KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 27 June 2015

INILAH WAJAH IBU YANG MENDERA ANAK TIRINYA UMUR 5 TAHUN SAMPAI PATAH TULANG BELAKANG YANG TERSEBAR DI MEDIA SOSIAL.

"Kesan luka dibadan akibat libasan hanger... kepala pecah terpaksa di jahit... di cubit sehingga lebam2 seluruh badan... di kurung tk beri makan di hantuk kepala ke dinding..." .. FB

Baby Zara... i cant believe this happen to you syg... umur baru 5tahun dan terpaksa lalui saat2 yg sgt2 sukar dipukul ibu tiri separuh mati sehingga patah tulang blkg.. patah tulang rusuk dan bahagian2 badan lain... retak hampir 10bahagian di badan... kepala pecah akibat hantukan kuat di dinding... dahi di hentak ke lantai.. tidak diberi makan sehingga 0 protein dlm badan... Allah please be nice to her... die dah sakit terlalu lama sendirian tanpa kami tahu... die yg menanggung setiap kesakitan dankami hanya mampu berdoa... jauhilah segala duka dimatanya Ya Allah... pulihkan semangatnya... kuatkan jiwanya... Ya Allah jika ada keajaiban pindahkan lah deritanya pd ku... Ya Allah pasti ada hikmah di setiap kejadian... berikanlah balasan yg setimpal kepada yg melakukan...


Zahara sayang... be strong yaya... mama yaya and family semua hari2 doakan yaya cepat sembuh... FB

Seorang kanak-kanak perempuan berusia lima tahun cedera di beberapa anggota badan, dipercayai didera ibu tirinya di Kampung Kubang Rambutan, Rantau Panjang.

Kejadian itu hanya disedari ibu kandung mangsa, Sana Abdul Malek, 28, pada Khamis lalu, selepas mengambil anaknya di rumah bekas suaminya, sejurus dihubungi ibu tiri mangsa yang meminta mengambil kanak-kanak terbabit kerana tidak mampu menjaganya.

Kanak-kanak terbabit dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) Kota Bharu untuk rawatan lanjut.

Lokasi: Rantau Panjang
Mangsa: Nur Zuliana Zaara Bt Mohd Mishabuddin
Umur: 5 Tahun
Alamat: Blok Q 915 Taman Rantau Mas, Rantau Panjang Kelantan.


Suspek/ Penjahat: Rahayu bt Hassan
Umur: 25thn (anggaran)
Pekerjaan: Surirumah
Alamat : Kg.Kubang Rambutan Rantau Panjang Kelantan


Suspek / Penjahat 2: Zulkifli bin Che Othman
Umur: 40an
Pekerjaan: Peniaga kedai aksesori kereta di Rantau Panjang
Alamat: Kg Kubang Rambutan Rantau Panjang Kelantan


Fakta kes:-

Pada minggu lepas tarikh tidak pasti pengadu telah terima panggilan telefon daripada isteri kepada bekas suami bernama Rahayu bt Hassan menyatakan bahawa dia dan suami tidak lagi mahu menjaga anak saya bernama zuliana serta mahu menyerahkan hak penjagaan kepada pengadu.

Pengadu setuju dan berjanji akan mengambil anaknya. Kemudian pada 24/06/2015 jam lebih kurang 0100hrs bertempat di belakang Pasaraya Pantai Timur Rantau Panjang Kelantan pengadu telah pergi mengambil anaknya di sana. Kemudian pengadu lihat keadaan anaknya lemah dan tubuh badan anaknya dipenuhi parut. Pengadu syaki anak didera oleh ibu tiri.

Kemudian pengadu datang ke balai membuat repot.


Siasat awal:-

-pengadu dan bekas suami telah bercerai sejak tahun 2013

- hasil perkahwinan pengadu dan bekas suami mempunyai seorang anak perempuan

- selepas bercerai anak pengadu dijaga oleh bekas suami iaitu ayah kandung anaknya

- pengadu telah berkahwin lain dan kini mempunyai seorang anak berusia 6bulan

- bekas suami pengadu juga telah berkahwin lain dan mempunyai seorang anak berusia lebih kurang setahun.

