KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 22 June 2015

PEMUDA UMNO MELAKA DEMO DEPAN IBU PEJABAT DAP MELAKA MAUKAN PAPAN IKLAN DAP DITURUNKAN KERANA TIDAK IKUT SPESIFIKASI.


Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) didesak mengambil tindakan tegas berikutan papan iklan Ibu Pejabat DAP Melaka dan tulisan di bangunan itu didakwa tidak mematuhi spesifikasi yang ditetapkan pihak berkuasa tempatan tersebut.

Desakan dan dakwaan itu dibuat kira-kira 100 anggota Pergerakan Pemuda Umno Melaka, Pergerakan Puteri Umno Melaka dan NGO yang berhimpun di hadapan pejabat itu semalam.

Exco Pergerakan Pemuda Umno Mohd Rafiq Naizamohideen berkata papan iklan ibu pejabat DAP Melaka juga gagal memaparkan nombor rujukan lesen MBMB, yang jelas melanggar peraturan papan iklan yang telah ditetapkan MBMB.

Selain itu, Mohd Rafiq yang juga Presiden Pemikir Muda Malaysia, berkata tulisan papan iklan dan tulisan di bangunan mestilah mengutamakan bahasa Malaysia, bagaimanapun terdapat tulisan bahasa Malaysia yang bersaiz sama dengan bahasa Mandarin dan Bahasa Inggeris pada bangunan pejabat itu.

"Jika mereka tidak letak nombor rujukan lesen kita boleh persoal adakah mereka (DAP Melaka) punyai lesen papan iklan yang sah daripada MBMB, kami berharap agar tindakan tegas serta cepat akan diambil terhadap semua ketidakpatuhan ini," katanya kepada pemberita.

Turut hadir Ketua Penerangan Pergerakan Puteri Umno Melaka Haryaty Hamzah.

Sementara itu, mengenai Isu papan tanda Umno yang dipasang di ibu pejabat parti itu di Pulau Pinang, yang diturunkan Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) pada hari Jumaat, Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor ia perlu diselesaikan mengikut undang-undang.

"Kita negara yang berundang-undang, tidak kira Umno atau DAP, macam mana sekalipun kita mesti patuh kepada undang-undang. Jangan kita ambil undang-undang dalam tangan kita.

"Jadi kalau dia (Umno atau DAP) tidak ikut syarat tindakan akan dikenakan oleh pihak berwajib," katanya ketika ditemui media selepas Majlis Pelancaran Program Ramadan al-Mubarak Peringkat Nasional oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Masjid Negara, semalam.

Tengku Adnan yang juga menteri Wilayah Persekutuan berkata sekiranya perkara itu berlaku di Wilayah Persekutuan sama ada di Kuala Lumpur, Putrajaya mahupun Labuan, pihaknya akan meminta pemilik premis atau papan tanda untuk membuat permohonan memasang papan tanda.

Katanya, sekiranya permohonan tidak berjaya maka pemilik papan tanda akan diberi masa dua minggu untuk menurunkannya.

Namun, Tengku Adnan menjelaskan pihaknya tidak mengetahui keadaan sebenar di Pulau Pinang dan tidak pasti sama ada Umno Pulau Pinang telah meminta kebenaran untuk memasang papan tanda berkenaan.

"Di Kuala Lumpur, kami akan ambil tindakan kalau dia tak ikut syarat. Saya percaya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) lain pun akan melaksanakan apa yang telah dilaksanakan oleh PBT Pulau Pinang (kalau tidak mengikuti syarat)," katanya.

Dilapor, penguatkuasa MBPP Jumaat lepas cuba merobohkan struktur tulisan Umno di depan bangunan parti itu di Jalan Macalister namun berjaya dihalang anggota parti berkenaan.

