KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 21 June 2015

KETUA AMK SANGGAH TIMBALAN KETUA AMK ISU PR MASIH WUJUD.


Apa nak jadi dengan AMK sekarang ini ... nampak sangat sudah tidak sepakat dan sekata dalam isu yang mudah dan asas.

Kini AMK sudah dilihat sudah terbelah dua antara team Ketua AMK yang Pro Kak Wan dengan Team Timbalan Ketua AMK yang berkiblatkan kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Kalau sesama sendiri pun berpecah dan berbalah jangan cuba nak mempersoalkan tentang krisis dan kemelut Pakatan Rakyat.

Bersih dan susun atur terlebih dahulu rumah tangga AMK sebelum bertindak nak menjadi juara.


Kenyataan Timbalan Ketua Pemuda PKR Dr Afif Bahardin semalam menyatakan Pakatan Rakyat (PR) masih wujud, bukan pendirian rasmi sayap parti itu, kata Nik Nazmi Nik Ahmad.

Ketua Pemuda PKR itu berkata, sayap pemuda parti itu berpegang kepada kenyataan rasmi yang dikeluarkan parti itu pada Rabu melalui presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

"Dimaklumkan yang kenyataan bertajuk 'Pendirian Pemuda PKR Terhadap PR' bertarikh 20 Jun 2015 bukan merupakan pendirian rasmi Pemuda PKR.

"Pemuda PKR selaku sayap parti mendukung kenyataan rasmi parti menerusi presiden dan dibincangkan dalam Biro Politik PKR Pusat yang turut dianggotai ketua Pemuda PKR dalam isu ini," kata Nik Nazmi dalam satu kenyataan ringkas hari ini.

Semalam, Dr Afif memberitahu sidang media yang PR masih wujud dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng tidak berhak mengumumkan pakatan itu berakhir.

Katanya, hanya rakyat boleh menentukan sama ada PR masih wujud atau tidak, memandangkan pakatan itu tertubuh hasil aspirasi rakyat pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 pada 2008.

Dr Afif berkata, Dr Wan Azizah hanya berkata PR tidak lagi berfungsi secara rasmi, tetapi beliau tidak mengisytiharkannya sebagai terkubur.

Beliau mendesak semua pemimpin PR menghentikan perselisihan antara satu sama lain dan segera kembali semula ke meja rundingan bagi mengukuhkan gabungan itu.

Kenyataan Dr Afif itu dibuat selepas Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang membuat pengisytiharan sama yang mengatakan PR masih hidup.

Hadi berkata PAS tidak menerima sebarang kenyataan rasmi mengenai pembubaran PR, sama ada oleh DAP atau daripada PKR.

PR merupakan satu gabungan longgar yang ditubuhkan pada 1 April 1, 2008 oleh PAS, DAP dan PKR selepas PRU12.

51 comments:

  1. APA NAK DIHAIRANKAN. DALAM PARTI SUCI PUN TERDAPAT PERCANGGAHAN PENDAPAT. HADI KATA PUTUS DENGAN DAP. TUAN MAN PULA KATA TAK JADI PUTUS. MUSTAFA PULA KATA TENGAH PENGASAN....APA PUNYA TUTT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah mat sabu dan geng pasma ahli dokongan dap dan nenek kipas bilang sudah putus. Ikut arahan mursidul LGE dan LKS.
      Pas sekarang tengah tunggu persidangan MSU untuk membincangkan serta mengeluarkan hukum yang bakal dilaksanakan oleh Presiden dan AJK Pas Pusat.

      Delete
    2. Ko belum BASAR lagi semasa hj hadi turunkan amanat. Musuh ketatnya umno Kini umno dipeluknya siang dan malam. .

      Delete
    3. Ko belum BASAR lagi semasa hj hadi turunkan amanat. Musuh ketatnya umno Kini umno dipeluknya siang dan malam. .

      Delete
    4. Inilah akibat berketuakan peliwat,penjenayah dan pembohong. Akibatnya parti DAPigs,PKR dan PAS kesemuanya berbau hancing dan juga hanyir dari china doll.

      Delete
    5. PKR= Parti Kencing Rakyat
      DAP= Parti komunis dan babi
      PAS= Parti Ajaran Sesat
      Rumusannya kesemuanya parti ini menyusahkan rakyat.

