Monday 28 November 2011

PERKHIDMATAN AWAM AKAN DISWASTAKAN????

Padan muka!!!!!.. skim perkhidmatan awam peringkat tertinggi akan diswastakan kata Utusan Meloya...sokonglah UMNO lagi....UMNO nak masukkan kroninya dalam jawatan peringkat JUSA dan TURUS...hanya yang bangang-bangang masih nak sokong UMNO.


Utusan: KSU akan dilantik secara kontrak
Semua ketua setiausaha (KSU) kementerian akan dikehendaki meletak jawatan dan memohon semula jawatan mereka secara kontrak, lapor Utusan Malaysia Online.

Akhbar milik Umno yang memetik sumber itu melaporkan tindakan berkenaan adalah sebahagian daripada program transformasi dalam perkhidmatan awam. Di bawah program itu Skim Saraan Malaysia (SSM) akan diganti dengan Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SSBPA).

Menurut laporan berkenaan, prestasi semua KSU itu akan dinilai dalam tempoh kontrak tersebut.

Selain itu, Utusan juga melaporkan skim jawatan utama atau premier perkhidmatan awam, peringkat JUSA dan Turus akan diubah suai bagi membolehkan kepakaran luar termasuk dari sektor swasta diambil masuk.

Dengan cadangan itu bermakna, mana-mana pekerja sektor swasta yang berminat mengisi Jawatan Utama Sektor Awam (JUSA) dari JUSA C dan sehingga ke peringkat tonggak, Turus boleh berbuat demikian.

Akhbar milik Umno itu juga memetik sumber sebagai berkata, jawatan yang terbabit boleh menjangkaui sehingga ke kedudukan Ketua Setiausaha Negara (KSN) dan Ketua Setiausaha (KSU) sesebuah kementerian.

KSU yang berada dalam kategori JUSA tertinggi dan Turus adalah sama seperti Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) sebuah syarikat korporat

2 comments:

  1. Mana PERKASAM yang nak pertahankan kakitangan MELAYU dalam kerajaan dulu??? Masa cina dari PJ buat statement hari tu, bukan main lagi hampa hentam. Kapiaq la. Komunis la. La ni, hentam la... Awat tak hentam??

    .. he..he.. lupa plak, PERKASAM sokong haramkan demo jalanan dalam RU Perhimpunan Aman 2011.

    ReplyDelete
  2. senua yang berpangkat besar hindu paria yang suka basuh punggung rosmah kemudian mereka ini masuk islam.kakkkakka.yang paling mengejutkn pihak jpa dengan arahan hindu yang bernama serigar mengarahkan untuk menghalau semua pegawai akcuari masuk ke statistic apa punya bangsat punya bodoh jpa ini.tak faham kerja tunggu lah kena saman kpa

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...