KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 19 April 2015

HIMPUNAN TOLAK GST ANJURAN PAS DI KUALA TERENGGANU HAMBAR TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN?????




Himpunan Tolak GST yang julung kali diadakan di Taman Awam Batu Burok, petang kelmarin dilihat berjaya mencapai sasaran apabila berjaya menghimpunkan lebih 3,000 orang.

Pesuruhjaya Pas negeri, Satiful Bahri Mamat berkata, walaupun hanya bersandarkan media sosial bagi menghimpunkan orang ramai untuk menyertai program berkenaan, sambutan yang diterima di luar jangkaan pihaknya.

Menurutnya, ia menunjukkan orang ramai sangat terkesan dan menolak pelaksanaan GST yang mula diperkenalkan sejak awal April lalu.

“Kita buat himpunan ini pada waktu siang, bukan pada waktu malam seperti kebiasaannya supaya orang ramai mendapat maklumat tepat, termasuk golongan atas pagar dan yang tidak cakna politik sebelum ini.

“Sekarang ini kita dapat lihat, semua orang merasai dan peka dengan kesan GST. Jadi kita harap ia dapat menyampaikan mesej yang jelas kepada kerajaan bahawa GST ini harus ditolak daripada terus dilaksanakan,” katanya.

Satiful berkata, selain ucapan oleh pimpinan Pas negeri, wakil NGO dan mahasiswa turut menyertai program itu.

Susulan kejayaan program itu, Pas negeri sekali lagi akan menganjurkan program yang sama pada program Hindar yang dijangka akan dibuat pada 22 April depan, sebelum diperluaskan di setiap parlimen.

“Kita gerakkan program ini awal untuk di Terengganu agar rakyat negeri ini mendapat maklumat lebih awal. Lagipun sebenarnya sebelum pelaksanaan GST lagi kita sudah mula terangkan kesan GST.

“Jadi apabila mereka merasai sendiri kesannya, kita dapat lihat sendiri bagaimana rakyat respons terhadap pelaksaannya. Sebab itu kita akan turun ke akar umbi bagi memberikan maklumat yang jelas mengenai GST ini agar mereka dapat menilai sendiri,” katanya.

71 comments:

  1. KERA-jaan Beban Negara hanya bijak menambah hutang kepada RM740 billion dan membiarkan kebocoran dan ketirisan wang kerajaan berlaku setiap tahun dan membebankan rakyat dengan GST, pelbagai cukai dan tol untuk membayar hutang kera-jaan. Rakyat semakin miskin dan pemimpin Beban Negara semakin kaya !

    Marilah kita semua menyokong PAS dll untuk menumbangkan parti politik Beban Negara dalam PRU ke14 dan menyelamatkan rakyat dan negara dari ketamakan, kerakusan dan keserakahan lintah darat yang menggunakan pelbagai cara untuk menipu dan menindas rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolnglah tengok penang
      1.tarif air naik
      2.cukai naik
      3. Parking naik.
      4.tambang feri naik
      Kita orang tak bising pun.Sebab DAPig perintah kita orang tak kisah.
      Orang melayu tak boleh bising kat penang. Nanti kena jual.
      Kah kah kah.

      Delete
    2. 11:52

      anon sila bagi maklumat lengkap, kita tk kisah siapa perintah, tp kalau ada unsur menyusahkan rakyat, kita hebahkan.

      Delete
    3. Korang baca sendiri rencana berkaitan dg hutang negara ini -- aku petik dp Malaysian Insider (aku juga boleh petik dp akhbar2 lain tapi korang tak percaya) dari: Setiap bulan rakyat Malaysia menyumbang kenaikan hutang negara - Mohamed Azmadi

      Published: 26 January 2014 4:57 PM

      Tidak dinafikan hutang negara berada di paras yang tinggi ketika ini. Namun masih ramai yang tidak mengetahui atau tidak memahami permasalahan sebenar disebalik dua perkataan ini, “hutang negara”.

