KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 22 June 2015

GAMBAR PENCURI LEMBU CEDERA PARAH DI TENGKUK DAN KEPALA KENA LIBAS DENGAN PARANG TERSEBAR DI MEDIA SOSIAL


Katanya berlaku di Pasir Puteh, Kelantan apabila seorang anak muda telah dilibas dengan senjata tajam sehingga mendatangkan cedera parah dibahagian tengkuk dan kepalanya ketika sedang cuba mencuri lembu kini tersebar dimedia sosial dengan ligatnya.

Wajarkan dia diperlakukan sebegini rupa??? .. Bukan berniat nak membela sipencuri atau penjenayah tetapi janganlah ambil tindakan undang-undang ditangan sendiri walaupun dalam keadahan marah macam mana pun.

Dirinya sudah tentu akan dituduh atas mau mencuri lembu tetapi pelaku yang melakukan kecederaan parah keatas penjenayah ini pasti jua aklan diheret kerana kesalahan mendatangkan kecederaan parah dengan senjata bahaya Sek 326 Kanun Keseksaan dimana hukumannya lebih serius dan berat dart sipencuri lembu ini.

24 comments:

  1. Kita says libas anuar dengan kata2 okey lahhhh. Memang anuar nepotism. Memecat rakan until diberi jawatan kpd bini tercinta

    Aku cadang buat drama, Romeo Juliet nepotism style

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat PAS ada anak dan menantu abah...ok ke?

      Delete
    2. Hahaha......
      Rupanya omak kau kaum pencuri sebab tu kesian pencuri di perlaku begitu!!! Org susah2 bela lembu dahlah kos tinggi, pencuri pula senang2 nak curi untung ribuan siapa nak kesian dgn pembela??? Omak kau ada bantu pembela lembu ke???
      Kalau pencuri tidak diberi pengajaran yg berat, adakah pencuri akan tidak memcuri lg???
      Pencuri juga ganas malah cederakan mangsa mrk omak kau tak tahu ke???. Pembela pencuri!!!

      Delete
    3. Patut libas kepala cina

      Delete
    4. patut libas kepala saudara sebab recis !!! jaga pencuri susahkan hidup org lain .

      Delete
    5. KALAU CURI DUIT RAKYAT JUTA2 BUAT MCM NI KAN BAGUS..SELAMAT NEGARA. KAN..KAN...KAN

      Delete
  2. Kira saya libas anuar dengan kata2 okey lahhhh. Memang anuar nepotism. Memecat rakan until diberi jawatan kpd bini tercinta

    Aku cadang buat drama, Romeo Juliet nepotism style

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia pecat Khalid kerana Khalid dah kena cucuk hidung dengan UMNO, setuju l/raya tol dan beli air dari Pahang. Anwar tak mahu jalan TOL dan tak mahu beli air tak terawat sebab air tak terawat masih banyak di Selangor. Selangor kekurangan air yg dirawat. Kalau anda tak tahu politik, sila diamkan dan jangan pamerkan anda BODOH>

      Delete
    2. Azmin pun jalankan polisi tski. Jadi delima merah ni penipu kot

      Delete
  3. Aku royak dah...jgn curi, jgn curi, curi jugak. Basa natang babir. Padan dgn muka. Malu boleh sakit boleh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi orang nepotism boleh plakkk. Walaupun menyusahkan parti

      Delete
    2. yg nepotism tu saudara ....dah tahu susahkan org tapi tak mengaku!

      Delete
  4. Tu la...sape suruh ko g mencuri...ni la dapatnye..kan bagus bulan pose nie bykkan buat amalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi orang nepotism boleh plakkk. Walaupun menyusahkan parti

      Delete
    2. yg nepotism tu saudara....dah tahu susahkan org tapi tak mengaku!

      Delete
  5. Ala..curi sekor lembu ajer. Yang curi 500 ekor lembu, satu Malaysia pun tahu, tak kena siut pun.....Siapa yg ajar curi lembu, TENTU YG AJAR CURI LEMBU IALAH PEMIMPIN UMNO. Ini semua salah Anwar Berahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anuar beraheem must nepotism one

      Delete
    2. yg salah bukan anwar ibrahim tetapi melayu malas melayu tamak melayu jahat melayu gila......kuasa!
      melayu jenis inilah nepotism tapi cuba nak putar belit kan fakta ....sebab tulah melayu susah nak maju bijak pandai cerdik ekonomi semuanya ketinggalan kerana byk jenis sejenis merosakkan melayu sdr.

      Delete
    3. Yang melibas belum tentu selamat..jaga2 pembalasan Naga Sakti..Adat melayu dendam tak sudah tau...

      Delete
  6. saper tak marah.. lembu bukan harga 100 sekor.. ko sembang lebat tanya wajar tak wajar.. memang la sdap kalau tanya.. kot tuan lembu tu asyik lembu kena kebas jer.. maner tak hangin..

    http://bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. "Pencuri" lembu tu pegang topi keledar. Maknanya dia datang naik motor. Di mana logiknya orang curi lembu angkut bawak lari dgn motor?? Hang ingat ini Afrika ka?

    Jangan2 mamat tu cuma tolong alihkan lembu yang beristirehat tengah jalan dgn niat supaya tidak membahayakan pengguna jalanraya yang lain, tapi telah disalah ertikan oleh orang yang terserempak maka ditetek tanpa usul periksa.

    Kalau benar telahan saya, maka admin blog ini telah bersubahat dalam menyebar fitnah. Lain kali siasat dulu sebelum siarkan. Jangan main hantam saja.

    Kalau aku, aku akan libas tengkok tuan punya lembu dulu, atas sebab cubaan membunuh pengguna jalan raya.

    Apa2 pun tukang libas pasti kena 20 tahun penjara atas tuduhan cubaan membunuh. Tukang siar fitnah pulak wallahuaklam.

    ReplyDelete
  8. kalau berduit, 8 tahun pun belum tentu selesai di mahkamah

    ReplyDelete
  9. Budak ini elok saja di serah pada Ulamak PAS tuk bagi Tazkirah saja

    Apa lagi yang boleh Kerajaan PAS buat tuk Rakyat pon

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi kat UMNO untuk bela lembu yg memang x wujud...hehehe

      Delete