KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 20 June 2015

AMK DESAK SEMUA PEMIMPIN PR HENTIKAN KECAMAN DAN PERSELISIHAN FAHAM TAPI LUPA UNTUK ARAH PARA MACAI CICAK MENGKARUNG HENTIKAN MENYERANG PIMPINAN PAS DENGAN MENGGUNAKAN KATA KESAT DAN LUCAH.


Sebelum AMK mau menjadi juara sebagai penyelamat Pakatan Rakyat dengan mendesak semua pimpinan Pakatan Rakyat hentikan perselisehan faham dan kecaman sesama mereka dengan menjemput duduk semeja dalam suasana harmoni untuk berunding ... rasanya adalah lebih baik AMK arah dan kerah para macai cicak mengkarungnya hentikan memfitnah, menyerang para pemimpin PAS terutamanya Presiden PAS yang dipilih melebehi 80% oleh para perwakilan di Muktamar ke-61, Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang melelaui media sosial dan blog dengan bahasa lucah dan kesat ... rasanya itu lebih tepat dan afdal.

Walaupun diakui serangan mereka tidak mempunyai impak dan kesan untuk mengurangkan sokongan rakyat kepada PAS atau menambah benci rakyat terhadap Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang tetapi gelagat jijik dan hina mereka sebanyak sedikit membawa imej buruk dan mencalar parah maruah parti.

AMK perlu tahu keutamaan dan prioriti dalam percubaan menyelesaikan krisis.


Pemuda PKR hari ini mendesak semua pemimpin Pakatan Rakyat (PR) menghentikan perselisihan antara satu sama lain dan segera kembali semula ke meja rundingan.

Timbalan Ketua Pemuda PKR Dr Afif Bahardin berkata ini bukan masa untuk menuduh dan menyalahkan mana-mana pihak terutamanya melalui media massa.

Beliau yang menganggap DAP tiada hak mengumumkan PR kini bubar berkata, sebarang langkah tergesa-gesa yang diambil akhirnya akan membunuh pakatan itu.

"Jika kita memilih untuk menghancurkan PR, bermakna kita memilih untuk membunuh aspirasi dan harapan seluruh rakyat Malaysia," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya, hari ini.

42 comments:

  1. PKR dah tahu takut. Tanpa PAS Pkr akan berkubur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok berkubur daripada simpan kawan tikam dari belakang. Biarkan pemimpin suci membersihkan pas.

      Delete
    2. HJ HADI MENANG 80% SEBAB DLM DEWAN SUDAH DIKUMPUL ULAMA SUCI. SENARAI CAI SUDAH DIKEPIL DLM BUKU PENDAFTARAN . RINGKAT CAWANGAN LG KUMPULAN PROLIB TELAH DISEMBELIH DGN KEJAM DAN DIKALAHKAN DENGAN TEKTIK SGT KOTOR.

      Delete
    3. MACAI CICAK MENGKARUNG mabuk ketum masih lagi mencipta berita karut untuk menfitnah pemimpin-pemimpin PAS kerana macai cicak menkarung masih lagi tidak dapat menerima hakikat rakyat telah memilih ulama-ulama menjadi pemimpin parti Islam PAS. Hakikatnya ialah cicak mengakarung adalah golongan yang kecewa kerana ditolak rakyat !

      Oleh sebab itu, macai cicak mengkarung eloklah pindah ke negara China komunis kerana mereka tidak memperdulikan pilihan rakyat !

      Delete
    4. Cicak mengkarung nama baru hj hadi. Dalam mesyuarat PR kata setuju kajang move. Lepas tu buat onar hingga proses pecat khalid jadi haru biru. Kata sokong PKR tp dlm waktu yg sama hamun Anuar dan hina Wan Azizah.
      Inikah contoh ulama yg mahu dihormati.

      Delete
    5. Anon 20:18 adalah macai cicak mengkarung sebab lidahnya bercabang hanya pandai fitnah ulama pemimpin PAS.

      Delete
    6. kawan baik aku kat kuala terengganu nama dia hadi. dia duduk kelas 5 H iaitu kelas terakhir untuk budak tahun 5. walaupun dia bodoh tapi dia tak pernah mengaku bodoh. Dia kata cikgu yang bodoh. Matematik dia cikgu bagi 0 markah. Dia bagitau kat mak dia cikgu dengki kat dia sebab bagi 0 markah. mak dia percaya bulat2.

      dulu hadi bodoh jugak tapi tak lah terok sangat. sejak kena demam panas dua minggu, kepala dia jadi jem. lepas semboh demam jadilah macam sekarang. kalau bagi aiskerim dia makan kertas dia, aiskerim dia bagi kat saya.kalau bagi kacang, dia makan kulit dia, isi dia kat saya jugak. Dia kata itu anjakan paradigma untuk pembaharuan global.

