepada Datuk Ahmad Maslan supaya berhenti membuat kenyataan mengenai cukai barang dan perkhidmatan (GST), terutamanya di Rompin dan Permatang Pauh yang sedang menghadapi pilihan raya kecil (PRK), sepanjang tempoh berkempen ini, kerana khuatir akan akibat daripadanya, lapor Astro Awani hari ini.

Memetik sumber parti, portal saluran berita itu berkata, timbalan menteri kewangan itu diminta tidak mengetengahkan isu GST, terutamanya selepas beliau dikritik di media sosial kerana kenyataan yang dibuatnya sebelum ini mengenai cukai tersebut.

"Beberapa pemimpin atasan UMNO memberi amaran kepada Ahmad yang terlebih lantang bersuara mengenai isu berkaitan GST ini. Ia boleh menyebabkan kita mendapat majoriti yang lebih kecil di PRK Rompin yang akan mengakibatkan kita tewas pula di PRK Permatang Pauh .

"Niatnya baik tetapi kenyataannya sering dimanipulasi oleh pembangkang sehingga banyak isu yang timbul, yang akan memberi kesan kepada parti," sumber itu dilaporkan berkata kepada Awani .

Satu sumber lain mengatakan, Ahmad diarahkan tidak bercakap lagi mengenai GST.

29 comments:

  1. Undilah PAS di Rompin dan undilah BN di Permatang Pauh...jom ubah! Ini kali-lah machai!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menangkan pas dan pkr kuburkan bn utk satu perubahan dan bantah gst.
      Gst majukan negara tetapi jahanamkan rakyatnya. Akhirnya negara dlm kejatuhan dgn ketidak seimbangan dgn nilai yg rendah dan lemah malah gaji pendapatan tidak setimpal dgn keadaan semasa. Gaji pa naik gaji menteri naik kenapa??? Gaji ps dan rakyat biasa tak naik kenapa??? Mana keseimbangan??? Kerajaan umno tak mampu ubah keadaan semasa masih nak laksanakan gst!!! Kebodohan ekonomi terlalu lemah sgt.

      Delete
    2. So gaji dan elaun mat sabu, khalid samad, rafizi, tian chua, zuraidah klip klap yg naik jgk tu mcm mana? Diorg bukan fikir pun pasal gaji rakyat ni...diorg ckp pegi jahanam rakyat..ada aku kesah??? So lepas Pas dan PKR menang, GST mansuh ke bang? Wah....best ni...huhuhu

      Delete
    3. Saudara.....
      Pr menang kita tak tahu gst diteruskan atau tidak tetapi pr belum menang dan memerintah negara jadi kita tidak boleh ulas perbagai guna alasan umno sebab mrk pasti takut kalah dan cuba hasut rakyat malaysia supaya mrk boleh terus memerintah. Ini politik saudara kita memang tidak boleh percaya kedua pihak tetapi boleh guna kuasa rakyat utk ubah pemerintah di negara ini. Skrg terbukti umno tidak boleh dan pr belum lg memerintah jadi ubah dulu br tahu mana baik bukan begitu saudara.

      Delete
    4. Umno kenapa berkata gst akan diteruskan juga kalau pr memerintah kenapa??? Fikir guna akal saudara kenapa????
      Kalau umno berani berkata pr pasti akan teruskan gst bermaksud negara sudah kering dari segi pendapatan dan kewangan negara dlm keadaan tidak selamat maka gst perlu dilaksanakan utk menyelesaikan masalah kewangan negara. Ini sudah cukup membuktikan umno telah jahanamkan kewangan negara dan ekonomi dan mencari pelabur dan wang utk selamatkan kewangan negara namun adakah ini berhasil??? Adakah masih nak beri perluang pd umno terus terajui negara?? Adakah kita masih tak cukup dgn keadaan skrg dan masih tak nak berubah ???
      Negara hak rakyat bukan pemerintah kalaulah ini negara demokrasi.

      Delete
  2. Kentot kena gst tak? Proo000ttTt!! ��

    ReplyDelete
  3. Bukan tutup mulut sahaja tapi minta dia letak jawatan......

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku harap Ahmad Mazlan dah comfirm yg dia tu BODOH, kalau pembangkang cakap itu memang mainan pembakang, tap.i sekarang kumpulan sendiri dah cakap
      Cuba fikirkan, kebanyakan org menyatakan dia bodoh, tak malu ke pada diri sendiri dan keluarga,bukan setakat itu saja malah keluarganya menanggung malu.

      Delete
    2. Jenuh aku browse senarai ahli kabinet yg namanya Ahmad Mazlan...takde bro. U salah orang kot. Ke Ahmad Mazlan adik sepupu ko yg duduk kat Sentul tu yg ko maksudkan?

