KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 23 June 2015

UCAPAN ALMARHUM USTAZ FADZIL NOOR UNTUK PENDEGARAN RENUNGAN KUMPULAN G18 YANG BERCITA-CITA MAU TUBUHKAN PARTI BAHARU

54 comments:

  1. Kisah Arwah Ustaz Fadzil Noor dan Parti Baru...ini jawapan anaknya..
    Muhammad Faiz Fadzil



    Hari ini dimainkankan video almarhum ustaz fadzil noor(ufn) tentang penubuhan party baru..ini jawapan saya:

    1) ufn adalah antara satu-satunya pemimpin di zaman 70-an menentang kemasukan pas ke dalam perikatan yg kemudiannya ditukar bn

    2) ketika itu ufn beralih utk bersama pemimpin abim termasuk dsai menjadikan abim sebagai force islam yg kuat di negara ini

    3) ufn kembali aktif bersama pas setelah pas ditendang keluar drpd bn dan ufn sertai pru 1978 sehingga sanggup dibuang kerja dr utm

    Maka..jelas perjuangan ufn istiqamah menentang umno bn dan mahu tubuhkan kerajaan..sbb itu ufn merencana pelbagai strategi politik termasuk menarik golongan profesional menyertai pas, memadamkan fahaman ahli terhadap amanat hadi & tahaluf dgn angkatan perpaduan ummah & barisan alternatif

    Video tu ufn sebut pasal pemimpin yg nakkan jawatan sampai sanggup tubuh party baru..itu keadaan ketika itu..tapi keadaan skrg lain..ahli & rakyat yg nakkan party baru kerana pas skrg sudah terpesong drpd peta perjuangan menentang umno bn..dalam keadaan rakyat dahagakan sebuah pemerintahan baru yg bersih adil dan berkebajikan melibatkan penyertaan semua kaum, maka party baru yg memperjuangkan semua prinsip islam ini & aspirasi rakyat adalah menjadi wajib..

    InsyaAllah party baru ini akan terus menentang umno bn, mendaulatkan islam & akhirnya menyelamatkan ahli pas yg masih keliru dgn halatuju politik pas skrg..

    Anda mungkin tak setuju dgn saya, tapi saya percaya ufn pasti menyokong party baru yang didokongi oleh pemimpin yg dilahirkannya yang banyak berjasa kpd karier perjuangan ufn..party baru adalah meneruskan perjuangan ufn walau berlainan wadah

    Usah lihat pada form tapi lihat pada substance..biiznillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa kamu terencat otak. Cerita tak de isi.

      Ron Jeremy
      Keadilan Batu Road

      Delete
    2. Haha betul lah sampai habis aku baca,dak tahu ke apa benda..terpesong apa nya, DAP nak jadi tuan..

      Delete
    3. Haha betul lah sampai habis aku baca,dak tahu ke apa benda..terpesong apa nya, DAP nak jadi tuan..

      Delete
    4. Menyampah tgk umno ngan pas.

      Delete
    5. Pas akan tewas teruk dlm pru 14.
      kita kena sedia menerimanya dr sekarang dan jgn menipu hati kita sendiri.

      Delete
    6. ramainya syiah lakhnatullah dalam nih....tujuan utama syiah ialah memecahkan islam sunni...Pas sunni & umno sunni...

      Delete
  2. Kalau pas dilandasan betul xda siapa nk tubuhkan parti baru,tetapi pas yg dalam keadaan mabuk pil kuda skrg ni mmg wajib tubuh parti baru mgantikan pas...pas blh puji najib sampai langit.bodek supaya bentang ruu diparlimen.tp najib xlayan.kahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak jebon d babboon ni

      Delete
    2. Yang mabuk macam kuda main belakang de facto pkr..datuk seri anal ibrahim. Anak buah, calon pilihanraya memang sah pun pengedar pil kuda.

      Delete
    3. masih ramai yg mencerca anwar dgn fitnah liwat.

      untunglah anwar kumpul byk pahala mereka.

      malanglah para konspirator yg terpaksa menanggung dosa berpanjangan yg tidak ada manafaat pun selama mana fitnah itu tersebar dn dipercayai oleh org2 jahil dn fasik.

      hadi tidak buat maksiat minum arak zina judi dll insyaallah

      tp syaitan telah masuk ke dlm hati dgn menyemai hasad dengki sombong takabur. hasad dengki dgn kewibawaan anwar. hasad dengki dgn tadbir urus cemerlang dap. hasad dengki kerana merasa diri ulamak tp kurang berwibawa mentadbir negeri apatah lagi negara.

