Monday 14 November 2011

SPRM SUDAH MENJADI LEMBU TUNGGANGAN KEPADA KES LEMBU BERMAUSTATIN DIKONDOMINIUM MEWAH RM10 JUTA!!!!


NFC: SPRM tak boleh siasat kes beli kondo, serah kepada polis...M'SIAN INSIDER

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berkata agensi itu tidak boleh menyiasat kes pembelian kondominium menggunakan dana projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC), yang dikaitkan dengan keluarga Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, sebaliknya menyerahkan polis.
Katanya aduan berkaitan hanya boleh disiasat di bawah Kanun Keseksaan.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan petang ini, SPRM berkata setelah diteliti aduan diterima minggu lalu, Bahagian Perundangan dan Pendakwaan telah mengaklasifikasikan perkara tersebut di bawah kesalahan Kanun Keseksaan dan bukannya satu kesalahan di bawah bidang kuasa suruhanjaya sepertimana termaktub dalam Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (ASPRM).

“Sehubungan itu, SPRM telah diminta merujuk aduan tersebut kepada pihak polis. Ia juga selaras dengan nasihat daripada Lembaga Penasihat dan Pencegahan Rasuah yang meminta SPRM tidak menjalankan siasatan selain daripada kesalahan di bawah ASPRM 2009,” kata suruhanjaya.

Kenyataan itu berkata SPRM ingin merujuk kepada laporan beberapa media yang tersiar berhubung dengan NFC dan satu aduan telah diterima daripada orang ramai berhubung dengan isu pembelian kondominium mewah bernilai RM9.8 juta yang dikatakan menggunakan wang NFC.

Aduan ini telah dirujuk kepada Bahagian Perundangan dan Pendakwaan SPRM.

“Tindakan telah diambil dengan merujuk aduan ini kepada pihak Polis Diraja Malaysia. Pengadu telah pun dimaklumkan berkenaan keputusan tersebut dan beliau bersetuju dengan tindakan SPRM,” kata kenyataan itu lagi..










PANDANGAN OMAK:

Muahahahaha....INI BETUL-BETUL LEMBU PUNYA ALASAN...CAKAP SPRM TIADA KUASA NAK SIASAT DIBAWAH KESALAHAN KANUN ACARA JENAYAH... kwah kwah kwah....SPRM TIADA KUASA NAK SIASAT KES LEMBU YANG DUDUK DALAM KONDOMINIUM KEWAH KEPUNYAAN MENTERI YANG BERCAKAP BAHASA LEMBU SHAHRIZAT JALIL...muahahahaha.....WOIT!!.. INGAT KITA ORANG INI BANGANG MACAM LEMBU KE SERUPA ITU JUAK-JUAK, PECACAI-PECACAI, AHLI-AHLI, PENYOKONG DAN PENDOKONG UMNO...BOLEH DITIPU DENGAN HARGA SATU SEN...muahahahaha... ITU KES BEKAS MENTERI BESAR SELANGOR EN KHIR TOYO BUKANKAH DISIASAT OLEH SPRM KERANA MEMILIKI RUMAH ALA-ALA BALI BERHARGA MELEBEHI RM6.4 JUTA TETAPI DIBELI DENGAN HARGA RM3JUTA DAN DITUDUH DIMAHKAMAH TINGGI SHAH ALAM DIBAWAH SEK 165 KANUN KESEKSAAN?....muahahahaha...TETIBA SAMPAI KES LEMBU DUDUK DIKONDOMINIUM MEWAH HARGA RM10 JUTA SUDAH HILANG KUASA.. KES RUMAH RM6.5 JUTA ADA KUASA...RUPA-RUPANYA SPRM KUASA SETAKAT HARGA RM6,5 JUTA...muahahahahaha.....INI SUDAH KES MAU TIPU MAK CIK- MAK CIK FELDA.. muahahahahaha...KES LEMBU KORBAN YANG DITOMAHKAN KEATAS MB SELANGOR YAB TAN SRI DATUK SERI KHALID IBRAHIM, SPRM ADA KUASA....BANGANG SIOT PUNYA ALASAN...muahahahahaha....

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...