KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 22 June 2015

DAP BUKAN PARTI CAUVANIS DAN UMNO LEBIH BAIK DARI PAS KATA AHLI PARLIMEN PAS SHAH ALAM.



Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang dilabel kumpulan radikal atau jebon dalam Pas menyangkal dakwaan DAP sebuah parti cina yang cauvinis.

Katanya, jika DAP sebuah parti cauvinis, sudah tentu mendiang Karpal Singh dan ahli keluarganya tidak menyertai parti itu.

Lebih menarik lagi, katanya, semakin ramai orang Melayu menyertai DAP termasuk yang terbaru Sasterawan Negara, A Samad Said.

“Kita perlu melihat Perlembagaan DAP sebelum kita membuat tuduhan melulu,” katanya ketika ditemui di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur pada Isnin.

Khalid yang gagal mempertahankan jawatan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat pada pemilihan baru-baru ini berkata, Pas sebenarnya menjurus kepada parti cauvinis kerana mahu mengusir ahlinya yang dilabel sekular.

Katanya, Pas akan menjadi parti cauvinis sekiranya tindak tanduk menyerupai UMNO sama seperti yang berlaku terhadap pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mesra UMNO termasuk Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) dan Perkasa.

“Saya harap Pas pun tak jadi cauvinis kerana kita lihat ada juga kumpulan Islam yang sudah cauvinis seperti Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) dan Perkasa. Saya lihat Pas sekarang bukan ‘Pas For All’,” katanya lagi.

Khalid berkata, jika dibandingkan Pas, UMNO lebih baik kerana masih berkawan dengan parti bukan Melayu Islam menerusi Barisan Nasional (BN).

Katanya, kepemimpinan baru Pas perlu cermin diri dan terima hakikat itu supaya orang Melayu terus menyokong parti itu.

85 comments:

  1. Pas parti suci mana boleh berkawan dgn parti lain. Keluar pas nnt masuk neraka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ni memang lawak la

      Delete
    2. Hampas nya Khalid G ni. Tukang jilat pungkok babi2 DAPpigs tu semua.

      Delete
    3. saudara berbahasa babi bersuara anjing !

      Delete
    4. Anon 00:00 ni golongan orang suci ke.
      Kenapa di bulan mulia ni guna bahasa macam tu.
      Kalau nak komen kemukakan hujah, tak perlu mencarut.
      Baru kita dipandang mulia.

      Delete
    5. Blah la lu Khalid Samad....jenis meleis politikus 24 jam fikir pasal salah orang lain...diri sendiri punya salah tak nampak......sembang! ptuiihhh!! Aku rasa haters ko lagi banyak dari pemuja ko dalam PAS! It's proven! Progressive konon....progressive tembolok sendiri!!!! Sama je spesis dengan abang mat, cakap berdegor2! Hujah bukan main dalam blog, macam dia sorang je tau semua benda......pigi dahhh!

      Delete
    6. Hahaha.....
      Melayu jenis anon 09.34 ni perosak bangsa dan agama bila tak faham bercelana lg.
      Pandai kata org dr tu pandai ke???. Hanyalah macai sardin kering.

      Delete
    7. KHALID BLUETOOTH....11.38 SABAHAN BABI ANAK HANJING

      Delete
  2. Pendekar bugis telah berjaya menewaskan pas sekaligus mematikan pakatan rakyat.yang tepok3 tangan sekarang ialah umngok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ternanti2 bila hudud ala pas nak dibentang dlm parlimen.

      Delete
    2. Hudud cuma 0.00001% je hadi kata..
      apasal nak sibok sgt pasal hudud tu...
      lagi pon isu hudud ni berapa kali da pas sudah u-turn..

      Delete
    3. itulah kehebatan pahlawan bugis..

      http://bankami.blogspot.com

      Delete
  3. Semua pemimpin pas yg berkawan dgn Anwar LGE telah di sisihkan. Hanya ulama suci saja masih tinggal dlm pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulamak suci?
      yg fitnah jibon2, tokey pil kuda tu suci apanya?
      suci kpla buto?