      parti baru amat diperlukan. sepertimana pkr yg baru tubuh tapi menjadi ancaman kpd bn.

      gandingan kepimpinan pkr anwar, lge dap dan mat sabu parti g18.. akan membina ikatan pembangkang baru lebih utuh.

      pas mesti bersendiri kerana hadi hanya hendak jadi ketua saja. klu join umno hadi dan pas masih kena tunduk dn rela diperkuda kepangkan oleh najib.

      berapa byk ludah yg pas hadi tabur kt najib dn umno utk mereka jilat balik. mau muntah ooooooo

      Delete
    4. Mazhab mana 20:35
      cakap untunglah anwar kumpul byk pahala mereka kutuk anwar itu. Apa bodoh sangat pkr ini maklumlah pkr kuat, menipu

      Delete
    5. 20.35
      kumpul pahala pasal krna fitnah....yg kena fitnah buat fitnah kat orang lain ko buat buat tsk tau dan buat bodoh jer....

      Delete
    6. 2354....
      fitnah bulan puasa tak guna puasa.
      dpt penat dan lapar je

      Delete
  3. hahaha punyalah niat tuan tanah nak membela kumpulan geng tolol. yang menyokong tokey tuan tanah tski.sampai berita yang da ketinggalan jauh diambil. anak arwah da sangkal. malah kalau ada usta fadzil dia redho untuk tubuhkan parti baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aloooooo nurul uzzah tak nak masuk MIC ker

      Delete
    2. Suruh pelinivel masok pas lg baik
      Tak la najib pning kpla

      Delete
  4. Itu cuma ucapan manusia biasa sahaja wahai OK ku sayang.

    Bukannya Hadis Nabi yang terpakai sampai ke kiamat.

    Keadaan sudah berubah mengikut masa dan keadaan.

    Nampaknya ada golongan yang sangat takut akan tertubuhnya satu Parti Islam yang lebih progressif dan boleh diterima oleh semua kaum.

    Nampaknya impian OK untuk melihat TSKI kembali menjadi EMBI mungkin terkubur.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang buka posa makan bihon sop Pasmacha. Padan merapu

      Delete
    2. Yg slalu merapu ialah tuang presdeng
      Buka piosa pil kudakah?

      Delete
  5. omak kau .tak payah jadi barua hj hadi nanti hj hadi tuduh kau pulak jadi jebon ,kalau hj hadi kata kau jebon aku taknak tolong kau lagi,munafiq lagi tak bagus,tujuan kau siarkan ini orang dah faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak jebon d babboon ni

      Delete
    2. Khalid samad d bluetooth khabarnya dah pacak khemah meniaga pasar ramadan.

      Delete
    3. Lebih mulia drp pacak kemah jual fitnah pil kuda dan jibons

      Delete
  6. Musuh bila dia sokong kita...mesti ada yang tak kena..." begitulah pesanan ,peringatan dan amaran Almarhum Ustaz Fadhil Noor suatu ketika dulu.

    Satu dunia tahu bahawa musuh utama PAS dalam politik dari dulu kini dan selamanya ialah UMNO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA kaoooo merapu ni. Dah kalah sudahlah. Jenis macam kao ni. Kalah bola lempang referree

      Delete
    2. Suruh mat sabu bawak teksi je..apply permit dulu

      Delete
    3. Suruh tuang presdeng ambik permit bawak teksi pergi jual fitnah pil kuda dan jibon

      Delete
  7. Kita tengok siapa yg reply komen tu.
    Mungkin orang yg sama.
    Tiada hujah melainkan cuma ejekan shj.
    Adakah itu saja yg dia tahu.
    Macam budak2 yg kalah main konda kondi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaaa Meloyawaves. Kao update blog lousy kao tu lagi baik

      Delete
    2. YA BETUL HANYA SEORG JE YG JAWAB DGN EJEKAN TU.

      DAN KITA TAU SIAPAKAH WANITA OOOOPPPPS SIAPAKAH ORG ITU.

