KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 16 June 2015

DAP TELAH MENDAHULUI KEPUTUSAN PIMPINAN PR DENGAN MENGISYTIHARKAN BAHAWA PAKATAN RAKYAT SUDAH BERKUBUR.



Pemimpin tertinggi DAP hari ini bertindak mengisytiharkan Pakatan Rakyat (PR) tidak lagi wujud dan mengatakan ia akan hanya bekerjasama dengan PKR dan "semua pihak" yang mahu melihat pemerintahan Barisan Nasional (BN)berakhir.

Setiausaha agungnya Lim Guan Eng berkata Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP, badan pembuat keputusan tertinggi parti, pada mesyuaratnya malam tadi memutuskan menerima usul Muktamar Tahunan PAS ke-61 mengenai hubungan kerjasama antara mereka.

"CEC menerima usul muktamar PAS untuk memutuskan hubungan dengan DAP dan secara langsung mengakibatkan PR tidak lagi wujud.

"Memandangkan PR dibentuk oleh ketiga-tiga parti berdasarkan konsensus dan terikat dengan Dasar Bersama, usul di muktamar PAS itu membunuh PR. Justeru kini, tiada lagi PR," katanya.

Semalam, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang juga presiden PKR berkata, kerjasama antara PKR, PAS dan DAP perlu segera disemak semula bagi memperkukuhkan kembali gabungan parti di dalam PR.

Dalam satu kenyataan, ketua pembangkang itu mengakui, wujud masalah dalaman PR yang memerlukan perhatian segera pemimpin tertinggi supaya ia ditangani secara bijaksana.

Beliau juga menyuarakan cadangan PKR supaya "perbincangan diteruskan dengan parti politik dan juga badan bukan kerajaan dalam kerangka besar masyarakat madani lainnya demi merangka hala tuju dan masa depan."


Nampak gayanya hala tuju dan kewujudan PR ditentukan oleh DAP bukan dengan secara konsensus antara 3 parti iaitu PAS/PKR dan DAP.

51 comments:

  1. Yess jgn jadikan pkr parti kena ragging (pkr).
    Azmin kena do seseuatu. President jiwa dia terganggu sebab Anak dia pi sesi touch d hanjing 2014 lalu.

    Korang jumpa nurul uzzah kitam salam kat dia okey.

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmah mansur pasti muntah bila makan nasi goreng ahmad maslan

      Delete
    2. Anon 14:02 termakan bihon sop pasmacha. Itu sebab Bowdow

      Delete
    3. Spray je ridsect ahmad maslan kt rambut big mama rosmah mansur...bagi keras, tahan lama. Komisyen jual tanah 1mdb byk abis maintain badak air pujaan najib.

      Delete
    4. DAH BERAPA KALI JEFF MASUK LOKAP KERANA PERJUANGKAN REFORMASI?

      Delete
    5. Snon 15:18, berapa Kali kao redha dgn Oktoberfest 2014

      Delete
  2. Parti kena ragging (PKR) sama itu DAP. Aku rasa itu roket ludah muka de facto, dia akan tersenyum. Kena ragging kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila layan Youtube

      Ustaz Azhar Idrus - Apa Pandangan Tentang PASMA?


      https://www.youtube.com/watch?v=lJCxdgAJr4E

      Delete
  3. Omakkau. walau aku org PAS melayu Islam tp x sume yg Hj Hadi wat aku setuju. Jelas apa yg dia wat ms bsama pakatan tak hormati semangat perpaduan. Kita kerja dgn org bkn Islam, thats the beauty of Malaysia yg Allah beri. Kita takkan sembah apa yg dia sembah, untuk dia agama dia utk kita agama Islam yg diredhai oleh Allah swt. Org pilih g parlimen perjuang nasib rakyat bkn g Jepun atas apa alasan dakwah sekalipon. Kalau org lain khianat mcm nak hancur dunia ni dia bising, tp tgk bila dia khianat, adakah agama menghalalkan perbuatan dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello pasmacha dikesan

      Delete
    2. Aku orang pkr tapi aku tak suka nepotism. So what!!!!!

