KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 23 June 2015

KALAU MAT SABU DAH INGATKAN AHLI PARTI JANGAN TUBUH PARTI ISLAM LAIN SUDAH PASTI DIA SENDIRI PUN TIDAK AKAN TUBUH.



Pada 16 September 2014 lalu Mantan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu mengingatkan anggota PAS khususnya perwakilan Pemuda PAS supaya tidak melabel antara satu sama lain ekoran perbezaan pandangan dan pendapat dalam parti.

Malah, beliau turut menasihatkan anggota PAS supaya tidak menubuhkan parti politik atas nama Islam, akibat perbezaan pandangan sebaliknya digalakkan menubuhkan NGO yang bersama Pakatan.

"Macam mana sekalipun jangan tubuh parti politik lain atas nama Islam. (Tubuh) NGO tak apa, NGO tubuhlah banyak bersama Pakatan itu lebih baik.

"Sebab kalau ada parti Islam lain, kita dapat lihat seperti di Indonesia ada (banyak) parti Islam... Tapi hantar calon presiden pun tak upaya.

"Bukan kita tolak mereka, tidak. Semua yang ada jadi pengajaran kepada kita. Kita berhujah, beri pendapat dalam parti. Pimpinan boleh datang pergi.

"Abang Mat ada di sini, belum tentu tahun depan. Usiaku semakin lanjut. Tetapi parti Islam ini perlu dipelihara terus," katanya ketika menyampaikan ucapan perasmian Muktamar Pemuda PAS di Kota Tinggi Johor.

Ucapan beliau itu dinyatakan selepas ura-ura penubuhan Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) oleh ahli PAS disebut-sebut bakal menjadi parti politik dan desas-desus itu telahpun dinafikan oleh kepimpinan NGO itu.

Menurutnya lagi, rakyat kini mula melihat prestasi sesebuah parti dan pemimpin yang menguruskannya seperti mana yang ditunjukkan oleh rakyat Indonesia pada pilihan raya presiden republik itu baru-baru ini.

"Sebab itu kita lihat walaupun Probowo yang hebat, harta yang kaya, bergabung tenaga dan di sokong parti Islam yang hebat, rakyat sukarela, bekerja kuat memenangkan Jokowi.

"Apakah ini boleh berlaku kepada kita, supaya ia menjadi renungan kita bersama," katanya.

Mengulas perbezaan pandangan dalam parti, beliau menganggap ia sebagai "perbezaan dalam keluarga" dan memberi amaran tidak sesekali bertolak ansur untuk bekerjasama dengan Umno.

'Umno tetap musuh kita'

"Umno tetap musuh kita. Jangan cuba mengenyit mata kepada kami, jangan cuba hulurkan tangan kepada kami, kami akan tampar tangan kamu itu," katanya.

Menurutnya lagi, mempertahankan kemenangan yang dicapai dalam Pakatan Rakyat bukan satu perkara yang mudah dan PAS perlu berkawan banyak pihak.

"Nak mempertahankan kemenangan kita mesti cari kawan yang sebanyak mungkin. hilang kawan, (berikan) kekuatan kepada musuh," katanya sambil mengimbau sejarah bertahaluf siasi dengan pelbagai parti termasuk Barisan Alternatif sehingga menguasai Kelantan dan Terengganu.

"Kita bertahaluf lagi pada 2008, kita muafakat, menang lima negeri. Sekali kita teruskan dengan Pakatan pada 2013, maka dapat tiga negeri tapi undi popular 52 peratus.

"Ertinya bila kita hilang kawan. Undi kita merosot, tambah kawan undi meingkait. Inilah poltik malasyia poltiik dilalaui sejak tahun 1955 sehingga sekarang," katanya.

"Oleh itu bagi Umno, mereka cukup bimbang. Adanya Pakatan, kerjasama PAS, Keadilan, DAP, dan NGO lain ini gelisahkan mereka iaitu mereka nampak Putrajaya mungkin terlepas dari tangan mereka," katanya.

Mohamad juga meluahkan rasa cemburu kepada DAP apabila anak muda Melayu yang berlatar belakangkan profesional mula mendekati parti itu, sekalipun dituduh chauvinis cina, anti-Melayu, anti-raja dan anti-Islam.

"Pemuda PAS hendaklah cemburu dengan hal ini. Kalau tidak, kita lihat  anak muda akan melingalkan kiat kalau kita tak dapat persembahkan prestasi apabila kita dapat kuasa.

"Alhamdulillah, semua orang tahu kenapa Kelantan dapat bertahan selama 20 tahun. Ini kerana prestasi yang ditunjukkan oleh Tok Guru Nik Aziz. Ini tak dapat dinafikan.

"Oleh prestasi kita dilihat oleh orang ramai sekarang bukan hanya slogan saja," katanya.

