KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 22 June 2015

AHLI PARLIMEN DAP KLANG BERANG APABILA SEORANG WARTAWAN DAN TEMANNYA TIDAK DIBENARKAN MASUK KEBANGUNAN SUK KERANA BERPAKAIAN MENJOLOK MATA DAN MINTA AZMIN ALI TARIK BALIK TATACARA BERURUSAN DIPEJABAT SUK DENGAN KADAR SEGERA!!!!



"A NST reporter and a resident were denied entry into the Selangor State Secretariat (SUK) Building this morning. They were coming for a Press Conference at our invitation. Both were told to wear a sarung to cover their legs as their dresses were perceived to be short.
Why are women's legs being inspected? Why are security guards looking at women's legs to begin with? Is this the new role for security guards?
Given that JPJ had publicly apologised weeks ago, why is the security in Selangor's State Secretariat enforcing this policy?
Please withdraw it immediately. Azmin Ali"

Alih bahasa lebih kurang begini:-

Wartawan NST bersama dengan seorang penduduk telah tidak dibenarkan memasuki bangunan SUK pagi ini. Mereka hadir untuk sidang media atas jemputan kami .. Mereka berdua diminta memakai sarong untuk menutup kaki kerana pakaian yang mereka pakai ditafsir sebagai terlalu pendek dan menjolok mata.

Mengapa perlu kaki wanita dijadikan bahan pemeriksaan .. Mengapa pengawal keselamatan menjadikan kaki wanita sebagai benda pertama untuk diperiksa? Adakah ini peranan baharu kepada setiap pengawal keselamatan?

Memandangkan JPJ sudah pun memohon maaf dua minggu lalu secara terbuka atas insiden yang sama mengapa pihak keselamatan SUK menguatkuasakan polisi ini?

Tolong tarik balik dengan segera . Azmin Ali.

Malas nak ulas panjang lebar sekadar menjempun para pembaca dan pengintai blog ini cuitkan mida kalian dan berfikir serta menilai akan gelagat para pemimpin DAP sejak kebelakangan ini.


Persoalannya apakah Azmin Ali akan tunduk dengan desakan Ahli Parlimen Klang ini yang sudah pun sedia maklum tata pakaian orang awam untuk berurusan dengan Pejabat SUK sudah pun amalkan sekian lama tanpa sebarang rungutan .. hanya disebabkan kecoh seorang wanita masyarakat Cina yang berurusan dengan JPJ kira-kira 2 minggu lalu yang dipaksa anggota RELA mengenakan sarong maka kini dilihat ada suatu percubaan untuk ambil kesempatan dengan isu remeh ini sebagai cara untuk menjadi juara penindasan kepada kaum wanita konon.

Ikut hukum akal logik masakan wartawan NST itu tidak tahu bagaimana berpakaian jika berurusan dengan Pejabat SUK ... semacam mau membuat provokasi sebab sudah ada Menteri mohon maaf kepada wanita Cina itu sebelum ini.

40 comments:

  1. Saja jer diorang tu.

    http://keyboard0warrior.blogspot.com/2015/06/when-in-rome.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsa cina dan india macam ni kat malaysia je berani buat perangai haiwan ni..

      Cuba dia pergi negara lain, mana beraninya..

      Tak payah pergi jauh.. duruh diaorang buat perangai haiwan nya kat singapura atau thailand..

      Datang berurusan dengan jabatan kerajaan berpakaian macam nak jual burit..

      Lagi bangang pulak menteri minta maaf sebab isu ni..

      Kalau macam ni siapa nk hormat agensi kerajaan?

      Delete
    2. Setuju sangat dengan Anon 16:02

      Delete
    3. terang2 tak ikut panduan peraturan. bangsa china ni kena kawal macam ulat, betul caranya di singapura, tengok cara china kawal china.

      Delete
  2. Mama tak taiko, jebon sokong roket. Macai jebon ( babboon) plak akai kurang.

    Azmin meati menggelupur ketakutan DLM bilik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sudah arahan awal atau tatacara masuk bangunan SUK sedemikian rupa.....aku rasa MB tak perlu minta dan sebagainya.....MP Klang itu pstut diambil tindakan kerana membuat provokasi....

      Delete
  3. Wartawan tengok kakinya manakala peserta gimnastik tengok kemaluannya...aiyyooyyoo...apa sudah jadi dengan mata orang Malaysia sekarang ??? Negara ini dah dipenuhi dengan orang gile seks. Kahwin ramai tak cukup lg ke ???

