KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 30 June 2015

ANWAR SAKIT KETUMBUHAN BUAH PINGGANG ... NAJIB ARAHKAN RAWATAN TERBAIK UNTUK ANWAR.



Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengarahkan rawatan wajar diberikan terhadap bekas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang merengkok di Penjara Sungai Buloh.

“Saya ambil maklum kesihatan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan saya mahu pihak berkenaan memastikan beliau menerima rawatan sewajarnya,” kata Najib di Twintter hari ini.

Peguam Anwar hari ini menggesa pihak berkuasa untuk mengeluarkan bekas ketua umum PKR itu bawah tahanan rumah bagi membolehkannya mendapat rawatan kesihatan.

Sivarasa Rasiah dan Jared Genser berkata kesihatan Anwar semakin teruk dan amat membimbangkan setelah susut berat badan 6 kilogram.

Mereka juga berkata terdapat ketumbuhan 4cm di buah pinggang Anwar, otot bahunya terkoyak serta masalah artritis kronik.

Perkara itu disimpulkan mereka selepas Anwar dimasukkan ke Hospital Besar Kuala Lumpur dua hari pada 2 Jun lalu.

Peguam Anwar berkata keadaan panas dan lembab dengan pengudaraan minimum memburukkan lagi masalah kesihatannya.

Anwar sedang menjalani hukuman penjara lima tahun selepas disabitkan kesalahan meliwat bekas pembantunya Saiful Bukhari Azlan oleh mahkamah.

Ini harus diberikan pujian ... walaupun berlainan pegangan politik namun ada sifat pemimpin berjiwa besar mengalir dalam tubuh dan jiwa Dato' Seri Najib Razak.

Rasanya amat jauh berbeza ketika Anwar ditahan semasa rejim Mahathir dulu .. mata lebam dikatakannya tumbuk sendiri.

19 comments:

  1. Ni isu remeh. Tak menguntungkan rakyat pun. Boleh jalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju... banduan laen pun ada saket.. apsal dia nak istimewa sgt.. sape suruh maen bontot..

      Delete
    2. Lagi mau layan drama bollywood
      bang non...hehehe..blh blah...

      Delete
  2. Penjaea tak ada klas rendah...menengah...mewah dan vvip...semua saja.....biasa la dah sllu hidup mewah yg rakyat pun tak merasa kemewahan yg bang non miliki....dlm penjara baru sama keadaan hidup rakyat diluar sana.....cakap nak merakyatkan kjaan la....bila duduk dlm penjara pandai pulak buat helah ....jubooo .... oooo ...aljuboori

    ReplyDelete
  3. Aik lawyer pun leh jadi Dr. Professional sungguh

    ReplyDelete
  4. Pelakon Porno patah kaki terjun dari bangunan sebab lari dari perogol.

    Tapi kononnya AssSayfool boleh pulak diliwat oleh seorang tua berumur 65 tahun.

    Dia tak lari pon, dia siap beli jelly lagi.

    Apa..!!!! tak berak 3 hari..????????????.

    Hairan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu nama nya jubo suka sama suka....kapal sink yg dah lama sinking pun ckp ... presiden majlis peguam pun ckp jubo sama suka.....suka rela ka...paksa rela ke ada orang kisah....

      Delete
  5. Fikirlah sejenak dan buat telahan mengikut fikiran yang luhur. Sesungguhnya kebaikan itu patut dipuji dan yang tidak baik tetap tidak baik walau sesiapapun yang melakukannya .

    ReplyDelete
  6. Betul ke Anuar sakit pinggang? Heran juga orang sakit pinggang boleh meliwat orang bujang yg gagah. Sepol tak melawan..kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  7. Seandainya Anwar tidak melakukan perkara tsb dan anda sekelian masih menuduhnya.Jika ditakdirkan beliau pergi menyahut panggilan ilahi dan kalian tidak sempat memohon maaf maka bersedialah kalian untuk dihumban ke neraka jahanam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nuar bukan penjubur tak kan mat sabu gelar dia sheikh aljuburi dan tak kn karpal menyuruh dia supaya bertaubat dari keje jubur menjubur.ngeh3

      Delete
    2. Siapa percaya anwar itu suka belakon itu, dulu kita orang dengar macam2 cerita anwar sakit konon kerajaan sunti hiv,sakit pinggang, sakit jubur lah itu masa anwar pertama kali masuk penjara kes salah guna kuasa, kes kedua anwar meliwat orang aku dengar di penjara anwar sakit taik bedarah lah, sakit ketumbuhan buah pinggang, lepas ini sakit apa anwar nak belakon ini, rakyat malaysia dah tak percayakan anwar itu.

      Delete
  8. Macam-macam penyakit dah timbul. Maka, dalam bulan Ramadan yang mulia ini, Anwar sebaik-baiknya mesti banyak bertaubat sebelum Malaikat Maut datang menjemput.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaikat maut pon nanti bang non buat drama ..

