Monday 29 June 2015

SEPASANG SUAMI ISTERI YANG DERA KANAK-KANAK LIMA TAHUN BERJAYA DITAHAN POLIS DAN DIREMAN EMPAT HARI BANTU SIASATAN



Polis Kelantan menahan bapa dan ibu tiri seorang kanak-kanak perempuan berusia lima tahun yang menjadi mangsa dera pasangan itu sejak enam bulan lalu.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, suspek yang berusia 25 dan 39 tahun ditahan kira-kira jam 9 malam Ahad, di sebuah restoran di Jalan Bayam, Kota Bharu.

“Bapa kandung dan ibu tiri kanak-kanak itu akan direman pagi ini,” katanya dalam satu kenyataan pada Isnin.

Pasangan suami isteri itu telah melarikan diri ke Thailand selepas perbuatan mereka terhadap kanak-kanak itu diketahui pihak berkuasa.

Polis negara ini telah bekerjasama dengaan polis Thailand untuk mengesan kedua-dua suspek hingga membawa kejayaan penangkapan mereka.
Suami isteri ditahan reman selama empat hari bermula hari ini sehingga Khamis berhubung kes penderaan kanak-kanak berusia lima tahun.

Perintah tahanan reman itu dikeluarkan Pendaftar Mahkamah Sesyen/Majistret Pasir Mas, Rashid Mustapa, hari ini.


Pasangan itu yang juga bapa dan ibu tiri kanak-kanak berkenaan berusia 39 serta 25 tahun sebelum itu ditahan polis di hadapan restoran di Jalan Bayam Kota Bharu, 9 malam tadi.


Kes itu disiasat mengikut Seksyen 31 (1) Akta Kanak Kanak 2001.

Akhbar sebelum ini melaporkan kanak-kanak perempuan berusia lima tahun patah 13 tulang dan cedera teruk dipercayai didera ketika dalam jagaan ibu tiri di Rantau Panjang, di sini.


Kanak-kanak itu dikenali Yaya dipercayai sudah dicederakan sejak enam bulan lalu, sebelum disedari ibu kandung Sana Abdul Malek, 28, pada Rabu selepas mengambilnya dari jagaan bekas suami dan ibu tiri.

4 comments:

  1. saya minta tolong omakkau dapatkan info bagaimana utk menyampaikan derma kpd anak kecil ini. terimakasih

    ReplyDelete
  2. Ni kalau hudud dilaksanakan di Kelantan agak agak keno keghat tange dok ni???

    ReplyDelete
    Replies
    1. menate mu ni... mu berani mempermainkan
      hukum Allah...mu bertaubat cepat atau mohon ampun pd Allah...takut mu ditimpa bala..
      kalau tak fahe hukum hudud mu jangan cakap la kawe...

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...