      Delete
  4. Dua2 salah..rakyat, cuba letak diri kamu jadi ahmad maslan apa korang rasa...ahmad maslan, cuba letak diri kamu jadi rakyat biasa apa kamu rasa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau GST tu baik utk semua, Ahmad Maslan tak akan termengah2 berbulan2 hingga sanggup dilempar batu.
      Tak perlu nak kelentong lagilah wahai Ahmad Maslan, GST dah berjalan pun, semua org di Malaysia (tak terkecuali org UMNO) dah terasa kesan GST dlm poket masing2.

      Delete
  5. At least simpan sikit ke'goblokan' ko to Mat Maslan dalam robok rumah ko..

    Tapi pembangkang memang suka ko cakap lagi sebab lagi banyak cakap lagi banyak tonjolkan kebangangan ko tu... advantage pulak kat pembangkang..hehe

    ReplyDelete
  6. Hahaha kalau taraf menteri pun bodoh,macai apa lagi???? sendiri mau ingatlah macai umngok!!! Komen2 ko kat sini,penyamaran ko,copy paste ko buat kita orang gelak je...tp kitaorang faham level korang takat mana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg ko maksudkan, wahai ahmad maslan...

      Delete
  7. Laa...amad maselan dah tak boleh cakap pasal gst lagi??? rugi...memang rugi...rugi aku tak dapat baling batu..kahkahkaaah

    ReplyDelete
  8. Kalau udara yg kita sedut ni boleh dibuat bisness aku rasa parti umno akan bagi bisness udara ni kat kroni lps tu rakyat akan dikenakan gst...Macai bodoh akan bertambah jd bodoh sbb otak tk cukup oksigen...kuikuikui

    ReplyDelete
  9. Hahaha...ha..baru org umno tau yg menteri diorang tu macam mana. Tapi yg herannya tu nak prk ni pulak baru suruh tutup mulut maknanya kenyataannya selama ini memang kenyataan membodohkan rakyatlah. Ada lagi beberapa menteri yg patut disuruh tutup mulut spt hm is sebab kalau bersuara je teserlah kebodohannya.

    ReplyDelete
  10. AHMAD MASLAN

    A-ahmad maslan....
    H-hee..he..he...
    M-mulut kena tutup....
    A-aman
    D-dunia????

    M-mana mungkin..???
    A-apabila terlajak kata2....
    S-susah dh nk tarik....
    L-lulus cgpa 3.85...
    A-apa kata
    N-najib.......????

    jkkR
    jengka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak jengka mat bunga dah mula mengeluarkan satu-satunya kebolehan beliau...akronim..

      Delete
  11. capai cgpa 3.85 diperoleh 20-30 tahun lampau...tapi kebolehan berfikir, berkomunikasi, berbicara, berjustifikasi wajar ada peningkatan mengikut usia. Gen-y abad 21 berbekalkan segulung sijil ijazah saje tak cukup kalau tak digilap bidang kemahiran berkomunikasi secara intelektual, rational & logical..bukan komunikasi ala-selebriti kah,,kah..kah yg biasa terpapar dlm tv..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3, bagaimana saiful yang spm sikit A dapat masuk U dapat biasiswa? Nasib x grad klu x, bertambah lgi seorang guru tikus baiki labu.heee

      KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

      Delete
  12. 1630.....he..he..hee yg ko sakit ati sgt kt dia tu knpe ha...??? tu cara dia....ko??? memang benggong sebenarnya ye???..kah.kah..kah....umngok!

    ReplyDelete
  13. Sokong BN boleh GST. Sokong PR batal GST.

    ReplyDelete
  14. Menteri bangang.adakah 50+50 = 99, tu belum lagi kena gst umngokbn 50+50+6 =100.kalau x bodo bukan umngok beend

    ReplyDelete
  15. Lagi Isu Panas ... Jom Terjah !! >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete
  16. Ameno bukan parti orang cerdik. Sebab itu tak heran kalau menterinye bangang. Kalau si mamat ni kerja dengan MNC dah lama dapat 'last pay cheque' dan disuruh berambus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameno bukan parti org cerdik? Salah tu. Yg betulnya- Ameno parti utk ahli bodoh. Ketua kata kentut wangi, semua ahli tadah mulut botol kat punggung utk di sedut cium setiap hari. Tahap macai lah tu. Jgn maraaaaah.

      Delete
  17. Umno cerdik tau x mcm pkr mkn taik babiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno bukan saje tak cerdik bahkan hati busuk. Sebab itu dari awal Sultan Brunei Almarhum Sir Omar Bolkiah tak nak masuk Malaysia. Kalau masuk habis lingkup harta Brunei. Sebab tu jugak mata wang Brunei disandarkan kepada Dollar Singapura. Sebab tu askar Singapura berlatih dengan askar Brunei. Brunei tahu ada malaun dalam Asean tidak boleh dipercayai. Tak lama lagi satu dollar Singapura atau satu Dollar Brunei akan bernilai hampir 3 ringgit Malaysia. Itu menunjukkan orang bangang tak boleh menjaga ekonomi dan tak payah memerintah. Ada paham??

      Delete