      Terdapat banyak cakap-cakap yang menyatakan negara akan bankrap jika kerajaan tidak mampu mengawal kadar hutang negara. Saya bersetuju dengan dakwaan ini. Benar, jika hutang negara begitu tinggi, risiko negara untuk menjadi sebuah negara bankrap ada kemungkinannya.

      Walaupun begitu, melihat senario hutang negara ketika ini, untuk menyatakan negara mungkin menjadi bankrap adalah sangat tidak tepat. Ini kerana ramai tidak memahami atau tidak mengambil kira penjelasan yang diberikan kerajaan.

      Hutang negara merangkumi hutang dalam negara serta hutang luar negara. Untuk rekod sehingga September 2013, hutang negara adalah RM529.2 billion atau 53.6% dari KDNK negara. Dari jumlah ini, RM512.3 billion adalah hutang dalam negara manakala RM16.9 billion adalah hutang luar negara.

      Untuk memahami lebih lanjut, lebih baik kiranya kita memahami terlebih dahulu hutang luar negara. Hutang luar negara adalah hutang berbentuk pinjaman sama ada untuk membiayai projek mahupun pinjaman dari pembelian asset untuk negara.

      Hutang luar negara ini yang mungkin membankrapkan negara atau negara mungkin terpaksa dikawal oleh negara asing. Melihatkan peratusan yang rendah iaitu hanya 3.2% dari keseluruhan tanggungan hutang negara, adalah mustahil negara ini akan jatuh atau dikawal oleh negara asing.

      Namun begitu, tidak semua dari hutang ini dibayar melalui pertukaran wang tunai. Terdapat juga beberapa perjanjian yang dijalankan antara negara Malaysia dan negara lain tidak memerlukan sepenuhnya pembiayaan melalui pertukaran wang.

      Sebagai contoh, ketika Malaysia membeli 18 buah jet pejuang Sukhoi buatan Rusia untuk kegunaan TUDM, pembiayaan yang digunakan adalah melalui pertukaran minyak sawit mentah dengan 18 buah jet pejuang tersebut. Tambahan lagi, pihak kerajaan Rusia juga turut membiayai latihan untuk angkasawan pertama negara melalui perjanjian yang dimeterai ini.

      Berbalik semula kepada hutang dalam negara. Ramai tidak menyedari setiap bulan majoriti rakyat Malaysia menyumbangkan kepada kenaikan hutang dalam negara.

      Jika tidak percaya, sila lihat penyata gaji anda setiap bulan. Pasti adanya penolakan gaji anda untuk caruman KWSP. Ramai tidak menyedari, KWSP adalah penyumbang utama kepada hutang negara.

      Jika benar dakwaan negara semakin hampir kepada bankrap, pernahkah terdapat masalah KWSP tidak mampu membayar simpanan rakyat pada usia 50 tahun? Tiada!

      Selain itu juga, ramai dari kalangan rakyat tidak mengetahui ASB serta pelbagai lagi jenis amanah saham dari PNB turut menjadi penyumbang utama kepada hutang dalam negara.

      Sekali lagi tanya pada diri, adakah ASB tidak menguntungkan serta tidak memberi pulangan kepada pemegang akaun? Untuk tahun 2013 sahaja, dividen yang diberi kepada pemegang akaun ASB adalah 8.7%. Ianya boleh dianggap pulangan yang tinggi bagi sesuatu bon kerajaan.

      Ramai yang tidak mengetahui wang rakyat yang dicarum melalui KWSP dan amanah saham (ASB, ASN, AS1M, ASW, AHM dan lain-lain) adalah berbentuk pinjaman yang dibuat oleh kerajaan Malaysia.

      Pinjaman inilah yang digunakan kerajaan bagi membiayai pembangunan serta projek-projek kerajaan. Seperti yang dikatakan tadi, tiada masalah yang dihadapi kerajaan untuk membuat bayaran balik kepada rakyat. KWSP misalannya, apabila pencarum berumur 50 tahun, mereka boleh terus mengeluarkan simpanan mereka.