      Delete
  9. Hanya Allah yg maha mengetahui segalanya....

    ReplyDelete
  10. Anwar itu belakon, kita tak percaya dia, daktor di penjara itu ada pakar akan datang jika sakit, najib tak tertipu macam pak lah itu lepaskan anwar konon sakit tulang belakang meliwat boleh saiful boleh je, omak kau buat cerita lain kita dah tak tetipu dengan perangai anwar itu suka belakon itu

    ReplyDelete
  11. NASIB PELAKON KES LIWAT 1 (1998).
    **************************************
    Hakim kanan Mahkamah Persekutuan, Datuk S Augustine Paul meninggal dunia pada 2010 di Hospital Selayang. Beliau yang berusia 65 tahun, difahamkan meninggal dunia kerana penyakit barah.

    Ummi Hafilda Ali: Salah seorang dalang utama dalam konspirasi Anwar, telah digugurkan menjadi anak kepada bapanya sebelum beliau meninggal. Azmin Ali yang sebapa dengan Ummi mengesahkan perkara tersebut.

    Azizan Abu Bakar: Rakan konspirasi Ummi, telah terlibat dalam kemalangan kereta, menyebabkan kematian isterinya. Dia kemudian ditangkap kerana khalwat dan mengaku berzina depan hakim syariah lalu dihukum enam bulan penjara.

    Rahim Nor: Bekas Ketua Polis Negara pertama dimasukkan ke penjara, hilang pencen, tiada siapa mahu dekat dengan dia kini.

    Aziz Samsuddin: Ketua dalang dalam konspirasi terhadap Anwar, juga terlibat dalam kemalangan jalan raya dan isterinya juga meninggal dunia (selepas beliau bersumpah bahawa beliau tidak terlibat dalam konspirasi). Apabila mereka mengambil jenazah isterinya daripada hospital, didapati sekeping cek bernilai RM3 juta padanya, iaitu pemberian rasuah bagi meluluskan kontrak kepada sebuah syarikat Cina.

    Peguam Negara (Mohtar Abdullah) pada masa itu, yang bertanggungjawab menyediakan perbicaraan Anwar. Dia berada dalam koma selama setahun, setelah jatuh dan terhentak kepalanya, semasa mengalami angin ahmar. Para doktor di Pusat Perubatan Subang terpaksa membelah buka tengkoraknya bagi mengurangkan bengkak pada otaknya tetapi mereka tidak dapat menutupnya semula kerana bengkaknya tidak surut. Tengkorak itu, akhirnya ditampal dengan hanya menggunakan pita mengelak otaknya daripada terkeluar. Apabila akhirnya dia mati, kepalanya mengecut dan mereka yang melihatnya pada masa kematiannya, mengatakan dia nampak seakan-akan kepala kera. Sesuai benar dengan orang yang tidak menggunakan otaknya semasa hidup dan mempermainkan sistem kehakiman!

    Dr Ristina Majid, seorang lagi dalang konspirasi. Dia didapati mabuk tunggang-langgang semasa anak buahnya yang diserahkan kepadanya untuk dijaga, mati lemas dalam kolam renang. Bapanya juga telah tidak mengakunya sebagai anak sehingga dia mati, bapanya tidak memaafkannya atas apa yang telah dia lakukan ke atas Anwar. Dr Ristina juga mati kerana angin ahmar semasa berada dalam satu persidangan di Jakarta dan menemui ajal tanpa mendapat keampunan bapanya. Dr Ristina sebenarnya, ingin benar mengahwini Aziz Samsudin, tetapi Aziz menolak. Dan Azizan Abu Bakar buat seketika pernah bekerja dengan Dr Ristina sebagai pemandunya.

    Datuk Khalid Jafri Bakar Shah merupakan penulis yang menulis buku 50 Dalil Kenapa Anwar Ibrahim Tidak Boleh Jadi PM. Khalid Jafri meninggal dunia pada 29 Ogos 2005 kerana pehanya dipotong akibat penyakit kencing manis. Akhirnya dia mati sebelum sempat meminta maaf kepada DSAI.
    *****************************************
    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Berbuat fitnah lebih besar dosanya daripada membunuh”. (Q.S. al-Baqarah: 217)

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Wahai orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa berita, maka selidikilah (untuk menentukan kebenarannya) supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.” (Q.S. al-Hujurat: 6)

    ReplyDelete
  12. Anon 9.00 bala yg kapal sink sondol bontot lori sampai padam tu pasal menipu fakta....yg tu patut masuk kan sekali.....baru adil....

    ReplyDelete
  13. MANTAP DATO SERI NAJIB...MESKIPUN BANYAK YANG MEMCERCA DATO SERI PM..TETAPI JIWA TETAP MEMBANGGAKAN..MUGA KEPIMPINAN DATO SERI TERUS BEEJAYA.AMIN

    ReplyDelete