      Delete
  2. Almarhum TGNA dah ingatkan jangan dipatuk ular lubang yg sama. Sebab itu Kelantan kekal di tangan PAS. Tp di Tgganu lain ceritanya. Cakap berapi2 tp hanya mampu perinrah satu penggal. Tak ada tokoh nak jd ketua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TGNA pesan Pilih Islam jika mau selamat. Bukan Pilih dap yang terang2 tentang Islam.
      Jap apa pulak had kat perak, bukankah kerana lompatan dua adun pkr dan Satu adun dap terus hilang tak sampai sepenggal pun.
      Bukankah hebat belaka dap,pkr,pas di perak apa jade pru lepas hu2 gagal.

      Mat sabu lagi teruk bertanding di kedah pun kalah.

      Delete
    2. nurul basar...aku sokong hang.......betui apa hang cakap...pemimpin politikus taik hanjing tu semua perasan bagus konon berjuang demi rakyat....demi rakyat kepala bana hangpa!!

      Delete
  3. Kami harap anak TGNA bernama Nik Omar akn bawa sinar kpd PAS. Klu ditangan Nik Abduh...PAS akn hancur berderai kerana kebodohannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ka ahli pas mana Nik Omar tu... Pas atau pasma atau dap dia tu

      Delete
  4. Jangan lupa gang yg menentang nepotism segamboot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak ko.nepotisem nepotisem kepala hotak kau berjambul

      Delete
    2. geng jubo sudah marah.

      Delete
  5. PR ditubuhkan 1 apr 2008???
    patut pun semua mcm badut buat lawak april fool..
    Habis rakyat semua terkena..hampeh..

    ReplyDelete
  6. Pr juga terbahagi 2..Azmin pro hadi manakala Wawi team pro DAP.tu sbb pkr xmemilih Azmin sbb nama mb masa kes lepas...Azmin juga menang cara tipu melobi istana.sama mcm hadi menang cara chai.harap yg berpenyakit di buang segera dan perkukuhkan pakatan Baru..omakkau masih merindui kalit fekah.kahkahkah

    ReplyDelete
  7. Kalau Hadi tak main kotor tak memandang rendah DSWA presiden PKR. Sudah tentu MB Selangor sekarang DSWA. Kajang Move pasti berjaya. Tp Hadi tak suka legasi Anuar. Tak suka Kajang Move sbb takut Nuar jd PM. Busuk sungguh perangai Hadi nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak, TGHH Bukan DYM Sultan Selangor.
      Yang reject wawi dan ketum adalah DYM Sultan Selangor dua kali sebelum TGHH submit 2 name nenek dan Jimin.
      Nampak sangat nak putar belit fakta, ada pulak presiden pas boleh lantik mb selangor.

      Delete
  8. UMNO sudah tarbiah Hj Hadi dan kumpulan ulama suci do kem BTN. Semua keburukan Anuar didedah. Kumpulan ulama suci ini percaya 100% dakysh UMNO dan terusembenci Anuar. Sebab itu Mat Sabu dan sahabat digelar penyokong Anwaris

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno depan Umno tak dedah, Yang Pasti Allah S.W.T dedahkan perihal Anwar. Sapa suruh kau liwat orang. Orang Islam tidak akan dipatuk ular daripada lubang yang sama dua kali. Hadis Bukan kata TGNA. Anwar dua kali dooooo kantoi liwat. Apa cer

      Delete
  9. Tak kisah lah.

    Kalau dulu undi PAS dapat pahala.

    Sekarang ni sapa yang keluar PAS jadi kapir.

    Ini lah hukum dan fatwa terkini yang keluar dari ulama suci lagi maksum PAS.

    Jom kawan-kawan kita masuk PAS dan ramai-ramai masuk syurga tajaan PAS.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  10. Nak masuk syurga joinlah pas..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawab nya terus masuk neraka le..
      Manusia masuk syurga krn redho Allah..
      bukan dgn redho Pas...

      Delete
  11. Omak kau, jangan lupa angka keramat 300 ahli pkr keluar parti masok umngok.setiap kali mesti keluar 300 masok umngok.la ni 3 orang ja pas masok dap x nak ulas ker? Pas kate klua pas kafir, apakah ini amanat tuang presideng cakap nak bentang ruu tapi dia ke jepung?

