Thursday 17 November 2011

HANYA MEDIA LEMBU SAJA DIBENARKAN MASUK BUAT TINJAUAN PROJEK LEMBU DUDUK KONDOMINIUM MEWAH!!!


Media terpilih saja dibenar tinjau ladang projek lembu
Projek ternakan lembu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) yang didakwa pembangkang sebagai projek gagal meskipun diberi pinjaman mudah RM181 juta daripada kerajaan, hari ini membawa sekumpulan wartawan melawat ladangnya.

Bagaimanapun, keadaan semakin kusut apabila beberapa wartawan yang berkumpul di ibu pejabat NFC di Gemas, Negeri Sembilan itu dihalau.

pakatan rakyat convoy visit national feedlot corporation 031111 abbatoirMenurut seorang wartawan yang tidak mahu identitinya didedahkan, beliau hadir kerana diberitahu bahawa sidang akhbar akan diadakan di lokasi itu tetapi setibanya di situ, beliau dimaklumkan bahawa hanya wartawan daripada media terpilih sahaja yang dibenarkan masuk.

"Kami tak dapat jemputan tetapi dimaklumkan bahawa akan ada sidang media, jadi kami ke mari, tetapi penyambut tetamu berkata nama kami tidak ada dalam senarai.”

Kata wartawan itu lagi antara media yang tidak dibenarkan masuk adalah dari Sin Chew DailyChina PressNanyang Siang PauOriental Daily dan Kwong Wah Yit Poh.

NONEMasalah berkaitan dengan operasi projek ternakan lembu NFC itu, pertama kalinya timbul semasa Laporan Ketua Audit Negara 2010 dibentangkan.

Ia kemudiannya semakin hangat apabila Pakatan Rakyat berjaya membuktikan projek itu milik keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil.

PKR pula kemudiannya mendedahkan syarikat itu menggunakan dana pinjaman mudah itu bagi membeli satu unit kondominium mewah berjumlah RM9.8 juta


PANDANGAN OMAK:

CUBA NAK MENUTUP BANGKAI LEMBU DENGAN KERTAS AKHBAR UTUSAN MELOYA DAN BERITA HAIRAN....KISAH INI AKAN MENJADI PERINTIS MERANAPKAN UMNO DARI TERUS MENGUASAI PUTRAJAYA PADA PRU 13 NANTI....RAKYAT BENCI UMNO/BN... UMNO IS DEAD... PR GANTI BN

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...