      Begitu juga dengan ASB. Apabila pemegang akaun hendak mengambil keuntungan yang diterima, tanpa masalah mereka boleh mengeluarkan wang tersebut. (bersambung)

      Delete
    4. (smbungan)
      Kombinasi antara KWSP dan amanah saham melalui PNB ini merangkumi lebih 70% keseluruhan hutang dalam negara. Kita perlu faham, KWSP dan ASB atau ASN mempunyai kecairan yang tinggi maka adalah mustahil jika kita mendakwa negara menghampiri kepada bankrap.

      Kepada rakyat Malaysia, diharap penjelasan di sini mampu menjawab tuduhan serta dakwaan yang dibuat beberapa pihak kononnya Malaysia gagal mengawal hutang negara serta negara mampu menjadi bankrap dan berkemungkinan besar dikawal negara asing.

      Jika anda tidak percaya penulisan di sini, terpulang kepada anda. Teruslah mempercayai penipuan, dan teruslah hidup dalam penipuan. Akhir kata, berkatalah benar, walaupun ia pahit. – 26 Januari, 2014.
      - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/rencana/article/setiap-bulan-rakyat-malaysia-menyumbang-kenaikan-hutang-negara-mohamed-azma#sthash.faF5Yeok.dpuf

      Delete
    5. Hahaha....
      Tak tahu ke tu macai????
      Tempat dan kawasan maju memang mahal sikit... namun kalau mahal pada brgan bukan asas masih boleh diterima tetapi mahal pada brgan asas mcm makan memang tak boleh diterima sebab keperluan harian bukan brgan sampingan.

      Delete
    6. Kita semua tahu bahawa penulis-penulis upahan Ameno telah menulis pelbagai propaganda karut untuk mempertahankan salah guna kuasa Be End tetapi propaganda Ameno ini gagal menipu rakyat.

      Rakyat sekarang adalah cerdik dan mereka tahu putar belit propaganda Ameno dan Be End. Maka tidak hairanlah rakyat menolak propaganda Ameno dan iklan GST yang amat meloyakan.

      Kerakusan Ameno dan Be End menyebabkan negara ini dilanda masalah kewangan yang teruk yang menyebabkan Ameno dan Be End membebankan rakyat dengan GST untuk membayar hutang kera-jaan Be End.

      Semua wang KWSP (EPF) dan amanah saham adalah wang rakyat bukan wang Ameo atau Be End. Oleh sebab itu kera-jaan Be End tidak berhak menggunakan wang KWSP dan amanah saham untuk kepentingan Be End.

      Jika KWSP dan amanah saham kehabisan wang, kera-jaan Be End tidak mempunyai kemampuan untuk membayar balik wang tersebut kepada rakyat ! Maka tidak hairanlah kedengaran cadangan mengeluarkan wang KWSP pada umur 60 tahun. Adakah wang rakyat dalam KWSP telah habis digunakan oleh Be End?

      Sebagai contoh, Malaysia telah membeli dua buah kapal selam Scorpene pada sekitar tahun 2003/04 dan harga belian sekitar USD 580 juta. India membeli enam buah kapal selam yang sama pada sekitar tahun 2006, dan harga belian mereka ialah USD 540 juta. Mengapa kera-jaan Be End membeli kapal selam Scorpene pada harga yang tidak masuk akal? Inilah contoh pembaziran wang rakyat yang dilakukan oleh kera-jaan Be End.

      Kita telah banyak kali melihat propaganda yang sama dipamerkan berulang kali pada lama web ini dan laman-laman lain oleh macai-macai Ameno dan Be End untuk menipu rakyat tetapi propaganda Ameno ini gagal 100% !