- Bernama

35 comments:

  1. Anwar tak salah dalam kes morel tapi ds anwar salah dari segi kes nepostisma, anwar telah melupakan apa ucap pada 1997 akan menbasmi nepostism dalam umno dan malaysia , ketua umam sendiri lakukan nepostism , kami benar2 kecewa pada ds anwar itu, ds anwar kena ingat onn jaffar penah di buang dari umno di sebab melupakan pejuangan umno, ds anwar harus di buang dari pkr sebab lupakan perjuangan pkt asal anti nepostim dan kronima






    Yg benar
    Justice for papa 1998

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu merepek apa ni yop?

      Delete
  2. Kesian budak-budak tak bekerja ni. Disuruh berdemo bayar sikit duit minyak dan rokok pun jadi. Itulah Melayu setakat menjerit melolong bolehlah. Bekerja malas, sekolah malas, semua nak free. Marah kat Cina tapi makan makanan Cina (tauhu, kuey teow, bihun, mi, taucu dan kicap), hantar poton buruk kat kedai Cina, beli perabut kat kedai Cina, bila mati pun beli kain kafan dan papan lahat kat kedai Cina jugak. Kesian mamat -mamat keris bogel. Ditipu hidup-hidup dari zaman Portugis!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerja pun di kedai 7-11. Mengapa papan tanda 7-11 tidak diturunkan sedangkan tak ada nombor rujukan juga? UMNO tak bertelur jugak ke? Bila tengok cina Vincent Tan terus kecut segalanya ke? Kah! Kah! Kah!

      Delete
    2. Sabahan celaka

      Delete
    3. umno anak haram! lu datang Sabahlah. Gua sudah tunggu dengan parang!

      Delete
  3. Hari ru roket aky naik tak boleh turun sebab makan Viagra 2 pil.

    Ron jeremy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Batang ada telur tak ada buat apa? Kah! Kah! Kah! Masuk angin keluar asap aje! Kah! Kah! Kah! Papan tanda 7-11 korang pun tak berani nak turunkan! Kah! Kah! Kah! Memang UMNO tak bertelur! Kah! Kah! Kah!

      Delete
    2. 16.35 sabahan babi

      Delete
    3. umno pukimak anjing kurap tepi jalan. datang Sabahlah. Gua dan parang sudah tunggu! Pukimak!

      Delete
    4. Org dah tak pakai parang antik lagi lah..
      semua dah pakai m16 dah...

      Delete
  4. Hahaha.......umno takut kalah teruk dan mula rasa tercabar oleh dap skrg mulakan perang maka politik malaysia bukan lg seperti dulu. Skrg politik malaysia penuh dgn serabut tak tentu pasal lebih pada perangai kebudak2 kan,party umno pula terlalu memalukan dgn pengalaman puluhan tahun memerintah masih mentah berpolitik. Pemuda tidak diajar dgn cara yg betul sebaliknya dibiarkan mrk buat sesukahati ,ini menampakkan ahli umno yg lebih berpengalaman tidak profesional malah tidak bertanggungjawap, akhirnya party umno dilihat terlalu berusia utk terus memerintah malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kedai 7-11 tetap maju dengan mat rempit dan minah bohsia serta papan tandanya tiada nombor rujukan lesen. Hebat betul cina vincent tan! syabas!

      Delete
    2. Babi hanjing la lu sabahan 14.34 & 16.47...puki lu punya emak.

      Delete
    3. Lu jangan banyak cerita. Lu datang Sabah kalau berani! Kita tunggu lu sama lu punya umno!

      Delete
    4. Klu lu berani dtg semnjg sini...kita borak2

      Delete
  5. Papan tanda di kedai 7-11 pun tak ada nombor rujukan lesen. Adakah UMNO ada telur nak suruh PBT robohkan? Takut dengan Vincent Tan ke? Kah! Kah! Kah! UMNO memang tak bertelur. Mana mungkin anjing menggigit tangan yang memberinya makan? Hanya anjing gila nak mampus sahaja! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabahan babi

      Delete
    2. ooi pukimak UMNO anak bajingan, datang Sabahlah kalau ada telur. Gua memang mau tebas lu punya telur semua sekali dengan parang gua!