      HIHIH

      Delete
    3. Jangan2 Walla"on ularmak kot
      Tak pun macai amnos 1mdbs

      Delete
  8. aku kenai arwah us fadhil bukan setakat tindakan malahan pemikiran beliau jauh berbeza dibanding faiz atau fawwaz.mumgkin darah muda kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me ngaku Professional tak Sunnah... tak Syarie...!!!!!!!!

      bila ketua kata kukuhkan benteng pertahanan.... mereka tinggalkan kubu pertahanan bagi memanah musuh yg datang menyerang....

      dah buat kesalahan tak pulak nak akur dgn kesalahan dan tak mau nak mohon maaf ke ketua@pimpinan

      pi kutip pulak panah, lembing dan tombah dan menyerang ketua dan pimpinan bersama-sama musuh dari belakang....

      puak2 durjana bermain api, kepada ketua@pimpinan bila mana pimpinan diserang...!

      tu umat Islam jadi keliru dan haru-biru....

      pi ambil perkataan dan dipropagandakan@promosikan patutlah menjadi kalangan orang tewas

      Delete
    2. Pemimpin kaki jual fitnah pil kuda memang perlu diwala"unkan oleh penyokong wala"on

      Delete
    3. Nak hormat ketua kaki ponteng asyik pekena pil kuda!!

      Delete
  9. amat sesuai utk omak tukar baju pkr tu kpd baju PAS yg ada gambar hj hadi

    khalid baik dgn pas dan umno. omak sudah ada platform yg sesuai.

    tp sygnya omak bukan ustazah so kira2nya jebon betina lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleeeh kao pakai baju pasmacha bihon sop. Nepal pun tak lalu nak pakai.

      Drp kao tulus banyak2 baik kao pi tadarus di bulan suci ini

      Lebai Jeff Ulu Bernam
      Madrasah Nahi Nepotism
      Reformist yg Originel

      Delete
    2. Elok wala"on2 ularmak fitnah pil kuda wala"on sekali kat palnivell. Ularmak jugak tu

      Delete
  10. kenapa nak takut dgn parti baru??


    skrg dgr apa anak ustaz fadhil nor cakap
    >>> mula<<<<

    Muhammad Faiz Fadzil, anak kepada bekas presiden PAS, Datuk Fadzil Noor, berkata arwah ayahnya akan menyokong penubuhan parti baharu seperti yang dicadangkan kumpulan progresif yang tewas pada pemilihan parti baru-baru ini.

    Anak kepada bekas presiden PAS, Muhammad Faiz Fadzil yakin jika bapanya Datuk Fadzil Mohd Noor masih hidup, beliau akan menyokong parti baharu yang sedang dalam proses pembentukan. Faiz mengulas video Youtube yang disebarkan di laman sosial bagi menunjukkan Fadzil akan menentang penubuhan parti baharu sekiranya masih hidup.
    "Anda mungkin tak setuju dengan saya, tapi saya percaya Ustaz Fadzil Noor (UFN) pasti menyokong parti baharu yang didokongi oleh pemimpin yang dilahirkannya yang banyak berjasa kepada karier perjuangannya,” tulis Faiz dalam laman Facebooknya hari ini.

    "Parti baharu adalah meneruskan perjuangan UFN walau berlainan.”Menurut Faiz, ayahnya satu-satunya pemimpin zaman 70-an yang menentang kemasukan PAS ke dalam Barisan Nasional (BN) semasa pemerintahan perdana menteri kedua, Tun Abdul Razak Hussein.
    Katanya, Fadzil pada ketika itu beralih untuk bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim, termasuk menjadikan Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) kumpulan pendesak Islam yang kuat di negara ini.
    "Dia kembali aktif bersama PAS setelah PAS ditendang keluar daripada BN dan sertai PRU 1978 sehingga sanggup dibuang kerja dari UTM. Jelas perjuangan UFN istiqamah menentang Umno-BN dan mahu tubuhkan kerajaan.
    “Sebab itu UFN merencana pelbagai strategi politik termasuk menarik golongan profesional menyertai PAS, memadamkan fahaman ahli terhadap Amanat Hadi dan Tahaluf dengan Angkatan Perpaduan Ummah dan Barisan Alternatif," katanya merujuk kerjasama PAS dengan parti politik lain sebelum ini.

    Menurut Faiz, video yeng disebarkan mengenai Fadzil menyebut pemimpin yang gilakan jawatan sampai sanggup tubuh parti baru, menjelaskan keadaan ketika itu.
    "Itu keadaan ketika itu. Tapi keadaan sekarang lain. Ahli dan rakyat yang nakkan parti baru kerana PAS sekarang sudah terpesong daripada peta perjuangan menentang Umno-BN.
    “Dalam keadaan rakyat dahagakan sebuah pemerintahan baru yang bersih adil dan berkebajikan melibatkan penyertaan semua kaum, maka parti baru yang memperjuangkan semua prinsip Islam ini dan aspirasi rakyat adalah menjadi wajib," katanya.

