Wednesday 16 November 2011

GEMPAR!!! LAGI MENTERI DAN BEKAS MENTERI UMNO TERLIBAT DALAM SKANDAL LEMBU DUDUK DIKONDOMINIUM MEWAH!!!


Lagi pemimpin Umno diheret dalam skandal projek lembu
Berdasarkan rekod kewangan syarikat projek ternakan lembu, Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC), PKR mendakwa terdapat lebih banyak penyelewengan dalam syarikat yang dimiliki oleh keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil.

NONEPada sidang media di lobi parlimen, setiausaha agung PKR Saifuddin Nasution mendedahkan bahawa skandal itu kini merebak dan turut membabitkan beberapa pemimpin Umno lain.

1. Lembu-lembu bernilai RM5,281 yang disumbangkan pada tahun 2009 kepada Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Shaziman Mansor; dan RM2,640 kepada ADUN yang hanya dikenali sebagai 'YB Yunus'.
2. Lembu-lembu bernilai RM70,000 dikatakan dijual secara kredit kepada bekas Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Zulhasnan Rafique pada tahun 2008; dan harga pembelian hanya dibayar sepenuhnya pada tahun 2009.

3. RM26,400 yang didakwa dibayar sebagai perbelanjaan yang dilakukan pada tahun 2008 oleh Shahrizat.
4. RM368,640 yang dikatakan digunakan bagi sewa pejabat dan dibayar kepada pengarah NFC - suami Shahrizat, Mohamad Salleh Ismail dan anak lelaki mereka, Wan Shahinur Izran.

Syarikat itu, sebelum ini, didakwa telah membelanjakan sebanyak RM250 juta dana awam yang diperuntukan dalam bentuk pinjaman mudah. Namun sehingga hari ini, tiada ulasan berhubung segala dakwaan yang dilemparkan dijawab.

Masalah berkaitan dengan operasi projek ternakan lembu NFC itu, pertama kalinya timbul semasa Laporan Ketua Audit Negara 2010 dibentangkan

PANDANGAN OMAK:-

SKANDAL LEMBU DUDUK KONDOMINIUM MEWAH INI BAKAL MERENTAP TURUN UMNO DARI PUTRAJAYA.....SKANDAL BERLAKU ZAMAN PAK LAH JADI PM....MUHYIDDIN YASSIN KETIKA ITU MENTERI JAGA LEMBU PAWAH TERMASUK LEMBU DUDUK KONDOMINIUM MEWAH...DIA MESTI BERTANGGUNG JAWAB SAMA....TIDAK BOLEH CUCI TANGAN....KJ MENANTU YANG AMAT BERPENGARUH KETIKA ITU....PATUTLAH MUHYIDDIN YASSIN , PAK LAH DAN MENANTUNYA KJ BERMATI-MATIAN PERTAHANKAN ANAK MAMI SHAHRIZAT JALIL...SKANDAL U HELP ME I HELP U....MAHATHIR DAN RAFIDAH AZIZ HANYA MAMPU SENYUM SINIS....DALAM HATI MEREKA.. PADAN MUKA...RAKYAT BENCI UMNO....UMNO IS DEAD,,,PR GANTI BN

4 comments:

  1. Syabas tuan blog! Saya amat tertarik dengan pandangan politik tuan mengenai lembu Sharizat dan keluarganya. Setuju dengan tuan bahawa ada banyak menteri2 UMNO terlibat dan mereka ini semuanya mesti dihadapkan kemahkamah dan sumbat mereka ke dalam jail kalau ada bukti salahlaku. Memang zaman Pak Lah menjadi PM banyak sekali buat salahlaku dari telaga minyak dapak ke Brunai, Batu Putih dapat ke Singapura dan Keretapi Tanah Melayu di Tanjung Pagar, MyEG yang diberi proksinya pegang Dr. Norisah (Majlis Tertinggi) dan Fitlot lembu NFC kepada proksinya Sharizat dan keluarga. Semua gang mamak2 dan Pulau Pinang belaka. Pak Lah betol2 memerintah Malaysia dengan menyapu khazanah rakyat dan negara untuk kepentingan anak menantunya dan kronis2nya. Maka kalau betul Pak Lah dan Mayuddin terlibat dengan menteri2 lain,...siasatan hendaklah disegerakan supaya kes high profail ini selesai segera sebelum PRU13. Datuk Najib kena ambil tindakan drastik dan pecat semua menteri yang terlibat termasuk Shahrizat kalau tidak MAMPOS UMNO!!!!

    ReplyDelete
  2. Bukan saja menterix UMNO malahan ketua bahagian,
    ketua cawangan dan ketuax kampung dibawah
    pentadbiran UMNO selama ini semuanya mempunyai
    kes yang tidak dapat disiasat kerana puakx ini
    masih memerintah.Yang penting sekarang ini PR
    kena rampas putrajaya dan semua kes ini akan dapat
    kita ketengahkan untuk siasatan.Jahanam negaraku
    sekirannya puakx ini terus diberi mandat!!!!

    ReplyDelete
  3. Slm Semua
    Rakyaat mesti lena tukar kerajaan,menteri2 BN berleluasa gunapakai kewangan kerajaan begitu senang,NFC dah jelas terang dan nyata itu adalah Pre-planned untk menyeleweng wang NFC,tapi tengok response dari Menteri BN,komen bekas PM Tun ADbullah ........tak patut

    Jadi Kena Tukar Kerajaan

    ReplyDelete
  4. SLM SEMUA,
    RAMAI MENTERI BN BERUCAP JIKA KERAJAAN BAWAH PKR IA AKAN HANCUR,
    DIA BERASA SEOLAH2 MEREKA AJE YG PERGI UNIVERSITI,ORG LAIN TAK.
    RUJUKAN YG PALING BAIK MENGURUS NEGARA ADALAH ALQURAAN.

    SEMOGA PKR TERUS BERJAYA

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...