KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 24 June 2015

ISU 1MDB DAN PENANGKAPAN XAVIER JUSTO ... AKHIRNYA MAHATHIR DARI PEMBURU MENJADI MANGSA BURUAN KATA RAJA PETRA KAMARUDDIN.



Saya menerima panggilan telefon dari kenalan saya di Bangkok pagi ini. Pertama dia mahu tahu bila saya akan turun ke Bangkok lagi kerana kali terakhir saya pergi ke sana adalah dua tahun yang lalu dan tahun lepas saya terlepas 'Haji Tahunan' (Annual Pilgrimage) saya.

Ya, saya mempunyai hubungan yang baik dengan beberapa pegawai tinggi di Thailand. Maksud saya, jika saya tidak, bagaimana mungkin saya telah memasuki Thailand tanpa pasport dan tinggal di sana satu bulan dan kemudian terbang lagi dari lapangan terbang Bangkok untuk datang ke Manchester.

Sebenarnya, Thailand sudah seperti rumah kedua saya tetapi ia telah dua tahun sejak saya 'Balek kampung kerana saya terpaksa menghabiskan semua wang saya menubuhkan kopitiam, jadi saya terpaksa menjadi sedikit berjimat cermat dalam perbelanjaan saya dan tidak membuat perjalanan ke luar negara.

Bagaimanapun, sebab kedua panggilan telefon dari Thailand adalah kerana kenalan saya mahu memberitahu saya mengenai butiran penangkapan Xavier Justo ini.

Saya tidak akan memberikan anda semua maklumat yang arus perdana dan media dalam talian telah dedahkan. Apa yang saya ingin bercakap tentang apa yang pihak berkuasa Thailand belum dedahkan lagi.

Ia sentiasa baik untuk menjadi orang yang pertama dengan berita supaya kemudian saya boleh berkata, "Saya memberitahu anda begitu!" (I told you so).

Apa kenalan saya memberitahu saya adalah bahawa mereka sedang menyiasat berapa banyak dokumen-dokumen yang dibocorkan kepada Sarawak Report sebenarnya dipalsukan. Nampaknya sementara beberapa dokumen dan e-mel adalah asli yang lebih merosakkan adalah palsu.

Dan ini adalah apa yang pihak berkuasa Thailand cuba untuk menubuhkan, kata kenalan saya.

Perkara kedua mereka sedang menyiasat bagaimana dokumen tersebut sampai ke tangan Sarawak Report dan sama ada mereka yang berada di Sarawak Report adalah pihak kepada penipuan ini.

Setakat ini nampaknya Xavier tidak mempunyai hubungan secara langsung dengan Sarawak Report tetapi itu urusan semuanya dilakukan melalui orang tengah.

Ia masih terlalu awal dalam penyiasatan tetapi satu nama yang muncul sehingga ialah Sufi Yusof, yang bekerja untuk Tun Dr Mahathir Mohamad dan mengendalikan blog Dr Mahathir, chedet.

Ia seolah-olah Sufi telah membuat beberapa lawatan ke Thailand sejak tahun lepas atau lebih untuk menemui Xavier dan pihak berkuasa Thailand cuba untuk mengesahkannya melalui rekod imigresen. Sama ada Sufi sedar bahawa beberapa dokumen telah dipalsukan atau sama ada dia merupakan suatu pihak kepada penipuan ini juga sebahagian besar dari skop penyiasatan ini.

Jika pihak berkuasa Thailand berjaya membuktikan bahawa beberapa dokumen dan e-mel adalah, sebenarnya, diubahsuai dan dipalsukan dan Sufi telah membuat beberapa perjalanan ke Thailand untuk bertemu Xavier. Samada ada pertemuan ini disedari atau tidak yang pasti ianya tidak akan kelihatan baik untuk Dr Mahathir.

Tidak hairanlah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah sangat tenang dalam tempoh dua atau tiga bulan lepas dan tidak risau atas tuduhan yang melibatkan 1MDB. Ia seolah-olah penyiasatan ini telah berlangsung dan berjalan selama dua atau tiga bulan lepas sebelum pihak berkuasa Thailand bergerak dan menahan Xavier.

Ini adalah permulaan untuk mendapatkan berita semakin bertambah menarik. Selama ini kita menyangka bahawa Dr Mahathir adalah pemburu dan Najib adalah mangsanya. Kini ia kelihatan seperti pemburu sudah menjadi pihak buruan.

Hmm ... mungkin saya akan terbang jua ke Thailand tidak lamalagi akhirnya. Saya perlu untuk mendapatkan sendiri pada semua dokumen yang dibabitkan, terutamanya dokumen palsu atau dipalsukan. ... RPK

11 comments:

  1. Kalau kain dah hitam cuci macam mana pun akan hitam jua.kes aparrtment aussie mara tu macam mana lak?

    ReplyDelete
  2. Haji Hadi + RPK + Din Ayam + Raja Idris + Khalid Gagap + Omak kau = Gandingan Haram Jadah Wal Laknat.

    ReplyDelete
  3. maka demikianlah kaum yahudi itu tatkala didatangkan pembuktian akan kerasulan Isa a.s....maka si yahudi tetap mengatakan Isa merupakan fitnah kepada bangsa yahudi...lalu akhirnya Nabi Isa a.s "disalib" oleh kaumnya sendiri...Maha suci Allahswt...tidaklah kaum yg terkutuk itu "menyalib" akan RasulNya ...melainkan mereka menyalib salah seorang daripada kalangan mereka....tiadakah sekalian para ternakan dan pengembalanya mengambil hatta sedikit pengajaran dari kisah Nabi Isa a.s ? ...apakah mereka kekal mengikut jln yg dilalui oleh kaum yahudi ?...masih sombongkah mereka dengan fitnah dan adu domba berkait perihal 1MDB ?... siapakah disebalik sarawak report dan the edge ?

