KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 29 June 2015

SEMENJAK AZMIN MENJADI MB TERNYATA KRISIS AIR YANG MELANDA SELANGOR SELAMA INI SUDAH DAPAT DISELESAIKAN DENGAN MUDAH DAN SEGERA?????


APA LAGI RAKYAT SELANGOR MAU!!!! ................

Memang tepat berpaksikan kepada fakta dan bukan auta seperti kata Ketua Wanita PKR yang paling ulung yang juga merupakan Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin betapa semenjak Azmin Ali menjadi MB Selangor segala permasalahan yang melanda Selangor selama ini telah berjaya diselesaikan.

Contoh terbaiknya masalah air ... kini pentadbiran Azmin menerima pujian melangit dari rakyat????

HIDUP AZMIN ALI!!!! .... WE LOVE AZMIN ALI!!!!!  AZMIN ALI FOR PM!!!! ... PEMBANGUNAN BERKUALITI RAKYAT DIPEDULI!!!!!



BALAKONG –
“Nak tercabut rasa tulang ni bila kerja asyik‎ angkut air saja setiap hari, nak harap ahli keluarga lain mereka bekerja bila lori tangki Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) datang ke sini,” kata warga emas, Wong Ah Moi, 80.

Dia yang tinggal di Taman Bukit Belimbing di sini berkata, disebabkan mahu menggunakan air dihantar sebagai minuman, dia terpaksa memindahkan air dari baldi ke dalam tong yang bersambung dengan sistem penapis air.

“Saya tinggal bersama lima ahli keluarga lain dalam rumah ini, tapi bila lori Syabas yang tak tentu masa datang hantar air, hanya saya berada di rumah manakala yang lain keluar bekerja.

“Nak tak nak terpaksa juga angkut air dari lori Syabas bawa ke tong besar, kemudian berulang-alik pula pindahkan air dari garaj ke dalam rumah untuk kegunaan tandas,” katanya air putus dua kali berturut-turut sejak seminggu lalu.

Ah Moi yang terpaksa mengigihkan diri mengangkut air meskipun usia lanjut berkata, jika dia tidak berbuat demikian, ahli keluarganya akan berdepan masalah kekurangan air untuk kegunaan harian.

Suri rumah, Hesti Fatiah, 34, berkata, dia yang mempunyai dua anak kecil berdepan kepayahan apabila perumahan itu terputus bekalan air sejak seminggu lalu.

“Air ni kejap-kejap ada, pastu tak ada balik, memang segala benda akan terbantut... Susah nak masak, urus anak-anak kecil lagi...aduh memang payah.

“Sampai bila nak hadap benda ini, sejak kena angkut air, badan mudah letih dan sakit, bukannya ringan jauh pula tu nak bawa baldi,” katanya.

7 comments:

  1. Guling TSKI Halal. Guling De Facto Haram

    Kurang setahun lebih selepas keputusan PRU13, Anuar Beraheem dan Gang lilin telah berjaya mengerah kesemua orang2 PKR untuk memilih jijah kipas sebagai MB.

    TSKI yang ketika itu berada di Shah Alam tidak tahu menahu lantas kerusi MB mahu dicabut dari beliau

    Alasan yg diberika TSKI membelakangi parti.

    Dulu pun lepas 2008, TSKI dijualang. Tapi Anuar Berahim tetap mau TSKI sebagai calon MB dlm sekelip mata.

    Dia tunggu sat dekat seminggu sampailah TSKI dilantik.

    Lepas tu PRU 13 cukup haul baru Anuar bagi surat sokongan kepada Bini dia dapat jadi MB.

    Ni semua bukti Anuar dan bini bersubahat menggulingkan TSKI.

    Atas sebab itu Tuhan nak tunjuk bini Anuar tak jadi MB.

    Padan muka. Sorang kena baling selipar. Sorang kena sepak.

    Inilah wajah "kepimpinan liberal-nepotism, pluralism dan despotism". Kepimpinan hasad dengki tamak haloba tikam belakang.

    Ada hati nak cerita pasal keadilan den reformasi konon.


    SELANGOR HAMPIR PASTI TUMBANG KEPADA bn

    Rahsia kekuatan PKR di Kelantan adalah perpaduan di kalangan ahli2 dan penggerak walaupun terdapat banyak perbezaan pendapat.

    Perpaduan ini hancur luluh apabila TSKI digulingkan oleh geng2 Kajang Move, Gang lilin serta keluarga Segam-Boot.

    Sedangkan TSKI berpengaruh besar di kalangan PKR Selangor serta pengundi2 Selangor.

    Bukan stkt dgulingkan, mereka yang amanah menyokong TSKI juga dibuang, digantung da nada dan dipecat dgn tiada belas kasihan i.e Che Gu Bard

    Sedangkan orang2 yang dikatakan rapat dgn TSKI ini banyak berjasa kepada PKR Selangor.

    Makanya, kalau Selangor jatuh adalah kerana hasil kerja tangan gang2 lilin pimpinan clan segam-boot dan Gang Kajang Move yang berjasa memecah belahkan PKR Selangor.

    Syabas kerana Gang Lilin dah buat kerja untuk musuh.

    Sikap hasad, dengki, tamak, haloba puak2 nepotism pkSahakal menumbanngkan kerajaan Selangor dan menyerahkannya kepada musuh
    Gang2 yang sama ini jugalah yang ke hulu ke hilir bercerita pasal Justice.

    Cakap tak serupa bikin

    TULANG BADAK @ MURATABAKWAVE

    ReplyDelete
  2. 6 TAHUN TAK DAPAT BUAT APA2? SHAMELESS

    ReplyDelete
  3. Sapa ckp azmin tak buat apa2...kat umah aku air smpai melimpah2...ada swimming pool lg ko tau.....korang yg tak bayar bil air lg nk bsing2 air takda.....korang jgn buat fitnah tauuuu...hidup azwan bapuk tua..eh salah hehehehe....hidup azmin. ...we love azmin. .....sokong azmin. ......kehkehkeh. .....

    Sekian terima kasih
    Jebon ppr......

    ReplyDelete
  4. Kena tak dengar suara Rafizi? Masih hidup kah?

    ReplyDelete
  5. Azmin memang bodoh sebab x pijak2 syabas syarikat kroni umno tu.mcm Khalid gagap tandatangan perjanjian air secara tergesa2 walaupun dah sepak keluar..ngeh3

    ReplyDelete
  6. yang kurang pengagihan air ..... siapa pemilik konsesi air selangor ....

    ReplyDelete
  7. Nak harap TKSI dulu? Lagi hampass!!

    ReplyDelete