KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 11 May 2015

ATAS CADANGAN HADI AWANG PAS SEBULAT SUARA SETUJU KAK WAN DI LANTIK KETUA PEMBANGKANG PARLIMEN GANTI DSAI.



PAS bersetuju untuk menyerahkan jawatan ketua pembangkang kepada Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail berdasarkan prinsip parti yang mempunyai kerusi majoriti.

Ketua Whip PAS Parlimen, Datuk Mahfuz Omar berkata, perkara itu dicapai selepas dipersetujui Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mempengerusi mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat, pada Sabtu.

"Kami sebulat suara... dan cadangan Datuk Seri Hadi untuk menyerahkan (ketua pembangkang) kepada parti yang punyai majoriti.

"Sudah tentu adalah DAP adalah parti yang mempunyai kerusi majoriti, oleh kerana DAP telah bersetuju serahkan kepada PKR iaitu Wan Azizah, maka kami bersetuju memilihnya untuk jadi ketua pembangkang," katanya pada sidang media di Pejabat Agung PAS, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas status kekosongan jawatan ketua pembangkang yang masih kosong selepas penyandangnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijatuhi hukuman penjara lima tahun dalam kes liwat II.

Sebelum ini, pemimpin PR sepakat untuk menangguhkan pelantikan jawatan itu bagi memberi tumpuan kepada PRK Rompin dan PRK Permatang Pauh dahulu.

Pada PRU13 lalu, DAP memperoleh kerusi Parlimen terbanyak iaitu 38 manakala PKR kekal dengan 30 kerusi Parlimen dan Pas dengan 21 kerusi Parlimen.

Mengulas lanjut, Mahfuz berkata lagi, keputusan itu sebagai menghormati pendirian DAP yang menyerahkan jawatan itu kepada PKR.

"PAS menghormati keputusan DAP itu selaku parti yang mempunyai kerusi majoriti dan DAP berhak untuk tentukan siapa ketua pembangkang seterusnya.

"Kalau ikut prinsip majoriti itu, DAP mempunyai hak untuk jawatan itu," katanya lagi.

25 comments:

  1. PEGI JAGA CUCU DAH LA

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAK KO BOLEH LA KO SURUH JAGA ANAK KO

      Delete
    2. Aku syak anwar dah pakai tudung..semua jawatan dia pegang.

      Delete
    3. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Replies
    1. Sebarang isu yang timbul melibatkan soal ketelusan atau tadbir urus dalam kerajaan perlu dipandang berat dan jika terdapat masalah ia perlu diselesaikan segera, kata Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin.

      Timbalan perdana menteri berkata kewujudan sesebuah kerajaan yang telus dengan tadbir urus yang baik adalah menjadi keutamaan rakyat dalam membuat pilihan politik pada masa kini.

      "Ini termasuk isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang tidak boleh dibiarkan berlarutan dan setiap dakwaan mengenai penyelewengan dalam urusan 1MDB perlu segera disiasat secara bebas, telus dan adil dan pihak bertanggungjawab perlu dibawa ke muka pengadilan.

      "Imej Umno tidak boleh terpalit dengan isu 1MDB kerana amanah menjadi satu nilai penting yang menjadi teras kepercayaan rakyat kepada parti dan kerajaan," katanya dalam perutusan bersempena ulang tahun ke-69 Umno.

      Beliau berkata amanah menjadi nilai penting yang menjadi teras kepercayaan rakyat kepada parti dan kerajaan dan jika pemimpin Umno amanah dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab kepimpinan, bersih daripada sebarang bentuk salah laku dan penyelewengan, maka parti itu akan mendapat sokongan padu rakyat.

      "Sebaliknya, jika pemimpin dilihat tidak amanah, maka rakyat akan menolak parti kita. Sebagai anggota Umno yang sayangkan parti, kita perlu sentiasa
      mengutamakan perjuangan parti," kata Muhyiddin.

      Delete
  3. Tu la mat Min. Kao silap strategy.

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Saya menerima panggilan daripada sumber Umno bahawa Tan Sri Muhyiddin Yassin telah bertemu tokoh penting Umno termasuk Tun Daim Zainuddin, Datuk Seri Nazri Aziz dan Datuk Seri Mustapa Mohamed di Itali untuk membincangkan tentang penyerahan jawatan Perdana Menteri kepada Muhyiddin.

      "Saya tidak tahu sama ada pertemuan ini akhirnya akan menyebabkan Najib digantikan, tetapi saya hanya tidak bersetuju dengan jenis cara yang dilakukan secara senyap-senyap untuk menggantikan pemimpin yang telah dipilih," kata Zaid dalam posting blog pada Ahad memetik laporan dari mStar Online.

      Menurut Zaid, panggilan itu diterima olehnya semasa berada di Hokkaido, Jepun. Selain menyifatkan beliau tidak tahu setakat mana sumber itu boleh dipercayai, beliau turut berharap plot itu bukan sebahagian rancangan bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk menukar pucuk pimpinan.