      Delete
  4. Lepas ni pas nak belit apa lagi.nak singkir pro umngok la pulak doh.Yang bentang kat jepung tu dahulukanlah.

    ReplyDelete
  5. Ulamak suci sangat benci dgn pemimpin pas yg berkawan dgn dap. Bila dah dapat jawatan dan pangkat beriya2 tak mau cerai dgn dap. Nampak sgt haprak.

    ReplyDelete
  6. masuk DAP jer...dalam PAS ko dah tak laku

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi susah sangat nak beramboooos keluar dr PR dan PKR
      kenapa yek?
      Nak harap anuar jugak ker?

      Delete
    2. Jgn masuk DAP, "tak cerdik" .... "cerdik"..tubuh parti baru yg tak ada kaitan malah berbau walau nama dg PAS.Elok, Parti Progresif Profesional Malaysia (3PM) nama pun nampak global.
      "

      Delete
    3. Jgn masuk DAP, "tak cerdik" .... "cerdik"..tubuh parti baru yg tak ada kaitan malah berbau walau nama dg PAS.Elok, Parti Progresif Profesional Malaysia (3PM) nama pun nampak global.
      "

      Delete
    4. Jgn masuk DAP, "tak cerdik" .... "cerdik"..tubuh parti baru yg tak ada kaitan malah berbau walau nama dg PAS.Elok, Parti Progresif Profesional Malaysia (3PM) nama pun nampak global.
      "

      Delete
    5. Jgn masuk DAP, "tak cerdik" .... "cerdik"..tubuh parti baru yg tak ada kaitan malah berbau walau nama dg PAS.Elok, 'Parti Progresif Profesional Malaysia' (3PM) nama pun nampak global.
      "

      Delete
    6. Jgn masuk DAP, "tak cerdik" .... "cerdik"..tubuh parti baru yg tak ada kaitan malah berbau walau nama dg PAS.Elok, 'Parti Progresif Profesional Malaysia' (3PM) nama pun nampak global.
      "

      Delete
    7. Alhamdulillah Ustaz AA sudah mula berasa betapa JIJIKNYA jika dikaitkan dgn dap apatah lg jika benar2 menawarkan diri utk berkhidmat kpd dap spt beberapa kerat pemimpin pas melalui parti baru (kalau berjaya ditubuhkan).. kalau dah ulamak yg sygkan akhirat mcm Ustaz AA pasti x tergamak utk menjadi lembu dap..

      Delete
  7. Mamat ni puasa ke tidak?

    ReplyDelete
  8. PRU 14 nanti lingkup la parti dap di penang..BN menang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa pas akan lingkup kat kelantan

      Delete
    2. Ana dimaklumkan, banyak ceramah-ceramah kita terpaksa dibatalkan saat akhir kerana tak ada orang nak dengar. Perkara ini berlaku di beberapa tempat, Negeri Sembilan, Melaka dan Muar. Ada ceramah yang datang hanya 8 orang, termasuk dua orang budak umur bawah 12 tahun.

      Apa nak jadi kalau macam ini? Boleh ke kita kekal relevan dalam politik?

      Ana risau juga, sebab nampak macam kita tak ada angin nak tarik sambutan daripada penyokong sendiri. 

      Komentar terbaru macai totok Pas..
      rasa nya Pas betol2 nak melingkop gamaknya

      Delete
  9. Dap dan Pkr akan gulung tikar pru14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua kerusi dap dan pkr...pas wajib tanding tanpa belas kasihan...
      kita tengok nanti ramai tak calon pkr dan dap hilang deposit..hehehe...
      itu pon klw pas ada ball la...

      Delete
  10. DAP dan PKR akan gulung tikar pada PRU 14 nanti setelah selesai membacakan talkin untuk UMNO BN yang telah mampos.

