KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 20 April 2015

PERISTIWA BERGAMBAR YANG PASTI TIDAK DISIARKAN OLEH UTUSAN DAN BERITA HARIAN.



Omak Kau  mendapat beberapa keping foto majlis penutupan Pekan Budaya di Pantai Kelulut Marang, Kuala Terengganu oleh YB A.Latiff Awang Exco Jawatankuasa Transformasi Kerajaan, Komunikasi dan Multimedia Negeri Terengganu yang menunjukkan beberapa orang yang boleh dikategorikan sebagai warga emas dan menghampiri umur warga emas sedang berjoget di atas pentas bersama dengan beberapa perempuan yang boleh disifatkan sebagai anak ataupun cucu kepada lelaki-lelaki tersebut yang berasa amat malu dengan aksinya.

Rakyat Terengganu menzahirkan rasa kekesalan yang amat sangat dengan apa yang telah berlaku. Lebih-lebih lagi majlis penutupan itu adalah terbuka kepada orang awam dan pastinya terdedah kepada kanak-kanak yang masih tidak mengerti apa-apa. Bukan ini caranya berhibur yang diharuskan syarak.
 

Amat malang penganjur memilih untuk membakar semangat dosa dan noda penduduk Marang. Dalam pada kerajaan Terengganu kononnya bertegas untuk mengenakan hukuman kepada orang ramai yang berpakaian tidak sopan dan juga denda keatas mereka yang berpeleseran tanpa ikatan yang sah, penganjur nampaknya kebal daripada semua itu.

22 comments:

  1. Rakan2 Keadilan,

    kami tidak perlukan undi Ahli Ahli PAS di Permatang Pauh. Dengan sokongan PASMA PKR akan menang Besar di Permatang Pauh.

    Diseru penyokong keadilan memboikot PAS secara total kerana PAS bersama TSKI di Selangor pada 2014.Semua kempen hanyalah memerlukan Support PASMA

    PAS boleh balik kampung tanam jagung.

    Dave,
    Member since 1999

    Sila tulis PAS go home di ruangan komen untuk mengwar warkan penolakan kami terhadap PAS di Permatang Pauh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

      Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

      Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
      Nibong Tebal
      Seberang Perai, Penang

      Delete
    2. KENAPA WAN AZIZAH TAKUT BAYANG - BAYANG SENDIRI!!!

      Huh! Memang patut sangat la dia ni tak dapat jadi Menteri Besar Selangor sebelum ini. Nama je Presiden PKR, tapi nak buat keputusan sendiri pun takut. Macam mana dia boleh jadi pemimpin?

      Setakat mengharapkan nama suami untuk jadi wakil rakyat, baik tak payah. Buang masa je angkat orang macm tu. Memang sah - sah dia takkan mampu buat kerja untuk menjaga kebajikan rakyat.

      Patut la dia mudah sangat kena tikam dari belakang dan dikhianati oleh Timbalan Presiden sendiri. Kelemahan dia menjadi pemimpin itu yang menjadi punca keGAGALan parti dia sendiri.


      Sekarang, bila orang tanya pasal calon di Permatang Pauh, dia sendiri pulak yang takut - takut nak umum. Sebab apa? Sebab dia takut tembelang dia akan pecah. Nanti, habis satu Malaysia tau.

      Hakikatnya, Si Wan Azizah tu tak perlu takut dengan bayang - bayang dia sendiri. Semua orang dah tahu dah agenda kaum kerabat dia di Permatang Pauh. Buat apa dia nak main sembunyi - sembunyi lagi?

      Realitinya, dikalangan puak - puak PKR tu sendiri pun mahu dia menjadi calon bagi kawasan Parlimen Permatang Pauh tu. Kalau bukan dia, siapa lagi yang layak untuk gantikan Si Ketua Penipu tu?

      Takkan pulak dia nak bagi laluan kepada penyokong - penyokong Kartel Azmin Ali untuk merampas kerusi tersebut dan seterusnya menjahanamkan legasi yang ditinggalkan oleh Si Ketua Penipu tu?

      Rasanya, Si Wan Azizah tu tidaklah sebodoh itu untuk melakukan tindakan sedemikian. Lagi pun, dia mesti memikirkan soal kepentingan Politik Peribadi serta kedudukan dia sendiri.

