Wednesday 17 June 2015

GURU KAFA YANG DIPECAT JAIS KERANA TUNTUT KENAIKKAN GAJI KINI DILANTIK MENJADI GURU BESAR SEKOLAH RENDAH ISLAM SWASTA.



Bekas guru Kelas Fardu Air (KAFA) yang dipecat Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Ekhsan Bukharee Badarul Hisham, memulakan sinar baru dalam hidupnya.

Dia diberikan kepercayaan oleh seorang pemilik sekolah swasta untuk menjadi Guru Besar di Sekolah Rendah Islam AL-Iman di Subang Mutiara yang baru sahaja memulakan operasinya.

Di status facebooknya, Ekhsan menyatakan akan tetap melakukan yang terbaik walaupun tidak mempunyai pengalaman untuk mentadbir sebuah sekolah.

“Saya akan cuba bermula dari ‘A’ kerana tiada pengalaman langsung mentadbir sebuah sekolah. Fokus utama adalah melahir dan membina manusia,” katanya.

Dia yang dipecat kerana menuntut kenaikkan gaji dan elaun guru KAFA bersedia meletak jawatan sekiranya gagal mentadbir sekolah tersebut seperti yang diamanahkan.

“Pendidikan hari ini berjaya melahirkan otak tetapi gagal membina watak. Pendidikan hari ini juga berjaya membina bangunan tetapi gagal membina manusia.

“Gagal membina kemanusian, membangun fizikal, meruntuh spiritual. Melahirkan kapitalis sombong dan tidak ada rasa tanggung jawab kemanusian,” ujarnya.

3 comments:

  1. Satu tugas murni...

    "Salam Ramadhan kepada omakkau dan semua muslimin muslimat, mukminin mukminat semua"

    Jauhi fitnah dan sifat lagho. Berubah menuju kemuliaan. Amin.

    ReplyDelete
  2. Ni mcm mne nk tadbir sekolah ni klu pengalaman xda...pegi bukak tiusyen ajar bangla ckp melayu lg baik......

    ReplyDelete
  3. Inilah hasil pendidikan bn.. hasilkan PA (puki ayam) yg asyik nk gotang telor tggu gaji x nak usaha sendiri.. bangla indon cina pakistan india baru datang dah kaya jadi usahawan.. melayu asyik minta, komplein, tunggu, komplen, dapat komplen sampai mampus.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...