Tuesday 22 November 2011

PENGGANTI ISA MASIH GUNA PAKAI CARA ISA...NAMA LAIN UNDANG-UNDANG SERUPA...PEMANSUHAN KOSMETIK!!!



 Akta baru yang bakal menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada Mac tahun depan tetap mempunyai ciri-ciri penahanan tanpa bicara bagi menangani aktiviti militan dan keganasan yang mengancam negara.
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, berlainan dengan ISA, dua akta baru yang masih dikaji itu dijangka menerapkan beberapa perubahan seperti dalam soal tempoh tahanan, notis kepada keluarga yang ditahan dan keperluan untuk mereka membuat rayuan.
Menurutnya, dua akta itu akan mempunyai persamaan dengan pendekatan dalam Akta Patriot Amerika Syarikat, Akta Pencegahan Keganasan United Kingdom dan Akta Antikeganasan Australia yang dikuatkuasakan di negara-negara yang terkenal dengan perjuangan hak asasi manusia itu.
''Jadi, jangan sesekali mengajar saya tentang apa yang perlu dilakukan jika anda sendiri gagal melakukannya.
''Terdapat rakyat Malaysia yang ditahan oleh Amerika Syarikat di Guantanamo tanpa melalui perbicaraan, jangan bersikap pilih bulu dan hipokrit," katanya kepada pemberita selepas menghadiri perhimpunan bulanan dan sambutan hari inovasi kementeriannya di sini, hari ini.
Dalam pada itu, Hishammuddin berkata, pihaknya akan tetap menggunakan ISA untuk menangani aktiviti pengganas sehingga dua akta baru yang menggantikannya dikuatkuasakan.
''Sekiranya negara kita menjadi sasaran pengganas dan pengebom, rakyat akan marah kepada kerajaan.
''Segelintir orang bagaimanapun mempertikaikan tangkapan yang dilakukan, kita akan beri penjelasan lebih teliti apabila keadaan mengizinkan dan orang ramai akan tahu bahawa tangkapan dibuat bersandarkan kepentingan orang ramai," katanya.
Mengenai Rang Undang-undang Perhimpunan Aman, beliau berkata, proses penggubalannya oleh Jabatan Peguam Negara telah memasuki peringkat akhir dengan sumbangan input daripada polis dan Kementerian Dalam Negeri.
''Kita sedang lihat undang-undang baru mengenai perhimpunan aman, penerbitan dan berkenaan darurat. Kita ke arah membenarkan perhimpunan aman yang tidak menjejaskan keselamatan dan tidak menyusahkan orang ramai," katanya


PANDANGAN OMAK:-
Hishamuddin Hussein Menteri Dalam Negeri merangkap sepupu Hj Najib Razak menegaskan bahawa Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) yang akan dimansuhkan, akan digantikan dengan undang-undang tanpa bicara juga....Hj Najib cakap semasa Hari Malaysia tempoh hari, ISA dimansuhkan demi mengikut acuan dan cita rasa universal dimana tiada siapa yang bersalah melainkan dibuktikan bersalah.. pembuktian hanya layak dilakukan diMahkamah...NAMPAKNYA PEMANSUHAN ADALAH RETORIK KOSONG DEMI TUJUAN MAU MENIPU RAKYAT...KERAJAAN UMNO DARI DULU, KINI DAN SELAMANYA MEMANG KUAT MENIPU SELAIN MEMFITNAH DAN MENGUGUT RAKYAT...PEMANSUHAN ISA YANG MUKTAMAD IALAH DENGAN MENGUBAH PEMERINTAH YANG ADA SEKARANG...JOM UBAH.. UBAH SEKARANG...SELAMATKAN MALAYSIA DARI TERUS DITIPU..UMNO IS DEAD...PR GANTI BN

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...