      Delete
    7. Kepada Anonymous 11:52,

      Mengapa macai-macai be End seperti kamu tidak memperdulikan kenaikan harga barang-barang dan perkhidmatan yang disebakan oleh GST? Takut bos Be End marah dan tak bayar upah? Sepatutnya kamu mengutuk bos kamu kerana menindas rakyat !

      Delete
    8. Macai BN hanya spesis keldai keldai yang tiada perasaan...kalau taruk beban hingga keldai tu lumpuh kerana patah pinggang pun dia takkan bising punyer...sebodoh bodoh lembu pun tahu juga unjuk rasa...bagi BN yang hanya pandai tarah harta rakyat, gst tur perkara kecil, tapi ia besar kepada rakyat...kalau negara tiada kekayaan alam boleh ler kasi alasan...ini tidak, walau sumber alam banyak namun cukai mengalahkan negara yang miskin sumber alam.. keh keh keh

      Delete
    9. Dan kenapa macai pr di penang juga tak perdulik masalah rakyat dan betty bermewah di penang, lupa pesan ia rakyat penang juga menhadapi masalah sama je
      1)Cukai pintu naik kan
      2) Bil air naikkan
      3)Cukai peniga di naikkan
      4)Tempat parking kereta lebih mahal dari k.l

      satu je cakap pada macai pkr ini Kalau kapal selam kita mahal sebab nya kita baru je belajar ia, kalau mereka india telah lama kendalikan kapal selam itu dan mereka ada tempat menbaiki kapal selam dan ada tempat latihan,
      Kita baru bermula belajar tentu makan kos tinggi, kita belum ada fasiliti kapal selam dan tempat latihan kapal selam, sebab kita itu terpaksa membina fasiliti kapal selam itu Walau pun hanya dua je tentu belajar besar sebab dia dua kapal selam termasuk fasiliti ,tempat latihan, belajar para tentera mesti disediakan .
      Serupa syarikat kereta kalau tak tempat menbaiki kereta dan tempat fasiliti letak alat ganti tak orang yg akan menbelinya ,jadi syarikan dilatik ken sediakan sediakan 4s untuk sedia 4s perlukan wang ada faham

      orang mula2 nak belajar makan kos tinggi contoh je mula masuk univesiti itu

      Delete
    10. Kalau takut dengan GST, tak payah makan dan beli barang. Duit simpan bawah bantal saja. Sebelum mati pesan dengan sanak sedara supaya duit tu dikubur bersama.

      Delete
    11. BAGI BRIM RM900 SETAHUN
      AMBIK BALIK GST RM900
      HABIS APA YANG TINGGAL?
      900 - 900 = 0

      Delete
  2. susu dan lampin bayi pun kena gst...bayi pun kena tax?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susu lampin ada pilihan yg murah dan mahal atau guna cara lama maka murahlah.
      Kalau nak hidup mewah semua nak baik dan mudah jgn kira mahal kira kemampuan.

      Delete
    2. anon 12:24

      kesimpulannya baby tetap kena cukai jugak. apela hang ni bengap sangat? kononnya GST hanya untuk orang kaya. ni apehal baby pun kena jugak?

      Delete
    3. hahaha......anon 12;35!
      kalaulah sy bengap kamu toloi saudara sebab kalau barangan baby tak patut kena GST....patut ke barangan utk org tua kena GST??? sepatutnya barangan makanan dan keperluan asas yg tak patut kena GST!! bukan ke brgan baby ada mahal ada murah tak kan ini npun nak berkira....baik jimat arak rokok joli judi dll bukan ke dapat tanggung apa yg kurang atau lebih.
      siapa kata GST utk org kaya????bodoh namanya kalau caya kata umno tu!!!!! GST utk semua rakyat malaysia tak kira bangsa atau darjat. siapa suka kena cas GST ????? semua org nak murah dan free kalau boleh tapi saudara tak tahu ke negara malaysia utk umno bn bukan rakyat sebab rakyat yg bagi mrk berkuasa berpuluhan tahun . kalau nak atau tak nak tukarlah turunlah undilah bersama pr utk jatuhkan mrk ni atau ikut sj selamanya.

