KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 29 June 2015

KENYATAAN TIMBALAN PRESIDEN PAS KEPADA MEREKA YANG MAKAN CILI BANYAK SANGAT SAMPAI TERASA DIRI MEREKA ANJING KERANA MENENTANG DAN MEMPERLEKEH HUDUD



Ucapan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi di Kepala Batas, Pulau Pinang kelmarin bukan bertujuan menggelar orang lain sebagai anjing.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, sebaliknya Abdul Hadi telah memetik sebuah syair Arab sebagai kiasan.

“Dalam syair itu menyebut biarlah serigala menyalak, tetapi kabilah akan teruskan perjalanan. Biasanya masyarakat Arab yang pergi berjalan di padang pasir akan berdepan dengan anjing atau serigala yang menyalak.

“Syair itu membawa maksud agar kabilah tidak takut dengan anjing dan serigala dan teruskan perjalanan. Jadi ia sebagai kiasan atau kata-kata semangat kepada kita agar jangat cepat menyerah dalam perjuangan walaupun ada banyak cabaran,” katanya.

Menurutnya, beliau turut berada dalam ceramah tersebut dan ucapan Abdul Hadi perlu dilihat dalam konteks menyeluruh.

“Saya harap semua faham, ucapan ini bukan mengejek atau gelar sesiapa sebagai anjing.

“Ceramah Abdul Hadi berlangsung satu jam setengah, jadi tak boleh kita ambil satu patah perkataan saja lalu perbesarkannya. Sebab bidalan itu perlu dilihat konteks kiasan,” katanya.

Katanya, Abdul Hadi juga tidak menyebut mana-mana pihak dalam ucapannya itu.

“Ucapan beliau umum, tidak ditujukan atau menyebut mana-mana individu, kumpulan atau parti. Jadi, tidak perlu sesiapa terasa,” katanya.



ULASAN OMAK KAU:-

Inilah akibatnya terlalu banyak sangat makan cili padi mentah kepada puak-puak yang menentang dan mempelekehkan hudud ini ... mudah terasa.


Masalah besarnya dia panggil TGHA anjing sedap pula mulutnya ... bila diberikan kiasan terus melenting betul-betul macam anjing kena siram dengan air panas mendidih.

40 comments:

  1. Pemimpin G18 ngan pimpinan pas kat malaysia nie OK jer... Blog nie yg jadi BATU API sukanya buat berita yg melagakan orang.. Cer banyakkan zikir insyallah.... Dapat pahala....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....baru tahu ke omak kau ni putar belit malah ada maksud yg terselit. Dan kami msk blog ni pun sebab protes blog yg sedap mulut meroyan tanpa bukti yg sahih dan berat sebelah. Apa lagi ahli pkr burukkan pkr sdr dan cuba mencetuskan kekecohan dlm pkr, musuh dlm selimut dan ini menyebabkan kami marah benci dan membetulkan fahaman yg berat sebelah melihat sesuatu mempercayai dgn semudah itu sedangkan tidak semua kita ketahui adalah benar belaka. Hanya pemikiran matang rakyat diutama party dikukuhkan bukan tamak kuasa mementingkan pangkat, ini tidak membantu rakyat malaysia.

      Delete
    2. Ok kepala hotak kau ! Kau pi tengok blogger2 macai spt mat indera sipejuang komunis, mountdweller, greenboc, gendang perang , yong puaka kuning dsbnya ......... semua dok pakat menyalak terpekik lolong sbb kepedasan cili yg depa makan pastu dok putar belit cerita ............ mmg macai otak zero !

      Delete
    3. Eh. Eh.. kontan belukar pun terasa ke.. cer bawak berzikir.. ubati hati tu.. jngan sangka burok kt org.. rosak puasa tu nnti.. selamat berbuka..

      Delete
    4. Kipidap omakkau...mereka mmg kepanasan...kesian

      Delete
  2. Tak abih2 arab..syair melayu takde ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de...sebab melayu suka ciplak org lain punya. Renung renungkanlah...

      Delete
  3. zikir dap x marah...smpi ke pagi pun xper
    solat pun dap x marah...smpi seribu bulan pun xper
    zakat lagila...klu boleh share jgk kt yg bukan islam
    bank islam pun simpanlah...no harm
    nak mkn makanan halal...pun dap x heran...
    nak hudud???? wat??? kamu xnak undi cina?

    ReplyDelete
  4. Saya tak kisah pun Hadi betul nak panggil orang yang tak suka dengan beliau Anjing atau babi...lantak mulut celupar beliau la......dosa bukan saya yang tanggung....cuma saya tak berapa suka Hadi ni jual hudud untuk mendapat political mileage. Dalam PAS tiada seorang pun ahlinya di kalangan cerdik pandai professional yang menentang hudud. Yang dikritik adalah kebodohan Hadi dan punahsihat yang terburu-buru nak bawa usul ke Parlimen tanpa mengikut peraturan Dewan Rakyat serta tanpa perbincangan jelas dengan rakan-rakan Pakatan.