    Ketika itulah parti insan suci akan mencari tuan baru.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lawak betol wala'on pas nih....

      Delete
    2. Bkn ke tuan guru sifu besar nujum uturn ke insan suci? Bkn ke fatwa beliau digunapakai oleh semua ahli2 progresif?

      Delete
  11. Kejap lagi patwa PAS kuar....PasMa kafir....puak PasMa pulak kato PAS kafir...doa ko ko ko utk PasMa dari PAS dan doa ko ko ko dsri Pasma untuk Pas....harap tregedi memali kali ke 2 berulang kembali antara PasMa dan PAS.....ini lah bahana mengkafir kan orang lain sebelum ini....doa tok.guru dah makbul dahhh...celako celako celako padan la muko...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabda Nabi sallallahu ‘alaihi wasallam:

      ﴿ أَيَّمَا رَجُلٍ قَالَ لأخِيهِ : يا كَافِر، فَقَدْ بَاءَ بِهَا أحَدَهُمَا إنْ كَانَ كَمَا قَالَ ، وَإلا رَجَعَتْ عَلَيْهِ ﴾

      “Barangsiapa berkata kepada saudaranya ‘Wahai kafir’, maka pengkafiran itu akan kembali kepada salah seorang daripada mereka; sama ada ungkapan itu benar atau ia akan kembali kepadanya.”

      Rasanya hadi dah kafir ke...

      Delete
  12. Sabar jela Lid ooi. Nak buat camne. Biarla diorang nak buat ape pun. Sikit ari lagi taula sama ade kerusi hilang atau tidak. Jam tu baru tau laku ke tidak!!!

    ReplyDelete
  13. Hudud nk bentang dlm parlimen..hehehe kelakar..pas dok kena tipu dgn umnogok tu la..dh besa kena tipu byk kali dok caya lg kat umnogok

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang diaorg buat parti untuk kena tipu
      bukan nak menang pilihanraya...

      Delete
    2. Hudud pas campak tepi dulu la...
      hadi kata cuma 0.00001% je...tak penting pon....

      Delete
    3. Krn hudud timbul biawak2 yg sblm ni berpura2 alim dan berpura2 nk tlg islam....

      Delete
  14. kelakar bila macai dap melalak kat sini .dahla ckap kat kedai kopi main tuduh ja . alhamdulilah pro ulama da halau orang camni . diaorag duk dlm pas nak suh pas jadi kuda tungangan dap jerr dah jelas lagi nyata kutt. tp klau da biasa hidup ngan dap ni xley ckp ape la jlat punggung pun sanggup. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jilat Dap masyukkk lebat oiii...
      pas apa ada?? Parti miskin tin milo ada la...hehehe

      Delete
  15. Alhmdulillah..... pas tetap istiqamah dlm perjuangan. Pas xkan diam selagi undang2 Allah x terlaksana. Jika isu undang2 enakmen jenayah islam gagal d bahaskan dlm parlimen, itu bkn salah pas lg, tu kmbali kpd amngok be end. Pas buat yg terdaya utk melaksanakan hukum Allah sbg dasar perjuangan.jika x berkesempatan pd kali ni, insyaAllah pelapis2 baru akan muncul memikul amanah ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bentang kat jepung..cam na tu

      Delete
    2. Senang nya perjuangan pas...klw gagal semua salah umno...jgn salah org lain...
      salah kan diri sendiri krn kamu gagal mengharungi ujian...

      Delete
  16. rupanya yg kutuk pas dlm ni adalah orang sama...kesian kutuk parti sendiri..
    DAP senyum sebab org melayu dah pecah

    ReplyDelete
    Replies
    1. MCA GERAKAN senyum sebab melayu umno berpecah.mahathir tolong buatkan kerja untuk MCA GERAKAN MIC semua. Umno wirid DAP,PASCHAI pun wirid DAP.

      Delete
  17. Apabila duit mengatasi segalanya, maka keluarlah kenyataan macam ini. Mujurlah perwakilan PAS bijak dalam menghalau anjing DAP ni dalam PAS.

