KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 16 June 2015

VIDEO KLIP AHLI PARLIMEN DAP KOTA KINABALU BANTAH PEMBINAAN MASJID KERANA DIKATAKAN AZAN MENGANGGU TERSEBAR



Itulah Jimmy Wong atau Wong Sze Phin, Ahli Parlimen Kota Kinabalu serta Pengerusi DAP negeri Sabah.

Ahli Parlimen DAP Kota Kinabalu Jimmy Wong yang telah menang pada PRU13, sebelum ini telah bertindak dengan tidak memberi kebenaran serta melarang pembinaan masjid dibuat di kawasan Bandar Sri Indah Batu10, Sabah kerana dikatakan Azan adalah punca tidak dapat tidur dan menyebabkan tidak ada ruang untuk parking kenderaan.


Dalam VIDEO tersebut Jimmy Wong secara jelas berkata: "Lain orang pun mau tidur mau aman juga. Agama Islam ada gangguan, kerana pagi pagi mau tidur pun susah, kerana parking pun susah. Walaupun ini negara Islam, tapi kita ugama lain sama ugama lain mau sama hormat (jika cina tak suka Azan, orang Islam wajib akur). Kalau paksa juga arr , lain ugama nanti jadi susah (kalau buat juga azan, orang cina jadi susah)"


Kenyataan Jimmy Wong tersebut di hadapan beberapa penduduk Islam yang pada mulanya bertanyakan beliau tentang pembinaan masjid itu menyebabkan mereka terkilan sehingga salah seorangnya berkata, salakan anjing juga mengganggu, adakah Jimmy Wong rasa ini tidak terganggu dengan bunyi gonggongan anjing yang tidak tentu masa..???


Lihatlah bagaimana Ahli Parlimen DAP tersebut membuatkan orang Islam terpaksa merayu untuk membina masjid.


Kenapa hak kita sebagai orang Islam yang dibolehkan membina masjid dan mempraktikkan agama kita dihalang?


Kenapa pemimpin DAP Sabah ini langsung tidak mempunyai senstiviti terhadap agama Islam?




43 comments:

  1. Ini yang Pasma sayang sangat luv muah muah muah ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diharap rakan2 boleh forward video ni kat juak juak pasmacha. Biar mereka sedar

      Delete
    2. Di akhir zaman..kamu umat islam tak ubah spt buih di lautan...
      bersedialah utk kehancuran kamu umat islam...ini nabi kamu yg kata...

      Delete
    3. Orang bodoh sahaja sokong parti DAPIG yang telah menunjukkan permusuhan terhadap Islam secara terang-terangan! Orang yang mengaku dirinya beragama Islam sepatutnya keluar dari parti DAPIG dan berhenti dari menyokong DAPIG !

      Delete
    4. ini berlaku disabah.sabah diperintah oleh umno.apa yang cina dap ni boleh buat.apa hak dia nak menghalang.Kalau di buat masjid pun jemaah nya ada lah 10 orang sahaja jumaat mungkin penuh,subuh tinggal 3 org sahaja.Riuh rendah satu dunia bila cina ni tak bagi buat masjid.KEDAI JUAL NOMBOR EKOR BANYAK MELATA TAK NAK BANTAH PULAK KAT UMNO,ARAK MELAMBAK KAT PASARAN TAK NAK BANTAH KAT UMNO.

      Delete
  2. Adakah mat sabu. Wan Azizah, saari sungib tak berani menegur. Stay mereka Jadi bowdow lepas makan bihon sop pasmacha

    ReplyDelete
  3. Silap2 azmin pun tak berani nak tegur

    ReplyDelete
  4. Phaheulrazi pasmacha mungkin menyorok kar kodiang kalau hangpa Tanya iau ni. Apa2 terjadi DAP adalah benar. Betultak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun aku haya ahli bawahan PKR, tapi aku amat marah kat DAP dalam isu ini

      Delete
  5. Aku dah banyak kali sebut, DAP hanya mau berkawan jika menguntungkan dirinya saja. DAP bukan jenis boleh ajak masuk ke rumah, baik takat tepi jalan je bolehlah.