      "Perdana Menteri boleh diganti hanya melalui proses yang sah dan diiktiraf seperti yang biasa dilakukan dalam sistem demokrasi berparlimen. Sama ada terdapat perubahan dalam kepimpinan parti, iaitu Perdana Menteri, atau terdapat satu undi tidak percaya di Parlimen terhadap Perdana Menteri. Tidak ada cara sah yang lain," kata Zaid lagi.

      Delete
  4. Blah la....ayat pon pusing2....takde beza pakatan berok dgn umngok.

    ReplyDelete
  5. Lepas ni adakah mat Min akan dusuruh letak jawatan????? Baru nepotism , pr sident dan timb. President orang yg sama. Anything goes with Bini abuya SG buloh

    ReplyDelete
    Replies
    1. MCM FRUST AJE BUNYI SBB JIJAH MENANG...

      Delete
  6. Habisla Azmin, lepas ni Nurul Izzah ambil jawatan hang

    ReplyDelete
  7. suara macai2 umngok

    ReplyDelete
  8. Hahaha.....
    Dap memang tak mahu jawatan pembangkang kerana majoriti melayu dan pkr party campuran majoriti melayu lebih diterima ramai dan pas party islam dimana pkr paling layak.
    Bagi macai2 bodoh toloi bangang teruskan cemuhan rakyat bijak tahu mana lebih baik.
    Ketamakkan lah yg akan jahanamkan umno bn dgn menyamun wang rakyat susahkan rakyat rogol rakyat anwar pula dipenjarakan kerana kes liwat tetapi kenapa mrk tidak di hukum!!! Sebab kuasa disalah gunakan yg jahat jadi baik yg baik jadi jahat inilah fahaman melayu umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Aku suka umno jahanam ni....elok jahanam skali dgn PKR, DAP dan PAS....kembalikan semangat Makkal Sakti" kata Jenab, s/usaha puteri umngok cawangan Ijok merangkap setiausaha cabang PKR Batang Berjuntai, ada ura-ura beliau akan menyertai DAP Selangor (standard melayu gila kuasa semua jawatan nak sapu).

      Delete
  9. Setiap kesilapan pada masa lalu boleh ditebus dengan jalan keadilan. Konsep keadilan ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, kembalikan hak kepada yang berhak. Lawannya zalim. Setiap perbuatan tidak adil adalah zalim hatta ada ulama mengatakan berbogel juga zalim kerana hanya binatang berbogel jika meletakkan diri manusia di tempat binatang adalah menzalimi diri. Zalim dikeji Allah. Sekarang kita tengok kerana perbuatan zalim ramai scorer menganggur dan PATI memenuhi negara membawa penyakit dan jenayah. Ayo kembalikan degree berasaskan kepandaian (skor spm), bagi sesiapa yang sudah terlepas spm wajibkan ambil spm calon persendirian dan wajibkan skor 5A. Bukan beri kurusus berasaskan wang akibat tidak pandai maka ramai jumpa lecturer minta diluluskan, kepada murid-murid bincang soalan diri sendiri bincang jawapan atau assignment upah orang. Degree akan kembali dihormati. Semua orang akan berfungsi mengikut kepandaian masing masing dalam masyarakat.

    NURKEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zalim lawannya zalim...so kerajaan PR kena la lebih zalim dari kerajaan Be End Umngk...barula diorg respect...tak gitu Sabri bin Manaf a.k.a NURKEDEPAN?

      Delete
    2. http://www.amenoworld.net/2015/05/selamat-tinggal-najib-ahli-majlis.html

      Delete
  10. Ini tidak adil.

    DAP punya kerusi majoriti pembangkang di Parlimen. Sepatutnya Ketua Pembangkang adalah DAP.

    Apa muslihat DAP tolak kerusi Ketua Pembangkang dan lantik WAWI? Mungkin Wan Azizah dan PKR mudah dicucuk hidung dan dikeldaikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebarang isu yang timbul melibatkan soal ketelusan atau tadbir urus dalam kerajaan perlu dipandang berat dan jika terdapat masalah ia perlu diselesaikan segera, kata Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin.

      Timbalan perdana menteri berkata kewujudan sesebuah kerajaan yang telus dengan tadbir urus yang baik adalah menjadi keutamaan rakyat dalam membuat pilihan politik pada masa kini.

      "Ini termasuk isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang tidak boleh dibiarkan berlarutan dan setiap dakwaan mengenai penyelewengan dalam urusan 1MDB perlu segera disiasat secara bebas, telus dan adil dan pihak bertanggungjawab perlu dibawa ke muka pengadilan.

      "Imej Umno tidak boleh terpalit dengan isu 1MDB kerana amanah menjadi satu nilai penting yang menjadi teras kepercayaan rakyat kepada parti dan kerajaan," katanya dalam perutusan bersempena ulang tahun ke-69 Umno.