    ReplyDelete
  12. maka berkata2lah ...sekalian pengikut PR...dengan sifat yg diajarkan kepada mereka ..ada tak yg bersedia untuk sekali dikumpulkan di kaki lima ?....demi mempertahankan salah satu dari kelompok pengembala yg sedang hebat berkelahi itu ?...rindu rasanya melihat pelbagai ragam dan bunyi2an sekalian "biri2 yg diternak"... ada yg kata PR dah berkubur...ada yg kata PR dah mati ...paling kelakar ada yg kata PR hanya " pengsan"...ini semua bukanlah datang dari "biri2 yg diternak" ..tetapi dari si pengembala yg bersifat tiada "ketua" diantara kami ...

    ReplyDelete
  13. maka berkata2lah ...sekalian pengikut PR...dengan sifat yg diajarkan kepada mereka ..ada tak yg bersedia untuk sekali dikumpulkan di kaki lima ?....demi mempertahankan salah satu dari kelompok pengembala yg sedang hebat berkelahi itu ?...rindu rasanya melihat pelbagai ragam dan bunyi2an sekalian "biri2 yg diternak"... ada yg kata PR dah berkubur...ada yg kata PR dah mati ...paling kelakar ada yg kata PR hanya " pengsan"...ini semua bukanlah datang dari "biri2 yg diternak" ..tetapi dari si pengembala yg bersifat tiada "ketua" diantara kami ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unknown tulis apa ni ..tak faham la

      Delete
  14. Ostad unknown....tiada beza dengan ulamak kertas chai, tabiat suka melabel orang lain.la ni labeljan oran

    ReplyDelete
  15. Ostad unknown, kalau begitulah komen, hang ni maksom umpama amanat tuang presideng ke jepung.kalau klua pas jadi kafir, hang pula klua komen hang smuanya betui

    ReplyDelete
  16. Ketika sidang Parlimen berlangsung, Tuang Presideng g Jepung.

    Ponteng sidang dewan.

    Apakah hukumnya wahai ostad unknon

    ReplyDelete
  17. Kau dekat luar negara dah lama kena adakan pilihanraya, azmin dah tahu malu pr dah musnah masih memerintah selangor itu, tiba masa azmin istiharkan pilihanraya, sebab pkr tak kuasai mejoriti dun di selangor itu. Fikir2 kan macai pkr, dap dan pas ini. Cepat2 istihar pr sudah tak ada lagi dewan dun selangor itu. Senang nak ada kan pilihanraya itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klw umno pada situasa pkr sekarang..
      Maka gegak gempitalah macai2 PR melaungkan spy adakan pilihanraya demi rakyat konon..kahak puii

      Delete
    2. Ye ke ? Kat tgganu tahun lepas tak buat pon. Umno bercakaran PR tak ambik pot pun. Last2 md said kata najib nak cagar telaga minyak.

      Delete
  18. maksudku hanya satu..supaya PAS sedarkan diri...cukuplah berjual beli ilmu yg ada padanya untuk habuan dunia yg sedikit...tidak cukupkah natijah yg telah diterima hasil dari tipu daya yg mereka kerjakan ?...tahaluf siasyi yg didakwa sebenarnya tidak wujud sama sekali lantaran tiadanya dilantik siapa yg layak menjadi kuasa pemutus (ketua)..jika UMNO itu zalim ...maka sesungguhnya PAS itu lebih zalim...jika UMNO itu sesat ..sesungguhnya PAS itu jauh lebih sesat..jika UMNO kafir...maka PAS lebih kafir...tetapi andai UMNO itu mulia...sesungguhnya PAS mampu menjadi lebih mulia dengan bersatu dengan UMNO..andai UMNO itu menurut kepada syariat...PAS mampu melaksanakan lebih banyak syariat dengan bersatu dengan UMNO..ingatlah kita terikat dengan dua tali yg sangat kukuh yakni akidah dan susur galur bangsa yg sama... tidak cukupkah dengan segala pembuktian yg jelas lagi nyata bahawa ..DAP itu bersifat kafir harbi...dan PKR itu dikuasai juga oleh gerombolan kafir harbi...lantaran mereka menolak secara total sempadan bangsa dan akidah sebagai tiang serinya...kesianlah pada org awam yg memilih untuk menjadi jemaah PAS...mereka keliru..kemudian kamu (PAS) menolak mereka ke jln golongan yg kufur lagi sombong sifatnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka tiadalah ostad unknon dapat memberi hukum akan pontengnya parlimen tuang presideng itu.

