KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 17 June 2015

BEBERAPA FOTO PEMUDA UMNO SELANGOR DAN BEBERAPA NGO BUAT DEMO ISU AIR DEPAN BANGUNAN SUK



Pagi ini suatu demo mengenai krisi air diketuai Pemuda UMNO Selangor dan beberapa NGO telah membuat perhimpunan tegang tapi terkawal menyatakan bantahan berikutan krisis air di Selangor yang semakin meruncing.

Perhimpunan yang diadakan di hadapan bangunan SUK Selangor dikepalai sendiri  oleh Ketua Pemuda UMNO Selangor, Zainuri Zainal.

Bermula dengan perarakan .. diikuti dengan ucapan berapi dan disudahi dengan beberapa baldi bertaburan diatas jalanraya.

Perhimpunan bantahan isu air di Selangor bertukar kecoh apabila mereka yang hadir bertindak membaling baldi luar pagar Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor (SUK).

Mereka bertindak demikian selepas tidak puas hati selepas dilarang anggota keselamatan bertugas daripada menyerahkan memorandum.

Selain membaling baldi mereka turut memekik mengutuk kepimpinan Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali.

Sebelum itu, lebih kurang 550 ke 600 penduduk daripada kawasan sekitar Gombak dan Klang hadir menyertai bantahan yang diketuai Ketua Pemuda UMNO Selangor, Zainuri Zainal.

Kekecohan yang berlaku kembali tenang selepas Pegawai Berita Pejabat Menteri Besar, Shahril Said menerima memorandum berkenaan.

Mengulas mengenai bantahan yang diadakan, Zainuri mendesak supaya Azmin meneruskan perjanjian penstrukturan air antara kerajaan negeri Selangor dan Kerajaan Persekutuan.

“Rakyat Selangor tidak mahu dengar ceramah-ceramah politik, tetapi kita mahu air.

“Kita selalu dengar di Selangor merupakan negara maju tetapi masalah utama adalah tidak dapat membekalkan air yang bersih,” katanya.

Dalam nada yang lebih keras dia menggertak akan membawa 10,000 orang untuk berhimpun di hadapan SUK sekiranya Azmin gagal menyelesaikan perjanjian air.

“Kita mahu Azmin selesaikan isu air ini dengan segera.

“Kasihani rakyat yang sedang sengsara menghadapi masalah air lebih lagi menjelang bulan Ramadan.

“Mereka memerlukan air untuk menjalankan aktiviti Ibadat,” katanya lagi.

7 comments:

  1. Buat apa pemuda umno merusuh senang je, buat penat je
    Bagi aku bila tak ada air nanti pergi rumah mb selangor kesayangan pkr itu mandi dekat kolam renang azmin itu minta air oran, lepas itu suruh bini azmin pakai begini layan kita orang ini, aku nak termutah jika bini azmin layan kita orang, anwar bolehlah layan bini azmin itu bagi jubur pun tak apa, tak payah basok jubur pun tak apa asal kesat dengan tisu itu boleh maklum lah dap dah ajar pkr pakai tisu

    ReplyDelete
  2. berapa rm dapat kalau ikut camni...kira per jam ke ..camana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada duit bagi lah, kau sendiri tak perasan tiba2 berapa kawansan tak air, cuba lindungi oleh azmin, tak payah menipu kita orang ini ,tak ada pun paip rosak di laporkan oleh orang ramai, rumah aku je dah berapa kali bagi air karat bagi oleh azmin dan ada beberapa hari tak ada air, nasib baik rumah aku ini ada penapis air, kalau setakat bagi duit minyak buat apa aku merusuh, macai anwar bolehlah tak ada bas mengamuk di mahkamah puterajaya

      Delete
  3. buatla demo sampai depan pagar malah ceroboh dalam sidang dun pun tidak ada masalah selagi backupnya dari parti warisan penjajah cap keris.....macam sial perangai......(air syabas, syabas milik umno) ada akal fikir la......dulu air diurus jba tak timbul demo2 ni

    ReplyDelete
  4. hohohohohoooo.....

    ingatkan ada LIMA RATUS RIBU ORANG....
    rupanya 44 saja yang berdemo...cer kira berapa biji baldi tu....
    yan untung tokey kedai jual baldi

    kaldai betul la....

    ReplyDelete
  5. POLITIK MURAHAN DARI UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada politik murah kau tak sedar diri, ingat kita orang apek ke berak lap dengan tisu, pkr boleh buat macam itu

      Delete