      Delete
    4. 2023...menteri kamu kata GST untuk orang kaya.
      Kamu lupa?
      Google la

      Delete
    5. 20:23 cepat betul lupa

      Delete
    6. Nak hilangkan penyakit cepat lupa ni senang aje....
      20:23 boleh masukkan kepala dalam lubang jamban
      Lepas tu tarik flush

      Delete
    7. Anon 20.23

      Terbuktilah hang bukannje bengap...tapi bangang lagi nyanyuk...kahkahkah

      Delete
  3. Orang Melayu ni masa PRU nanti dapat 5 kilo beras dan 1 kilo gula maka hilang lah rasa marahnya pada BN.

    Cakap lah rasuah, ketirisan, hutang dsbnya.

    Semua ini tidak menjadi bekas kepada mereka.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Weio... 5 kilo beras baru RM15 ko dapat brim RM1000 ... tak kan 5kilo saja... budak tadika lebih cerdik dp ko.

      Delete
    2. Ayoyo....itu hanya perumpamaan bila melayu dpt sikit habuan semua dah lupa sampai anak cucu tergadai.

      Delete
    3. Tak sekolah punya umno. Budak tadikapun kena gst.

      Delete
    4. Dalam sistem islam sebenar, orang miskin tidak dikenakan zakat apatah lagi cukai. Tapi dalam sistem umno tak tau la pulak....

      Delete
    5. 11.34 aku sokong 200%
      Mereka mana ada otak
      Sebab mereka makan rumput

      Delete
    6. Makcik2 felda akan menangis2 kalau dapat brim
      Sebab makcik tu lupa nak tolak balik dengan GST yg dia dah bayar

      Delete
  4. Harga lembu dicucuk hidung ialah 5 kilo beras dan 1 kilo gula ?? Amat memalukan !

    ReplyDelete
  5. PRU ke13 adalah permulaan kejatuhan BN dan GST adalah pemangkin(catalyst) kejatuhan BN. PRK Permatang Pauh dan Rompin adalah tanda kejatuhan BN ! Kita undi PAS dll untuk menggulingkan BN dalam PRU ke14 supaya keluarga dan negara kita terselamat!

    ReplyDelete
  6. Omak Kau memang cow. Lembu betina bodoh. Taman awam Batu Buruk tu pada hari cuti dikunjungi hampir 7,000 ke 10,000 orang. Sebab ramainya lembu macam Omak Kau betina sial maka kuranglah pengunjung semalam. Eloklah Omak Kau pergi ngangkang di Chow Kit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn marah......
      Omak kau memang suka sindiran malah hangatkan suasana putarbelitkan keadaan naikkan kemarahan lepas tu mula sejukkan keadaan dan akhirnya begitulah berulangnya perjuangan omak kau.

      Delete
    2. Saksi-saksi memberitahu saya bahawa sangat ramai orang menghadiri HIMPUNAN TOLAK GST ANJURAN PAS DI KUALA TERENGGANU ! Tahniah dan syabas kepada PAS pembela rakyat !

      Delete
  7. Senang betul menyerang dan menuduh. Cuba korang perhatikan Perdana Menteri manakah didunia ini yang cepat beruban bulu keningnya? Kerana apa? Kerana memikirkan macam mana hendak membantu rakyat! Yang aku tahu, negara-negara asean lain yang mengenakan GST lebih dari 6 peratus ialah Indonesia, Singapura, Filipina dll. Malaysia sebenarnya dicemburui oleh pelbagai pihak. Serangan bukan sahaja datang dari pembangkang [yang urusan airnya sahaja lintang pukang!], tetapi juga "foreign press", BBC, media Singapura, dan yang terbaharu terhadap DS Najib oleh Tun Mahathir dan umatnya mengekori pemenjaraan Peliwat Negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa kerajaan Singapura memulakan GST pada kadar 3% walaupun pendapatan rakyat Singapura adalah jauh lebih tinggi dari pendapatan rakyat Malaysia? Selepas 9 tahun barulah kadar GST Singapura dinaikkan kepada 4%.