      Maka berkatalah ia yang tidak mengetahui olehnya sesuatu itu akibat kejahilan dan kebodohannya ostad.

      Lalu memberi ia hujah-hujah palsunya demi sedikit habuan dunia seperti sang anjing yang menjelirkan lidahnya.

      Tiada la ia sang ostad ambil peduli betapa banyaknya billion duit negara hilang dirompak sang pemerintah negara tanpa hentinya.

      Akan sesungguhnya, inilah tanda-tanda orang munafik jika kamu mengetahuinya.

      Sesudah kamu diberi peringatan, orang seperti ini hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu jauh dari penghinaan dunia dan akhirat.

      Surah Chai Siku Lutut Ayat 91-97.

      Sekian, terima kasih.

      Delete
  19. antara tanda jelas betapa DAP itu bersifat si kafir harbi..antara asas penubuhannya adalah untuk menyamaratakan segala hak setiap bangsa yg bernaung di tanah melayu ini ..dan tiada lagi kekangan pada akidah dan kebudayaan ..dlm bentuk penyebaran atau pengamalan*..(malaysia malaysian)..dan DAP tidak sama sekali meredhai si muslim sebagai kuasa pemutus dlm mesyuarat pertama diantara mereka dan "rakan2" barunya (PAS dan PKR)..yg kemudiannya berpakat diantara ketiga2 pihak ini untuk menipu daya org awam dengan berkata kami berjaya membentuk "tahaluf siasyi"...Maha Suci Allahswt ...adapun perpecahan yg melanda PAS pada waktu ini...maka ambil lah ia sebagai rahmat dan peringatanNya ..supaya kembali kepangkal jln..diperlihatkan sifat sebenar DAP dan sekutunya PKR buat kepimpinan PAS dari dalam...tamatkanlah tipu daya yg kamu pertahankan sejak dari lahirnya Pakatan Rakyat...biarkan ia menjadi pedoman kepada sekalian manusia...hulurkan doa..tenaga dan ilmu yg dimiliki kerana Allahswt..bersatulah dengan UMNO..walaupun tanpa kamu menyertainya...berhemahlah dengan UMNO kerana merekalah golongan yg dikurniakan Allahswt kuasa pemerintahan...sesungguhnya nikmat dan manfaat yg terhasil dari penyatuan ini akan berterusan ..buat generasi yg bakal lahir ..kerana inilah janji Allahswt kepada golongan yg mahu bersyukur diatas segala nikmat dan ilmu yh diperolehi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka ditunjukan Allah betapa segala nikmat barokah yg kamu kecapi itu direntapNya dari tangan2 kamu disebabkan segala pertelagahan sesama kamu..

      Delete
  20. antara tanda jelas betapa DAP itu bersifat si kafir harbi..antara asas penubuhannya adalah untuk menyamaratakan segala hak setiap bangsa yg bernaung di tanah melayu ini ..dan tiada lagi kekangan pada akidah dan kebudayaan ..dlm bentuk penyebaran atau pengamalan*..(malaysia malaysian)..dan DAP tidak sama sekali meredhai si muslim sebagai kuasa pemutus dlm mesyuarat pertama diantara mereka dan "rakan2" barunya (PAS dan PKR)..yg kemudiannya berpakat diantara ketiga2 pihak ini untuk menipu daya org awam dengan berkata kami berjaya membentuk "tahaluf siasyi"...Maha Suci Allahswt ...adapun perpecahan yg melanda PAS pada waktu ini...maka ambil lah ia sebagai rahmat dan peringatanNya ..supaya kembali kepangkal jln..diperlihatkan sifat sebenar DAP dan sekutunya PKR buat kepimpinan PAS dari dalam...tamatkanlah tipu daya yg kamu pertahankan sejak dari lahirnya Pakatan Rakyat...biarkan ia menjadi pedoman kepada sekalian manusia...hulurkan doa..tenaga dan ilmu yg dimiliki kerana Allahswt..bersatulah dengan UMNO..walaupun tanpa kamu menyertainya...berhemahlah dengan UMNO kerana merekalah golongan yg dikurniakan Allahswt kuasa pemerintahan...sesungguhnya nikmat dan manfaat yg terhasil dari penyatuan ini akan berterusan ..buat generasi yg bakal lahir ..kerana inilah janji Allahswt kepada golongan yg mahu bersyukur diatas segala nikmat dan ilmu yh diperolehi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. berkata lah sibodoh ini dgn hujah2 bodohnya.

      maka samalah ia dgn sifunya bodoh piang.