    ReplyDelete
  6. CINABENG DAPIGS HIDUP BERMUKA-MUKA

    INILAH CITA2 CINABENG DAPIGS

    INILAH PARTI YG DIPUJA MAT SERABUT??

    CEH!! TUHAN DENGAN PATUNG PUN TAK KENAL

    LAGI MAU AJAR ORANG KE??

    PEGI LA KENAL TUHAN DULU BARU NAK AJAR ORANG

    PEGILA SEMBAH TUHAN DULU BARU BAGI CERAMAH KAT ORANG ISLAM

    TUHAN DENGAN PATUNG PUN TAK DAPAT BEZA!!

    KAH KAH KAH

    BODOH GILER!!!!

    ReplyDelete
  7. Belum perintah msia dah jahat,tapi ada lagi hok jenis jilat..PasMa dan jebon..islam pulak tu..

    ReplyDelete
  8. Belum perintah msia dah jahat,tapi ada lagi hok jenis jilat..PasMa dan jebon..islam pulak tu..

    ReplyDelete
  9. ada saper2 berani jadi pengalas kaki pemimpin DAP ini??? PASMA bek pikir 2 x ukur dulu kekuatan sebelum rakyat malaysia khususnya umat islam mula berani sokong PASMA....Aku nak tunggu mufti mana yg sedia sokong PASMA...setakat Pakcik saterawan negara ckp jd hamba DAP org tak heran..... yg perlu ditunggu2 utk di jadikan berita bila ada mufti sokong PASMA dan DAP

    ReplyDelete
  10. lah baru sedar ke? apek mana bagi surau buka di kawasan mereka walau kawasan itu mejoriti melayu itu sebab mereka suka tidur waktu subur

    ReplyDelete
  11. suruh beramboooosss tak nak gi beramboooosssss...
    kan dah kena halau...

    ReplyDelete
  12. Org Masjid pun patut bertimbang rasa. tuhan jadikan telinga manusia ni ada batasnya. Bunyi yg terlebih kuat boleh buat telinga pekak. Tak kiralah surah apa pun yg dibaca jika terlalu kuat pasti akan menimbulkan kemarahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei inibpasal nak buat masjid. Woiii anjing tak oaham bm boleh blahhh

      Delete
    2. Teringat satu pepatah cina.. Jika berbisik pun org boleh dengar dan faham kenapa nak menjerit.

      Delete
    3. Nampak sangat secular, saying sangat DAP, nak juga sokong. Pasmacha LA katakan

      Delete
    4. Salah itu.... benda tu teknikal je.... boleh lapor PBT kalau mengganggu... tak pernah dengar org jadi pekak dengar azan terlalu kuat...... pasal corong kat puncak menara bukannya kat depan pintu rumah orang.... .... hati2 sikit buat persepsi....

      Delete
    5. Balikla kau Pasma, corang ke APA ke, memang dap kurang ajar

      Delete
  13. Ala pm pakai penasihat Yahudi APCO pun okay je.apa nak hairan....lawanla guna siku lutut.kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mira kau redha oasal insiden bantahan masjid ni LA.

      Aku keadilan bukan macam kao bdooo

      Jeff Ulu Bernam

      Delete
    2. APCO=Yahudi Barat...CINA=Yahudi Timur...Dua dua sama maaaa...

      Delete
  14. Taati fatwa yg dikeluarkan oleh DAP kerana ia adalah hasil ijtihad oleh tuan guru khalifah LGE dan LKS serta diperakui kebenarannya oleh majlis ulama DAP spt alhussyen, tulang besi, abe mountdweller , mat porno gendang perang dan libang libu, si tapir tenuk & cipan , yong puaka kuning , mso , general as-sisi bukit , dsnya serta disahkan pak tua samad said serta jebon2 pasma .