    Masih tidak mahu mengaku kebejatan diri, sekarang Presiden PAS melalak keliling kampung dan pekan menuduh orang yang tak sebulu dengannya sebagai penentang hudud. Yang ditentang adalah Presiden bangang yang mahu menjadikan PAS parti anak menantu dan pengikut tegar sahaja. Dah mereng gamaknya orang tua tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu, parti mana xda guna anak beranak dia? Pkr? Dap?

      Delete
    2. Anon 13:11 Macai Pasmacha . tulis berrkoyan, upah dgn bihon sop msg lebih

      Delete
    3. kalau dah macai dap buat apa pun tak kena.smua tuduhan tu dikatakan oleh lge.macai sambung jer

      Delete
    4. Hahaha.......
      Masalah bukan dap tetapi melayu itu sdr.. ..jadi hadi kata anjing bererti melayu yg memperlekehkan hudud dan dap adalah serigala yg meraung!! Namun salah ke dap meraung pasal hudud??. Sebab dap dipengang oleh kaum bukan islam, dan kalau melayu itu sdr yg mampu atau nak hukum hudud di negara ini dapat kah dap menghalang!!! Walaupun pas dlm pkr atau luar pkr dapa tetap tidak dpt halang berbuat apa2, sebab malaysia majoriti melayu.... jadi anjing adalah melayu. Sebab melayu sdr tidak bersatu malah tidak semuanya pegang ajaran islam tetapi meroyan umpama melayu begitu alim begitu baik begitu beriman begitu junjung islam namun sebaliknya tidak!!!

      Delete
    5. Helo den tak pakai serban pi kerja, den professional n dokong pimpinan ulamak. nama benar gambo anak talak berselindung
      Sapo gilo nak ikut ahli neraka jahanam. LGE LKS ahli neraka jahanam geng firaun. Kau nak???????

      Delete
  5. xperla...keluarla pas...masukla g18-1 ke...pasma ke...elokla....jgn masuk dap lak...malu...parti anak beranak lim....pkr lagi la...aku...isteri dan anak2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAs bkn ke parti ank beranak gak...Hadi , Khalil, Zaharuddin...ramai gak tu...pthuiiiiii...

      Delete
  6. Cover jangan tak cover ngeh.......

    ReplyDelete
  7. Hrp2 Ketua Pembangkang mnegur sikap PAS segera.. sebelum mnjadi barah..

    ReplyDelete
  8. Kami gulungan Professional semuanya Pro Ulama... Kami ramai. Berpuluh ribu orang dalam PAS ini. Senyap aje. Tak bising pun. Tak ada nak bergembar-gembur, berkompang dan mengilai pun....! Tak macam geng G18, 18 orang je.... yg ngaku Professional sebenarnya Pro Liberal.... tak ramai pun..... Dan bukan kesemua 18 ekor tu Professional pun....!!!!!!!!! Setakat ngaku professional boleh lah. yg berpuluh ribu Professional duk ada dalam PAS ok aje....! tak problem pun dgn kepimpinan Pro Ulama....! ke geng G18 giler jawatan.... pro liberal yg nak jawatan.... sampai sanggup merosakkan parti PAS. dah sibuk nak jawatan tubuh dan daftar aje.... Parti G18 pilih lah jawatan apa yg kau orang suka....! President.... Vice President... etc. bising2 buat apa....? orang tak cerdik dan professional tak ada hala tuju jer gitu.... bising tak kena tempat....! buang masa....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju.., sebab yang senyap tetapi masih kekal bersama ulama lebih ramai.....

      Delete
    2. eleh .tak payah mengakulah kau profesinal .cara kau tulis pun oarng dapat agaak kau ni jenis ulamk muda yang otak dah di brainwash oleh mokhta ular,bila keluar ayat je terus takbir,makna tak tahu pun ,pudaaaah

      Delete
    3. Ngaku ulama profesional...tengok tulisan mcm lepasan SPM je? Jangan risau G18 akan membantu PR dlm PRU 14 nnt. PAS sila bergabung dgn UMNO.

      Delete
  9. TKSI tak payah lah nak bermimpi jadi MB Selangor balik. Parlimen Bandar tun razak pon tak terjaga. Hampas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jarang sekali org yg terbuang boleh dpt semula jawatan itu.

      klu pun bukan PKR yg halang, umno sendiripun akan halang kerana ramai lagi org umno nk jawatan tu.

      jika bn menang di selangor (nauzubillah), masa tu khalid tidak berguna lagi.

      sekarang ni khalid dihasut utk menangguk di air keruh saja. lepas khalid menangguk, dia akan dibuang mcm cebok jamban usang je oleh umno.

      ataupun PAS takkan nk biar khalid jd MB lagi. sudah tentu hj hadi dan menantu nya rasa mereka berhak jd tentukan MB selangor. sebb hadi ulamak dan mengatasi segala2nya. kepimpinan ulamak kaaaaaaan.

      so khalid i think u elok rehat2 dn bykkan tidor lah.

      ada masa hubungilah peminat secret admirer u omak kau ni.

      dia sudah teruk in love la bro khalid. hihi

      Delete
  10. Kepala otak hadi dah kotor.

