KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 14 June 2015

AHMAD MASLAN CGPA 3.85 DENGAN BANGGA SEKALI BERITAHU SATU DUNIA PAGI INI DIA SENDIRI SEDIAKAN SARAPAN KELUARGA NASI GORENG RESEPI TANPA GST.



Jika sebelum ini Ahmad Maslan memuat satu tweet yang mendedahkan resepi Nasi Goreng tanpa GST, hari ini, Timbalan Menteri Kewangan itu memuat naik gambar beliau menyediakan resepi berkenaan.

Tweet yang dimuat naik awal pagi ahad itu berbunyi "Sesekali sedia sarapan utk keluarga. Nasi goreng campur resepi tiada GST. Hidang terus. Lepas masak ini ada prgm UMNO"

Kelakarnya tu siap bubuh timun potong dalam kuali, cili padi tak buang tangkai dan buah mangga potong .. tak pernah lagi dibuat orang.

Ini bukan resepi nasi goreng tanpa GST ... tetapi nasi nak goreng rakyat kononnya rakyat tidak tahu pasal GST.


Malang sungguhlah UMNO/BN ada pemimpin kualiti begini .. kok ya pun nak promte GST janganlah dedahkan diri itu menjadi bahan kutukan bahan lawak rakyat.

Cukuplahlah tu buat kenyataan lawak bangang ... mohon sangat-sangat agar Dato' Seri Najib Razak arahkan Timbalan Menteri ini dari terus mengeluarkan kenyataan yang menghina dan memperlekehkan kebijaksanaan rakyat yang akhirnya tempias dan imej menjadi rosak parah ialah UMNO/BN sendiri.

Cara dan gaya Mat Maslan CGPA 3.85 tidak langsung menyumbang kepada membina kekuatan UMNO/BN malah menambah buat rakyat rasa benci.

24 comments:

  1. Hari tu nasi goreng, hari ni nasi goreng, besok nasi goreng...ini menteri gila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HARI2 MAKAN NASI GORENG, OTAK KITA BOLEH JADI MERENG

      Delete
    2. Hahaha.......
      Gst gst gst tak sudah2 gst, belum cool gst dtg pula tol naik harga, lepas tu nanti naik lg yg lain2 nya. Adakah ini membantu menyenangkan rakyat malaysia????
      Kerajaan najib sebelum ini menyenangkan rakyatnya sedikit lepas tu menyusahkan rakyatnya byk dan skrg satu persatu penyamun dtg merompak, adakah rakyat mampu bertahan????
      Malaysia dlm kemunduran lari dari landasan memajukan rakyatnya , menghancurkan ekonomi negara yg tidak seimbang, dimana kedudukan yg kaya dgn yg miskin dan majoriti perbezaan kekayaan sedikit atau byk atau seimbang???

      Delete
    3. menteri nasi goreng..otak mereng....!

      Delete
  2. Kalau gini gayanya sia2 aku jadi macai najib, lepas ni hasan malik pulak nk jadi chef?

    ReplyDelete
  3. Dah masak sendiri sape nk kenakan gst Kat nasi goreng dia??? Babi betul menteri macam ni!

    ReplyDelete
  4. Timun potong bulat pun letak kat kuali
    Ini nasik goreng 3.85

    ReplyDelete
  5. Bijak2 mcm omakkau bijak.kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Omakkau salah tafsir niiih .... sekali ini aku "tabik" pada dia... "nasi goreng" ini memang di tuju khas kepada "teori citaras berbeza" semasa...

    Macam pukul anak, sindir menantu atau Pukul anak sindir mertua... he..he.. (oghang muda memang tak faham sekarang ini. Malas belajar, terutama yang lelaki kebanyakkan bodoh sombong ! )

    Kes Ahmad Maslan, dia pukul siapa agak nya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia pukul bini dia
      bini dia malas buat nasi goreng tanpa gst

      Delete
  7. Dia bukan bodoh...dia cuma tolol jer..tah lah, dh tak ada issue lain dh kot...dia promotelah bnda tu..payah2..dia ni kan "tolol tak boleh dihajauu, dia punya "pandai" tak boleh nk tumpang...Ahmad, oh Ahmad!!!

    ReplyDelete
  8. sekali lagi? memang pak lawak amno la mamat ni

    ReplyDelete
  9. makan nasik goreng amat maslan kat gambar tu, mau muntah hijau aku....

    ReplyDelete
  10. hali2 pong makang nasi goleng.....
    phuiiiiiii....

    ReplyDelete
  11. harap harap anak bini dia mampus setelah makan nasi goreng dia. sudah campor minyak nyamok "ridset" dekat kuali!!!!!!! cili pun tak basoh ka?????

    ReplyDelete
  12. Cuba kau fikir betul2.
    Ada ke orang letak semburan ubat nyamuk kat dapur tepi kuali macam tue?
    Ada ke?
    Mana ada.
    Tah dah berapa tahun la dia tak guna dapur tue.
    Lepas tue masak dengan cili yang tak dibuang batang lagi.
    Gila ke?
    Kau tak cuci ke cili2 tue sebelum masak?
    Kalau cuci takan ada batang?
    Lepas tue ada ke kita akan potong hirisan timun dan letak hiasan dalam kuali?
    Bukan ke kita akan terus letak hiasan dalam pinggan?
    Betul ke Ahmad Maslan tue bodoh sangat sampai buat kerja2 bahlol macam neh?
    Atau dia dengan sengaja berlakon bodoh agar diperkatakan kebodohan dirinya bagi mengalihkan perhatian rakyat dari terus menyerang Najib dalam isu tol?

    Nampak sangat ada sesuatu kat situ.
    Strategi BN pada aku agak berjaya juga.
    Sebab Ahmad Maslan neh rakyat memang suka mengata dia.
    Tindak tanduk dia memang popular.
    Siap pakai jersi JDT lagi.
    Sambil selamatkan reputasi Najib, sambil bodek sultan Johor.
    Memang Ahmad Maslan 'tak la bodoh sangat', kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa....?ngko kata ' tak lah bodoh sangat'.....! agaknya ngko pon sama macam dia ka....2x5 je tu....

      Delete
  13. Laksa isteri malas

    Bahan2
    1 tin sardin besar*
    4 biji bawang merah*
    1 inci belacan*
    4 camca cili boh*
    1 batang serai
    8 keping asam keping
    Garam secukup rasa
    1 bungkus laksa

    Cara2
    1. Rendam laksa
    2. Masukkan bahan bertanda * ke dalam blender dan mesin sehingga sebati
    3. Masukkan bahan tadi ke dalam periuk bersama serai, asam keping dan air ikut citarasa nak kuah pekat atau cair
    4. Masak guna api kecil
    5. Tunggu mendidih dan masukkan garam secukup rasa.
    6. Rebus mi laksa sehingga lembut

    Sudah boleh makan.

    ReplyDelete
  14. umno aka akn tumbg pilihnraya akn datang

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh iya ka hah....agaknya kau ngigau di siang hari tak....pr yg tunggang langgang kacau bilau haru biru aleh2 kau kata umno yg akan tumbang....angan2 mat jenin sungguh la kau ni yer...

      Delete
  15. harap netizen jangan layan ahmad maslan ni, dia cuma nak alih perhatian pasal kenaikan tol je, kita semua tumpu pada cadangan kerajaan utk meluluskan kenaikan tol

    ReplyDelete
  16. Tu jer yg ko pandai masak ke mat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu kau tak cuba rasa lagi..kalau kau makan tentu nak lagi....

      Delete
  17. jika niat utk perli rakyat...nantilah kehancuran kamu yg angkuh itu...

    ReplyDelete