      Delete
  6. Geng mat rempit dan bohsia melalak. Lepas tu buat projek dan buang anak sana-sini. Kalau bekerja pun hasil belas ihsan dari UMNO. Apa nak diherankan? Paling hebat pun kerja di kedai 7-11 yang papan tandanya pun tak ada nombor rujukan lesen. Pasal apa tak berani nak turunkan? Tak ada telur ka? Kah! Kah! Kah! Pundeklah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabahan babi bagi komen lagi. Pukimak lu la

      Delete
    2. Lu datang Sabah lah cibai! Gua sudah asah parang gua! Lu berani datang sinilah. Anak bajingan!

      Delete
  7. ketua pemikir? Kah! Kah! Kah! nak fikir buat anak ke? atau nak dapat projek kah! kah! kah! lepas tu projek dengan bohsia! kah! kah! kah! podahlah ketua pemikir. fikir pasal tembolok dan lanciao sendiri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabahan anak haram

      Delete
    2. Ooi pukimak UMNO semenanjung cibai, lu datang Sabah la! Gua kasi potong lu punya kepala! UMNO CIBAI!

      Delete
  8. Ketua pemikir pergi demo di putrajaya tu minta penjelasan pm mana hilang 24b pasal gst ke....dari nak tunjuk hero pasal papan iklan tak ikut spec...yang tak memberi apa2 kesan pun kepada perut orang ramai

    ReplyDelete
  9. MELAKA BODOH DAN CELAKA! NEGERI UNTUK ORANG GILA MEROYAN! TEMPAT PELACURAN DI SANA SINI! SETIAP KELAB MALAM ADA PELACUR SIAL! MEMANG NEGERI SYAITAN! PASAL TU UMNO BOLEH LAMA KAT MELAKA! PTUIH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan datanglah! Apa kau nak bising nie! Melaka memang tempat maksiat nombor satu!

      Delete
  10. MELAKA SIAL BABI NEGERI RASUAH! POLIS DI MELAKA SEMUANYA KAKI MAKAN SUAP! SIAL BABI CELAKA! KALAU BERJALAN DI DATARAN PAHLAWAN PUN KENA PAU DENGAN POLIS SIALAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau korang nak tau, semua tu dari balai polis bandar hilir. Dia orang takkan bagi nombor diaorang. Pasal tu susah nak buat kes! memang polis dari balai bandar hilir semuanya makan suap. Kalau tidak masakan melaka raya boleh ada banyak kelab disko dan kelab malam malahan kelab malam yang terbesar di sebelah balai aje.

      Delete
    2. polis bandar hilir dah kowtim dengan semua kelab malam di melaka nampaknya! kayalah dema. duit, perempuan semua dapat. hebat sungguh polis melaka ye.

      Delete
    3. Ha.ha kalau sekat pelacur datang je kawasan apek dap semua pelacur apek dap punya ia, tak kira kawasan mana di malaysia ini , jika kawasan pelacur itu mesti kawasan apek dap punya, di bukit bintang ada kawasan pelacur apek dap punya, di melaka pelacur kawasan plazar hang tuah apek dap punya pelacur, p.p pun ada pelacur apek dap punya, semua inport china doll apek dap yg punya, apa alasan apek dap ini, polis dah tangkap besok ada lagi china doll yg baru, peniaga china doll apek dap ini meyusahkan rakyat je, anwar pelangan utama china doll itu

      Delete
    4. Kau ada berani ke? Duit lendir tak dapat, dapur umno pun tak berasap. Kah! Kah! Kah! Kah! duit lendir adalah penyambung riwayat umno tak ada telur! Kah! Kah! Kah! Kah! nanti mau mengongkek pun susah! kah! Kah! Kah!

      Delete
  11. macai dap macam itu,

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno dah tak bertelur, apa nak buat?

      Delete