      Dirumah hadi ada seekor kawan iaitu berok mat yeh. Hadi hanya percaya pada beruk mat yeh. A kata nya, A lah kata hadi. B kata beruk mat yeh, B lah juga kata hadi. walaupun bodo tapi hadi rajin membela ayam. ayamnya ada dalam 5 ekor. semua ayam dia dah tak ada bulu. ayam dia katik2 belaka.

      hadi duduk tahun 5 dah 2 tahun berturut2. nak pindah tahun 6 tak nak.dia kata tahun 5 ialah tahun globalisasi. NKRA dia ialah tahun 5. Masa dia tahun 4, dia ikat tali kat leher beruk mat yeh sambung kat leher dia. Dia pun panjat pokok kelapa. dia suruh beruk mat yeh tengok dia dari bawah.

      sekarang dah tahun 2015. hadi dah besar panjang. dia dah kaya. hari2 dia bawak plastik beg banyak2 ikat kat pinggang dia. bila orang tanya apa dalam plastik beg tu, dia kata harta karun. Hadi dah kaya dengan harta karun. semua harta karun tu dia dia masuk plastik dan ikat kat pinggang dia.

      orang tak tau hadi ada phd. kat mana dia dapat phd pun ramai yang tak tahu. Dia kata kat saya dia dapat phd kat kuala lumpor. kat mana pun saya tak tahu. dengan phd itulah hadi kini mengajar. dia mengajar lalat kat meja bawah pokok.

      Delete
    7. Ni anak haram mana terlepas kat sini ni?

      Delete
    8. 23.54....Tak kan cerita kisah kawan dia yang kebetulan nama hadi pun dah jatuh hukum anak haram? Patutlah orang tak percaya sangat Pas boleh laksanakan hudud....

      Delete
  2. Sama juga la ularmak suci membiarkan perkara keji dengan melabel sesama ahli dengan pelbagai gelaran.

    Yang ni lebih teruk sebab mereka insan suci yang paham agama katanya.

    Kalau macai buat kerja ni aku tak heran sebab mereka tu jahil dan bukanlah dari golongan insan suci.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg lebel mat sabu sebagai jebon?

      Delete
    2. Bukan setakat jebon, tp liberal, anti islam, plural, parasit, perosak, tidak wala'. Dan satu lg sebagai golongan penentang UG.

      Delete
    3. Macai cicak mengkarung sentiasa menfitnah ulama-ulama kerana macai cicak mengkarung memusuhi pewaris nabi. Sebenarnya macai cicak mengakrung mengidap penyakit yang kronik iaitu penyakit tergila-gilakan dunia sedangkan dunia benci makhluk mulut celupar ini.

      Delete
    4. Hanya tuan guru sifu besar nujum u turn mujtabar yg meeeka sembah dan taat...

      Delete
    5. Betul...Org pas suka melebel dengan pelbagai gelaran..gelaran sheikh anwar aljuburi pun juga digelar oleh org pas..kehkehkeh

      Delete
    6. Anon 21:45 adalah macai cicak mengkarung Ameno yang suka menggunakan gelaran tersebut untuk menfitnah Anuar. Cicak bangsat !

      Delete
  3. Apa yg kita tau kefahaman politik kita cuma berkisar di semenanjung Malaysia politik Sabah Sarawak tak tau lagi....Ramai org Melayu sedar/tak akan kekuatiran kuasa PR bila di dominasi oleh DAP atau bukan islam .. Sekiranya golongan bumi SAbah Sarawak berani ambil risiko menykong pembangkang tak kira org bumi itu sendiri tubuh parti utk etnik mereka tetapi mesra pembangkang atau pun serap masuk menjadi calon PKR mahupun DAP jika hasil pilihanraya nanti sekurang2nya berjaya mengurangkan kemenangan BN kepada simple maj. ia mampu memberi cabaran baru terhadap suara umat islam di dalam Parlimen yg semakin kritikal...Setidak2nya jika ada usul utk dipersetujui yg tidak memihak kepada hak orang islam atas alasan berpijak pada hak asasi manusia sunguh pun tidak melanggari perlembagaan persekutuan menjadikan islam sebagai agama rasmi bakal memberi impak yg mendalam utk masa depan org islam.... bila ada masa analisa lanskap politik borneo kan diberi tahu nanti

    ReplyDelete
  4. Pkr akan terus hidup...
    akan ada adun yg akan jadi si katak lompat utk kukuhkan pkr...
    Mursidul am pkr bukan kah raja penganjur pesta si katak lompat 16 sept...sudah lupa kah??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak di bawa lari ke Taiwan. Sudah pasti kerajaan sekarang PR punya.

