Tuesday 1 December 2015

7 FOTO ... LEBUH RAYA SUNGAI BESI DI LANDA BANJIR KILAT TERUK SEMALAM.



Pengguna jalan raya menuju ke bandar raya Kuala Lumpur terkandas selepas lebuh raya Sungai Besi dibanjiri air sedalam 2 kaki air semalam berikutan hujan lebat.

Lalu lintas menuju ke bandar  terhenti terus, dengan hanya kenderaan berat dan beberapa motosikal dapat menyeberangi kawasan banjir.

Beberapa buah kenderaan terpaksa berhenti ditepi jalan raya menunggu sehingga air surut.

15 comments:

  1. Wakil Rakyat DAP kat Sungai Besi buat Donno jerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

    PAN Imayam lagi la ikut arahan DAP. DAP tak tolong Mampus la PAN IMayam nak tolong. Kalu DAP tak cakap, kirim salam la PAN Imayam nak cakap.

    Dasar Label ciplak Cable TV Uttar Pradesh betul la PAN IMayam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa DAP yg Anti Islam mahu sokong PAN
      (Bukti PAN dipenuhi oleh Syiah diatas dan Bukti DAP anti Islam dibawah)

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Hahaha......tak lama lg tengelamlah bandar ni pada masa depan, masa tu jln raya dibina tergantung sana sini kerana jln lama dah jadi sungai. Inilah kuasa tuhan yg maha kuasa kerana manusia itu sdr yg tengelamkan dgn membakar sesukahati tebang pokok buang sampah dan saluran yg tidak teratur dari dulu hingga kini, akibatnya cuaca panas hujan panjang air meningkat apa mrk lakukan!!! Tunggulah!!! Satu hari nanti tengelamlah bandar2 besar di mana kawasan org paling byk kaya raya maju, namun kampung yg ditinggalkan akan menjadi tanah subur selamat.

      Delete
  2. Kah kah kah ...... ni semua krn pembalakkan di kelantan kata barua2 Dap !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balak Husam kecut, takut angkat sumpah. Kah Kah Kah

      Delete
  3. Maka sedarlah pembaca2, PAN dedominasi Syiah bersengkongkol dengan DAP yg anti Islam. 2 Parti ini bekerja sama untuk menghancurkan umat Islam di Malaysia. Jaga2 pembaca

    ReplyDelete
  4. Limpahan air dari sungai Kelantan menyebabkan banjir di sungai besi. Air banjir yang berwarna kuning adalah disebabkan aktiviti pembalakan di hulu Kelantan.

    ReplyDelete
  5. Salah tu, Banjir di Sg. Besi disebabkan oleh pelepasan air oleh empangan Tasik Kenyir, Terengganu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan la banjir ni sebab umno kah kah kah.

      Delete
  6. MB tak masuk dlm longkang di Sg. Besi adalah punca banjir kilat. Tempat di mana MB masuk longkang tak ada kes banjir.

    ReplyDelete
  7. Tol naik...airpun naik...kenderaan rosak baiki sendiri...Alahai malangnyarakyat1malaysia...

    ReplyDelete
  8. Banjir kilat = banjir longkang tersubat

    ReplyDelete
  9. Banjir kilat = banjir longkang tersubat

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...