    ReplyDelete
  18. Seperti tulisan Tn Hj Subky Latif, PAS biarlah menjadi seperti bukit.. jangan jadi 'mende alah' yang menyalak bukit tu.. pastikan PAS terus istiqamah.. Pedulikan 'mende alah2' yang bising sangat tu...

    -Green Kusanagi-

    ReplyDelete
  19. lepas raya tahun 2020 sekali pun, belum tentu pr baru boleh namakan siapa ketuanya... nak senang berketuakan ketua umum jelah ie. yg dalam sg buloh tu. yg penting watak2 mcm china kencing kat tiang ( lks ), anaknya si tokong, anak beranak kipas dapat je kaut elaun wakil rakyat pembangkang. buatnya bn tumbang entah siapalah pm, tpm dan barisan kabinet.

    ReplyDelete
  20. aku akui dap bukan parti cauvanis tapi dap parti nepotisma, cuba perhatikan jawatan penting semua bagi pada keluarga sendiri contoh terbesar keluarga lim dan keluarga kalpa, keluarga lim dalam keluarga lim baik anak, suadara mara dan bini sendiri semua berada dalam ada jawatan penting dalam dap, pkr cuba meniru tapi berjaya di halang oleh gerakan anti nepotisma dan anti kronima. aku ucap terima kasih ahli pkr kembalik ke perjuangan 1998 asal pkr anti nepotism dan anti kronima

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr dah jadi nepotism dan kronima dah pon...itu lah dasar wajib geng segamboot..
      x payah tunjuk baik le..rakyat dah nampak..

      Delete
    2. Bila x ngaku salah sendiri mulalah salahkan pkr dan dap.Bila x mampu menunjukkan akhlak islam mulalah pakai siku lutot dan cakar,pas nak buat macam tu ker?

      Delete
    3. Ana dimaklumkan, banyak ceramah-ceramah kita terpaksa dibatalkan saat akhir kerana tak ada orang nak dengar. Perkara ini berlaku di beberapa tempat, Negeri Sembilan, Melaka dan Muar. Ada ceramah yang datang hanya 8 orang, termasuk dua orang budak umur bawah 12 tahun.

      Apa nak jadi kalau macam ini? Boleh ke kita kekal relevan dalam politik?

      Ana risau juga, sebab nampak macam kita tak ada angin nak tarik sambutan daripada penyokong sendiri. 

      Komentar terbaru macai totok pas...
      Rasanya pas dah betul2 nak mampos gamaknya..

      Delete
    4. parti lain anak beranak naik sebab buat kerja bersusah berhujan panas bersama rakyat.mula dari bawah.parti anak beranak hadi tiada value tak payah susah payah berhujan panas ribut dengan rakyat.teringat bilamana arwah tg nik aziz di payung seorang cina waktu hujan bersama rakyat.ulama yg sanggup bersusah payah bersama rakyat dan d hormati sekalian kaum.jauh beza dengan ulamak aircond anak beranak PAS.PAS selepas pemergian tg nik aziz ialah parti anak beranak.tg nik aziz batu penghalang pada cita-cita ulamak aircond.

      Delete
    5. semua parti nepotisme.. dasar tak tau malu.. bila dijatuhkan, meroyan.. bajet diri tu pejuang.. puii!! bila nak maju malaysia kalau golongan nepotisme menyalahkan sesama sendiri.. bangkai!

      http://bankami.blogspot.com

      Delete
    6. Dap parti terlalu banyak melakukan nepotism di malaysia, sepatut anwar menbasmi nya sehingga lenyap nepotism dalam parti di malaysia ini, ini tak ketua umum melakuan nepotism, mana pergi perjuang anti nepotism yg anwar lawong2 kan itu.
      Sudah tiba masa kita menghapuskan nepotisma dalam dap itu , gerakan anti nepostim dan anti kronima akan terus perjuangnya sehinggkan lenyapnya nepotism di dalam parti malaysia ini, itu sebenar mula2 pkr di tubuhkan perjuang anti nepotism dan anti kroni ,tapi ketua umum telah melupakanya, sebab itu kami menentang habis2 san, sampai penyep nepotisma di malaysia ini , tak kira nepotism dalam umno,dap,pas, pkr kami akan menbasmi nya sampai habis