      Mengapa kerajaan BN memulakan GST pada kadar 6% sedangkan pendapatan rakyat Malaysia adalah lebih rendah dari pendapatan rakyat Singapura?

      Ini bererti kerajaan Singapura amat mengambil berat tentang kebajikan rakyat Singapura. Sebaliknya kerajaan BN tidak memperdulikan kebajikan rakyat negara ini dengan memaksa rakyat menerima GST 6% yang telah menyebabkan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan yang melampaui batas kemanusiaan dan rakyat semakin miskin dan menderita.

      Aku yakin Anon 11:58 adalah lembu cucuk hidung yang berharga 5 kilo beras dan 1 kilo gula sahaja. Sangat murah !

      Delete
    2. betul juga mana ada bini pemimpin rambut sebakul.

      najib beruban kening sebb rambut sebakul tu la.

      memikirkan rakyat ? hihihih

      memikir mcmana nk tipu rakyat yg semakin bijak dan IT, memanglh beruban dibuatnya.

      zaman dh berubah

      Delete
    3. Hahaha......
      Lucunya......demi rakyat!!! Kenapa rakyat tak rasa senang sebaliknya susah merana.....!
      Adakah rakyat malaysia bodoh tak tahu mana senang mana susah malah kalau prihatin bantu rakyat bukan sebaliknya.
      Gst bagus semua gst bagus.....tetapi pendapatan rakyat berapa purata asas dgn gst 6% skrg dan akan dtg gst akan naik lg kalau mrk terus jajah malaysia. Memang ada yg gaji besar dan pendapatan tinggi tetapi monoriti ke majoriti???? Jgn lihat satu kawasan tetapi satu malaysia... tak kan mrk.tak tahu??? Mcm tu baik turun..... jgn terus jajah malaysia.

      Delete
    4. Bini lee kwan yew dulu pun kita tak pernah nampak gambar.

      Delete
    5. lee kwan yew pun mengamalkan nepotism cari je jawapan itu ia , jawatan penting semua pegang oleh keluarga lee itu ia

      Delete
    6. bini lee kwan yew rambut dia kembang jugak
      berat dekat2 15 kilo
      ukur lilit 1.354 meter
      Lee kwan yew PM anak pun PM
      nepotisme jugak

      Delete
    7. lee kwan yew bini dia slim
      cun pulak tu

      Delete
  8. Hanisya..itu gambar editlah....mana ada org sokong pas la ni...jgn undi pas lg...penipu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12:07 mabuk ketum.

      Delete

    2. Gambar tg bawah tu cedok daripada akhbar lama .... Ko lihat cross netting yang kecil2!!......lagi pun gambar tu kelabu.

      Delete
    3. Omak Kau memang cow. Lembu betina bodoh. Taman awam Batu Buruk tu pada hari cuti dikunjungi hampir 7,000 ke 10,000 orang. Sebab ramainya lembu macam Omak Kau betina sial maka kuranglah pengunjung semalam. Eloklah Omak Kau pergi ngangkang di Chow Kit.

      Delete
    4. Yang ko sakit hati sangat pasal.artikel.ni apa sal. Ko adik.Najib ke?

      Delete
    5. Mari kita beramai2 hentikan nepotims utara itu rakyat penang terbeban, bagi aku umno dan dap 2x5 je
      1.tarif air naik
      2.cukai naik
      3. Parking naik.
      4.tambang feri naik
      Jika lepas bebah utara itu tolong jangan mengundi jijah kipas yg menamal nepostism utara itu.