      Delete
    2. maka kepanasan, mengelabah dan mengelupur lah macai2 bodoh aljuburi dan dapig bila terbaca koman unknown.

      Delete
  21. aku tidak berminat untuk berbalas pendapat..hanya untuk kamu membaca seketika...pastinya kamu punya akal untuk menilai..selebihnya terpulang kepada dirimu sendiri..sia2 kamu mencela aku...sebagaimana kamu mencela sebahagian dari para pemimpin yg dahulu sangat kamu taasubkan....ia hanya membuatkan kamu jatuh lebih jauh kedlm jurang yg sangat dlm dan hitam..lalu jadilah kamu tak lebih dari buih2 dilautan ...banyak tetapi tiada nilai sedikitpun...

    ReplyDelete
  22. tiada siapa dari kamu akan menduga betapa sebahagian besar dari kepimpinan PAS akan kamu kalungkan dengan kata2 yg kesat..tetapi tidaklah dengan perilaku kamu itu menjadi tanda kamu berada didlm keadaan yg benar...melainkan sesungguhnya kamu bahkan lagi hina keadaannya dari golongan yg sering kamu lemparkan dengan kata2 yg kesat... kamu berebutkan segala nikmatNya yg masih tersisa untuk org awam...tetapi kamu mencela pada nikmat yg telah terlepas dari kamu...kamu lupa pihak yg kamu laknatkan itu ...dari hasil usaha ...masa..dan ilmu..merekalah (pemerintah) turunnya segala nikmat Allahswt...hakikatnya hak kamu sebagai org awam bergantung sepenuhnya pada sipemerintah...dan keadaan sipemerintah bergantung sepenuhnya pada sifat syukur si org awam...benarlah janji Allahswt .. akan ditambah nikmatNya kepada hamba yg mahu bersyukur dari jln2 yg tidak terbayang oleh sihamba itu...dan bagi org2 yg berakal tahulah mereka bahawa keadaan gerombolan penjual beli ilmu itu adalah seburuk2 sifat kepimpinan...dan keadaan mereka menjadi begitu.. sesungguhnya terikat dengan keadaan kamu sebagai org awam yg tidak mahu bersyukur...kelak inilah kepimpinan yg kamu akan melaknatnya dengan lebih hebat..tatkala kamu menyedari semakin banyak dari hak2 kamu sebagai org awam tiada lagi ...dan lebih kuat kamu melaknatnya semakin buruk kerosakkan yg akan mereka lakukan...tatkala itu lidah kamu akan menjadi lebih keras dan berat hatta untuk berkata2 sesuatu yg baik buat sipemerintah kamu itu...sesungguhnya bersyukur tatkala diberi nikmat lebih ringan dari bersyukur tatkala ditariknya nikmat ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada lah dpt aku menjawab soalan mereka melainkan aku menulis merapu-rapu sehingga susah utk difahami oleh org lain.
      Maka lagi panjang aku menulis, maka panjang itu jugalah aku merapu.

      Delete
  23. Me ngaku Professional tak Sunnah... tak Syarie...!!!!!!!!

    bila ketua kata kukuhkan benteng pertahanan.... mereka tinggalkan kubu pertahanan bagi memanah musuh yg datang menyerang....

    dah buat kesalahan tak pulak nak akur dgn kesalahan dan tak mau nak mohon maaf ke ketua@pimpinan

    pi kutip pulak panah, lembing dan tombah dan menyerang ketua dan pimpinan bersama-sama musuh dari belakang....

    puak2 durjana bermain api, kepada ketua@pimpinan bila mana pimpinan diserang...!

    tu umat Islam jadi keliru dan haru-biru....

    pi ambil perkataan dan dipropagandakan@promosikan patutlah menjadi kalangan orang tewas