      Aku pun tak suka pkr dibuli oleh DAP. Pada masa yg sama aku tak suka badut2 jebon dlm Pas yg Jadi balaci DAP

      Delete
    3. https://www.youtube.com/watch?v=2WVpJYHtJTQ

      Pengundi melayu marah kat DAP

      Delete
  4. Jom makan nasi goreng ahmad maslan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom makan bihon sop pasmacha lepas kenyang nasi goreng maslan

      Delete
  5. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  6. DAP kemaruk sangat nak memutuskan Pakatan Rakyat. Biorkan le putus. Ada aku kisah. Tak faham aku kadang2 fikiran oramg politik ni.Macam fius tak betul saje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Putus susah mau sambung.

      Tok mudim

      Delete
    2. kalau dap kausai negeri p.p, dap hanya kuasai bahagian pulau je, habis dap itu,

      Delete
  7. Bila nak ajak rosmah mansur rasa nasi goreng ahmad maslan?

    ReplyDelete
  8. Lama tidak dgr komen2 dari rafizi di lobby parlimen...
    tida ade ulasan dari rafizi tentang 1MDB, sejak diambil alih oleh Mahathir..

    adekah rafizi sudah dihalau dari pandan?
    adekah rafizi sedang menunaikan umrah?
    adekah rafizi merajuk dgn azmin...
    adekah rafizi sedang berusaha memujuk mahathir masuk pKR?
    Adakkah Rafizi tengah makan bihon sop Pasmacha
    anda tentukan mana yang anda suka

    ReplyDelete
  9. Omak kau pusing ikut mana pun itul la keputusan nya masa buat keputusan muktamar tu tak ikut akal yg waras ikut perasaan sekarang banyak pihak yg sangat kecewa dengn cara pas berpolitik langsung tiada bijak dalam melaksanakan dakwah patut sangat jika bukan islam mejauhi diri dari kita nilai diri sendiri jangan salah kan orang lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA kao metapu ni labu pasmacha cakap pasmacha. Bihon sop

      Delete
  10. Jeff tauke babi berhajat nak jadi pemimpin. Ngaku reformis pkr tp baru dicabar sikit dah tercirit. Marah dengan Anuar sbb pilih Azizah sebagai presiden. Jeff cuba ko tanya diri sendiri ...ada berapa ribu pengikut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian lepas makan bihon sop pasmacha terus Jadi bowdow

      Delete
  11. Apa yang kau kecohkan Omak...

    Lebai Pas tak kesah pun. Hilang jawatan tu daki donia saja.

    Itulah masa dalam muktamar bukan main mencanak-canak nak singkir orang. Sekarang padan muka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasma bihon sop dikesan

      Delete
    2. Anon 15:15

      Abah kau jual Pasma bihon sop ke....?

      Delete
  12. Kalau PAS kena tendang nanti PKR/PASMA lah jadi pengalas kaki DAP pasang bendera DAP nanti PASMA/PKAR yg take over

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu penyokong parti mana ?

      Delete
    2. Ada ceramah dap, pasma boleh Jadi chef bihon sop. Head chef phahrolradzi

      Delete
    3. Aku keadilan yg anti nepotism Dan pantang dibuli oleh Penang mari. Dah LA otai nepotism tu pun Penang matang pauh

      Jeff Ulu bernam

      Delete
    4. Takpe PASMA jadi hamba abadi DAP nilai ketaqwaannya hanya pada DAP

      Delete
    5. Jeff Ulu bernam

      Orang berpoitik, kau juga nak berpolitik. Orang ada strategi untuk maju kehadapan dengan penyokong yang sentiasa bertambah tapi kau dok asyik mengeluarkan komen entah apa-apa.

      Aku rasa kau adalah ahli PKR paling bangang dan bahalol dalam parti.

      Atau mungkin kau ni pencacai 50 sen, siapa-siapa yang bagi upah kau akan sokong orang tu ?