    ReplyDelete
  15. kelebihan TDM di zamannya menyebabkan hampir tiada isu sebegini...kalau timbul juga tahulah beliau menanganinya melalui undang2....zaman anak TR ini tersangat lemah sehingga pemimpin cikai peringkat negeri pun boleh perkotak katikan PBT/kerajaan negeri ....ingat sabah masih di bawah BN bukan DAP....TYT boleh tidur lagi ke.....mana peranan dan kuasa kamu???

    ReplyDelete
  16. Apa nak diherankan...CINA=Yahudi Timur. PERIOD!!

    ReplyDelete
  17. maka berkelahilah sekalian binatang ternakan para serigala....inilah sebahagian kecil manfaatnya hasil dari "tahaluf siasyi" moden yg dicapai melalui permuafakatan antara penyangak ilmu sedikit masa dahulu...

    ReplyDelete
  18. Dah lupa masjid diterengganu diroboh ala mafia,lepas tu satu persatu bangunan rumtuh lepas tu dapat nama terengganu darul runtuh.itu umno punya kerja bukan dap.. KAH KAH KAH..

    ReplyDelete
  19. CIRETA RE-CYCLE. HAL INI BERLAKU BERAPA TAHUN DULU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam banyak2 komen ada yg perasan berita recycle beberapa tahun punya.punya lah terdesak juak ularmak pil kuda gila jawatan nak tutup isu sebenar.

      Delete
    2. Ni yg pasal tanah milik hap sing.kahkahkah.cerita lama yg puak umno belitkan dengan edit ambil sekerat sekerat.dulu PAS teda masalah dengan belitan umno.sekarang PASUG pun sudah ikut UMNO.tahniah.slogan PAS ganti UMNO memang termakbul.kahkahkah.mari kita hijack DAP dan jilat bontot umno.

      Delete
  20. Hal orang bukan islam tak setuju laungan azan kuat ni bukan perkara baru. Ini salah orang islam zaman morden. Kita melakukan perkara bidaah akhirnya orang bukan islam memaki allah. Memasang speaker dengan volume tinggi hingga mengganggu ketenteraman itu ajaran islam ke. Mengajar berkuliah dalam masjid guna speaker sekuat2nya tu ajaran nabi ke. Apa semua kegiatan dalam masjid dari solat dan sebagainya perlu guna speaker ke. Bidaah ini nabi tak ajar. Masjidbukan tempat bertempik dan mengganggu makhluk allah. Masjid tempat yang tenang dan syahdu. Masing2 jemaah mahu beribadat dengan tenangdan damai. Gunakan speaker dalaman sudah memadai untuk program2 berjamaah. Ini tidak. Semua hal nak dijeritkan. Maka marahlah orang kafir dan islam. Mereka sudah letih mencari rezki siang malam. Mereka perlukan rehat dan tidur yang cukup. Tak kan hal ini orang masjid tak tahu. Ini hal hak asasi manusia yang paling asas. Kalau hal pelanggaran hak asasi mudah ini punpak imam tak tahu maka orang bukan islam tidak menghormati kita. Mereka mengganggap kita menganiaya kita dengan penggunaan speker yang begitu kuat. Kalau kat england jiran menjerit2 pun kena dakwa. Sila guna spekear dengan betul. Letak tinggi2. Guna volume rendah atau sesuai. Tak perlu semua program masjid nak guna speaker luar. Pada zaman nabi tak ada pun suara2 jeritan macam ni. Tengok gerejagereja. Pernahkah anda dengar program gereja terjerit2 guna speaker. Tak ada speaker kerana mereka tahu tak perlu aktiviti gereja orang luar nak tahu. Biar sengap dan berahsia .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah ada orang pekak dengar Azan dek oi. Bukannya sampai sejam laungan Azan, lima minit pun tak sampai. Kalau dah menyampah dengan ISLAM macam2 provokasi dibuat. Lebih2 lagi kalau disokong oleh " orang islam " yang lain. Ya ALLAH menangkanlah Islam yang tulen keatas Islam yang palsu, lemahkanlah golongan munafik yang malu dengan Islam, tegakkanlah Islam di Malaysia ini dengan laungan Azan mu yang suci ya ALLAH. Amin ya Rabbal Alamin.