    ReplyDelete
  11. omak kau bukan jadi batu apai tetapi dia makin meroyan sebab omak kau mengharap khaldi jadi MB atas sokongan dan pakatan sulit Pas dengan umno ,tetapi sehingga sekarang masih belum tertunai,kalau khaldi jadi Mb semula omak kau dapat lattop baru tu aje nila dirinya.

    ReplyDelete
  12. ulamak ni sedapnya mulut menuduh orang sperti anjing,tetapi dia tak sedar orang ramai lihat mereka ni macam babi sakit kanser.berbuih je mulut menuduh orang.teruskan omak kau mencari isu begini.

    ReplyDelete
  13. Mengapa geng meroyan x marah nenek moyang kita dulu yg mencipta peribahasa " seperti anjing menyalak bukit"

    ReplyDelete
  14. parti anak beranak tidak salah

    seorg tukar ukir biasanya melahirkan anak yg ada bakat mengukir juga.

    ia bakat turun ke anak. semua mantan perdana menteri ada anak2 dlm politik kecuali najib belum lg. anak hadi dan TGNA pun sama.

    so jgn pertikai benda bodoh 'parti anak beranak'.

    takkan lah anwar seorg pemimpin politik tiba2 anak dia ada bakat hebat dalam menoreh getah.

    yg penting ialah ahli politik mesti membela rakyat bukan menzalimi rakyat. tak kisahlah kalau 7 keturunan nk jadi pemimpin parti seterusnya.

    bakat dlm politik bukan blh dibuat2. ramai jg anak2 pemimpin tidak terlibat politik sebb tk minat dn tkde bakat.

    penglibatan DSWA adalah kerana suaminya dizalimi. ia sama kes corazon aquino. dia terpaksa masuk politik walaupun tidak mempunyai bakat semulajadi mcm anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai detected ........ kalau pkr , dap semua boleh, halal dan ok ........ kalau org lain tak boleh ........... kapla bananana kau !

      Delete
    2. mudah2an dpt pahala kat hamba sikit

      Delete
  15. ooo rupanya masa hadi nk pi parlimen bentang hudud, ada beberapa ekor anjing menyalak kat dia kot di jalanan.

    laaaaa.... anjing pun mcm tk caya dh kat hadi.

    sorry lah hadi. anjiing tu bukan kenal u ulamak atau profesional.

    yg dia kenal hanya tulang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya mmg terlalu banyak anjing kurap yg berkeliaran dan menganggu kita dlm menjalankan urusan di dunia ttp terlebih hina 'anjing kurap' tersebut jika ia menghalang kita membuat kebajikan dan menegakkan kebenaran !

      Delete
    2. sokong anon 15:48

      apakah hak buat kebajikan dan kebenaran itu hak ulamak dan ust2 saja?

      apakah kalau kita profesional kita dinafikan hak kita utk buat baik?

      kegilaan akhirzaman apakah ini?

      Delete
    3. Sbb yg perasan profesional tu nak sangat bersekelambu dengan dap...sedang seluruh alam maklum yg dap penentang hukum Allah no.1 kat mesia...
      Hanya muka tak tau malu cam geng G18 yg terhegeh2 nak meneruskan agenda ngan dap...
      pas dah banyak bekorban demi survival pakatan...dap ada bekorban apa???...yg dap dah buat...hina seteruknya hj hadi....yg tak sempurna pas tapi yg diperlekeh dap ialah Islam...
      Pada aku...hanya muslim yg papa kedana je yg boleh menyokong dap...sbb kepapaan boleh membawa pada kekufuran..
      dap tu musuh agama yg nyata dan org melayu semuanya beragama maka bila dap hendak berperang dengan agama maka samalah macam berperang dengan melayu...sbb melayu SEMUANYA beragama islam....

      Delete
  16. Kalau gitu tak payah ada bidalan, peribahasa dan sebagainya bukankah itu sebagai bahasa kiasan. Lebih-lebih lagi lah dalam bahasa Arab yang dinamakan Ilmu mantiq. Kalau tak tahu tentang perkara ini jangan senang menuduh seorang yang bergelar tuan guru berkata kesat lantaran kebodohan kita sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuhan larang kita panggil org dgn gelaran buruk. Ada faham!

      Delete
  17. Mintak samat sait buat syair pulakk....ok tak...ahasss

    ReplyDelete
  18. Alfulusi punya paal mcm2 syair klua fh maghrib dh la apa nk dikejarkan. Pahala ke dosa. Eaok lusa x tau ade kat sunia ke x. Manusia kalau x keja duit x sah. Tu aku pakai serban tu dok member kutuk2 je psal org nmpak sempurna ke tidak kita ni. Aku sokong mat sabu dn husam. Jom masuk parti baru

    ReplyDelete