      Kalau dia tak bertanding di Permatang Pauh, maka selepas ini pasti dinasti Si Ketua Penipu tu dalam PKR akan hancur dan ditamatkan. Nak harapkan Si Nurul Izzah, lagi la tak boleh pakai.

      Dia menang pun sebab kerana menabur fitnah terhadap calon lawan sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu. Jadi, apa kemampuan yang Si Nurul Izzah tu ada untuk mengekalkan legasi Si Ketua Penipu tu dalam PKR?

      Kesimpulannya, tak perlu la Si Wan Azizah tu nak main sembunyi - sembunyi dengan rakyat. Kalau ye pun dia takut pada bayang - bayang dia sendiri, jangan la jadi pemimpin MUNAFIK yang takut dengan Kebenaran pulak!!!

      Delete
    3. Wan Azizah Takut Menjawap Soalan
      Kalau sudah salah mana hendak jawap, kalau tidak mahu menjawap jangan kalih cerita. Kalau pandai mengata orang kenapa tidak menjawap persoalan diri sendiri. Kalau dikatakan semuanya dusta kenapa tidak hujahkanya. Inilah sifat pembohongan yang masih ada dalam diri mereka.

      Delete
    4. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

      Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan

      Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

      Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR?

      Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti?

      Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

      Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik?

      Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

      Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City.

      Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi.

      Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

      De Facto PKR harus memilih samada:

      1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
      2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

      Jangan jadi kuih talam

      Jangan mungkir janji.

      Jangan malukan parti

      TULANG BADAK
      Murtabak Waves

      Delete
    5. Mungkin anak yatim martabatnya lebih tinggi dari anjing bagi setengah pihak.

      Tengok Nurul Izzah, sesi touch d hanjing pergi, Anak Yatim tidak dipedulikan. Bukan mengata, tapi action speaks louder than word

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Since 2000

      Delete
    6. Macai-macai Be End mabuk ketum !

      Delete
    7. Anon 09:21,...baik punya batu api..ha ha tahniah..

      Delete


  2. Org kete tak simpan janggut beb


    ReplyDelete
  3. Komen atas nampaknya dari Macai Umngok...boleh kenal taknik biasa umngok.

    ReplyDelete
  4. DALAM HARAKAH PUN TAKKKAN KELUAR BERITA LAGU NI......

    ReplyDelete
  5. Pas pun dah tak brani nk haram apa kejadah sekali pun...dlm pas lagi banyak haramjadah dan setan bisu...lagi tebal serban dan jubah lagi mcm setan haramjadah.....butuh la PAS

    ReplyDelete
  6. peghhh.......penutup ade joget lambakkk......Pakatan jgn ikut rentak nie..he..hee..

    join le tambah pendapatan sampingan nie...copy & paste Link
    http://WeeklyFixPay.com/?share=1497

    ReplyDelete
  7. Pak cik tu mungkin ketua cawangan umno. Benda biasa bagi umno.

    ReplyDelete
  8. Dah faham sangat dah...komen lari tajuk copy phase cerita tak habis2 pasal anwar azizah d hanjing tu Dari Macai umngok yg super bangang...kumpulan Jeff babu ulu yam.sekian harap maklum.

    ReplyDelete
  9. Umno dgn maksiat tak dapat dipisahkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesterday, today and forever.

      Delete
  10. Pakcik tu penyokong kuat pas marang. Malam pegi ceramah tn guru haji hadi awang

    ReplyDelete
  11. Daerah aku tu.celaka cikgu latif..

    ReplyDelete
  12. Maksiat dulu, kini dan selamanya ! Bertaubatlah sebelum terlambat !

    ReplyDelete
  13. Tak taulah pkr dgn umno ni.. kau org di bodohkan oleh omakkau pun tak sedar sia2 dpt dosa kering.. pegi bebalah pasal gbr yg telah di edit.. Cuba tegok gambar2 tu betul2 mana ada penonton membelakankan si penari.. tak kan bila kau org menonton sesuatu persembahan kau org duduk belakang artis ke.. kau org menonton ke artis yg menonton kan org... pak cik tu tgh besilat tu tengok betul2 ... kan dah dpt dosa kering macam mana kau org nak minta maaf kat pak cik ni.

    ReplyDelete
  14. balik dok atas tikar sembahyang la datok.....
    kubur dah panggil rumah kata pergi2....
    butuh pun dah tak naik asyik nak menggatal...
    ini bukan bulan atau mata lebam..ini mesti cap kati..

    ReplyDelete