18 comments:

  1. Itu tahun lepas omakkau, masa tu mat sabu nk betulkn pas dari dalam.tgk dah parah skrg ni xdpt diselamatkan,parti yg baru yg rakyat perlukan... Apalah omakkau ni lombab botul.byk mkn pil kuda ya.kagkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl tu...Dulu xda kes pil kuda,jebon mcm2 lg,skrg ulamak gelar org sesuka ati die je xmcm org islam pun...tp omakkau mesti mesti setuju kalau kalit buat parti baru...Parti Kalit Malit..Kalit presiden,fekah timbalan,omakkau jd setiausaha sulit.mst gempak.. Hahahahahaha

      Delete
    2. Hahaha.....sejak pahlawan tuk guru pergi letak jawatan dan pergi selamanya pas telah mula goyah kuatkan sokongan masing2 dan pas guna islam utk pertahankan kuasa pas yg sedang lemah, namun pas sedang berpecah belah sedikit demi sedikit dgn pandangan yg berbeda malah tidak boleh toreransi antara satu sama lain. Rakyat juga semakin keliru manakah arah tuju mrk akan dtg.

      Delete
    3. 11.50 sabahan anak haram jadah

      Delete
  2. awat la ni dah jilat palat dap ke...sapa lagi nak jilat pi berambus laaaa.....kalah sikit nak palat palat..."pergi kamu dari sini...." keh3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jilat palap mak kau lah

      Delete
  3. Hanya ada dua golongan yg "mempercayai" adanya jalinan tahaluf siasyi (bekerjasama..berkawan..bermuafakat)..diantara PKR..PAS..DAP...para penyangak ilmu ..dan si org awam yg sombong lagi jahil keadaannya....tiada siapa dari dua golongan ini mampu berkata dengan jelas lagi yakin "sipolan" ini adalah ketua kepada kami...adapun hakikatnya..."tahaluf siasyi" yg didakwa tidak pernah wujud...ia tidak akan mati atau pengsan.. kerana cubaan untuk bertahaluf sesama mereka tidak berjaya (tidak pernah hidup)...syariat meletakkan urusan pelantikan kuasa pemutus sebagai perkara yg paling utama wajib dijayakan...tahukah kamu khalifah Abu Bakar r.a dan sebahagian besar dari kalangan sahabat r.a difitnahkan oleh penganut syiah..sebagai gila kuasa..pengkhianat..hatta kembali menjadi kafir..lantaran mengutamakan urusan pengganti kuasa pemutus bagi umat islam setelah wafatnya Baginda saw....sedang keadaan kamu yg masih enak berjual beli pada pembohongan

    ReplyDelete
  4. Anon 11:37 kaki jilat palap rupanya.x sangka geng ulamak kaki jilat palap.kahkahjah

    ReplyDelete
  5. Hahahaha.anon 11:37 bulan puasa pun jilat palat lg.mmg geng ulamak taik palat.kehkehkeh

    ReplyDelete
  6. sifat hubungan antara PAS PKR dan DAP...adalah termasuk didlm sifat keadaan pihak yg sedang berperang dan "bertahaluf" dlm sesuatu perkara yg menjadi kehendak bersama (menguasai tampuk kuasa ) tanpa membatalkan "perang"diantara mereka .. semenanjung dua korea merupakan contoh keadaan dimana " tahalufnya" sama sekali tidak membatalkan perang diantara mereka...salah satu dari mereka bebas untuk memulakannya kembali...masing2 saling mencurigai..berwaspada..bersiap sedia...mengambil setiap peluang dan ruang untuk menekan..dan saling berkhianat dengan mempengaruhi antara satu sama lain...inilah sifat "tahaluf" yg dilalui oleh PAS PKR dan DAP..sedang sifat tahaluf siasyi yg berlawanan ..diselesaikan kuasa pemutusnya..diikat pada undang2...dilantik kuasa2 pemutus yg lebih kecil..maka didlmnya in shaa Allah...hadirnya sifat muafakat...kerjasama..saling meredhai...contoh klasik rujuk pada USA..Jepun..eropah..hatta di negara yahudi sekalipun...(sengaja aku tidak merujuk kepada negara2 yg ditadbir oleh umat islam)..

    ReplyDelete
  7. MAT SABU ANAK BABI. TANGAN CINA KAU CIUM, TANGAN MELAYU ISLAM KAU TAMPAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu bukan babi. Babi yg sebenar ialah anon 12.47.Rupa pun sebiji babi toyok yg tunggu masa nak beranak.

      Delete
    2. Ye...muka mat sabu & anon 13.01 dua-dua macam babi.

      Delete
  8. Muka macam monyet

    ReplyDelete
  9. Muka macam monyet

    ReplyDelete
  10. masa 2014 pas tidak berkawand engan umno. era 2015 pas dah bertukar nada .. umno baik.. umno boleh tolong hudud.. nada berkawan tu dah ada. kita perlu parti baru untuk tumbangkan umno. cukuplah negara perlu tanggung pelbagai hasil kerja pemimpin umno. now terbaru mara pula

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...jom kawan dengan kapir. Kita pijak islam yang lain, kita angkat khalifah lim kote tak sunat jadik imam. Berkat dapat pemimpin kapir, besok lusa masuk syurga sama-sama.

      Delete