- pengadu dan anak(mangsa) jarang berjumpa selepas perceraian tersebut kerana masalah hubungan yg kurang baik bersama isteri baru bekas suami.

- kali terakhir pengadu berjumpa dgn mangsa adalah pada bulan puasa tahun lepas dan tidak lagi berhubung lagi selepas itu.

- Pengadu dihubungi oleh isteri bekas suami baru-baru ini dan menyatakan dia dan suami tidak mahu lagi menjaga mangsa kerana kesibukan

- pengadu setuju untuk mengambil mangsa tinggal bersamanya

- semasa pengadu mengambil anaknya dapati anaknya dalam keadaan lemah dan tubuh badannya dipenuhi parut.

-mangsa memberitahu bahawa mami(ibu tiri) telah mencubitnya

- pengadu bawa mangsa pulang ke Golok Thailand dan mangsa ditahan di Hospital Golok Thailand sehingga dibawa pulang ke Malaysia pada 26/06/2015


Kes disiasat di bawah sek.31(1)akta kanak-kanak 2001

21 comments:

  1. Muka lawa tapi perangai.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  2. muka lawa tp perangai mcm iblis..bodoh je..harap muka je cantik hati BUSUK!! moga dapat pembalasan yg setimpal dgn perbuatan dia..begong mung tino...

    ReplyDelete
  3. dapat kat aku ni aku patah2kan satu per satu tulang yg ada kat tubuh dia tu.

    ReplyDelete
  4. Tidak boleh di maafkan. Hentak dua-dua ini secukup nya !

    ReplyDelete
  5. Guna baseball bat dan Sula jubo setan 2 ekor ni.

    ReplyDelete
  6. terima kasih omakkau kerana sertakan sekali alamat penjenayah celaka ini. kalau diam dekat tempat aku sudah tentu aku uruskan.
    kepada sesiapa yg ada hati perut dan diam berdekatan setan 2 ekor ini tolonglah jumpa 2 ekor ni & bagi penerajang.

    ReplyDelete
  7. Jantan tu yg lembik takut bini pengecut tak mampu melindungi keluarga sendiri haramjadahhh

    ReplyDelete
  8. Jantan tu yg lembik takut bini pengecut tak mampu melindungi keluarga sendiri haramjadahhh

    ReplyDelete
  9. Babi....mahluk....syaitan!!!!
    Haiwan lagi baik dari nya.
    Hukum sebatan rasa sakitnya.

    ReplyDelete
  10. Ibu kandung dia pun satu, pergi la tengok anak, ini sampai dah setahun baru nak tengok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibu kandung tak dibenarkan berjumpa dengan anaknya oleh bekas suami.

      Delete
  11. Ibu kandung tak dibenarkan berjumpa dengan anaknya oleh bekas suami.

    ReplyDelete
  12. Maklumat salah tu..

    bapa kandung.. tapi nama lain2..

    ape punye tur la..

    ReplyDelete
  13. tidak berperikemanusiaan . harap Allah balas atas perbuatannya

    ReplyDelete
  14. bapa dan ibu tiri patut dipenjarakan seumur hidup... anak sendiri pun dia akan dera kerana mereka berdua ni dah gila/ sakit mental.. dan adik nur zulian akan cacat seumur hidup...a dalah diharapkan beiau mendapat rawatan terbaik samada di dl atau diluar negara bagi memulihkan tulang belakang yang patah...

    ReplyDelete
  15. Berkas dan penjarakan penjenayah sadis dengan segera jika dibiarkan pasti anal kecil yang seorang lagi akan jdi mangsa mereka.

    ReplyDelete
  16. Ni bkn mnusia tp iblis....Moga mereka ni ditangkap

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Sialan...kalau aku aku cerai je pempuan bohsia tu.....kesihan budak tu....azab budak tu akn kena kat ko lg truk.....dasar suami dayus.....

    ReplyDelete