    Beliau yakin parti baharu yang bakal dipimpin G-18, kumpulan yang tewas dalam pemilihan PAS baru-baru ini, akan terus mendaulatkan Islam.
    "Insya Allah parti baru ini akan terus menentang Umno-BN, mendaulatkan Islam dan akhirnya menyelamatkan ahli PAS yang masih keliru dengan halatuju politik PAS sekarang," katanya.

    >>>tamat<<<<











    ReplyDelete
    Replies
    1. Bowdow punya komen. Anak nabi nuh tenggelam salam banjir.

      Alooooo brader jgn bowdow. Yg power ayah dia. Dia tak tau lagi. Kalau macam otak kao tu. Champion badminton penuh dgn cucu Sidek alaaaaa.

      Selalu yg komen IQ rendah ni Greenboc, kedahlanie, addin dan meloyawavea

      Delete
    2. Nabi noh tak sama dgn tuang presdeng.

      Delete
    3. Begitu juga yg bodoh Hj Hadi pil kuda,kekuatan pas kerana Nik Aziz bukan anaknya Nik Bodoh.

      Delete
  11. Khalid Al Walid tak tubuh parti lain..! & hentam pimpinan
    da Ahmad Awang, Mat Sabu dan Pahrol tahu ke....?

    Ke tak baca Sirah...

    Ada Khalid Al Walid bertindak sabotaj pimpinan dan ketua yg baru dilantik?

    Jgn rosakkan perpaduan umat Islam di negara ini. Nanti anda and the gang akan disumpah 1001 keturunan umat Islam negara ni.

    Fikir2kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org nak tubuh parti baru pon tak boleh.
      Ingat ni negara wala"on ker hapa?
      Undang2 tuang presdeng ker?
      Bapak ko punya negara?

      Delete
    2. Keturunan ko yg bodo dah kena sumpah,tak sedar lagi kena kencing dgn ularmak pas.

      Delete
    3. Astaghfirullahulazim... Kau nak samakan pimpinan Rasulullah SAW dengan ulama PAS? Kau giler ke? Jnganlah hina Rasulullah SAW sebegitu sekali. Kalau kau Islam baik kau padam balik comment tu sebelum Allah laknat kau. Kalau kau kafir tolong jangan pandai2 cakap sesuatu yang kau tak tahu.. Mintak tolong padam kan comment tu..

      Delete
    4. Saidina Umar pecat Khalid Al Walid demi akidah umat Islam, supaya mereka tidak mengagungkan Khalid Al Walid melebihi Allah SWT di dalam memberi kemenangan demi kemenangan.

      Saidina Umar juga tidak lancarkan fitnah memburukkan Khalid Al Walid, so tak ada isu kenapa Khalid nak memberontak. Saidina Umar juga tidak buat hubungan sulit dalam diam-diam dengan musuh, so tak adalah Khalid Al Walid rasa dikhianati.

      Yang bagus Khalid Al Walid dia segera letak jawatan bila disuruh... tapi ada puak tu, liat macam daging unta tua tak empuk2 walaupun dimasak punya lama sehinggalah diberi surat pemecatan berserta pampasan, paras self-esteem yang cukup hina.

      Sebenarnya nasib G18 dgn tuan tanah lebih kurang je, cuma G18 nekad untuk memulakan perjuangan baru, cuma boss tuan tanah pula diam menyepi... meninggalkan tuan tanah berjuang bersendirian....

      Delete
  12. Brader tolang Busi Meloyawaves mana ada balls debate kat sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gi mesyuarat pun ponteng, nak gi debate?
      Tuang Walla"on mana ada telo

      Delete
  13. tak prlu kecoh2

    kita tunggu je pemimpin kita yg dianiaya tubuh parti baru

    kita isi borang keluar PAS ramai2 dan isi borang masuk pati baru

    siapa nk merapu dlm ni,.... sila kan lah sorang2 , kwn lah dgn hj hadi tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko suruh aku kwn dgn sotong?
      puiiii

      Delete
  14. Kepada Omakkau jangan la mengapi-apikan antara saudara islam kita. jadilah insan yang mulia dengan menerbitkan artikel2 yang ilmiah supaya kita sesama Islam bersatu. Jangan lupa setiap comment disini anda juga dapat dosa pahala.. fikirkanlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umngok tengah tepok2 tangan lepas tuh tuduh cina india tepuk tangan gembira.awat melayu sama melayu, islam sama islam gagal laksana hudud? Siap ke jepung elak bentang tapi akhirnya senyap......kelua pula fatwa kelua pas kafir dan tengelam.apa punya ular dalam semak turr....x dapat bentang dan ke jepung....senyap tanpa melawan....khhaktuih...

      Delete