KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 22 June 2015

UCAPAN PENOLONG KANAN HAL EHWAL MURID SEKOLAH RENDAH KEBANGSAAN SUNGAI PETANI KEPADA MURID-MURID BUKAN ISLAM JANGAN MINUM AIR DALAM KELAS TETAPI DIDALAM TANDAS, JIKA TIADA AIR BOLEH MINUM AIR PAIP ATAUPUN AIR KENCING SENDIRI SEMPENA BULAN RAMADAN MENJADI KECOH DI MEDIA SOSIAL.


Sepucuk surat yang dihantar oleh waris murid-murid bukan Islam Sekolah Rendah Kebangsaan Ibrahim, Sungai Petani Kedah kepada Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Kedah atas  ADUAN MENGENAI UCAPAN YANG DIBERIKAN OLEH PENOLONG KANAN HAL EHWAL MURID SEKOLAH RENDAH KEBANGSAAN IBRAHIM SUNGAI PETANI DI PERHIMPUNAN RASMI PADA TARIKH 21/06/2015"

Dikatakan Guru Penolong Kanan Hal Ehwal Murid berkenaan telah menyampai ucapan semalam 21/06/2015 diperhimpunan rasmi dengan menyatakan " murid-murid bukan Islam di ingatkan supaya tidak minum air didalam kelas tetapi minum air didalam tandas sekolah ... sekiranya tidak mempunyai air, maka boleh minum air paip atau pun air kencing sendiri".

Jika apa yang dihebahkan ini benar dan sahih maka jelas Guru berkenaan tidak menjaga sensitiviti agama dan kaum lain .. cara ucapannya jelas amat biadap.

Mohon pihak berkenaan termasuk Jabatan Pelajaran Kedah dan Guru Besar sekolah berkenaan memberikan respon demi pencerahan dan kebenaran.

Guru bersifat dan memiliki jiwa ultra begini sememangnya sudah tidak layak menyandang jawatan sebagai guru lebih-lebih lagi mengajar disekolah yang mempunyai anak-anak murid berbilang kaum dan agama.

43 comments:

  1. Sejarah juga berguna.

    Di Semenyih kalau tidak kerana PSM miang untuk bertanding

    Arutchelvan A/L Subramaniams PSM 5,568

    Hamidi Bin A. Hasan PKR 13,471

    Johan Bin Abd Aziz BN 17,616

    BN sudah pasti tumbang.

    Bersatu teguh bercerai roboh

    ReplyDelete
  2. Sapa yg tak kecewa dgn nepotism keluarga Segam-Boot. Pada hemah saya jgn letak jawatan. Bersama,2 kita mereformasiksn parti yg rosak sebab kajang move.

    Aku percaya Anuar tak salah DLM kes moral. Tapi beliau seorang kejam.Dan bengis hanya untuk wawasan keluarga beliau. Nepotism tiada batas.


    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak ko.nepotisem nepotisem kepala hotak kau berjambul...tau la mak kau kene liwat.kahkahkah

      Delete
    2. Hahaha.....
      Melayu semakin mengila nak ikut usa recis perkauman entah melayu berpuasa kah tidak nak suruh anak org minum dlm tandas!!! Yg sy tahu dan lihat ramai melayu tidak berpuasa malah minum arak di bulan ramadan.
      Adakah melayu hormat agama sdr di bulan ramadan??? Melayu masa kini terlalu jahat lebih pada ajaran syaitan dari ajaran islam yg dianuti.
      Malulah wahai melayu jgn bermegah dgn agama islam tetapi diri tidak pernah ikut ajarannya.

      Delete
    3. UMNO akan menyejuk bekukan benih dari penolong HEM, Ahmad Maslan serta Hasan Malek untuk generasi masa datang! Dicadangkan menggunakan ibu tumpang dari kaldai atau lembu bagi menjimatkan kos. Babi tak boleh sebab haram!

      Delete
    4. 12.54 sabahan anak haram

      Delete
  3. Warkah Untuk Anwar Ibrahim. Sherpa2 nepotism sila e mail.kat keluarga segam-boot wokey.

