KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 14 June 2015

KERAJAAN PR PULAU PINANG PECAT SEORANG AHLI PAS YANG BERJAWATAN SEBAGAI PEGAWAI PENERANGAN GRED S41.



Kerajaan negeri Pulau Pinang telah mengeluarkan surat pemberhentian kerja kepada anggota PAS yang dilantik berkhidmat di negeri itu.

Notis pemberhentian ditanda tangan Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Seri Farizan Darus dan salinannya telah dihantar kepada Setiausaha Sulit kepada Ketua Menteri Pulau Pinang.

Salah seorang ahli PAS, Fadzil Kemi yang berkhidmat sebagai Pegawai Penerangan Gred S41, antara mereka yang telah menerima surat itu.

“Dimaklumkan bahawa kerajaan negeri telah memutuskan untuk memberi notis pemberhentian perkhidmatan tuan sebagai Pegawai Penerangan Gred S41 dengan serta merta berkuatkuasa 12 Jun 2015 dengan bayaran satu bulan gaji menggantikan notis selaras dengan fasal 9, perjanjian kontrak yang ditandatangan tuan pada 12 Disember 2014,” petik isi kandungan surat berkenaan.

Sebelum ini, Ketua Menteri Lim Guan Eng telah meminta kepimpinan baru PAS mengarahkan semua ahlinya meletak jawatan dalam pentadbiran kerajaan negeri.

Ia susulan penerimaan usul tanpa bahas pada Muktamar PAS ke-61 yang bersetuju memutuskan hubungan kerjasama politik dengan DAP dalam Pakatan Rakyat (PR)

22 comments:

  1. Hidup kita kena ber tanggung jawab

    Ini AJARAN NABI SAW tau

    Kalau tak percaya REZEKI MILIK ALLAH , cari lah Presiden Ikang Al Tolol mintak dia cari kerja lain sebagai ganti

    ReplyDelete
  2. Jgn leceh la wahai puak pas , muktamar telah menerima dan meluluskan usul menolak apajua hubungan terhadap dap. Jadi kena akurlah jgn buat muka lima sen.

    Kalu maruah yg lain wajib letak jawatan juga.

    Hidup Bermaruah @ Berprinsip Melambangkan Insan Mulia .

    ReplyDelete
  3. Saudara jangan susah hati.

    Boleh jumpa Tuan Guru Mohktar Senik minta kerja.

    Kalau tak ada kerja boleh bawa anak bini makan minum kat rumah Tuang Presideng insan suci.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong saranan En Sham TM. Itula dia kalau bercakap tak berfikir . Cakap macam orang tak cukup akal sampai orang lain teraniaya. Ingatkan kita sokong ulamak hidup kita mendapat berkat rupanya tidak. Atau pun yang kita sokong tu bukan ulamak tulin macam Asyahid Hassan Albana tetapi ulamak jadian!!!

      Delete
  4. Kita lihat ulama suci pas main silap mata. Mula2 fitnah kumpulan prolib dan berjaya rampas kuasa. Lepas tu kutuk dap kau-kau. Buat keputusan guna kepala lutut. Kini menjilat semula dengan dap kerana takut jawatan hilang. Tak percaya rezeki datang daripada Allah. Ada maruah ke geng nik abodoh nih?

    ReplyDelete
  5. sejahat2 pemerintah selagi akidahnya islam..dan sebaik2 pemerintah walaupun akidahnya bukan dengan kalimah syahadah..jika si muslim mampu memilih diantara keduanya..maka pilihlah sipemerintah yg bertauhidkan Allahswt..kerna sipemerintah yg kafir itu tidak akan meredhai umat islam selagi kamu tidak tunduk kepada kemahuannya...maka biarkan golongan yg sombong lagi jahil sifatnya..memilih penguasa non muslim itu (DAP)...PAS kini dihinakan hasil dari usaha tangannya sendiri..memilih untuk berketuakan golongan kafir..

    ReplyDelete
  6. setelah PAS tidak mampu menjadi nakhoda atas jalinan "tahaluf siasyi" yg digembar gemburkan...maka itulah tanda jelas ia memilih untuk berketuakan pada gerombolan sikafir .. kerana sesungguhnya tiada "tahaluf" selagi tiadanya kuasa pemutus...lihatlah sebahagian dari kamu yg dikurniakan oleh si kafir itu dengan ucapan dan gelaran yg gah lagi mulia dan diadakan majlis semata2 untuk meraikan sesiapa yg tunduk kepada kehendaknya...lihat juga bagaimana mereka mengapi2kan...sebahagian dari kamu atas kebodohan dan kejahilan diri sendiri..kerana tiada lagi memenuhi pada kehendak mereka..PAS semakin tenggelam atas tipu daya yg mereka ciptakan demi memuaskan pada besarnya hawa nafsu yg bersarang didlm dada

    ReplyDelete
  7. patut ler lge dah lama tak beli tisu tandas rupanya ramai melayu pemjilat bontot.terburai satu misteri.

    ReplyDelete
  8. CINABENG DAPIGS DAH PIJAK KEPALA

    ADE PULAK SI TOLOL RELA JADI HAMBA CINABENG DAPIGS

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala otak ko
      kan ker tuang presdeng yang tak nak duduk situ
      bodo demo nih

      Delete
  9. kesian puak ni duk melalak kat sini pergi la melalk dekat grrenboc tu. .

    ReplyDelete
  10. oooo... gitu yer... orang tak mau letak jawatan ,pecat.....kalau dah kera jaan kufur...tentu zalim...biarpun nampak baik.....kalau nak adil pilihlah ...ISLAM maaa....tentu selamat dunia akhirat....jadi, jangan nyesal kemudian hari yer....

    ReplyDelete
  11. Macai penjilat najis dap d kesan berkeliran...kah kah

    ReplyDelete
  12. Jangan salahkan cina kerana memang bangsa cina sentiasa punyai muslihat jahat. Itulah sikap melayu tidak punyai akal cerdik dan punyai sifat kianat pada bangsa sendiri. PAS pun satu hal bodoh kerana sanggup berkawan dgn cina kapir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salahkan penguasa2 melayu umno yang jual tanah2 milik melayu dan negara pada cukong2 cina islam...lawak betul ko pas berkawan dengan cina kapir

      Delete
    2. jangan salahkan dap.
      Salahkan tuang presideng ko tu

      Jangan susah2..
      mintak kerja kat tuang presdeng ko tu
      dia banyak duit bayar gaji

      Delete
  13. Rezeki milik tuhan. Tak perlu kecewa. Bukan dap yg bagi kamu makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba mintak kerja kat nasa
      tak ada kalu mintak kat tuan jual air jampi
      dapat jadi tukang baca jampi pong jadi la

      Delete
  14. Letak jawatan tak mahu.fitnah masa muktamar tak ingat dunia.bodoh piang punya ularmak tiada maruah.sekarang jilat kahak hijau balik kahkahkah. PASCHAI tiada maruah sampai nonmuslim kena ajar apa itu maruah dan wala'un.sampai mati ahli PAS biasa akan ingat ularmak PASCHAI kuat putaq belit untuk jilat bontot umno bawah presideng pil kuda dan mursyid penangkap hantu.

    ReplyDelete
  15. Dapig dah tunjukkan warna sebenar dia.Tak apa lah sebab dari dulu kita tau memang itulahbsokap depa.Tapi apa jenis bodoh melayu yg pi sokong dapig ini hentam melayu,hentam ulamak,hentam islam,demi nak bela dapig dan sanggup khianat bangsanya sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulama yg kerat tgn melayu tu.. Tak payah la.

      Delete