      Delete
    6. Habis yg pecat tski nak ganto dgn bini dia tu apa dia. Aku rasa kalau anuar Jadi pm, bukan saja 1mdb, tapi epf, kwap, tabung Haji pun lingkup. Tak da jawatan pm pun nepotism

      Delete
    7. Siapa suara MELAYU PKR yang DAP boleh hormat Kalau Pres PKR WAWI buat kabinet bayangan pun DAP tak mau dgr... AMK NIK NAZMI buat kita lawan kat kl pun DAPSY suam2 kuku nak join,,,, nak sabar sampai bila.???? Aku tak nampak kekuatan PR (lepas mesyuarat antara 3 parti malam ini mungkin tukar nama lain / tolak PAS kuaq ganti PASMA) dalam 20 ke 30 tahun akan datang kalau asyik DSAI je jd org tgh itupun Jeff Ulu bernam dah anti awal..... siapa lagi iconic person yg org malaysia harap kan lagi Rafizi? nik Nazmi? Nurul Izzah( ini 50-50 walaupun agak mesra dgn DAP kalau ukur dari luar)? Yg orang awam nampak Org Melayu yg kuat islamisnya DAP dah campak awal2 kecuali melayu liberal sahaja... jadi pepandai la wahai warga PKR nak bawa ke mana slps ini .....

      Delete
    8. DAP tak mahu buat kabinet bayangan kerana tidak mahu terlibat dengan PAS yang bodoh sombong.. he..he..he..



      Delete
    9. Yg org Tau PKR DAP yg beriya2 kabinet bygn PAS tak cadang pun yg terlajak pandainya sorg PKR pun tara dalam cadangan DAP.... yg byk ekor2 DAP jer....

      Delete
  13. Passikulutut detected

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasmacha hamba dap detected

      Delete
  14. Good bye PAS..... DAP keluar dari Pakatan Rakyat, PKR akan menyusul.

    PASMA akan ambil alih tempat anda....he..he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasma buat bihon sop reti la

      Delete
  15. Kah kah kah ........... nak sangat hancurkan PR dan halau PAS keluar, ambil kau macai PKR .......... mmg blogger kau org buat taik api2kan PR dan kutuk PAS dan memuji melambung DAP ........... sekarang DAP naik toncang dan tak hormat PKR lagi ........... lepas ini PKR alas kaki DAP je la dan kena buli la mcm mana depa cuba buat kat PAS. Blogger macai pasti suka dgn tindakan DAP sbb depa dah anggap DAP keramat yg mesti dipuji dan ditaati ......... padan muka walaun2 semua amekoww !!!!! Selama2nya kau org jadi balaci DAP !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa.... biar PKR jadi alas kaki DAP asalkan dapat perintah Selangor...he..he..he

      PAS ada ?

      Delete
  16. Mula2 jadi alas kaki DAP ......... sikit masa lagi jadi tisu cuci najis dubur DAP muahahaha ! Dah mmg dasar balaci DAP ! tisu najis pun tak pa sbb dah termakan budi tergadai body .

    ReplyDelete
  17. kalau si pengalas kaki DAP sanggup gadai agama orang tak heran tapi nak paksa pengundi melayu tuduk DAP itu tak boleh tahan hang gi lah jadi pengalas kaki sorang2

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO Baru ada melayu
      PKR ada melayu
      DAP ada melayu
      PAS ada melayu
      Tidak berparti ada ramai melayu

      Takkan hilang melayu didunia..he..he..he..



      Delete
    2. itu pada mata manusia ... pada sisi Pencipta samada melayu mukmin munafik atau murtad/musyrik walaupun dtg dr bangsa yg sama

      Delete
  18. http://greenboc.blogspot.com/2015/06/video-gambar-mat-sabu-terbuang-tetapi.html

    ReplyDelete
  19. http://greenboc.blogspot.com/2015/06/video-gambar-mat-sabu-terbuang-tetapi.html

    ReplyDelete
  20. Puak ularmak pil kuda sudah panas bontot.bukan rahsia lagi pkr malas nak layan PAS bahkan sudah beri petunjuk awal tunjuk kan jalan keluar dari pakatan.buat apa nak simpan PASUG yg nak buat rampasan kuasa di selangor kahkahkah.jangan anggap org lain bodoh piang macam PASUG.kita ahli PAS sejati pun tahu perancangan zuhdi din ayam puak2 ularmak ada jawatan d selangor bersama khalid brahim dan umno. selangor..

    ReplyDelete
  21. Terbaru.dap yg ada jawatan di kelantan sudah letak jawatan.nampak sangat siapa ada maruah dan siapa tiada maruah kahkahkah.PASCHAI ada maruah ke kahkahkah atau gila jawatan duduk dalam bilik aircond cukup bulan dapat gaji puluh ribu.

    ReplyDelete