    Dear anuar beraheem,

    I think you like nepotism so much, but nepotism is no good. I have 1 idea, your daughter nurul nuha can become MIC president. Your wife president pkr already. Ini baru nepotism

    Bukan puasa dgn nasi lauk Labu sejuk DLM jail pun happy. Sapa tak boleh challenge nepotism.sawan babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap bolehla.cuba ko duduk jail dulu tgk mcmna.....kahkahkah.nepotism ke hapa ke xda pelesap 42bilion duit rakyat.bodo punya woranga ko ni.phui.

      Delete
  4. Peerrgghhh... apa kata bg gurubesar tu minum air kencing sendiri dulu... ada bran... memalukan Islam tul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guru besar serta pengarah pendidikan akan diberi imbuhan istimewa serta diangkat sebagai wira oleh pekida! Hebat sekali! Kerajaan pun akan menaikkan pangkat.

      Delete
  5. Aduan penjaga murid-murid tidak semestinya betul. Sebilangan murid-murid suka mencipta cerita bohong untuk menfitnah guru yang mereka benci dan malang sekali penjaga mereka percaya 100% ! Kadang-kadang ada orang luar atau orang dalam yang menjadi dalang mencetuskan isu perkauman dengan menghasut murid-murid dan penjaga pelajar menfitnah guru tertentu. Ingatlah murid-murid bukan malaikat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO tetap tak bertelur. Sampaikan kad topup pun tak boleh diselesaikan! Kah! Kah! Kah! Mengapa tidak dimainkan api perkauman pada telco? UMNO tentu hilang batang terus! Kah! Kah! Kah!

      Delete
  6. Orang nak pangkat awak nak pangkat......dah beri pangkat tak pandai gunakan......Kementerian dan Pejabat Pendidikan mesti ambil tindakan kepada guru yang macam ini......sebab tak layak jadi pendidik....Ambil tindakan tatatertib atau pun turunkan pangkatnya jadi guru biasa.....bodoh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Anon 11:19,

      Kamu bukan hakim maka kamu tidak layak mengatakan orang lain bersalah. Bagaimana kamu boleh menuduh orang itu bersalah sedangkan dia belum dibicarakan? Komen kamu menunjukkan kebodohan kamu sendiri.

      Delete
    2. Anon 12:01,

      Kau cuba minum air kencing sendiri! Mungkin minda kamu akan lebih jelas lepas nie!

      Delete
    3. Pengganas Taliban sudah berjaya dibiakkan melalui proses persenyawaan luar seperti bayi tabung uji! DIcadangkan benih penolong HEM patut disejukbekukan untuk generasi pengganas Taliban masa hadapan! syabas!

      Delete
  7. Would Jeff Ulu Bernam...kau Yahudi ker per?? Mnkin kau ni kafir sal bln2 puasa pun ngata orang.. Mohon doa supaya makhluk ni insaf atau kl x insaf jugak, mintak kena stroker..accident ker..

    ReplyDelete
  8. Sekiranya saya punyai pembesar suara, saya akan bangun di depan pihak yang mendakwa diri mereka pemimpin PKR dan menjerit, “Cukuplah. Masa untuk tutup kedai!”. Saya anggap mereka “mendakwa diri sebagai pemimpin” kerana saya tidak pasti siapa sebenarnya yang berhak memimpin parti itu.pemimpin yang baik tidak akan nepotism

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik ko xda pembesar suara..kalau tidak,terserlah kebanganganmu.bodo bertingkek tingkek.kahkahkah

      Delete
    2. UMNO tak bertelur memang macam tu. Kalau dah tak ada isu, api perkauman mula dibakar.

      Delete
  9. Jeff ulu bernam bkn yahudi,tp lebih hina dr yahudi...ngaku sokong pkr konon.blahla.phui

    ReplyDelete
  10. Kena tunggu pandangan unknown dulu .. dia pakar dlm membuat rumusan. Kihihk

    ReplyDelete
  11. Anwar tak salah dalam kes morel tapi ds anwar salah dari segi kes nepostisma, anwar telah melupakan apa ucap pada 1997 akan menbasmi nepostism dalam umno, ketua umam sendiri lakukan nepostism , kami benar2 kecewa pada ds anwar itu, ds anwar kena ingat onn jaffar penah di buang dari umno di sebab melupakan pejuangan umno, ds anwar harus di buang dari pkr sebab lupakan perjuangan pkt asal anti nepostim dan kronima