    ReplyDelete
  24. Tak Ubah Macam Cerita "LABU DAN LABI"

    Baguslah tu, TERUSKAN - BODOH KETOLOL -SILAP HARIBULAN BERTUKAT CERITA "SILUNCAI TERJUN DENGAN LABU DAN LABI"


    ReplyDelete
  25. Fasal 7. Hukum dan Kekuasaan

    (1) Adapun hukum yang tertinggi sekali dalam pegangan PAS ialah KITABULLAH dan SUNNAH RASUL serta IJMAK 'ULAMAK dan QIAS yang terang dan nyata, dengan tertakluk kepada hukum yang tertinggi itu, kekuasaan PAS adalah dipegang oleh Muktamar Tahunan.

    Jangan ada pihak yang keliru antara hukum tertinggi dengan kekuasaan tertinggi. Hukum tertinggi PAS ialah Al-Quran, Sunnah Rasul, Ijmak Ulamak dan Qias. Keempat-empat sumber ini adalah rujukan hukum tertinggi di dalam PAS. Walau bagaimana pun kekuasaan tertinggi ialah Muktamar Tahunan PAS. Apa saja keputusan yang diputuskan di dalam Muktamar Tahunan PAS adalah keputusan tertinggi yang mana ianya mengikat seluruh badan-badan di dalam PAS dan seluruh ahli PAS.

    Fasal 7 (2) Perlembagaan PAS pula menyatakan bahawa dengan tertakluk kepada hukum tertinggi PAS iaitu Al-Quran, Sunnah Rasul, Ijmak Ulamak dan Qias, segala gerakan dan pentadbiran PAS adalah dijalankan di bawah perintah dan kekuasaan Muktamar.

    Fasal 7 (2) Perlembagaan PAS memperuntukkan seperti berikut :-

    (2) Dengan tertakluk kepada hukum-hukum dalam ceraian (1) itu segala gerakan dan pentadbiran PAS adalah dijalankan di bawah perintah dan kekuasaan Muktamar, akan tetapi Muktamar itu sendiri tertakluk di bawah syarat-syarat yang terkandung dalam Perlembagaan PAS dan aturan peraturan muktamar atau mesyuarat Agung PAS.

    Fasal 7 Perlembagaan PAS ini jelas bahawa kekuasaan tertinggi PAS ialah Muktamar Tahunan PAS dan tidak ada kuasa lain yang lebih tinggi daripada Muktamar. Justeru apabila Muktamar memutuskan bahawa usul DUPP diterima tanpa bahas, maka usul tersebut adalah muktamad. Badan-badan di dalam PAS samada ianya Majlis Syura Ulamak (MSU), Jawatankuasa Kerja PAS Pusat (JKPP), Dewan-Dewan dan seluruh ahli tertakluk kepada keputusan tersebut. Badan-badan di dalam PAS hanya boleh berbincang dan memutuskan bagaimana usul tersebut hendak dilaksanakan bukannya menangguhkan atau membatalkan usul. Usul tersebut menyatakan bahawa hubungan PAS dengan DAP diputuskan maka hubungan PAS dengan DAP secara keseluruhannya terputus. Tidak ada istilah putus di sana tetapi di sini tidak. Itu jelas di dalam usul iaitu putus hubungan dengan DAP.

    ReplyDelete
  26. Pas kluk klek dalam sejarah blum pernah menang dun atau mp disabah dan sarawak.apa punya kluk klek cakap tambirang macam pas tu agama.keluar parti pas jatuh kafir.apa punya akidah tuuurrrr?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas hanyalah parti ajaran sonsang semenanjung malaya, hanya pkr dan dap dapat peroleh kemenangan diborneo.apa beza umngok tak diterima disarawak.tengok pas tengok umngok...2x5..juai bangsa dan agama ja pandai

      Delete
    2. pas = pantat ayam serama....pkr = penjubo kote reput..dap = demam and pening.

      Delete
  27. Keluar pas jatuh hukum kafir......ini fatwa bahalol ular dalam semak

    ReplyDelete
  28. terima kasih atas informasinya. Sukses ya..!! Dan Terimakasih banyak telah berbagi informasnya, Semoga Makin Keren selalu untuk info beserta websitenya,,

    ReplyDelete