      Bn beban Rakyat dah bebab gst
      Pr beban rakyat dengan cukai
      2X5 je
      Pecat lim guan end dan anwar habis kita kurang merana rakyat malaysia ini
      Pecat najib kurang kita menbayar gst itU

      Sekarang tiba masanya pr dan bn adakan terkena bala akibat sombong nya mereka itu

      Delete
    6. umno takut kalah la turr

      Delete
  9. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelentit emak kau. Orang cerita lain kau merapu pasal keluarga Anuar. Bodoh punya macai umno.

      Delete
  10. Ada orang memang taraf hamba. Walaupun ada pelajaran dan kepandaian, ilmunya hanya terbatas ape yang guru-guru ajar. Lepas tu hafal. Tapi tak faham-faham. Sebab tu bila menghadapi realiti hidup tak boleh berfikir dan bertindak cerdik. Sebab tu gagal untuk mendapat kerja yang sesuai sebab awak sendiri tak sesuai. Oleh itu eloklah jadi hamba orang kaya atau orang jahat atau hamba orang yang menipu atau pun menjadi hamba seperti anjing. Tak kisah dapat tulang tak kisah tuan makan daging lembut . Tak kisah sebab tak pandai berfikir. Oleh itu di bayar ciput pun tak ape atau dibagi t-shirt pun tak pe asalkan boleh idup macam pacat. Itulah blogger pembodek geng songkok tinggi!! Spesis ni dah lama terhapus di Singapura!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kami hamba demokrasi....korang lagi teruk, hamba nepotisma.


      Delete


    2. Kpd Najib Tun Abd Razak

      Kami Ahli UMNO memberi amaran pada ko...... Kalau ko melantik bini ko atau anak ko memjadi adun atau MP mana2 kawasan, ....kami sekarang juga keluar dp menjadi Ahli UMNO....





      Delete
    3. 1819...ko hamba demokrasi?
      Pegi Lanchowwwww la

      Delete
    4. kami tak perlu nepotism singapore itu ia, hak bersuara pun tak ada di sana itu ia

      Delete
  11. Tak payah pun nak lantik rosmah dan anaknya sbb mereka mampu beli jet setengah billion dan anaknya beli kondo harga rm100 juta..heee

    ReplyDelete
  12. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

    Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada mass yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perau, Penang

    ReplyDelete
  13. lantik Betty itu jadi ketua p.p dap itu akan senang
    Rakyat pinang dah menderita disebab dia bermewah2

    ReplyDelete
    Replies
    1. apsal?
      dia pun borong beg tangan ngan jam tangan jugak ker?

      Delete
  14. PKR, DAPIGS YOU ARE NOT INVITED!!!!!

    ReplyDelete
  15. Aku rasa satu Hari Anuar akan dipanah petir atau ditelan bumi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut balik kat emak bapak ko aje
      tak pun kat adik ko
      bini ko ker

      Delete
  16. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

    Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perau, Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut kang orang PKR ngan Pas sumpah mak bapak ko jadi batu kang...
      Adik ko ker
      bini ko ker

      Delete
  17. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

    Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perau, Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut kang orang PKR ngan Pas sumpah mak bapak ko jadi batu kang... Adik ko ker
      bini ko ker

      Delete
    2. orang PAS takkan sekufu dengan orang pkr menyumpah orang. pasmachai mungkin

      Delete
  18. Ramai himpunan atau bantahan kalau kalah pilihan raya sia-sia punya kerja!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok kat Rompin nanti
      Umno dengan GST
      Pas dengan UG
      Tengok sapa yang hilang undi

      Delete


  19. Berjaga2lah rakyat Malaysia sekelian, kerana satu wabak dinasti telah muncul yg bergelar Alpermatangpauhi dan perlu di benteras segera.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Wabak GST lebih perlu dibanteras segera
      Menyusahkan rakyat miskin dan budak2 sekolah

      Delete
  20. WOW !!!
    This Is What You Really Want !!
    >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete