Thursday 17 November 2011

UMNO MASIH MENGAMALKAN BUDAYA POLITIK PURBA KETINGGALAN ZAMAN!!!




ANGKAT KERIS, HIDUP MELAYU PERJUANGAN SEMPIT

Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, perjuangan yang dibawa pihak tertentu dengan ‘mengangkat keris’ dan melaungkan ‘Melayu’ adalah perjuangan sempit.

Bahkan, katanya perjuangan seperti itu mengkhianati perjuangan Islam yang telus dan luas.

“Pada saat pihak lain ‘mengangkat keris’ dan melaungkan-laungkan ‘hidup bangsa’ dengan merendah-rendahkan martabat kaum lain, kami di Kelantan mengangkat ‘persamaan darah’ dan keturunan di tempat yang sepatutnya serta menafikan sebarang bentuk penindasan, ketidakadilan dan diskriminasi kaum,” ujarnya.

Beliau berkata terdapat di negara ini orang Melayu menyempitkan perjuangan mereka dengan fokus perjuangan hanya untuk bangsa Melayu saja, sedang itu salah dari segi Islam.

“Itu mengkhianati perjuangan Islam yang telus dan luas, bahkan ada yang mengangkat keris, menyebut Melayu itu menyebabkan orang Cina menjadi dendam dan marah, sedangkan ‘khazanah’ di Malaysia ini dipenuhi oleh (khazanah) orang Cina.  Ini kerana mereka lebih kaya daripada orang Melayu,” jelasnya yang juga Mursyidul Am PAS..

PANDANGAN OMAK:-


BILA BUDAYA POLITIK KAUM YANG SEMPIT DAN JIJIK JADI PENDOMAN MAKA ITULAH KESUDAHANNYA....UMNO MASIH LAGI TERPERANGKAP DENGAN POLITIK PURBA DAN PRIMITIF....SLOGAN 1M'SIA LEBIH KAPADA POLITIK KOSMETIK YANG CUBA MENGABUI MASYARAKAT BUKAN MELAYU YANG KINI SEMAKIN MENJAUHKAN DIRI SUPAYA TERPEDAYA DAN TERPIKAT KEPADA UMNO....MAJORITINYA TIDAK TERMAKAN UMPAN YANG DIPASANG OLEH UMNO...RAKYAT BENCI UMNO/BN... UMNO IS DEAD... PR GANTI BN

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...