      Beliau berkata amanah menjadi nilai penting yang menjadi teras kepercayaan rakyat kepada parti dan kerajaan dan jika pemimpin Umno amanah dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab kepimpinan, bersih daripada sebarang bentuk salah laku dan penyelewengan, maka parti itu akan mendapat sokongan padu rakyat.

      "Sebaliknya, jika pemimpin dilihat tidak amanah, maka rakyat akan menolak parti kita. Sebagai anggota Umno yang sayangkan parti, kita perlu sentiasa
      mengutamakan perjuangan parti," kata Muhyiddin.

      Delete
    2. Selamat hari ulang tahun ke 69 Umno....ya....umno sudah tunggang terbalik...dah jadi 69...tp itu bukan bermakna pKR lebih hebat...atau PAS lebih baik...bukan jgk bermakna DAP lebih layak mahupun PSM yg hidup segan mati tak mau.....pegi jahanam semuanya ...tukar semua pemimpin yg tak boleh pakai....SEMUA pemimpin politik korup yg tak boleh pakai harus dinyah!!!

      Delete
  11. KHAIRY JAMALUDDIN - KETUA PEMUDA UMNO SILA LETAK JAWATAN.

    Seluruh Gerakan & Ahli Pemuda UMNO telah tertipu dengan usaha Ketuanya si HaramJaddah Khairy dan Timbalannya Azwan Bro memberi tekanan kpd pucuk pimpinan UMNO, Presiden & Perdana Menteri di dalam hal berkaitan 1MDB dan Urusan Tabung Haji.

    Rupa-rupanya Iblis/Syaitan Kecil Khairy tertekan keranan desakan Nori supaya mempertahankan Kontrak MAS selama 25 tahun. Pihak Mas (Kerajaan) telah memendekkan Kontrak Bapak Saudara Nori..Berahim kpd 5 tahun dan MAS boleh mengantikan mana2 Katering jika MAS tak berpuashati pd Berahim.

    Jadi Khairy telah menggunakan kedudukkannya sebagai Ketua Pemuda memberi tekanan pd PM Najib supaya meletak jawatan. Usaha Khairy ini mendapat restu TS Muhyiddin Yassin yang dah kelalut dengan desakan Iblis/Syaitan Besar Mahathir Mamakkutty Haramjaddah MahaZalim, MahaLanun, MahaPerompak, MahaCilako, MahaPukimak...Semoga Dipendekkan Umur dan Mampois cepat2.

    Banyak daah ditulis tentang Kezaliman, Penipuan, Penyelewengan dan KECURIAN yg dilakukan oleh Regim Mahathir Laknatullah. Hanya Blogger SIAL PUKIMAK MAKAN HARTA FITNAH RASUAH.. Outsidethebox, Din Turtle, ApaNama, Zam Maiden Mamak Pukimak, A J Kadir... Semunya terdiri drp Mamak Haramjaddah yg nak melaga-laga, melemahkan kepimpinan Orang Melayu.

    Orang Melayu UMNO, jangan Sokong Mukhriz PONDAN, kaki betina, OPCOM yg dapat kontrak sediakan fibre optik seluruh Malaysia, Mohon Najib CANCELkan Kontrak Opcom. Ini kerana Mamakkutty Dah lama Merompak, Melanun dan Mencuri Wang Rakyat. Inilah sebab apa2 pon bisness yg Anak-Anak Pukimak Mahathir Mohkzani (Penipu), Mirzan (Penyangak) Mukhriz (Pondan) buat, semuanya GAGAL, kerana duit Mamakkuty Mahathir bagi hasil drp usaha Haram Wang Rakyat.

    ReplyDelete
  12. Hye korang..maaflah..Amar bukan nk cakap apa..act takdelah susah sgt nk beli kereta baru ni..What app je Proton/Perodua ke 0142264506.Insyaallah Amar bantu.Tak perlu duit2 booking segala.Amar tak nak.Amar da 7 tahun pengalaman jual kereta baru.Terutama proton dan perodua.Ingat no Amar 0142264506.Satu Malaysia Amar boleh hantar kereta.Ingat ... nak beli kereta baru..atau nk tanya proses dia mcm mana what app Amar di 0142264506.Ingt yea..hehehe.
    Lagi pun..bg yg berniaga,tapi bermasalah buat loan,yg blacklisted ke..Amar cuba bantu yea.
    Nak trade in kereta atau tak mampu nk bayar bulanan kereta dan nk elakkan blacklisted,bgtau Amar yea.maaf guna cara mcm ni.penat korg baca..hehehe

    ReplyDelete
  13. Ramai nye berok umno dlm ni. Amar kau ni berok umno ke? Ashik copy paste. Ada ke suruh w azizah jaga cucu. Mak budak kan ada. Org gaji pun ada.

    ReplyDelete
  14. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete