KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 19 April 2015

PAS TIDAK AKAN TINGGALKAN PAKATAN RAKYAT TEGAS SETIAUSAHA AGUNG PAS


Pas tidak akan tinggalkan PR. Demikian tegas Setiausaha Agung parti itu, Datuk Mustafa Ali.

Ini kerana insiatif untuk menubuhkan gabungan atau pakatan parti pembangkang adalah daripada Pas, bukan parti-parti lain yang menganggotai PR.

"Jadi, tidak ada sebab untuk Pas meninggalkan apa yang pemimpinnya sendiri usahakan," kata Mustafa.

Menurut beliau, PR yang dahulunya bermula sebagai Barisan Alternatif diwujudkan atas insiatif presiden Pas yang terdahulu, Datuk Fadzil Nor.

"Allahyarham yang ambil inisiatif tubuhkan kerjasama ini selepas apa yang berlaku kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim. Dalam PR, tidak ada perjanjian bertulis. PR bukan parti yang berdaftar dengan ROS, dan tidak ada peraturan bertulis yang mengikat kita (Pas) dengan sesiapa.

“Jadi jika ada yang berasa nak keluar, keluarlah. Itu pilihan mereka, tetapi antara kita tidak boleh memaksa mana-mana pihak untuk keluar dari PR,” tegasnya dalam ucapan perasmian mesyuarat Pas kawasan Pengkalan Chepa di sini, semalam.

Kenyataan beliau dipercayai merujuk gesaan beberapa pemimpin DAP yang mendesak Pas meninggalkan pakatan itu berikutan beberapa perkembangan mutakhir ini terutama yang berkaitan dengan cadangan Pas melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan.

16 comments:

  1. Bercakap tu bijak tak nak keluar konon tapi tindak tanduk sebijik macam samseng umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukup2 lah tu Mustafa Ali. Hari ni cakap lain esok cakap lain. Dasar putar alam. Ada hati nak main mata dgn umno... last2 kena kencing. Angan2 hudud hilang begitu saja bila dipermainkn bn. Kesian.

      Delete
    2. Dah kena kutuk, hentàm dan hina oleh pkr dan DAPigs masih nak tunggu lagi?
      ish ish ish baik sungguh.Tak kan tak malu kot?

      Delete
    3. Ya Mustafa, ko pujuk dulu dap suruh dia terima HUDUD, kalau dia degil ko tendang dia keluar PR.....ok??

      Delete
    4. Aku sebagai ahli umno permatang pauh berasa kecewa dengan berita ini.
      kalau macam ini punya kes, mustahil dapat rampas permatang pauh.
      Pukimak betul pas nih.

      Delete
  2. Hahaha....
    Kalau pas keluar hanya boleh berkuasa di kelantan shj, bagaimana negeri lain???
    Pas bukan bodoh nak keluar malah pr harapannya nak maju ke depan. Dap juga sama nak kuatkan kuasa mrk melalui pr dan pkr pula memerlukan dap pas utk menerajui negara malaysia. Jadi hanya yg bodoh dan pengkianat shj akan cuba nak pecahkan pr sebab kalau pas dap pkr bersatu hati serang habis2an pasti bn tumbang ke bumi.
    Pemimpin bijak tidak akan hancurkan harapan rakyat kalau mrk demi rakyat dan kuasa, lainlah demi kepentingan peribadi.
    Perpecahan pr adalah musnah harapan rakyat dan rakyat sudah jemu pada bn dan kalau tiada pilihan rakyat mungkin tidak mahu keluar mengundi dan kemenangan tetap hak bn. Maka adakah pemimpin pas dap pkr bodoh?????
    Fahami politik omak kau!!!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haloooo Macau,

      Sebab kau budak bahlul tak paham, nah aku lampirkan siaran ulangan

      Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
    2. By the way machau maksunta macai lanch%w

      Delete
    3. masih segar dlm ingatan bilamana "bertemunya" ketiga2 manusia yg khianat yg mewakili jemaah masing2 untuk membina sebuah tahaluf siasyi ..maka "berundinglah" mereka ..lalu dengan wajah yg manis berkatalah manusia2 durjana itu "kami telah berjaya" dan kami gelarkan ia sebagai "pakatan rakyat" .. kemudian tatkala ditanya barang siapa diantara jemaah kalian yg dilantik sebagai nakhodanya pada PR untuk ditaati dan diusahakan kata putusnya dlm mengharungi segala pancaroba dan ujian... inilah saatnya dimana yg "haq" tetap mengatasi yg "bathil" .. jawaplah salah seorang dari mereka .."pakatan kami tidak diangkat nakhodanya melainkan kami bertiga tidak melebihi antara satu sama lain" dan kami berpandukan pada "permuafakatan" yg akan dipegang melalui pertemuan/rundingan pada setiap permasalahan yg mendatang .. Maha Suci Allah dengan benar segala janji dariNya didatangkan kepada mereka ujian demi ujian .. lalu dapatlah diketahui betapa "muafakatnya" diantara ketiga2 jemaah ini sering kali dibuat terlebih dahulu oleh dua pihak untuk diikuti pula satu lagi yg ditinggalkan.. lalu bagi golongan yg berakal dan berilmu dapatlah ia mengetahui betapa inilah gerombolan jemaah yg berjual beli pada apa sahaja hatta ilmu yg ada didlm dada demi untuk memuaskan nafsunya.. maka tiadalah sipemimpin dan yg dipimpin oleh manusia seperti ini melainkan tidak lebih dari sigembala dan binatang yg digembalakan

      Delete
    4. Ostat...
      Mereka masih dalam pakatan lagi la ostat...
      Belum bubar pun pakatan tu
      Ostat janganlah pulak jadi macam sigembala dengan babi yang digembalanya yer ostat...
      Pas dah kata tak tinggalkan PR la ostat
      Takkan Ostat pun nak jadi kaki belit?
      Dosa tu ostat menipu ni

      Tapi kan ostat..
      ostat tau tak sapa arah sirul?

      Delete
    5. Ostat....saya tak ada apa nak ulas komen ostat
      Yang saya nak kata cumalah:
      Pi Lanchowwwwwww la ostat.

      Delete
  3. Mustafa ini adalah NYAMOK hidup bagai LALAT

    Semua dari nya tak boleh di percayai

    Tengok Mustsfa lihat HADI Jenama GAGAL

    Dua dua bahalol saja

    Nak cari makan apa apa pun boleh jadi , jaja jaja agama sudah jadi air minum harian


    Orang orang Melayu jangsn lah jadi bodoh walau pun sudah bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haloooo Macau (Machai Lanch@w)

      Sebab kau budak bahlul tak paham, nah aku lampirkan siaran ulangan

      Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
    2. Tulang Babi ni sakit hati apa hal. Klu tak suka PKR... lu boleh berambus. Jgn suka tabur fitnah.

      Delete
    3. WEH ...PATUT LAH TULIS TB...RUPANYA TULANG BABI...KAH..KAH...KAH...

      Delete
    4. 1622...
      Dia tu bukan PKR la
      Jangan nak bagi busuk PKR pulak
      Dia tu kencing pun kuar lambang keris
      Berak pun taik bentuk keris
      Kerja dia jual daging fresh
      Ah Kong pun order kat dia
      Ah Lim pun order kat dia

      Delete