      Delete
  5. Bila Dap serang presiden pas semua senyap,pekak dan bisu.Bila pemimpin pro ulama pas bersuara,semua jadi gila pertahan kan Dap.
    Jenis manusia apa semua ini..kalau dah berjuang berpuluh tahun dlm jemaah,tapi akhir nya sanggup jadi tukang cuci jamban Dap...Kenapa sanggup jadi hipokrit dan munafik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuang Zulkepli, ni ambe nk tanya.
      siapa yg serang bertubi2 DAP bila DAP nk buat pilihanraya PBT d Pulau Pinang.

      Siapa pula yg flip flop dlm kes MB Selangor dan menyerang Presiden PKR dgn menyatakan Presiden PKR tidak layak jd MB..

      Ini bukan soal sokong DAP, tp DAP lebih smart politiknya berbanding dgn parti kamu Parti PASIKUT.

      Delete
    2. Hanya arahan tuam guru sofu besar nujum uturn lami patuhi....

      Delete
    3. sapa bagi gelaran ulamak kat dia?
      kahakkk ptuiii
      kaki fitnah pil kuda pun boleh dapat gelaran ulamak?
      pelik ulamak ni lagu ni

      Delete
  6. Horey tahun lepas gaduh pasal mb selangor bulan puasa. Tahun ni gaduh pasal muktamar pas pulak.
    Agaknya kau orang ada surat rasmi dpd Allah S.W.T bahasa awal lambat lagi, tahun depan baharu Nak kejar fadhilat Ramadan.
    Baguslah kalau ada, tapi Jika tiada dan rasa dunia ini Bukan dap yg punya meh la beramal ibadat. TGNA pesan tahun lepas tengok dia dah tiada tahun ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko diam bole?
      ko pegi melancap lagi baik

      Delete
  7. Saudara-saudara sekalian, percayalah kita menentang umngok bukan kerana namanya umngok...bla..bla..bla..kafir....akhirnya jebon, pil kuda, barua, broker, siku lutut, cakar.......itulah amanat pasikulutot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya arahan tabib tuan guru sifu besar nujum uturn kami dgr dan taati...

      Delete
  8. Rasa-rasa macam ada orang kena rawatan sakit jiwa je. Jangan malu. Kalau kena caranya, pakar sakit jiwa boleh datang ke rumah atau ke pejabat untuk pemeriksaan dan rawatan.

    ReplyDelete
  9. bila cakap hadi awang tu bodoh di kira kata lucah atau kesat ke? takat cakap bodoh je. dah memang betul hadi awang tu bodoh nak marah apanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaaaaaaaa.

      Guane kan.

      Delete
  10. OK yang masih berangan bersama TS Khalid... oh TS Khalid... oh OK... TOLOL punya OK

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tsk tu ibarat selipar jepon
      dia dah macam selipar putus getah depan dia
      tunggu masa nak buang kat tong sampah
      yg dah tak boleh pakai tu buang aje la
      simpan lama buat apa?
      takkan selipar jepun pun nak simpan buat kenang-kenangan?

      Delete
  11. Maha Suci Allahswt....memperlihatkan betapa hinanya manusia2 yg kufur lagi sombong sifatnya...tiada lagi sifat malu...tiadalah batas dlm mencela dengan kata2 yg kesat..tiada lagi belas ehsan walaupun kepada "rakan" ..tiada juga lagi sempadan dlm adu domba dan fitnah mahupun gelar yg aib ..yg dahulunya kawanan ternakan ini diajarkan hanya dikalungkan kepada UMNO..kini turut dianugerahkan kepada sesiapa yg "engkar" apatah lagi membantah pada sesuatu yg dikhabarkan sebagai "tahaluf siasyi".. gelar ulama tidak lagi menjadi benteng kepada kawanan binatang ternakannya sendiri (para penyangak ilmu) .... sesungguhnya demi Allah atas ikatan akidah dan susur galur bangsa yg sama...kembalilah ke pangkal jalan wahai para ulama yg mengemudi hala tuju bangsa melayu yg diberi nama PAS (parti islam semalaysia)....keluarlah dari ikatan songsang yg kamu namakan sebagai " tahaluf siasyi"...cukuplah tempoh hampir lapan tahun untuk kamu menyedari bahawa DAP adalah golongan non muslim yg bersifat kafir harbi...dan seburuk2 UMNO...merekalah saudaramu ...telah banyak kerosakkan yg telah diperbuat oleh gerombolan kafir harbi yg menguasai DAP dan PKR...insaflah sebelum terlambat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kejap kutok pas, kejap kutuk pkr, kejap kutok dap
      tapi tak pulak kutok mic. tak pulak kutok mca, takda pulak kutok gerakan
      tang umno kebas macam2 tak pulak kutok