      Delete
  21. ada beza antara kalimah alunan azan dgn laongan azan...azan berkumandang dari corong tv sememangnya sejuk didengar...kanak-kanak yg sedang merengek pun boleh pegun seketika..ini alunan azan. Kebanyakan di surau/masjid lebih mirip laongan azan. Keamatan azan boleh diukur dlm unit desibel..spt gempabumi diukur dlm unit richter..so gunakan kaedah ukuran desibel utk kawal keamatan azan..kalu dikawasan sibuk dlm bandar bolehlah kuat tapi kalu kawasan penduduk yg berbilang kaum, control-lah sikit keamatannya...benda mudah nak bikin susah..kan permudahkan adalah satu prinsip dlm deenul islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. So jadi yang salah sekarang ni orang Islam lah ye. Nak buat macam mana, hati dah sayang dengan harbi dapings. Coming soon :- duit zakat kena bahagi pada kafir, tak dibenarkan menutup aurat, boleh adakan sesi pegang anjing untuk menunjukkan kasih sayang, boleh nyam seng openly dan boleh condemn dan saman undang2 Islam. ooopppsss, bukan coming soon, already happen lah!

      Delete
  22. Kahkahkah.apa macam cerita recycle lama.sudah dapat tanah hap seng belum?kita buat cara taliban saja rampas tanah.cuba melutut dekat BN sabah mana tahu dapat tanah nak buat rumah allah.mari kita hijact dap lagi dengan cerita lama.kahkahkah mentang2 dap nak buat masjid lepas d minta tok imam d kelantan. Apa PAS buat?mangsa banjir pun tak boleh bantu.ceramah pandai lah.paling pandai nak salahkan org lain.sidang dunkelantan pun asyik nak salahkan BN awat tak bantu mangsa banjir dengan beri rumah pprt kahkahkah bodoh piang punya PAS.jadi kerajaan negeri pun masih nak buat perangai pembangkang kekampungan.asyik salahkan org lain walhal dia sendiri kerajaan pun tak boleh buat rumah mangsa banjir.kasihan sungguh.

    ReplyDelete
  23. Walaupun ini cerita lama..patut di dedahkan...biar juak2 pasmacha tahu siapa sebenar nya DAP...boleh buat baik tepi tingkap rumah je...x boleh bebaik dalam rumah

    ReplyDelete
  24. Kau org komen apa pun x guna.... melayu dapig dan macai pkr akan cover habis habisan.. . apa saja dap ckp macai tetap macai.

    ReplyDelete
  25. Tak ke bodoh nama nya.melayu umno dan melayu gerakan nak cover habis habisan pasal isu lama pasal tanah hap seng di sabah.PASCHAI TETAP PASCHAI.sokong umno sebab umno bukan firaun bak kata presiden pil kuda.jilat kahak hijau balik.PASCHAI pergi buat masjid di kelantan malu lah sikit kutip duit melayu kelantan pandai bila dalam sidang dun perangai macam pembangkang kampungan.langsung tak proaktif nak buat lebuh raya mengemis dengan BN.tuntutan royalti sudah senyap.sarawak under adenan satim pun selalu desak pusat mengenai royalti minyak kahkahkah.apa PASCHAI boleh buat?bantu sedekah untuk beli tanah hap seng atau tanah yg berdekatan?mimpi lah.janji tembolok perut ularmak PASCHAI kenyang.ada masalah cabut luar negara buat perangai najib kahkahkah.nak puasa kemudian nak raya.mangsa banjir kelantan tetap macam tu.kerajaan negeri yg hina.semua nak kereta mewah.

    ReplyDelete