Monday 11 May 2015

KERANA POSTER INI AHMAD MASLAN BERANG NAIK ANGIN SATU BADAN.



Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan CGPA 3.85 antara pemimpin UMNO paling banyak menjadi mangsa 'troll' (persenda) di Internet.

Beliau bagaimanapun tengah malam tadi bangkit mengkritik keras pelaku tindakan itu dengan menyifatkan golongan itu sebagai “bankrap modal”.

Beliau merujuk penyebaran poster di Internet yang memetiknya sebagai berkata pengkritik cukai barangan dan perkhidmatan (GST) akan disaman.

“Ini satu fitnah dan kerja bodoh. Saya tak pernah cakap dua perkara itu.

“Orang yang suka fitnah ialah kumpulan bankrap moral,” tulis anggota Parlimen Pontian itu di Twitter.

Poster dengan dengan gambarnya turut memetik kenyataan palsunya sebagai menyebut:

“Tak mampu bayar GST duduk kat bulan!”

Ahmad antara pemimpin Umno paling gigih mempromosikan GST, termasuk di Twitter.

Beliau bagaimanapun turut dilihat sebagai pihak paling banyak dikritik susulan penjelasan-penjelasannya itu.

Sebelum ini ahli Parlimen Langkawi pernah terpalit kontroversi sama ada bergurau dengan rakannya di media sosial dengan menyarankan mereka yang tidak setuju dengan GST "tinggal di bulan".

Kenyataan Datuk Ir Nawawi Ahmad itu mengundang kritikan warga maya dan memaksa beliau memadamkan tulisan di Facebook itu.

10 comments:

  1. Amar.....nak satu bijik Myvii putih.....aku nk spray cat ijo dan letak bulat putih kat tengah2 pintu pemandu mcm logo PAS...lps tu aku nk letak keris telanjang kat bumber belakang... Pastu nk letak bendera PKR pacak seat belakang...pastu nk lekat sticker logo DAP kat cermin belakang dgn motto "hidup Lim Kit Siang dan anak beranak!"....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hye korang..maaflah..Amar bukan nk cakap apa..act takdelah susah sgt nk beli kereta baru ni..What app je Proton/Perodua ke 0142264506.Insyaallah Amar bantu.Tak perlu duit2 booking segala.Amar tak nak.Amar da 7 tahun pengalaman jual kereta baru.Terutama proton dan perodua.Ingat no Amar 0142264506.Satu Malaysia Amar boleh hantar kereta.Ingat ... nak beli kereta baru..atau nk tanya proses dia mcm mana what app Amar di 0142264506.Ingt yea..hehehe.
      Lagi pun..bg yg berniaga,tapi bermasalah buat loan,yg blacklisted ke..Amar cuba bantu yea.
      Nak trade in kereta atau tak mampu nk bayar bulanan kereta dan nk elakkan blacklisted,bgtau Amar yea.maaf guna cara mcm ni.penat korg baca..hehehe

      Delete
  2. Mana tak naik angin? GST - GOMOK SAMPAI TUO. Poghut buncit memang banyak angin!!

    ReplyDelete
  3. Sekarang Anwar kata Pakatan akan laksana GST bila perintah, namun bersyarat -

    See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sekarang-anwar-kata-pakatan-akan-laksana-gst-bila-perintah-namun-bersyarat#sthash.vfOSjv7S.dpuf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksud PKR ialah kadar gst yang akan dikenakan ialah 0%. Ini disebabkan peniaga dah beli peralatan / perisian gst. Kalau nak tukar terus macam sebelum kena gst dulu, mereka akan kena duit lagi. Sbb itu dikenakan syarat gst 0%. Ada faham?

      Delete
  4. Kuruk Ahmad Maslan tapi IQ Anuar beraherm pun sama level

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada sama. IQ Amat sama dengan IQ bapakkk ko aje. Bawah 4/ 0 di bawah par

      Delete
  5. Sedap korang komen...korang semua tu takat mana pulak...jom cermin diri.

    ReplyDelete
  6. Setuju Dengan Ahmad maslan.. ..mana dia ada kata ttg 2 ayat bodoh tu.. ..Yang lain2 kenyataan bodoh ada ler.. ..lagi banyak dari yg dua tu.. ..kenapa tak tulis kenyataan bodoh yang bamyak yg dia pernah kata.. ...tak gitu

    ReplyDelete
  7. Mamat ni kena ambil blogger upahan. Ado 140 ribu budah-budak u takdo kojo. Bayarlah 50 sen satu kali jawab tuduhan musuh. Jangan ambik budak pandai-pandai. Ambiklah graduan yang bangang-bangang. Murah sikit!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...