Monday 28 November 2011

MELAKA NEGERI MAJU 2010 KEPALA OTAK DIA!!!!...MONOREL SEJAK DIBINA SAMPAI SEKARANG ASYIK ROSAK


MONOREL MELAKA "NEGERI MAJU 2010" BERMASALAH LAGI.
Baru tiga hari operasi dimulakan semula, Perkhidmatan Monorel Melaka sekali lagi terpaksa dihentikan berikutan masalah hujan lebat.

Difahamkan, pada kejadian kira-kira jam 3.45 petang semalam, gerabak monorel berkenaan baru bergerak kira-kira 300 meter dari Stesen Hang Jebat di Pengkalan Rama sebelum ia berpatah balik ke stesen.

melaka monorailAkibat kejadian itu juga telah mengecewakan 18 pelancong Hong Kong kerana terpaksa membatalkan hasrat untuk menyaksikan keindahan bandaraya Melaka dengan menaiki perkhidmatan monorel.

Sementara itu, tambang RM10 setiap seorang untuk menaiki monorel berkenaan kemudiannya dikembalikan kepada pelancong terbabit.

Difahamkan juga keputusan membatalkan perkhidmatan berkenaan adalah berikutan ketiadaan sejenis cat thermal khas pada landasan yang membolehkan perkhidmatan dijalankan seperti biasa pada waktu hujan.

Tanpa cat berkenaan, roda monorel dikatakan tidak akan dapat mencengkam landasan dengan baik.
Sementara itu, Ketua Pegawai Operasi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Azhar Ahmad berkata, perkhidmatan monorel berkenaan tidak akan dapat berjalan seperti biasa pada waktu hujan, melain pihak pengurusan menggunakan cat thermal pada landasannya.

Menurutnya, keadaan basah yang disebabkan hujan akan mengurangkan cengkaman pada landasan dan roda monorel.

"Sebab itulah kita meminta pihak pengurusan Monorel Melaka supaya tidak mengendalikan perkhidmatan pada waktu hujan," katanya...MELAKA NEGERI MAJU 2011 KEPALA OTAK DIA!!!...MONOREL PUN TAK SENONOH ASYIK ROSAK...CAT THERMAL PUN TAK MAMPU NAK BELI...MONOREL WAKTU HUJAN TAK BOLEH DIGUNAKAN... MACAM KERETA PAKAI TAYAR TAK DE BUNGA...BANGANG PUNYA KERAJAAN NEGERI MELAKA PIMPINAN ALI RUSTAM BEKAS KERANI PEJABAT POS...KEBENARAN ITU PAHIT...KEADILAN ITU PERIT... PERJUANGAN ITU SAKIT...RAKYAT BENCI UMNO....UMNO IS DEAD...ANAK-ANAK MUDA TOLAK MUTLAK UMNO/BN...PR GANTI BN

1 comment:

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...