      Delete
  21. Dulu aku percaya kat pas, tapi sekarang tidak lagi. Pemimpin yang ada sekarang mengutamakan pangkat dan jawatan, mengata/menuduh sesama sendiri dalam parti dengan perkataan yang kesat. Barua, tolol, parasit, Jebon, sekular, Barau Dap. Ini kah sikap/perangai saorang Islam. Kalau ada parti baru yang sesuai dengan jiwa aku akan turut sama. kalau tak ada juga masuk jemaah usung pingan mangkok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostad unknown, setiap kali komen mesti kutuk pkr, dap dan pas.cuma umngok be end yang selamat dari kufur nikmat.agak2 la nak klentong(ustad@ularmak umngok tumpang sekaki)

      Delete
    2. Ostad yg menuntut ilmu di kafa dan u tube.. masjid ada kuliah tak pergi.. Mmg mcm tu lah sikap org umno.. takut akan hujah 2 tajam ustaz..

      Delete
    3. Bagoss anon 1:12..
      Nak jadi macai pasiku mesti pandai salahkan umno...
      bagos lah cepat sikit pas melingkop..

      Delete
    4. Cuba baca komentar terbaru geng totok macai pasiku..jgn berangan terlebih sgt... Dap dgn jayanya memusnahkan Pas..

      Ana dimaklumkan, banyak ceramah-ceramah kita terpaksa dibatalkan saat akhir kerana tak ada orang nak dengar. Perkara ini berlaku di beberapa tempat, Negeri Sembilan, Melaka dan Muar. Ada ceramah yang datang hanya 8 orang, termasuk dua orang budak umur bawah 12 tahun.
      Apa nak jadi kalau macam ini? Boleh ke kita kekal relevan dalam politik?
      Ana risau juga, sebab nampak macam kita tak ada angin nak tarik sambutan daripada penyokong sendiri.

      Delete
    5. Alhamdulillah Ustaz AA sudah mula berasa betapa JIJIKNYA jika dikaitkan dgn dap apatah lg jika benar2 menawarkan diri utk berkhidmat kpd dap spt beberapa kerat pemimpin pas melalui parti baru (kalau berjaya ditubuhkan).. kalau dah ulamak yg sygkan akhirat mcm Ustaz AA pasti x tergamak utk menjadi lembu dap..

      Delete
    6. Kuda memperkuda dan jadi lembu adalah modal umngok untuk menghasut pakatan supaya ikatan pembangkang terlerai.ini dikuatkan lagi dengan teori abang besar umngok yang menjadi ketua kepada komponen barisan nasional.apakah pas hendak menjadi ketua pakatan rakyat? Umngok yang ada tiga juta ahli pun tidak akan laksana hudud walaupon mereka ketua kepada barisan nasional.apa2pon umngok boleh menang kerusi dun dan parlimen diBorneo tidak seperti pas yang hanya mampu bercerita pasai statistik pertambahan undi saja.

      Delete
  22. Ostad.

    1MDB hutang RM42 billion tapi duit tu entah apa yang dibuatnya.

    Yang tu tak nak komen ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah ostad umngok beza sikit dengan pasiku lutot.suka melabel orang lain jahil, kufur nikmat blablabla gembala dan ternakannya.buruk itu pkr dap pas dan baik itu umngok be end.nampak sangat perjuangannya walaupon x baca komen merapu-rapu tu

      Delete
  23. Jalid samat satu hari nanti bila dap perintah umat islam tertindas kau akan dikenang sbg puncanya sama dgn masa sekarang dimana TAR di sumpah seranah kerana memberi kerakyatan kpd cina dan tamil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wooow...komen lengkap siap dengan sentimen agama dan bangsa.kalau populasi melayu tu ramai (india/cina/dipindahkan dari negara asal oleh penjajah sebagai hamba abdi dan tenaga buruh) hingga tersebar keseluruh pelusuk dunia ko nak kalau mereka tidak diberi hak kerakyatan? Dinafikan hak beragama dan dianggap sebagai pendatang.matang la sikit bro.