      sah macai tahap ulamak ni
      siap bole keluar ijmak sendiri turrr
      ijmak sendiri tahap gula2

      Delete
    2. ulamak yang hebat di malaysia ialah ustaz kazim alias

      Delete
  12. adapun setiap mahluk ciptaanNya (manusia..jin..binatang).. difitrahkan bersamanya suatu perkara yg dinamakan "ketua"... betapa besarnya manfaat fungsi si ketua itu...hatta dikhabarkan " seketul hati" merupakan ketua kepada manusia secara individu..seorang lelaki merupakan "ketua" kepada keluarganya..seorang ketua kampung merupakan "ketua" kepada isi kampung itu..seorang PM merupakan "ketua" kepada negaranya...seorang raja merupakan "ketua" kepada negerinya..seorang nakhoda merupakan "ketua" kepada sekalian anak kapalnya..dengan adanya "ketua" maka datangnya sesuatu yg digelar "muafakat"... maka cukuplah bagi manusia yg berakal dan bersyahadah...mengetahui betapa besarnya tuntutan syariat mengenai perihal sifat dan fitrahnya pada fungsi " ketua".. syariat menetapkan perkara yg paling utama sekali apakah telah ada sang " ketua" sebelum melihat pada tuntutan syariat yg lain..maka tatkala datang kepadamu golongan yg mendakwa kami sedang "bertahaluf siasyi"... maka berikan kami kuasa pemerintahan..namun tiada " ketua" melainkan hanya "muafakat"... dlm tahaluf siasyi yg kami jalani...maka katakan kepada gerombolan ini lantiklah terlebih dahulu dari kalangan kamu sesuatu yg disyariatkan iaitu si " ketua"..maka itu lebih mulia buat golongan kamu...atau berpalinglah dari mereka ...jika kamu benar2 merupakan manusia yg berilmu dan berakal....

    ReplyDelete
    Replies
    1. perompak pun ada ketua
      lanun pun ada ketua
      pencuru pun ada ketua
      biasanya ketua perpmpak, ketua lanun dan ketua pencuri lebih kaya daripada ahli2nya.
      sebab?
      perompak dan lanun dulu kala sebat sikit2
      perompak dan lanun2 sekarang sebat juta2 hingga tahap puluh2 bilion

      ikut syariat siapa agaknya perompak dan lanun2 tu menyebat
      muafakat sesama ahli maka seketua yang mulia dapat lebih banyak

      Delete
    2. Ostad oh ostad pakai serban ker? Dah baca amanat ketua @ tuang presideng jepung?

      Delete
    3. GILA ni macam-macam jenis.....ni jenis gila insane mengaji tak habis...kah kah kah....

      Delete
  13. Omakkau good morning! Muah

    ReplyDelete
  14. Aspirasi dan harapan rakyat tak penting. Yang penting mesti pandai belit macam lilit serban dan mesti dapat jawatan kerana jawatan membawa duit dan duit boleh melayan kehendak perut dan benda bawah perut!!

    ReplyDelete
  15. Dey macha thamby ! Jgn cakap meroyan kat sinilah , sudah kalah pemilihan muktamar cakap orang itu ini salah, senarai cailah ........ itu macha jebon senarai cai juga ada tapi macha2 sini tarak sebut pun ......... tapi kalau macha2 jebon menang itu hari pasti dia worang cakap lain pula la dan akan kutuk habisan2 ulama dgn hujjah2 lain ....... itu DHPP punya worang N Bala cakap ......... mana2 worang yg sudah kalah sama macha2 yg tak puas hati sama PAS bole masuk itu DAP atau PKR punya parti juga ....... tak payah bising2 sini macam worang tarak senyuman ......... ooppps siuman !

    ReplyDelete