    ReplyDelete
  4. Diharap MB memohon Sultan utk mengeluar perintah menghalau mana2 rakyat yg tak bersetuju dengan ketetapan dan peraturan kerajaan negeri Selangor keluar dari negeri Selangor.

    ReplyDelete
  5. Hahaha.....
    Bodoh juga jabatan kerajaan ini.....sexy ke pakaian begini????
    Undang2 yg tidak boleh diterima pakai, nampak sgt recis pada kaum cina. Negara malaysia melayu mula wujudkan perkauman sebab takut dan lemah dari segi semua bidang dgn kaum cina dan akhirnya benci diwujudkan bagi menentang menghalang. Namun melayu jadi bodoh dimana mrk telah hina bangsa mrk sdr dgn cara tak langsung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jabatan kerajaan tak bodoh, kau yg dungu. Pakaian tak senonoh tak kira bangsa kalau pakai tak ikut peraturan pasti tak dibenarkan masuk. Lebih2 lagi jenis yg bersukan bogel di Penang temph hari lagilah tak boleh masuk nampak mcm haiwan. Haiwan mana pakai baju?

      Delete
    2. Cina oh cina..
      Lu ingat lu sudah hebat?
      Ada ingat. 13 Mei camne atuk nenek lu kena sailang?

      Lu provoke aku jawab..

      Lu tgk kat singapork.. cina sana pun tau ikut peraturan..

      Delete
    3. 14:17...ko telebih makan taik busuk cina sebab tu muka ko semakin monyok hitam layu mcm muka mat sabu yg dah tak laku tu.

      Delete
    4. apa kau bodoh sangat cuba tengok dia pakai atas Skirt paras lutot itu tak dibenarkan, ramai melayu pakai seleper pun penah di halau, he kawan bercakap berfikir aku pergi mana jabatan kerajaan, melayu ada pakai skrit pun penah di halau.recis apek dap bodoh sangat anggap benda recis padahal ramai cina tahu patuh undang2 dengan tak berpakai saksi pakai skirt atas lutot apabila pergi ke jabatan kerajaan ,kawan tengok gambar di atas itu saksikan lutot dah tua kerepot pun masil tunjuk pada orang ramai

      Delete
    5. Hahaha.....
      Ini yg hairannya....kenapa melayu tak komplain bila dihalau cina pula sibuk komplain!!! Jadi cina recislah???? Undang2 tak leh pakai skirt jadi semua kaum dipaksa pakai baju kurunglah!! Semua nampak baik cantik amoi2 tu. Tapi hairan kenapa wanita melayu beragama islam pakai baju sexy2 semua nampak di luar sana???? Hairan juga ya??? Melayu sdr tak mampu nak hormat agama sdr ni nak rakyat hormat jabatan dgn pakaian yg nampak sopan memang pelik!!!!

      Delete
    6. Hahaha......
      Lucu.....jabatan kerajaan skrg beraneka gelagat mcm2 undang2 baru utk ubah imej kerajaan tetapi org dlm jabatan tu dah ubah ke??? Perangai buruk dah jadi baik ke??? Hormat org waktu urusan ke??? Kerja dah lancar dan cepat ke??? Ubah tukar ganti pa dlm jabatan yg tak guna tu dulu baru ubah imej luaran malah apa guna berpakaian segak cantik kalau perangai tak baik malah tak hormat org lg nak berlagak!! Bukan ke hanya makan gaji sj....bukan tauke besar pun!!! Tauke kaya pun hanya pakai seluar pendek je....tak lebih2 pun. Memang tak sedar diri patutlah tak maju2 nampak cantik kosong dlm semua habuk je.....patutlah rakyat masih byk tak maju dan ubah sebab fikiran lama dah karat.

      Delete
    7. Cina = babi

      Delete
    8. Perangai macam lauk dia..babi tonyok....main redah je,tak hormat undang undang..terlebih banyak makan babi,tu la pasal..

      Delete
  6. Omakkau berjaya naikan kemarahan pengikut umno yg setia.

    ReplyDelete
  7. N3 nih mesti macai UMNO yg kirim. Hanya satu niat suci supaya PR Selangor tumbang. Terbaek Omakkau. Teruskan usaha menguling Azmin. Khalid dah tunggu di luar pintu pejabt MB.