      Delete
    2. Melayu Cape
      Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
      Melayu Cape
      Jumlah penduduk
      200,000
      Kawasan ramai penduduk
      Cape Barat, Gauteng
      Bahasa
      Bahasa Afrikaans, Bahasa Inggeris

      Agama
      Islam

      Masyarakat Melayu Cape ialah sebuah kumpulan etnik atau masyarakat di Afrika Selatan. Ia mengambil namanya dari Cape Barat (Tanjung Barat) di Afrika Selatan dan orangnya berasal dari Asia Tenggara Kelautan; kebanyakannya orang Jawa dari (kini) Indonesia dan sebahagiannya orang Melayu dari Melaka Belanda. Ahli-ahli masyarakat adalah hamba kepulauan Nusantara yang dihantar ke Afrika oleh Syarikat Hindia Timur Belanda.[1] Mereka disusuli pembangkang politik dan pemimpin keagamaan Islam yang membantah kehadiran Belanda di kepulauan Indonesia dan dibuang negeri. Bermula pada tahun 1654, para penentang ini dipenjara atau dibuang negara ke Afrika Selatan oleh Syarikat Hindia Timur Belanda, yang menemu dan menggunakan apa yang kini Cape Town sebagai stesen bekalan semula untuk kapal-kapal yang mengembara di antara Eropah dan Asia. Ahli mayarakat Melayu Cape adalah kumpulan pertama yang memperkenalkan Islam di Afrika Selatan.

      Delete
    3. Copy paste melayu cape nk buat apa? Takde kena mengena. Mmg betul apa 7.26 ckp..Tu pasal cina dewakan TAR. 13 mei ke 2 hapuskan yahudi timur selamanya..

      Delete
    4. Bila cina dewakan TAR? Kenapa boleh singapura terkeluar dari persekutuan malaysia? Jangan silap pasal sejarah.

      Delete
    5. Jangan hendak putar belit sejarah seperti TAR lebih kuat lagi dari penjajah dan seperti senario politik sekarang umpama pas boleh berdiri sendiri dalam politik negara tanpa undi bukan islam.harus diingat umngok boleh bertahan sehingga sekaran disebabkan undi bukan islam/melayu.

      Delete
  24. Budaya "big brother" ditimbulkan kembali oleh pasiku lutot.dulu seawal pembentukkan malaysia nafsu "big brother" inilah yang menyebabkan singapura kekal dengan status negara dan sabah sarawak turun status kepada negeri.namun allah nak tunjuk dan buka mata bahawa negara siapa lebih maju sekarang.Apa yang kita ada sekarang? ada pun skandal sana sini heboh seluruh dunia sehinggakan tidak dapat meletakan masalah rakyat didepan cuma sebok dengan urusan sentimen agama dan bangsa.

    ReplyDelete
  25. Siapa berpendapat cina mendewakan TAR serupa dia mennabikan TAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina cibai bagi komen

      Delete
  26. Berlapang dada, terimalah hakikat. Hari ini kalah, mungkin esok menang kembali. Jgn ingat tindakan kita semua betul, dan jangan fikir tindakan org lain semua salah.
    Kita pernah merasa seronok dgn kemenangan, ketika itu adakah kita tau perasaan org yg kalah? Atas nama perjuangan, merajuk belum sesuai dipanggil wira, kerana ketokohan kita belum mampu menarik kepercayaan dlm jemaah sendiri. Tak mampu memberi keyakinan dlm keluarga sendiri hingga menimbulkan kecurigaan atas keikhlasan kita, itu merupakan kelemahan sendiri memain peranan mentadbir rumahtangga.