    ReplyDelete
  4. omak kau tak payah terbang ke thai sebab omak kau orang thai, ha.ha.ha.ha.
    Boleh menbantu tun mahathir itu

    ReplyDelete
  5. masih hilangkah 42 billion melalui tipu daya 1MDB ?... masih kekal kah TH mem "bail out" 1 MBD... apakah ditangkapnya bekas eksekutif petrosaudi..merupakan "konspirasi" yg melangkaui sempadan negara..sehingga "seekor kambing hitam" berjaya diyakinkan untuk menyertai sebuah lagi konspirasi UMNO...apakah Thailand melalui pasukan polisnya turut serta dengan rela atau dipaksa oleh UMNO ?..apakah petrosaudi turut bersubahat ?.... teringat pada misterinya kehilangan MH 370 ...dan hancurnya MH17...dimana para penjualbeli ilmu mengkhabarkan betapa ia merupakan "konspirasi" UMNO...untuk mengelakkan "rakyat" (walaupun sebenarnya mengelakkan sekalian binatang ternakan mereka) dari merusuh dijalan akibat dari susahnya UMNO memenjarakan "anugerah tuhan" ...maka tidak hairanlah jika sekalian binatang ternakan itu kekal berkata 1MDB merupakan tipu daya UMNO untuk menzalimi "rakyat"... maka khabar tertangkapnya sipenyebar dokumen palsu yg menjadi asas kepada fitnah yg disuburkan oleh para penjualbeli ilmu ...juga merupakan satu lagi " konspirasi".... maka aku tertanya2 siapakah yg lebih hebat....UMNO yg konspirasinya melangkaui sempadan...atau para penyangak ilmu yg kekal konsisten dlm mengekalkan kepercayaan sekalian biri2. ternakannya .... sangat sukar untuk menobatkan siapakah yg lebih hebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengakui je.pkr gunakan fakta sama akan, mungkin omak kau berada thai itu tanya kenapa, macai pkr tak suruh muka mirip anwar tangkap sekali, suruh omak kau laporan polis thai untuk tangkap muka mirip anwar itu, sehingga sekarang sekarang tak ada tindakan diambil oleh anwar itu buat loporan polis di thai itu

      Delete
  6. Pirahhhh...tahi seketul boleh la ditutup dengan tempurung...ini bangkai gajah yang dah membusuk mahu ditutup dengan nyiru.... percayakan kata-kata RPK adalah seperti percayakan Bomoh Ramalan Nombor Ekor di atas kerana beliau ini adalah suatu watak yang penuh misteri dan sukar difahami......

    Jika Najib dipihak yang benar mengapa belum dijelaskan kepada umum kemana wang RM 42 billion itu berada........jika sudah lesap jin manakah yang menyembunyikannya.....mengapa MDB beli tanah kerajaan dengan harga RM 65/sekaki persegi tetapi menjualkan kepada Tabung Haji (menggunakan wang tabungan orang kampung) dengan harga hampir RM 3000/sekaki persegi. Bukankah itu suatu perbuatan yang tidak bermoral? Tahukah tuan-tuan bahawa LTAT yang menjana keuntungan lebih RM 1billion setahun mengalami kemerosotan untung yang amat besar pada tahun ini. Apa kaitannya dengan MDB. Tanyalah kepada Tan Sri Lodin Wok, CEO LTAT merangkap PROXY Najib itu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekal lah kamu menjadi biri2 yg cantik bulunya...dan banyak dagingnya...tahniah

      Delete
  7. bukankah RPK dan mendiang bala dahulunya merupakan "sumber" yg benar dan dipercayai dlm khabar yg dibawa betapa najib dan rosmah merupakan dalang pembunuhan altantuya ?... salah satu bukti "bergambar" yg dibawakan oleh tian chua juga merupakan bukti yg kukuh lagi nyata .... dan larinya RPK ke luar negara ..didoakan keselamatan dan ditampung segala keperluannya oleh seluruh para penjual beli ilmu dan di aminkan pula sekalian biri2 ternakannya....mungkinkah sarawak report juga akan kamu laknat jika mereka melakukan "u-turn" ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostad unknown......kaki label biri2 ternakan

      Delete
    2. tanyakan kepada 10 pengikut PAS berkait perihal UMNO..maka berkatalah 8 daripadanya dengan yakin dan sombong..."umno pemerintah yg zalim"...kerana ia dikhabarkan oleh PAS...tanyakan juga 10 pengikut PKR dengan pertanyaan serupa..maka bangkitlah 9 daripadanya sambil menjawap " UMNO pemerintah yg sangat zalim"...kerana mempercayai khabar dari PKR....tanyakan kepada 10 pengikut DAP juga dengan pertanyaan yg serupa...maka dengan pelat cinanya seluruh daripadanya berkata "UMNO pemerintah yg ultra zalim" ...kerana ia dinyatakan oleh DAP...bukan aku yg meletakkan sifat kawanan biri2 yg diternak kepada mereka...melainkan mereka yg memilih untuk mengikut kepada PR dengan membuang akal fikirnya sama sekali...natijahnya golongan ini lupa pada kezaliman yg berlegar dikalangan para pemimpin yg sangat mereka taasubkan....ditipu daya didepan mata sendiri dengan dakwaan kami sedang "bertahaluf siasyi"... walaupun Demi Allah aku berani katakan tiada tahaluf diantara mereka ...melainkan sekadar untuk merebut kuasa pemerintahan...apakah aku berlaku zalim ....tatkala khabar yg aku bawakan membantah kepada para penjual beli ilmu itu ?...wallahualam

      Delete