    Yg benar
    Justice for papa 1998

    ReplyDelete
  12. BETUL KER BERITA NI???
    Sememangnya mana mana murid TIDAK BOLEH MINUM dalam kelas.
    Kenapa sekarang ini murid murid bawa botol iar dan minum ikut suka mereka dalam kelas???
    Sepatutnya waktu minum adalah waktu rehat sahaja.
    Ini tidak kira bangsa atau ugama.
    Kantin sekolah rendah memang dibuka diwaktu rehat pada bulan ramadhan kerana tak semua anak anak Islam ini tahan berpuasa.
    Ini perkara kecil yang nampak macam diputar belit.
    macam mana boleh keluar arahan minum di tandas? Kecuali budak budak ni tak sabar sabar nak minum sepanjang masa.
    dan soal minum yang lain tu memang pelik bagi guru beragama Islam bertutur dengan bahasa begitu di bulan Ramadhan ini???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah botol air perlu dilesenkan seperti juga pengusaha kantin mesti orang UMNO yang sememangnya pengotor. Pasal itulah ramai yang tak berani membeli makanan serta minuman di kantin sekolah.

      Delete
  13. http://www.utaranews.com/2015/06/fitnah-penolong-kanan-didakwa-suruh.html

    ReplyDelete
  14. Mudah je. Penjaga & murid yg mengadu tu dipanggil bersemuka. Panggil juga beberapa org murid lain sebagai saksi.
    Kalau benar, ambil tindakan terhadap guru berkenaan. Jika aduan tu semata2 bohong atau terkeliru penerimaannya, murid berkenaan dikeluarkan dan ditukarkan ke sekolah lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...
      PIBG umno perlu main peranan....
      JKKK perlu damaikan......
      GURU BESAR perlu am bil jln tengah..
      siasatan dalaman perlu ada...
      halau puak2 waris yg tak berkenaan keluar kerana mereka jadi batu api....
      semua guru jadi saksi dlm perhimpunan..

      Delete
  15. Malaysia ke arah negara pengganas Taliban! Tahniah! Anak muda yang dididik terutamanya Islam akan menjadi pengganas! Bagus!

    ReplyDelete
  16. Puak UMNO tak ada telur sudah makin terdesak dan mula memainkan isu perkauman! Berhati-hatilah! PAS dah kena main!

    ReplyDelete
  17. Penolong HEM tu sebenarnya nak kan jawatan dalam biro tatanegara. Gerenti dapat! Tahniah diucapkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenaikan pangkat, gaji dan berbagai imbuhan tentu diberi atas nama berbakti ke atas negara! Syabas! UMNO memang hebat kalau dalam bab menghina agama serta pegangan individu walaupun hanyalah budak sekolah!

      Delete
    2. Cina babi

      Delete
  18. Pasal itulah gua hantar anak gua ke Singapore untuk belajar. Gua tak mo anak gua jadi pengganas taliban. Gua mo dia jadi orang yang berguna di masa hadapan. SIngapore lebih baik dari Malaysia, gua sudah ada PR, korang bila lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina babi patut berambus

      Delete
  19. Penolong HEM itu bukan sahaja diberikan pangkat, bonus dan kenaikan gaji malahan juga senjata api untuk perlindungan diri oleh pihak berkuasa malaysia dari pihak ibubapa yang kapir dan makan babi serta tidak berpuasa. Syabas kerajaan malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk mendapat baka pengganas yang tiada tolok tandingannya, penolong HEM akan diberi imbuhan supaya boleh berkahwin 2 atau lebih supaya baka pengganas akan dapat dibiakkan dengan lebih banyak lagi. Wah kahwin free penolong HEM itu. Syabas kerajaan malaysia kerana menggalakkan proses pembiakbakaan pengganas Taliban di kalangan orang Melayu!

      Delete
    2. 15.25, 15.28 butuh!!!

      Delete
  20. Proses pembiakbakaan pengganas Taliban sudah berjaya. Syabas kerajaan malaysia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak kau lah taliban. Kejap...aku nak ludah kat muka bapak kau....khhaaaakk ptuuuiihhh

      Delete
  21. Tak betul tu......
    sudah ada banyak tokok tambah unruk jadi panas..

    ReplyDelete