    ReplyDelete
  27. Sabda Nabi sallallahu ‘alaihi wasallam:

    ﴿ أَيَّمَا رَجُلٍ قَالَ لأخِيهِ : يا كَافِر، فَقَدْ بَاءَ بِهَا أحَدَهُمَا إنْ كَانَ كَمَا قَالَ ، وَإلا رَجَعَتْ عَلَيْهِ ﴾

    “Barangsiapa berkata kepada saudaranya ‘Wahai kafir’, maka pengkafiran itu akan kembali kepada salah seorang daripada mereka; sama ada ungkapan itu benar atau ia akan kembali kepadanya.”

    ReplyDelete
  28. Biarkan lah walaon2 malaon melalak sbb ulamak pas tau melalak je xretibuat kerja pun.skrg br terhegeh2 nak lantik professional dlm team die...tgkla confirm pas bungkus next pru kelantan kembali pada umno....xpercaya?lihatlah nanti...

    ReplyDelete
  29. Bkn org islam xpercaya hudud..tp hudud yg pass nk bawak ni xyakin,tgkla betapa lembab dan bebalnye pas kelantan nk uruskan banjir,rumah brp ketul je yg dh blh diduduki....beribu lagi dok dalam khemah,igt mrk nk undi pas lg ke.sorryla kawan...kes banjir pun haru biru,lagi mau kata tegakkn hudud.phui....ulammak pas mmg bodo

    ReplyDelete
  30. Yang menjadi KEHAIRANAN sekarang ni....apabila puak puak yang kalah ni hari hari membuat kenyataan. Barangkali tanda diri masih boleh bercakap, tak puas hati. Tapi MALANGNYA kenyataan yang dikeluarkan makin menunjukkan sifat dan sikap sebenar manusia manusia jenis ini. TAK USAHLAH nak TEST MARKET wahai kumpulan yang ditolak. Kalau rasa mampu dan anggap diri hero pergilah berambus dari PAS. Takkan nak tunggu dihalau/pecat keluar.Apa bila dipecat rasa banggalah dan boleh tuduh macam macam? Berundur cara anak jantan lah.... Tak habis habis membuat kenyataan yang mempamirkan kebodohan diri dan sikap tak matang. Makin banyak bercakap...makin menyerlahkan keangkuhan dan kebodohan sendiri. tak rasa malu ke hari hari bercakap...dikala diri dah hilang jawatan. budak kecil pun boleh menilai kebodohan begitu.
    Kalau Khalid Ibnu Walid pun tak mahu dijadikan contoh apa lagi mauuuu...undurlah. Bila dah keluar...ikut suka mulutlah...
    Demi secubit kuasa yang terlepas sanggup menghina parti dan golongan agamawan yang selama ini menaikkan nama kamu dipersada politik. Tak percayakah pada ujian Allah ke?. Golongan kafir yang jelas menentang Islam yang kamu puja dan puji setiap hari. Kamu fikir musuh islam boleh membimbing kamu ke arah islam yang lebih baik. Ulama parti kamu cerca. Dan apakah dengan masih bergelar wakil rakyat kamu fikir kamu punyai sokongan kuat lagi. walhal pengundi kawasan kamu hanya menunggu masa menendang kamu. Kalau tak mampu iskhomah lebih baik diam. lagi banyak bercakap akan menunjukkan kehinaan diri kamu sendiri.

    ReplyDelete
  31. melayu,melayu...., pas gaduh dengan dap, ahli dap diam ja... tapi melayu yang dok saling kutuk mengutuk..., pening2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu taktau baca tulis cina mana lu tau? Maciam itu melayu bukan semua suka pas. Cina pun bukan semua suka dap.

      Delete
    2. dan melayu sanggup berpura2 menjadi cina , janji dapat mengenakan bangsa sendiri....hahahaha

      Delete