    ReplyDelete
  8. Omak kau jpj tak penah mohon maaf atas sebab apek Skirt Pendek jpj, cakap tak patut buat apek tua pakai kain sarong itu je , macai dap mana tahu undang2. dibarat orang minta kerja kena pakai kot, pergi main judi kena pakai taxsido, aku penah kena halau sebab pakai selipar dekat jabatan kerajaan di malaysia tak bising macam apek itu sebab aku tahu undang2 kod pakaian, singapore kod pakai adalah pekara biasa tak akan apek dap masih tak tahu lagi

    ReplyDelete
  9. Nak buat peraturan boleh tapi perlu maklum dahulu.. Sekurangnya di luar/pintu pejabat letakkan gambar tatacara berpakaian. Kalau dah masuk tiba tiba halau tak syiok aaa.

    ReplyDelete
  10. Padan muka nyonya tu...igt betis dia tu cantik Sgt ke..
    org tak hingin nk tengok pun....eloklah ajar dia org ni..adab berpakaian...tak suka, boleh keluar!

    ReplyDelete
  11. Dia cuba nak singaporian kan Mlysia secara halus.Nampak tak provok provok puak ni.Dah sampai masa dah.penggabungan 2 kelompok pilotik melayu.ubah semula demografi...

    ReplyDelete
  12. Sial. Jgn dilayan org sewel.
    Nanti kita jadi sewel

    ReplyDelete
  13. Sepatutnya telanjang terus itu yang sebenarnya.

    Kalau Q kompom dapat nombor satu.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham TM (Tukang Menjubur)...Betul tu, kalau telanjang senang lah kau menjubur..si tukang menjubur le katakan..kalau menjubur kau memang nombor satu mangalahkan aljuburi.ngeh3

      Delete
  14. INI BUKAN NEGARA CINABENG

    KALAU DAH MASUK RUMAH ORANG KENA HORMAT ARAHAN TUAN RUMAH

    KALAU TAK NAK HORMAT TUAN RUMAH JANGAN DATANG RUMAH ORANG

    DUDUK RUMAH SENDIRI LA KALAU NAK BOGEL

    KAH KAH KAH

    CINABENG BUKIT GILA ADA LAGI ZAMAN NI

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  15. UMNO akan menyejuk bekukan benih dari penolong HEM, Ahmad Maslan serta Hasan Malek untuk generasi masa datang! Dicadangkan menggunakan ibu tumpang dari kaldai atau lembu bagi menjimatkan kos. Babi tak boleh sebab haram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina = babi. Jumpa cina dgn babi, pukul cina sampai mati dulu.

      Delete
  16. Mana wang RM42billion tu? Adakah ianya digunakan oleh UMNO untuk projek penyejuk bekuan benih dari Ahmad Maslan serta Hasan Malek ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ya pun apa masalah kau?

      Bukan duit cina pun..

      Nk gelak aku tengok cina komen bahasa melayu..

      Nak menyamar pun agak2 la..

      Delete
  17. Lain kali suruh dia orang telanjang bogel aje...

    ReplyDelete
  18. Apa kata Teresa Cock. Dulu kalau kerajaan BN bukan main bising lagi. Sampai mesjid pun terkena. Ini kena batang hidung dia apa nak cakap?

    ReplyDelete
  19. Malunya kita rakyat malaysia terlalu racist. Islamkah kita guna bahasa yang menjijikan. Dia bukan pakai mini skirt, tak seksi pun. Jgn jadi taliban, wanita hanya objek sex. Lemahkah lelaki islam malaysia sampai tengok betis pun dah tak tahan. Ya ALLAH selamatkanlah malaysia dari kump taliban dan IS yang anggap wanita barang sex.

    ReplyDelete
  20. adapun bangsa yg menumpang itu...tatkala sifatnya sering mencetuskan percikan yg membakar perasaan ...ketahuilah akan kamu betapa ia adalah cermin apa yg ada didlm dada mereka...maka itulah seburuk2 rakan "tahaluf" .... sayup2 kedengaran bisikan "biarkan si luncai terjun dengan labunya"... bukankah ...mereka tidak rasuah...tidak juga berlaku zalim...berintegriti... lalu dijawab oleh satu suara yg nyaring.." biarkan...biarkan"...demikianlah satu lagi manfaat hasil dari jalinan tahaluf siasyi yg songsang sifatnya...

    ReplyDelete
  21. Inilah jadinya bila melayu asyik dok kutuk melayu,,,, pas gaduh ngan dap habis semua pahlawan melayu kutuk pas..., sekarang tgklah sikap dap yg dipuja2 tu...

    ReplyDelete